![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is; als ik patatjes wil zetten of mais of wat dan ook en ik kan mijn zaden herwinnen en gebruiken voor de volgende oogst dan is dat mijn recht en eigendom. Eenmaal het een eigenaar heeft heb ik geen recht meer. En door de genetische manipulatie is het niet geschikt voor hergebruik en moet ik ze aankopen aan de prijs die ze mij aanbieden. Of ik nu akkoord ben of niet! M.a.w de landbouwer wordt dan de onderaannemer van een multinational wat betreft zijn gewassen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 mei 2011 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoezo? Hij heeft een jaar werk verloren, ik zie niet in hoe die proef invloed kan hebben op zijn reputatie?
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, ik hoop dat de UGent en het ILVO alle mogelijke gerechtelijke stappen zetten tegen wie opgepakt werd, ongeacht of het hippies, wetenschappers of boeren waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Probleem opgelost.
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is veel simpeler. Hou de handen af van genetisch gemanipuleerd materiaal dat gepatenteerd kan worden. Verbied patenten, octrooien en eigendomsrechten op gewassen en dierlijk materiaal.
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als ik jouw standpunt mag samenvatten, ben je dus voor ggo's en tegen de patententroep die erbij hoort?
![]() |
![]() |
#189 |
Burger
|
![]() Ik vind het een onverantwoorde manier van actie voeren.
Als elk wetenschappelijk experiment zomaar vernietigd kan worden door mensen die er niet mee akkoord zijn, amai.... Bij elke vorm van innovantie en ontwikkeling zullen er wel tegenstanders zijn. Moeten daardoor alle die wetenschappelijke projecten gestopt worden??? Innovatie is nochtans heel belangerijk! En specifiek over die aardappelen, ik versta die milieuactivisten toch niet goed hoor. Er worden aardappelen 'gecrëerd' die minder vatbaar zijn voor ziekten. Hierdoor moet er minder gespoten worden, wat positief is voor het milieu zou ik denken. Die mensen hebben denk ik nog nooit zelf aardappelen geteelt en weten niet waarover het gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens de natuur heeft de gewassen al genetisch gemanipuleerd en het is goed zoals het is.
De natuur heeft alle eigendomsrechten.
![]() |
#191 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerst heeft de natuur de gewassen gecreëerd. Daarna is de mens beginnen kruisen. Daarna is de mens beginnen genetisch manipuleren. Ten slotte zal de mens zelf gewassen creëren.
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd dat kan helpen. Maar daar mag geen eigendomsrechten op gelden.
![]() |
![]() |
#193 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik daag u uit om verschillende groenten (aardappelen, prei,..) te kweken zonder ze te spuiten tegen ziekten. Ik ben benieuwd naar het resultaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu content?
![]() |
![]() |
#195 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok, je bent dus voorstander van genetische manipulatie, zonder de eigendomsrechten?
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bleiten over honger in de wereld maar dan wel aardappelvelden stukmaken ...
![]() Ze gaan toch is moeten weten wat ze willen , aardappelen kosten nu al stukken van mensen en worden duurder en duurder, elke kleine tegenslag met de oogsten voelt men in de portefeuille. Zijn die aardappelmeppers dan zo rijk dat ze daar niet mee inzitten? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik u kan geruststellen. Mensen genetisch manipuleren is niet het eindstadium. Mensen robotiseren zodat die langer leven, sneller denken, meer onthouden, ... zal het eindstadium zijn.
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 29 mei 2011 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om nu te besluiten dat ze eigendomsrecht zouden krijgen dat is er over.
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk trouwens dat de meerderheid van de actievoerders beter weten waar het allemaal om gaat dan jij. Denk je bijvoorbeeld echt dat die kleine bio-boeren voordelen zullen halen uit dit experiment? Net zoals dit proefveld een beetje een symbool was voor biogenetici om ggo's te promoten, was deze actie voor de actievoerders een symbool voor hun strijd ertegen. Het ging hen dus niet specifiek om deze aardappelen. het gaat hen zelfs om meer dan alleen de ggo's. Ze willen er ook het probleem mee aankaarten dat fundamenteel en onafhankelijk onderzoek in het gedrang komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |