Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2011, 17:30   #181
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als, als, als......

Probeer voor een keer eens constructief te denken.
Is vasthouden aan een hopeloos verouderde staat dan constructief denken?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 18:20   #182

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Word document in drie gesplitst omdat het anders te groot was ...

Waarom? ... Daarom.
En ... documentjes gelezen Henri?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 20:40   #183
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ... documentjes gelezen Henri?
Ik heb die belachelijke karikatuurromannetjes vroeger al eens gezien en heb geen behoefte er nog eens door te ploegen.

Vlaamsnationalistische propaganda van het (on)zuiverste water.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 22:34   #184
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
27% van de Vlamingen.

Alleen de uitslag van de verkiezingen telt.
Trouwens, de partij haalde slechts 17% in België.
En weeral bewijs je eens dat je er alles aan doet om toch maar je gelijk te halen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisc...kiezingen_2010

Kijk eens naar het totaal van de Vlaams nationalistische stemmen,.....
Dan zie je dat volgens uw redenering 25 percent van de Belgen en meer dan veertig percent van de vlamingen moeten uitgesloten worden.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 22:35   #185
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hij is over het geld in zijn zakken bezig.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 07:51   #186
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als, als, als......

Probeer voor een keer eens constructief te denken.
die "als" is realiteit hé.

ik ben een vurige voorstander van solidariteit, ook, en vooral, tussen Vlamingen en Walen. het liefst van al zou ik zelf de solidariteit willen organiseren met Nederland en Luxemburg. maja, 1 van die landen is volgens jou de grote boeman hé...

maar solidariteit werkt langs twee kanten. je kan niet en geld ontvangen en geen werk willen zoeken of geen opleiding willen volgen. je moet die solidariteit nooit vanzelfsprekend vinden, dat moet je basis zijn. anders ga je ervoor zorgen dat meer en meer mensen die solidariteit als iets slechts aanvaarden, het dumpen van geld in een bodemloze put. en is het einde van die solidariteit dichtbij, dit ten nadele van degenen die het wel verdienen om steun te krijgen. Diegenen die wel degelijk moeite doen om aan werk te geraken, om bij te dragen aan de maatschappij.

dus als je leest dat er in West-Vlaanderen mensen gezocht worden om de economie beter te kunnen doen draaien en dus om nog meer mensen aan het werk te krijgen, en dat langs de andere kant van de taalgrens, op een paar kilometer maar, er 20% werkloosheid is maar dat er nauwelijks van die werklozen willen gaan werken, dan is er idd iets mis, vind je niet?
Oud 28 april 2011, 09:38   #187

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die "als" is realiteit hé.

ik ben een vurige voorstander van solidariteit, ook, en vooral, tussen Vlamingen en Walen. het liefst van al zou ik zelf de solidariteit willen organiseren met Nederland en Luxemburg. maja, 1 van die landen is volgens jou de grote boeman hé...

maar solidariteit werkt langs twee kanten. je kan niet en geld ontvangen en geen werk willen zoeken of geen opleiding willen volgen. je moet die solidariteit nooit vanzelfsprekend vinden, dat moet je basis zijn. anders ga je ervoor zorgen dat meer en meer mensen die solidariteit als iets slechts aanvaarden, het dumpen van geld in een bodemloze put. en is het einde van die solidariteit dichtbij, dit ten nadele van degenen die het wel verdienen om steun te krijgen. Diegenen die wel degelijk moeite doen om aan werk te geraken, om bij te dragen aan de maatschappij.

dus als je leest dat er in West-Vlaanderen mensen gezocht worden om de economie beter te kunnen doen draaien en dus om nog meer mensen aan het werk te krijgen, en dat langs de andere kant van de taalgrens, op een paar kilometer maar, er 20% werkloosheid is maar dat er nauwelijks van die werklozen willen gaan werken, dan is er idd iets mis, vind je niet?
Je hebt gelijk maar hier stel ik mij tevens de vraag of West-Vlaanderen dan geen werklozen meer heeft en waarom ook die er niet op ingaan.
Oud 28 april 2011, 09:40   #188
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
sossen noemen dat progressief denken.
Oud 28 april 2011, 09:52   #189

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb die belachelijke karikatuurromannetjes vroeger al eens gezien en heb geen behoefte er nog eens door te ploegen.

Vlaamsnationalistische propaganda van het (on)zuiverste water.
Dus Hendrik Conscience was een Vlaamsnationalistische propagandamaker?

Ik citeer een heel klein stukje uit het boek

Hendrik Conscience in zijn plechtig beroep op de overheid in 1850.

In 1850 voorspelde onze groote Hendrik Conscience, in zijn plechtig beroep op de overheid, “een diepe afgrond van haat en afkeer tusschen Walen en Vlamingen”
“Men zal het Vlaamsche volk van alle beschavingen verstoken houden; het zal voortkruipen in onwetendheid ; ambachten, nijverheid en landbouw laten verachteren ; het zal in domheid vervallen en als een hoop beklagenswaardige verworpelingen door zijn broeders worden beheerscht en verdrukt”
Dat Conscience toen gelijk had, bewijzen de woorden van onze grooten filozoof, de pater-jezuït A. Stracke, die in 1913, in zijn geschrift beweert dat in geheel Europa geen volk te vinden is dat zòò laag onder de geestelijke en zedelijk opzicht als de Vlaamsche.
Wij beamen ten volle die woorden, maar klagen de Belgische regeering aan. Zij en niemand anders is de bewerker van dien schandelijken toestand.
In de volgende blaadjes willen wij de middelen onderzoeken en die zij daarvoor aanwendde.
Oud 28 april 2011, 09:53   #190
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk maar hier stel ik mij tevens de vraag of West-Vlaanderen dan geen werklozen meer heeft en waarom ook die er niet op ingaan.
de werkloosheid in West-Vlaanderen is idd zeer laag.

