Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2011, 09:59   #181
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
De "domme" massa is al van uw wereldbeeld dat de aarde plat is afgestapt. Harrie zijn stomme theorie overtuigt gewoon niemand omdat ge 0 geloofwaardigheid hebt.

Q.E.D.
off topic reacties negeer je beter. harrie is al maanden bezig met ieder mogelijk onderwerp om te turnen naar een discussie over hem en zijn atoomtheorie.

vrede,

redwasp
Oud 22 mei 2011, 10:01   #182
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De "domme" massa is al van uw wereldbeeld dat de aarde plat is afgestapt. Harrie zijn stomme theorie overtuigt gewoon niemand omdat ge 0 geloofwaardigheid hebt.

Q.E.D.
Nergens predik een platte aarde, dat is iets van Einstein waar jij zo in gelooft.

Wel predik ik Gods RIJK in de microkosmos en ook de hogere en innerlijke dimensie van Gods Hemelrijk.

Maar enfin: je bent nog ouderwets en ik begrijp dat je niet zo goed mee kan komen in mijn betoog.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 10:03   #183
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

off topic reacties negeer je beter. harrie is al maanden bezig met ieder mogelijk onderwerp om te turnen naar een discussie over hem en zijn atoomtheorie.

vrede,

redwasp
Dat komt omdat de mensen echt niet zitten de wachten op de Islam en zeker ook niet op de rode wespen.

Daar hebben ze echt wel genoeg van en ook hebben die mafketels uit het Midden-Oosten al aandacht genoeg.

Het is tijd voor een nieuwe God = is de microwezentjes.

Amen
Oud 22 mei 2011, 10:05   #184
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

mee eens. ik maak nog alleen uitzonderingen wanneer hij af en toe eens ergens on topic reageert. helaas gebeurt dat weinig. na een of twee tussenkomsten is het enige onderwerp waar hij over schrijft helaas weer: zichzelf en zijn atoomverzinsels.

vrede,

redwasp
En jij schrijft natuurlijk nooit over jezelf? Dat is dan zo geweldig van jou dat je je geheel en al offert voor mijn atoomtheorie.

Dus dan zijn we het geheel en al met elkaar eens en passen we precies bijelkaar.

Ja: zelfs Allah wordt eindelijk verstandig....
Oud 22 mei 2011, 11:42   #185
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
...

Ik zeg niet dat islam, christendom en jodendom 'exact hetzelfde' zijn en dezelfde God aanbidden. Er zijn fundamentele verschillen. Toch hebben al deze godsdiensten grosso modo hetzelfde concept van God; één God die de wereld geschapen heeft en zichzelf aan de mensheid openbaarde.

...
Voor zover ik weet heeft die specifieke Ene God waar u het over hebt zich enkel geopenbaard aan een beperkt aantal mensen, de zogenaamde 'profeten'.

Ik vind het een beetje vreemd dat die zo goed als allemaal (als we Zarathustra even buiten beschouwing laten) een Semitische taal spraken.

Ik vind het ook een beetje vreemd dat die mensen allemaal in dezelfde - zonovergoten, héte en droge - regio woonden (of rondzwierven).

Ik vind het tenslotte nog vreemder dat de Ene God zijn 'openbaring' blijkbaar bij voorkeur aan mensen van het mannelijk geslacht kond deed. Ik kan er niks aan doen dat ik me afvraag of dat iets te maken zou kunnen hebben met "XY" i.p.v. "XX".

Ik word ook nog geplaagd door andere vragen:

Waarom vond die Ene God het niet nodig zich voor de verandering ook eens in het Chinees aan de Chinezen te openbaren? Waren de Chinezen misschien niet beschaafd genoeg? Of waren ze misschien reeds té beschaafd?

Waarom moesten de bewoners van de "Nieuwe Wereld" zo lang wachten op de 'openbaring'?

Waarom werden noch de Azteken, noch de Maya vóór de komst van conquistadores door 'profeten' op de hoogte gebracht van het feit dat ze eigenlijk 'niet goed bezig' waren met het brengen van mensenoffers of het opstellen van kalenders die de Verdrijving van Adam en Eva uit het Paradijs straal negeerden?

Waarom verzwéég de Ene God het bestaan van diezelfde Nieuwe Wereld in zijn 'openbaring' aan de reeds vermelde en voor het overgrote deel Semitische talen sprekende 'profeten'?

Waarom mochten de 'primitieven' in de Nieuwe Wereld wél in hun blootje in de jungle of door de steppen en woestijnen rond blijven hossen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 22 mei 2011 om 11:43.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 11:46   #186
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat komt omdat de mensen echt niet zitten de wachten op de Islam en zeker ook niet op de rode wespen.

Daar hebben ze echt wel genoeg van en ook hebben die mafketels uit het Midden-Oosten al aandacht genoeg.

Het is tijd voor een nieuwe God = is de microwezentjes.

