![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard zijn er regels nodig, we zijn het eindelijk eens over regulering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denk jij van niet? Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 december 2011 om 07:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je neemt je toevlucht tot woordspelletjes. reguleren voorschrijven hoe (een activiteit) moet verlopen `Gokken is in Nederland streng gereguleerd.` Gevonden op http://www.woorden.org/woord/reguleren Je schreef : ... uiteraard zijn er regels nodig om verslaving te voorkomen, want verslaafden zijn, de één al meer dan de ander, een probleem voor de samenleving.Kan je ook concretiseren welke regels je in gedachten hebt om verslaving te voorkomen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel. Een bewuste strategie. Hoe minder gebruikers, hoe minder verslaafden.
Citaat:
Citaat:
Jij bent het die woordspelletjes speelt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 december 2011 om 07:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het schrikt af om te gebruiken.Kan je aantonen dat een verbod afschrikt, zodat er minder gebruikers en minder verslaafden zijn? Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tenslotte alle vormen van drugs zijn al sinds mensenheugenis gebruikt door een of andere samenleving of willekeurige mens. Vroeger enkel beperkt wegens technologische beperkingen of beperkte mogelijkheden om drugs te vervaardigen tot meestal uit de natuur afleidbare middelen. Pas laat na de industriële revolutie zijn de soorten drugs uitgebreid naar chemische drugs in de 3 grote groepen; verdovende, stimulerende en hallucinogene. Echter nu blijkt dat ondanks alle aangewende middelen om deze te bestrijden er nog steeds een stijging is in verslavingen eraan. Meer nog het breidt zich uit naar eerder als niet verslavend beschouwde dingen zoals bv eten, TV kijken, gamen, shoppen,... Stilaan moeten we afstappen van onze klassieke kijk op de verslaving zijnde dat de verslaving op zich niet puur voorkomt uit het medium of product waar men aan verslaafd is. Zelfs al bevat dit bepaalde stoffen die een mogelijke lichamelijke verslaving zouden kunnen verklaren. Waarom wordt persoon A wel verslaafd aan substantie X en/of Y en persoon B niet? Waarom lopen er mensen rond die wel verslaafd zijn aan alcohol bv en/of wiet maar niet aan cocaïne (ondanks meerdere blootstellingen)? Het blijkt dat mensen met bepaalde verslaving verslaafd zijn omdat men leegtes ondervind in zijn leven. Er is een complex systeem in onze hersenen van allerlei stoffen die nodig zijn om goed te functioneren en wanneer die ontbreken dan zoekt de mens instinctief naar een manier om deze te compenseren. Drugs of allerhande verslavingen hebben uiteindelijk maar 1 doel en dat is de mogelijkheid om gelukkig te zijn, al was het maar tijdelijk. En die "externe fix" die daarvoor nodig is bij die mensen vormt dan ook hun verslaving want de hersenen kunnen niet meer zonder in feite. Verslavingen mogen we stilaan meer gaan zien als een maatschappelijk probleem omdat het ontbreken van die bepaalde stoffen of normale werking van de hersenen verstoord raakt door de maatschappelijke invloed op het individu. Een pioneer op dat vlak is Dr Gabor Maté: http://www.youtube.com/watch?v=Bk4B7...eature=related
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() De reden van de vervolging staat in de wet, stel je op de hoogte.
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() @ Xenofoon
Het omkopen van cipiers heeft verder niets te maken met het onderwerp, behalve omjouw ervaring te demonstreren, ik ben zo goed geweest daarin een beetje mee te gaan omdat je zo vriendelijk tegen mij bent en omdat de rest gaan slapen was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Wetten zonder straffen bij overtredingen zijn waardeloos. Wetten dienen geïmplementeerd te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 10:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is niemand die kan uitleggen wat er misdadig aan is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ontgaat dat blijkbaar. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of lees gewoon eens de teksten van justitie hier door mij gelinkt of op het internet of raadpleeg eens een advocaat over de drugbestraffing. En over het verschil tussen misdaad en delict en overtreding. Of ga gewoon door met je stupide denial. Dan kan ik altijd in al jouw drugdraden de meeste berichten plaatsen. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Problematisch gebruik Maatschappelijke overlast Gebruik in aanwezigheid van minderjarigen Het nut van bestraffing is, dat zulk gedrag ontraden wordt en dat daartegen ingegaan en op getreden wordt Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 11:57. |
||
![]() |
![]() |