maar dan nog hé, ook als er daar werklozen zijn die bij wijze van spreke naast hun deur kunnen gaan werken, maar de moeite niet willen doen, moeten die ook begeleid, aangepakt worden. uiteindelijk is dat in ieders belang.

het probleem natuurlijk is dat sommigen aan de rechterkant onmiddellijk het kind met het badwater willen wegsmijten en werklozen vooral hard willen aanpakken ipv te begeleiden. maar dat is weer een andere discussie.
Oud 28 april 2011, 09:55   #191
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
hoe kleiner de groep werklozen hoe groter de kans dat er iets scheelt binnen die groep. (dat zijn vaak de ultralangdurig werklozen.)
en de vdab zijn een bende idioten die zonder enig probleem een alleenstaande moeder met kleuters een soort van ultraflexibele nachtschichtenjob zouden willen aansmeren.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 10:02   #192
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier heb je natuurlijk een punt.
Oud 28 april 2011, 10:07   #193
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verschil is, dat die werklozen in de Vlaanders niet gerust gelaten worden door de VDAB en andere instanties.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 16:21   #194
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus Hendrik Conscience was een Vlaamsnationalistische propagandamaker?

Ik citeer een heel klein stukje uit het boek

Hendrik Conscience in zijn plechtig beroep op de overheid in 1850.

In 1850 voorspelde onze groote Hendrik Conscience, in zijn plechtig beroep op de overheid, “een diepe afgrond van haat en afkeer tusschen Walen en Vlamingen”
“Men zal het Vlaamsche volk van alle beschavingen verstoken houden; het zal voortkruipen in onwetendheid ; ambachten, nijverheid en landbouw laten verachteren ; het zal in domheid vervallen en als een hoop beklagenswaardige verworpelingen door zijn broeders worden beheerscht en verdrukt”
Dat Conscience toen gelijk had, bewijzen de woorden van onze grooten filozoof, de pater-jezuït A. Stracke, die in 1913, in zijn geschrift beweert dat in geheel Europa geen volk te vinden is dat zòò laag onder de geestelijke en zedelijk opzicht als de Vlaamsche.
Wij beamen ten volle die woorden, maar klagen de Belgische regeering aan. Zij en niemand anders is de bewerker van dien schandelijken toestand.
In de volgende blaadjes willen wij de middelen onderzoeken en die zij daarvoor aanwendde.
UW Hendrik was op z'n minst vlaamsgezind.

In die tijd gingen ze nog niet met de gele drapeau zwaaien naast wielerparcours maar het scheelde niet veel.
Oud 3 mei 2011, 16:22   #195
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het verschil is, dat die werklozen in de Vlaanders niet gerust gelaten worden door de VDAB en andere instanties.
Als dat in Wallonië beter is kunt u ook verhuizen hoor.
Oud 3 mei 2011, 16:29   #196
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat in Wallonië beter is kunt u ook verhuizen hoor.
Waarom zou ik willen verhuizen naar een regio die een kortzichtig beleid voert?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 16:32   #197
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waarom zou ik willen verhuizen naar een regio die een kortzichtig beleid voert?
Aha, in vlaanderen zijn ze superieur ?
Allermaal slimme professors ?
Oud 3 mei 2011, 18:26   #198
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
UW Hendrik was op z'n minst vlaamsgezind.
Hij was wel vlaamsgezind maar in die tijd mocht je daar niet te veel reclame mee maken of je werd gebroodroofd. Naast schrijver was hij ook belgisch ambtenaar, dat zegt genoeg.
Citaat:
In die tijd gingen ze nog niet met de gele drapeau zwaaien naast wielerparcours maar het scheelde niet veel.
Bijna juist. De eerste Ronde v. Vlaanderen vond plaats in 1913.

Laatst gewijzigd door robert t : 3 mei 2011 om 18:55.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 19:37   #199
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister Meneer Fonne. Als U de Vlaamsnationalistische partijen en ik gooi ze nu allemaal even op een hoopje voor het gemakt maar de helft zo kritisch zou bekijken als u de traditionele partijen bekijkt zult ook u moeten toegeven dat we van die gasten weinig concreets mogen verwachten.
Ik stel vast dat N-VA in het parlement concrete haalbare voorstellen doet, in tegenstelling tot sommige populistische partijen die niet verder komen dan wat zeverpraat op hun 1-mei vieringen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 19:40   #200
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat impliceert dat er werk was in Wallonië en niet in vlaanderen.

We zijn het eens.
Het zou natuurlijk verbazing gewekt hebben als het andersom was. Het belastingsgeld van de Vlaamse boeren werd gebruikt om massaal de uitbouw van de Waalse staal- en kolenindustrie te subsidiëren. Terwijl men typische Vlaamse industrieën, waaronder textiel, liet doodbloeden. Als er al iets in Vlaanderen werd geïnvesteerd was dat in logistieke structuren die de aan- en afvoer van grondstoffen en afgewerkte producten uit Wallonië moesten ondersteunen (Albertkanaal bv.)

En er is ook nog het aspect dat in Wallonië de kinderarbeid in de mijnen werd verboden, en men daar op zoek moest naar andere goedkope, onderdanige werkkrachten. Niets zo goed als Vlamingen om dat gebrek op te vullen.

Laatst gewijzigd door fonne : 3 mei 2011 om 19:42.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be