Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2011, 13:43   #181
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Afkomst speelt natuurlijk wel een rol wanneer daders dit als gemeenschappelijke factor hebben. Dan kun je veronderstellen dat die cultuur anders omgaat met agressie, zelf dit aanmoedigt, muilkorven dat dit niet benoemd mag worden houdt de problemen in stand, is dat wat u wilt?
Als ik me niet vergis, werden (en worden) enorm veel landen/volkeren/stammen op deze aardbol met geweld "aangevallen" o.a. door Britten-Spanjaarden-Duitsers-Fransen-Nederlanders-Portugezen (Amerika, Afrika, Australië, Indië enz.)...

Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 februari 2011 om 13:43.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 13:44   #182
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Geweld door "geweld-liefhebbers" (afkomst speelt geen rol).
Wel als het geweld uit maar 1 hoek komt.

Citaat:
Gok het maar eens.
Er komt weinig gokken bij kijken, het begint meer weg te hebben van een exacte wetenschap
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 13:45   #183
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik me niet vergis, werden (en worden) enorm veel landen/volkeren/stammen op deze aardbol met geweld "aangevallen" o.a. door Britten-Spanjaarden-Duitsers-Fransen-Nederlanders-Portugezen (Amerika, Afrika, Australië, Indië enz.)...
Ah zo. En daarom is het nu ook dat Noord-Afrikanen systematisch geweld uitoefenen op onschuldigen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 13:45   #184
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wel als het geweld uit maar 1 hoek komt.

Er komt weinig gokken bij kijken, het begint meer weg te hebben van een exacte wetenschap
Wetenschap zegt dat de criminaliteit en "het vreemdeling zijn" hebben niks met elkaar te maken.
Oud 5 februari 2011, 13:46   #185
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ah zo. En daarom is het nu ook dat Noord-Afrikanen systematisch geweld uitoefenen op onschuldigen?
Neen, dat kun je zelfs niet vergelijken. Jullie posten krantenartikels (10, 20, 50, 100 individuele feiten ???)... ik post multigeweld.
Oud 5 februari 2011, 13:48   #186
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Lees de vraag nog eens goed terug en geef dan eens antwoord. Dit is geen antwoord op de vraag.:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=138
Het gaat toch over "het is een drogreden."
Vindt u? Waarom?

Dat is toch een antwoord op de vraag

Er is niemand die beweert dat kannibalisme een kwestie van smaken is.
Bijgevolg worden meningen toegeschreven aan personen die niet geuit werden.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=143
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 13:48   #187
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wetenschap zegt dat de criminaliteit en "het vreemdeling zijn" hebben niks met elkaar te maken.
Dat klopt. Maar kunt u eens zeggen wat u hiervan vindt?:
Citaat:
Probleem is dat je met je gok in Gouda al gauw goed zit:
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland..._stad_uit.html
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...minaliteit.htm
Het is eigenlijk geen gokken meer.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 13:49   #188
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Maar kunt u eens zeggen wat u hiervan vindt?:
Ik heb meermaals gezegd dat de criminelen uit het land dienen gezet te worden. Dat is nog steeds mijn mening.
Oud 5 februari 2011, 13:52   #189
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het gaat toch over "het is een drogreden."
Vindt u? Waarom?

Dat is toch een antwoord op de vraag

Er is niemand die beweert dat kannibalisme een kwestie van smaken is.
Bijgevolg worden meningen toegeschreven aan personen die niet geuit werden.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=143
Neen, dat is nog steeds geen antwoord op de vraag.

Vervelend heh, als je vijf keer antwoord hebt gegeven op een vraag en iemand blijft maar beweren dat je dat n�*et hebt gedaan? En dat alleen omdat het niet het antwoord is wat hij/zij wil hebben.

Zie je hoe ver je ermee komt in een discussie en hoe irritant het is? En dat terwijl de discussie met Alboreto zich gewoon verder heeft ontwikkeld...

Ziet u nu hoe contraproductief uw manier van discussieren is?
Oud 5 februari 2011, 13:53   #190
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij, allemaal met elkaar, als democratische samenleving en rechtstaat. In onze samenleving hebben wij een (grond-)rechtenstelsel opgebouwd en iedereen heeft zich daarnaar te voegen. Als je ze wilt veranderen dient dat op democratische wijze te gebeuren.

Ik zal het wat plastischer zeggen: Het kan best zijn dat er in bepaalde samenlevingen stenigen als straf gebruikelijk is, toch vinden wij dat barbaars en onmenselijk. In de democratische rechtstaat die wij hier hebben opgebouwd zou dit dus niet mogen plaatsvinden, en dat gebeurt dus ook niet.

Iets anders gaat het met de ''minder drastische verschillen''. Tot ver in de jaren negentig ''accepteerden'' wij dat een allochtone vrouw in het huwelijk anders behandeld werd dan een autochtone vrouw onder het mom van: ''Het is nu eenmaal hun cultuur, zij zijn dat zo gewend''. Ik vind dat onacceptabel. Ook, of moet ik zeggen juist, allochtone vrouwen moeten als individu en niet als groep of aanhangsel worden gezien. Nu mag iedereen een (in hun ogen)schaarsgeklede vrouw een hoer vinden, in iemands hoofd kun je toch niet kijken, zolang die vrouw maar wél veilig over straat kan zonder uitgescholden of gemolesteerd te worden. En dan mag iedereen van mij verhandelingen houden over het feit dat hun cultuur meer respect heeft voor vrouwen en dat wij in het westen decadent zijn geworden.
Een deel van onze waarden en normen hebben we in wetten gegoten. Bijvoorbeeld een verbod op discriminatie op basis van geslacht, afkomst, geaardheid,...

Maar je denkt toch niet dat iedereen van "onze" cultuur overtuigd is van die normen en waarden. Laat staan zich er aan houdt.
Oud 5 februari 2011, 13:55   #191
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik heb meermaals gezegd dat de criminelen uit het land dienen gezet te worden. Dat is nog steeds mijn mening.
Dan zijn we het niet eens. Die jongeren moeten het land helemaal niet uit want zó crimineel zijn ze niet. Ze hebben forse gedragsproblemen en die moeten worden aangepakt. Ze hebben opvoedingsproblemen en die moeten ook worden aangepakt.
Tegelijkertijd moeten wij er als samenleving voor zorgen dat ze dezelfde kansen krijgen als iedereen, want daar mankeert het ook nog behoorlijk aan.
Oud 5 februari 2011, 13:55   #192
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

Vervelend heh, als je vijf keer antwoord hebt gegeven op een vraag en iemand blijft maar beweren dat je dat n�*et hebt gedaan? En dat alleen omdat het niet het antwoord is wat hij/zij wil hebben.

Zie je hoe ver je ermee komt in een discussie en hoe irritant het is? En dat terwijl de discussie met Alboreto zich gewoon verder heeft ontwikkeld...

mijn complimenten Hertog!
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 13:57   #193
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Dit is niet mijn manier van discussiëren.
Ik doe dit niet, opnieuw een antwoord vragen, indien ik er één gekregen heb.

