![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#183 |
Minister-President
|
![]() oops?
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Desalniettemin zak ik dit weekend eens af naar Wezet om wat ambras te maken in de ijssalons. Eens zien wat er gaat gebeuren.
![]() |
![]() |
#186 |
Minister-President
|
![]() Slotsom: om niet voor vrouwenhater en seksist te worden versleten, zwijg je best als je op je vrouw haar bakkes slaat.
![]() |
#187 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beiden zijn ze voorzitter van de Ecurie Fouronnaise asbl. Tja, blijkbaar is het voor sommigen toch moeilijk om je handen van Vlamingen af te houden.
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() maar idd, als die agressor van Peumans niet had staan brullen dat Peumans als voorzitter van het Vl Parl niks te zoeken had in Wallonië ... dan had het nog kunnen passeren als een toevalligheid, en niet als politiek geweld ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het vooral vrij hilarisch dat een Franstalige Vlaming een Vlaamse toerist in Wallonië terecht wijst dat ie niet welkom is in Wallonië.
Oh, ironie....
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ondertussen beseft ie ook wel dat zijn actie redelijk wat geld zou kunnen kosten. En trekt ie zijn staart in....
![]() |
![]() |
#194 |
Gouverneur
|
![]() Bron: DS Online
De vermoedelijke dader van de aanval op Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA) ontkent formeel dat hij Peumans heeft geslagen. Er is een woordenwisseling geweest, maar er zijn geen slagen uitgedeeld. Dat zegt althans Robert Liebens, militant van de organisatie Action Fouronnaise (AF), aan de krant La Meuse. 'Ik ging mijn wagen zondagavond rond 17.30 uur oppikken nadat ik een feest had verlaten. Op dat moment hoorde ik achter mij iemand in het Nederlands zeggen dat de Action Fouronnaise een organisatie van idioten is. Ik heb me omgedraaid en ik heb meteen Jan Peumans herkend die aan het praten was met zijn echtgenote', zegt Liebens. Woordenwisseling 'Ik heb hem gevraagd waarom hij dat zei en het kwam inderdaad tot een woordenwisseling. Op een bepaald moment wilde zijn echtgenote mij slaan met haar paraplu. Die heb ik kunnen tegenhouden. Maar dat is het enige gebaar dat ik heb gemaakt', zo legt hij uit. Volgens Liebens blaast Peumans de feiten op om er 'politiek profijt' uit te halen. 'Ik vind het ongelooflijk dat dit zo’n omvang aanneemt. Blijkbaar hebben intussen Rudy Demotte en Elio Di Rupo deze zogenaamde agressie veroordeeld, maar zij weten niet wat er gebeurd is', zegt Liebens. [nvdm: bericht samengevoegd] Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 16 september 2010 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.ecuriefouronnaise.be/NoteNL.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Minister-President
|
![]() Zeg, vertel dan alles, hé. De vermoedelijke dader zegt dat hij niet heeft geslagen.
![]() |
#197 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() We zullen zien hé. Maar ik ken Peumans niet als iemand die zijn mond houdt. Nogmaals, we zullen zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch een 'diplomatiek incident'. Hoe gaat de politiek en de media daarmee om? van wat ik hier lees krijg ik de indruk dat de Vlaamse media eerder 'sust' en de Waalse eerder 'ophitst'. Tegelijkertijd wordt de Vlaming echter als de extremist en racist voorgesteld. Dat lijkt me onterecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af in welke taal die woordenwisseling geweest is. Plat-Limburgs?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb enkel een link gelegd tussen Happart en Liebens. Overigens allebei lid van die fameuze Voerense Actiegroep. En die zijn vooral niet gekend als Vlamingenknuffelaars...
![]() |