![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat was |
|
![]() |
![]() |
#183 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan schrijft die doodgemoederereerd: Laatst gewijzigd door filosoof : 10 september 2011 om 15:08. |
||
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien is dat idee populair onder al dan niet nazi sympathieën koesterende zionisten. Wie weet?
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2011 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 september 2011 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. ordentelijke discussies 2. groot forum zijn Lees de ondertitel: Er staat niet "het beste" maar "het grootste" politiek discussieplatform. Men kiest voor kwantiteit lijkt me. Dat gaat ten nadele van kwaliteit dikwijls. Het zoeken van een evenwicht is natuurlijk niet evident. Zolang ik niet 'te veel' het idee heb dat er gecensureerd wordt op basis van meningen kan ik met de richting van dit forum leven. Negationisme is in dit verband een interessant en delicaat thema. Mijns inziens dient de moderatie strikt de wet toe te passen ook in deze zaak (alhoewel ik niet akkoord ga met deze wet). Men dient echter geen ruimere interpretatie aan deze wet te geven dat nodig. Het op een rij zetten van verschillende theorieën over het aantal slachtoffers van de holocaust is NIET hetzelfde als het ontkennen van die holocaust en valt dus niet onder de negationisme wetgeving. Zolang neonazi's zich aan de wet houden vallen ze ook onder de vrijheid van meningsuiting. Dit principe is belangrijk genoeg om ook afwijkende meningen niet te willen censureren. De moderatie is mijns inziens niet moedig genoeg in dit opzicht. Misschien dient ze zich terdege over de negationisme wet te informeren om niet te moeten gokken. Of misschien dient ze de negationismewet zélf niet te misbruiken voor het censureren van ongewenste meningen. Waar precies dat het fout loopt weet ik niet. Mogelijkerwijze laat ze zich te veel opjutten door forummers die erop uit zijn bepaalde meningen te censureren. Om daar niet voor te vallen is een onafhankelijke en geïnformeerde moderatie nodig. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2011 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
#188 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het op een rij zetten van verschillende theorieën over het aantal doden van de holocaust is niet hetzelfde als het minimaliseren van de holocaust. Indien er een 'officieel aantal doden' zou bestaan dan had dat men dat aantal in de wet dienen te vernoemen, en erbij dienen te zetten dat alternatieve (lagere) schattingen beschouwd worden als minimalisatie van de holocaust.
Of het nu om 100000 of 9 miljoen doden gaat minimaliseert in geen enkel opzicht de holocaust of de ernst van die misdaad. Een discussie over het aantal doden op zich minimaliseert niet de holocaust. Dat is een zaak van geschiedkundigen tenzij dat de wet daar uitspraken over zou doen, wat niet het geval is voor zover ik weet. En dat is maar goed ook, want deze wet gaat nu al veel te ver in de richting van gedachtecontrole mijns inziens. Zo een wet verwacht ik eerder in een dictatuur dan in een vrije samenleving. De ernst van deze misdaad ligt eerder in de methodologie en het racisme dat er aan te grondslag lag, in het genocidaire karakter ervan. Een genocide op waar 100000 doden vallen is niet noodzakelijk minder ernstig als een genocide waar 10 keer meer doden vallen. Natuurlijk mag dit aantal doden voorwerp zijn van discussie en onderzoek. Het zou een 'misdaad' op zich zijn dit te verbieden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2011 om 21:14. |
![]() |
![]() |
#190 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is de ban eigenlijk permanent, of niet?
|
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moderatie heeft in dit soort zaak dus 100% gelijk. Niet zo in de zaak van het wetens en willens tolereren van dubbelnicks van ban-ontduikers. Dat mag terecht aangeklaagd worden want daar bezondigt moderatie zich inderdaad aan. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 september 2011 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS; Hierbij spreek ik me niet uit over Nestor, of hij 't al dan niet geminimaliseerd heeft, maar jij wil blijkbaar dat er over gediscussieerd m�*g en k�*n worden (over 't aantal), dat m�*g en kan dus niet.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe heeft geen ban hoor.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het beste zou lachwekkend pretentieus zijn, onafgezien van de waarde van zo'n claim. Het grootste is getalsmatig bewijsbaar. In de categorie P.A. en getrol vermijden ze zoveel mogelijk bp te geven, vanwege het zo gevreesde maanlandschap, waardoor er veel te veel serieel gebullied en getrold wordt. Daartegenover staat een correcte behandeling van wat met de wetgeving te maken heeft. Je kan niet alles hebben en first things first , troost ik mij dan maar . |
|
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Waar?
Jij insinueert dat van Circe. Die haar permaban is opgeheven voor zover ik weet... Nog eens proberen? Laatst gewijzigd door eno2 : 10 september 2011 om 22:54. |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, probeer jij nog eens terug te klikken op de blauwe pijltjes, dan kom je uit bij 't bericht waar jij op reageerde en waar ik dan weer op schreef dat Circe geen ban heeft.
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het tweede dus. Het protest dat ik formuleerde bij moderatie ging NIET over Circe en daarmee basta. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 september 2011 om 23:14. |
|
![]() |