![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik werk in een Turks bedrijf. Kortelings is de autochtone chaufeur ontslagen en vervangen door een Turk. Op vraag van een vriend van de eigenaar die iemand aan werk wil helpen. Zo gaat het er daar aan toe. De autochtone Belg is niet gaan 'bleiten', en heeft elders werk gevonden. Wat doe jij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Autochtonen kunnen zeker nooit gediscrimineerd worden, want vragen naar een "moslim only" is geen racisme noch discriminatie. In feite is het wel straf: niemand (of toch héél weinigen) hebben deze massale invasie gevraagd. Velen hebben problemen met de importcultuur en attitudes die deze mensen meebrengen, en dan verandert men de wet zodat zelfs een werkgever niet meer zèlf mag kiezen wie hij wil aanwerven? Mag beleefdheid nog een criterium zijn? Mag "kunnende werken onder vrouwelijk gezag" nog een criterium zijn (daarover wou mr.De Smet even iets zeggen, maar hij werd de mond gesnoerd op Terzake). Mag : moet zich integreren in het team ? (zonder dat hij daarvoor subsidies krijgt) Mag : moet kunnen werken onder eigen verantwoordelijk? er is nog een hele rimram van criteria die we vast binnenkort ook niet meer mogen vereisen. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 juni 2011 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga jij vijf interim telkens een halve dag (korter kan gewoonlijk niet) betalen omdat geen van allen de vereiste criteria van werkattitude behaalt? Wat doe je dan om het je gemakkelijk te maken? heel de categorie blonde gepermanenteerde zotte trienekes kan je weldegelijk van in het begin vantussen de mazen halen, zonder dat je er telkens een halve dag aan moet spenderen. Niemand die daar een probleem mee heeft. Maar VOORKEUR geven aan blonde langharige fotomodellen, d�*t is racistisch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat jij hier tegen 100 per uur rond de pot draait, zegt nog véél meer.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gaf je wel degelijk een antwoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() De werkgever en het intermibureau als de werkgever daarmee wil werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het interimbureau gaat dit doorbellen naar de youssef en vlam! een klacht wegens racisme aan zijn been! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, jij draait rond de pot en je weet het. Anders had je al lang toelichting gegeven bij de vraag waarom die ene persoon wèl "in het team past" en de andere niet. Daar draait namelijk alles om.
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er staat letterlijk: Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Genderevenwichten is een kwestie van tellen. Objectief toch, niet?
Leeftijdsverschillen is kijken naar leeftijden, de verschillen aangeven en tellen. Objectief toch, niet? Problemen met xenofobie in het team is kijken naar het aantal xenofoben in je team op de totale populatie. Objectief toch, niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 17 juni 2011 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |