![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het binnenste buiten gedraaid heelal.
Ik was namelijk in een blad een bijzonder idee tegen gekomen om het heelal van Einstein als een hogere dimensie te kunnen begrijpen, want dat heelal is zo dat als je de ene kant opgaat, je dan aan de andere kant weer terug komt. (Ik meen dat het in Bres stond, maar kon het daar later niet meer vinden, dus het moet in een ander blad geweest zijn.) In dat blad werd het (als hulpmiddel) zo voorgesteld dat als je een mandarijn met zijn mootjes naar buiten draait je dan nog steeds van het ene mootje buitenom naar het andere mootje zou kunnen springen. (Bijvoorbeeld van mootje A naar mootje B.) Dwz dat de mootjes die eerst in het midden van de mandarijn tegen elkaar aan zaten en nu door het binnenste buiten draaien los van elkaar waren, nog steeds de functie hadden ook uitwendig met elkaar verbonden te zijn. (Dus zo dat de uitwendige oneindigheid van het heelal tussen die mootjes niet bestond.) En zo zou je natuurlijk ook het hele heelal binnenste buiten gedraaid kunnen voorstellen zodat het inwendige dat eerst verbonden was ook uitwendig verbonden blijft, zodat als je de ene kant het heelal ingaat je dan aan de andere kant weer terugkomt volgens het patroon van de oorspronkelijke inwendigheid. De inwendige doorgang blijft dus uitwendig bestaan. Je moet het zelf even tekenen en dan is er een kans dat je het plotseling begrijpt. En ik begreep het nu ook voor het eerst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je moet fysicus zijn en kernfysica beheersen om over punt 1, de atomen, iets zinnigs te kunnen zeggen. Ja of nee? Het zelfde geldt voor punt 2, 3, 4, 5, ja of nee? Bij punt 6 draai je de zaak weer eens om: waarom bewijst God niet dat Hij bestaat? Dat kan Hij dus niet. Punt 7: Een postulaat, het God-idee, voldoet niet als bewijs. Begrijp je dat? Samengevat:Alles wat je zegt is in strijd met de logica, dilettantistisch, ondeskundig en speculatief. (Jouw sterke kant is je fantasie en je tragikomische proza, daarmee kan je scoren) Laatst gewijzigd door Piero : 20 maart 2010 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens ben ik ook zelf God. De Mens is zelf de Geest die Hij begrijpt. Citaat:
Nee natuurlijk. Citaat:
Citaat:
En dat gaat goed samen. Het ene komt voort uit het andere. Laatst gewijzigd door harriechristus : 20 maart 2010 om 22:57. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Hoeren.
Maar voor ik me daar helemaal in kon verdiepen, gebeurde er ook nog iets anders: ik zakte door in de hoerenbuurt. Ik denk dat dat verschillende oorzaken had: ten eerste had ik mijn ziel verloren, dwz mijn subjectief gevoelsleven was gestorven aan een objectief verstand. En ten tweede was er ook weinig vrienschap overgebleven en was ik erg eenzaam en dat kwam ook nog eens extra door die atoomtheorie die niemand wilde geloven. En ten derde hadden die hoeren juist de functie om weer in mijn eigen zelfbewustzijn terug te keren, om als het ware weer als Ik-bewustzijn wedergeboren te worden, want die atoomtheorie had niks met mijzelf van doen: het was een objectief idee los van mijzelf. En dan kwam er ook nog bij dat ik doodmoe was van het werk in Haarlem, omdat ik daar eigenlijk met niemand kon opschieten en de sfeer daar ook abominabel slecht was. Dus ik was geen heilige Jezus, maar een Jezus in de onderwereld, een Jezus bij de hoeren. Niets menselijks is mij vreemd en daar moest ik dan ook doorheen. Ik had mijn geloof in de liefde ook verloren en alleen de sex was overgebleven, zoals we overigens ook zelf in de wereld in een sex-cultuur leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af, als men binnen zeg maar 1400 jaar, fragmenten van deze draad terugvindt in een of ander bit-archief, of dit het equivalente effect gaat hebben als de ontdekking van de dode-zee rollen of zo