Amen
heb je echt niet door dat er tal van onderwerpen bestaan die geen rechtstreeks verband houden met de islam, met atoomverzinsels, met jou of met mij?

vrede,

redwasp
Oud 22 mei 2011, 12:57   #187
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

heb je echt niet door dat er tal van onderwerpen bestaan die geen rechtstreeks verband houden met de islam, met atoomverzinsels, met jou of met mij?

vrede,

redwasp
Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar mochten ze er zijn dan laat ik ze met rust.

En dat moet jij ook doen als ik je irriteer.
Dat zet alleen maar kwaad bloed en is ook niet goed voor je nachtrust.

Wees een gematigde Moslim en maak je niet zo druk.
Zorg ervoor dat Allah trots op je kan wezen.
Denk daarbij vooral op die 72 maagden die op je wachten in het Paradijs.
Oud 22 mei 2011, 13:01   #188
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar mochten ze er zijn dan laat ik ze met rust.
deze draad gaat bijvoorbeeld over een uitspraak van de wetenschapper stephen hawking in verband met leven na de door. heb je zijn uitspraak daaromtrent gelezen? heb je daar een mening over? doet het denkwerk van die (super-intelligente) man jouw ook nadenken, jezelf en je eigen standpunten kritisch bevragen?

deze draad gaat niet over harriechristus, over atomen of ruimteschepen. kun je dan proben on topic te reageren? sommige mensen hier zouden dat appreciëren. ik ben daar één van.

vrede,

redwasp
Oud 22 mei 2011, 13:08   #189
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

deze draad gaat bijvoorbeeld over een uitspraak van de wetenschapper stephen hawking in verband met leven na de door. heb je zijn uitspraak daaromtrent gelezen? heb je daar een mening over? doet het denkwerk van die (super-intelligente) man jouw ook nadenken, jezelf en je eigen standpunten kritisch bevragen?

deze draad gaat niet over harriechristus, over atomen of ruimteschepen. kun je dan proben on topic te reageren? sommige mensen hier zouden dat appreciëren. ik ben daar één van.

vrede,

redwasp
Heb je mijn reacties daarop dan niet gelezen?

Juist mijn atoomtheorie openbaart de waarheid van het eeuwige leven.

Want voor eeuwig zullen wij leven in de hemel van de microwezentjes.
Ja: zelf nu leef jij daar al en ook nog eens in een oneindig aantal.

Kun je je dat voorstellen: een oneindig aantal Rooie Wespen bij de microwezentjes?

Je jaagt ze nog de stuipen op het lijf.....
Oud 22 mei 2011, 15:40   #190
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Voor zover ik weet heeft die specifieke Ene God waar u het over hebt zich enkel geopenbaard aan een beperkt aantal mensen, de zogenaamde 'profeten'.

Ik vind het een beetje vreemd dat die zo goed als allemaal (als we Zarathustra even buiten beschouwing laten) een Semitische taal spraken.

Ik vind het ook een beetje vreemd dat die mensen allemaal in dezelfde - zonovergoten, héte en droge - regio woonden (of rondzwierven).

Ik vind het tenslotte nog vreemder dat de Ene God zijn 'openbaring' blijkbaar bij voorkeur aan mensen van het mannelijk geslacht kond deed. Ik kan er niks aan doen dat ik me afvraag of dat iets te maken zou kunnen hebben met "XY" i.p.v. "XX".

Ik word ook nog geplaagd door andere vragen:

Waarom vond die Ene God het niet nodig zich voor de verandering ook eens in het Chinees aan de Chinezen te openbaren? Waren de Chinezen misschien niet beschaafd genoeg? Of waren ze misschien reeds té beschaafd?

Waarom moesten de bewoners van de "Nieuwe Wereld" zo lang wachten op de 'openbaring'?

Waarom werden noch de Azteken, noch de Maya vóór de komst van conquistadores door 'profeten' op de hoogte gebracht van het feit dat ze eigenlijk 'niet goed bezig' waren met het brengen van mensenoffers of het opstellen van kalenders die de Verdrijving van Adam en Eva uit het Paradijs straal negeerden?

Waarom verzwéég de Ene God het bestaan van diezelfde Nieuwe Wereld in zijn 'openbaring' aan de reeds vermelde en voor het overgrote deel Semitische talen sprekende 'profeten'?

Waarom mochten de 'primitieven' in de Nieuwe Wereld wél in hun blootje in de jungle of door de steppen en woestijnen rond blijven hossen?
Dat is allemaal in hoge maten cultureel bepaald. De relatie van één God met een profeet is typisch Joods, een verlichte meester of een Boeddha is dan weer Oosters en in een tribale cultuur zal de sjamaan die rol spelen. De grote breuk met die tradities is bij de antieke Grieken gebeurt. De eerste filosofen veroorzaakten in twee opzichten een breuk met het verleden. Ze probeerden de wereld met hun rede te begrijpen, zonder zich te beroepen op godsdienst, openbaringen, autoriteit of traditie. Dat was op zich al volkomen nieuw en vormde een mijlpaal in de ontwikkeling van de mensheid. En verder leerden ze anderen ook hun rede te gebruiken en zelf te denken; ze verwachten dus zelf van hun leerlingen geen bijval. Ze waren de eerste leraren die niet probeerden kennis zo intact mogelijk over te dragen, maar spoorden hun leerlingen aan te discussiëren en met eigen ideeën te komen.
Oud 22 mei 2011, 15:47   #191
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dat moet jij ook doen als ik je irriteer.
Dat zet alleen maar kwaad bloed en is ook niet goed voor je nachtrust.