Moet ik nu besluiten dat mijn antwoord je niet bevalt?
Oud 5 februari 2011, 14:00   #194
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan zijn we het niet eens. Die jongeren moeten het land helemaal niet uit want zó crimineel zijn ze niet. Ze hebben forse gedragsproblemen en die moeten worden aangepakt. Ze hebben opvoedingsproblemen en die moeten ook worden aangepakt.
Tegelijkertijd moeten wij er als samenleving voor zorgen dat ze dezelfde kansen krijgen als iedereen, want daar mankeert het ook nog behoorlijk aan.
Ai-ai-ai... ik geloof het niet... je post een verwijzing waarin duidelijk over CRIMINALITEIT gesproken wordt, en dan wil je het omgekeerde bewijzen, dat er geen sprake is van criminaliteit? Als er sprake is van het pesten (openingspost; ik had reeds daaromtrent mijn meningen gepost) is het iets anders, dat kun je toch veranderen (opvoeding...; er moet wel inspanning ingestoken worden)... Maar als je echt over (zware) criminaliteit spreekt (verkrachting, moord, drugs, enz.) moet je dan mijn mening proberen te respecteren... Ik heb mijn mening dat zulke (zware) criminelen dienen uit het land gezet te worden.
Oud 5 februari 2011, 14:00   #195
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Helder.
Ik ben het grotendeels met u eens voor wat betreft de aanpak van problemen.
Dit neemt echter niet weg dat als je vaststelt dat een deel van de oorzaken ligt aan specifieke, cultuurbepaalde, problemen, dat je daar ook een deel van je oplossingen op moet richten. Niet om groepen te stigmatiseren maar wel om die problemen beter te kunnen aanpakken.
Rekening houden met die cultuurverschillen of niet maakt niet uit. Je kunt die problemen vanuit overheidswege niet aanpakken. Je kunt sociale paradigma's niet veranderen met een sensibiliseringskampanje en enkele slecht geschoolde, naieve en niet al te intelligente sociale assistenten.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 14:01   #196
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Oh?

Toont het geval Vangheluwe dan aan dat blanke Vlaamse mannen plezier hebben in het volspuiten van jongensaarsjes?
De kerk heeft een ernstig probleem. Start een nieuwe topic op onder godsdienst. Ik zal daar een reactie geven. Het onderwerp van deze topic gaat over iets anders.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 14:08   #197
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan nu graag even een inhoudelijke reactie op de inhoud van DEZE discussie, u stelt dat afkomst en geweld niets met mekaar je maken hebben bij " incidenten" zoals beschreven in de openingspost, ik stel van wel, gezien het aantal van dit soort" pesterijen" weerlegt u even?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 14:09   #198
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht

mijn complimenten Hertog!
De mijne ook!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 14:14   #199
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

dat moet pijn doen bij integratisten...

Het grappige is dat de meeste 25 plussers dit allemaal ontsnapt zijn, maar voor hun kinderen zal deze multiculturele samenleving de dagelijkse realiteit zijn... tot de avond je je dochter terugvind met opengereten pols en een briefje "lieve pappa, lieve mamma, ik kon het niet meer aan".

Geen nood, de 20ste vervangster van de schooldirectrice tijdens dat ene schooljaar, zal (met de groene pen, want rood is te negatief), deze jongeren nog weer eens een nota schrijven in hun agenda dat ze de bolo's (noot: dit betekent blanke kindjes) niet mogen treiteren.

Leve de multiculturele samenleving
Oud 5 februari 2011, 14:17   #200
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En dan nu graag even een inhoudelijke reactie op de inhoud van DEZE discussie, u stelt dat afkomst en geweld niets met mekaar je maken hebben bij " incidenten" zoals beschreven in de openingspost, ik stel van wel, gezien het aantal van dit soort" pesterijen" weerlegt u even?
Ik wil inderdaad aantonen dat het geweld en criminaliteit hebben met de afkomst van een mens niks te maken. "Geweld-liefhebber" is een categorie van een mens (er zijn enorm veel verschillende factoren die "geweld beïnvloeden"). M.a.w., als je zegt, dat het geweld afkomst-religie-cultuur-gebonden begrip is, dan ben ik helemaal niet mee eens met jou. Als je nu "bang" bent (schrik hebt) dat de islamieten (of anderen) het "doel" hebben om Europees ras te "vernietigen" (ofzo), dan zeg ik alleen dat het een myth is, en niks anders (zoals de Duitse "overtuiging" was tegen de Joden) want anders moet de ganse wereld schrik hebben van de Spanjaarden-Fransen-Britten-Portugezen-Nederlanders-Duitsers-Joden enz.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 februari 2011 om 14:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be