![]() Een directe bron van Harrie's woorden, stel je voor ! Moeilijk na te gaan tegen dan of het authentiek is of niet natuurlijk. Maar men zal er toch wel het nieuw-nieuwe testament beter mee kunnen begrijpen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Dit lijkt me omwille van een aantal punten onwaarschijnlijk. - De wetenschap gaat vooruit, niet achteruit. - De theorie van Harrie is te kinderachtig om enig potentieel op volgelingen te hebben - Binnen 1400 jaar zijn er geen godsdiensten meer nodig. Ok, dat laatste is wishful thinking. ![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 maart 2010 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nieuwe ideeën worden ten heftigste bestreden. Helaas op de meest grove en domme manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ruimteschepen zijn kinderachtig. Atomen zijn kinderachtig. Atomen uit ruimteschepen is nog kinderachtiger...... ![]() Citaat:
Citaat:
Vandaar het laatste oordeel waarin iedereen het zijne krijgt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is de domme laffe massa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een droom over de koningin van Engeland.
In die tijd had ik een grote droom; ik droomde dat ik bij de koningin van Engeland moest komen. Ik moest haar met Hare Majesteit aanspreken om mijn eerbied te betuigen. Ik moest haar dochter gaan zoeken in de hoerenbuurt. En iemand anders zou me eieren meegeven. Maar ik wist dat haar dochter niet in de hoerenbuurt zat, maar in haar eigen paleis verborgen was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je verwart de microwezens met de mensen.
Blijkbaar weet je geen verschil. Tijd voor jou om daar eens diep over na te gaan denken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hegel, Wim Roele en de bijstand.
Sinds een aantal jaren was ik begonnen aan Hegel om daarin langzaam maar zeker door te dringen en nu was het me voor het eerst gelukt de twee delen van Hegel's Religions filosofie helemaal te lezen. Langzamerhand dorst ik wat meer op straat te komen en het eerste wat ik deed was om eens te kijken hoe het mijn vroegere vriend Wim Roele ging, bij wie ik op zijn zolderkamertje had gewoond. Er woonden nu studenten op zijn woning, die mij vertelden dat Wim zelfmoord had gepleegd. En mijn zolderkamertje was ingericht tot een fietsenhok. Dat was een trieste dag voor mij. Mijn vader kwam langs en zei me dat ik recht had op een bijstandsuitkering en die kreeg ik gelukkig ook en later kreeg ik een WAO-uitkering tot op de dag van vandaag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||||
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat de kans inderdaad bestaat dat de mens de wereld om zeep helpt, maar dat heeft niets te maken met 'het laatste oordeel' waar jij wel in gelooft. De wetenschap heeft ook niets te maken met het einde van de wereld. Ze constateert enkel. Ook indien de mens de aarde niet om zeep helpt zal ze toch ten onder gaan aan de zon. Ook dat behoort tot de cyclus van het leven (in dat geval het leven van de sterren). Maar ik begrijp dat dit niet voor iedereen makkelijk is te aanvaarden. Citaat:
Nee hoor. Ook niet. Dat wel Citaat:
Je doet alsof de wereld gedoemd is indien niet iedereen jouw dogma's aanvaarden. Jammer genoeg hebben we dit in de loop van de geschiedenis al een ontelbaar keren gehoord en verworpen. Citaat:
Indien de wereld vergaat zal er niemand meer zijn om te oordelen. Ook je minimensjes niet.
![]() |
![]() |
#199 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zijn moeder en kind een eenheid, maar niet hetzelfde. Eenheid betekent: bij elkaar horen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Bovendien is de ondergang van het heelal weer iets anders, waar de wetenschap in gelooft en volgens jou zo vooruit gaat.) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 21 maart 2010 om 19:53. |
|||||
![]() |
![]() |