Wees een gematigde Moslim en maak je niet zo druk.
Zorg ervoor dat Allah trots op je kan wezen.
Denk daarbij vooral op die 72 maagden die op je wachten in het Paradijs.
Dat wordt moeilijk, ik hoor wel eens van mijn moslimvrienden dat Allah moordenaars en homo's niet vergeeft.
Oud 22 mei 2011, 16:54   #192
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat wordt moeilijk, ik hoor wel eens van mijn moslimvrienden dat Allah moordenaars en homo's niet vergeeft.
....ik dacht dat Allah zelf een homo was, want een vrouw schijnt ie niet te hebben en als ik zo in de Koran lees heeft ie Mohammed behoorlijk "te pakken genomen", om het maar eens eufemistisch uit te drukken.

Zelfs de engel Gabriël schijnt een man geweest te zijn geweest.

Niet dat ik dat erg vind, ik gun ieder diertje zijn pleziertje, maar dan moet je niet zo schijnheilig wezen.

Het benadert de heilige drie-eenheid van het christendom: ook al zo'n homoseksueel stelletje.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 22 mei 2011 om 16:56.
Oud 22 mei 2011, 17:01   #193
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De naïeveling in mij hoopt hem nog iets bij te brengen we hebben hem zelfs zo ver gekregen in een andere thread het relativiteitsprincipe (niet de relativiteitstheorie in zijn geheel) te erkennen
Ik heb geen enkel probleem met de relativiteit, integendeel ben ik zelf een aanhanger daarvan, met name in de vorm der dialectiek van Hegel.

Want alles wat bestaat is op elkaar betrokken binnen een oneindig systeem.

Iets anders is wanneer je een element uit het geheel (dat is de waarnemer) zelfstandig maakt als grondslag van het geheel.
Dan krijg je een tegenstrijdigheid.

In de filosofie is dat bekend als Solipsisme.

Daar gaat Einstein de mist in en daar begint dan ook de krankzinnigheid zijner theorie.
Oud 22 mei 2011, 17:13   #194
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hawkins
‘De verhalen over een hemel of leven na de dood zijn louter sprookjes voor mensen die bang zijn om te sterven. Er is helemaal niets na de dood.’
Zoals er ook niets vóór de Big Bang is zeker. Lekker simpel theorietje waarmee Hawkins het leven kan verklaren. Hiermee lijkt hij op dat wat hij bekritiseert.

De man kan slim zijn, wijs komt hij me allesbehalve over.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 mei 2011 om 17:13.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 17:18   #195
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zoals er ook niets vóór de Big Bang is zeker. Lekker simpel theorietje waarmee Hawkins het leven kan verklaren. Hiermee lijkt hij op dat wat hij bekritiseert.

De man kan slim zijn, wijs komt hij me allesbehalve over.
Welk deel van zijn verklaring vind je verkeerd ?

Tijd is een dimensie zoals een andere, dus heb je een betere verklaring ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 18:11   #196
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Uw leven maakt deel uit van het leven in 't algemeen. Ten dien titel heeft het evenzeer belang als elk ander leven.

Het enige dat eigenlijk telt is precies: Het 'leven' en niets anders.

Pretentieus bekeken is het wel UW LEVEN. Maar daaraan heb je eigenlijk heel weinig houvast of vat en draai het zoals je wil... als de natuur zegt: we kappen ermee, dat kun je slechts tot in het oneindige blijven bleiten tot ze, u en uw dierbaar leven op 'off' zetten.

Het grappige eraan is ; dat het werkelijk zo is.
Dat ik morgen kan omver vallen weet ik (of zelfs binnen 5 minuten als ik me verstuik op de trap), waar ik op doelde was de neiging van bepaalde individu's om hun levensvisie op mij te imposeren, dan botst het.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 18:15   #197
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Nergens heb ik ooit een zinvolle en inhoudelijke reactie gelezen.
Omdat je niet wilt zien. Je bent even doof & blind als creationisten en young earthers of die gekken die niet geloven dat de mens ooit in de ruimte geraakte.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 22 mei 2011, 18:16   #198
Amon_Re

Standaard

Citaat:

Q.E.D.
Iets correcter: Zijn 'theorie' bevat 0 geloofwaardigheid. Ongeacht Harrie's geloofwaardigheid.
Oud 22 mei 2011, 18:17   #199
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Nergens predik een platte aarde, dat is iets van Einstein waar jij zo in gelooft.
Oud 22 mei 2011, 18:19   #200
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het is tijd voor een nieuwe God
Het wordt tijd dat de mensheid zich realiseert dat het de mensheid was die goden bedacht en niet omgekeerd...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be