Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2004, 10:00   #181
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Dat hij zo iemand kent, geloof ik heel graag. Maar niet op de manier welke hij beschrijft.
Hij zal het wel gezien hebben van een die het heeft gehoord op de radio!
Ja inderdaad Fernand, hou je rascistische oogkleppen maar op. Jouw voorvaderen waren vast overtuigde tegenstanders toen men in de late middeleeuwen vertelde dat de wereld rond was.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 10:05   #182
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Daarom vraag ik wat zijn job is. Afbetaald of niet, waarom denk je dat je bij de bank een loonbriefje moet laten zien? Hoeveel moet je wel niet verdienen om 3 appartementen af te betalen + een gerenoveerd huis. Dat krijg je niet bij de bank hoor. Een burgelijk kan het niet zijn want dan was ie nu nog aan het studeren. Dus hoe verdiend deze kerel zijn geld?

Ben benieuwd.
Die jongen werkt voor een grote Belgische multinational als technieker en operator. Heeft een A1 in electronica en werkt vaak voor ons op buitenlandse projecten. Met bijklussen bedoel ik dat hij op zaterdag en zondag als technieker in een rusthuis werkt en 's avonds pizzas bedeelde (7op7).
Zijn ouders hebben natuurlijk mee zijn huis gesponsord, aangezien zijn beide ouders werken en zijn vader zijn hele beroepsleven hier in Belgie heeft gewerkt.
Maar inderdaad, met luiheid en profiteren heeft dit dus niks te maken
Oud 2 augustus 2004, 10:14   #183
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SchutzStaffel
Het is duidelijk dat er maar één verklaring is voor al deze verdachte bezittingen : deze criminele marginaal neemt deel aan illegale criminele praktijken zoals overigens zoveel allochtonen doen, voornamelijk drugs en zwarte markt. Al dit vastgoed van hem zo vlug mogelijk onteigenen en hem het land uitsjotten zou ik zeggen. Nultolerantie tegen allochtoonse criminaliteit !
Wat een domme en racistische opmerking.
Trouwens, ik ben er 27 en bezit samen met mijn vrouw 3 eigendommen en rij met een lexus. Ben ik nu ook een crimineel?
Oud 2 augustus 2004, 10:18   #184
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Om maar te zwijgen over het risico, de kosten, onroerende voorheffing, de maanden wanneer het leegstaat,...die hij moet betalen.
Het herenhuis in Berchem kostte hem 139.000 euro. Hij heeft dit zelf opgeknapt en 3 apartmenten van gemaakt. Hij verhuurt ze aan ongeveer 550 euro per apartement en alle 3 zijn appartementen waren verhuurd vanaf de eerste dag nadat het in de immokrant stond.
Dus welke leegstand precies?
De beste investering is grondeigendom.
Oud 2 augustus 2004, 12:58   #185
groen!tje
Burger

Standaard

een kleine opmerking aan de ongeloofelijkt thomassen hier. Denk eens na (maar doe u geen zeer hé) en reken zelf is uit hoeveel je kan sparen op 1 jaar tijd als je nog thuis woon. bv 1000,00 euro/maand inkomen, Spaar er daar 500/maand van = 6000,00/jaar * pakweg 3 jaar = 18000,00 euro + eventueel nog wat bijverdienen in het weekend. Als je dan een huis van +/- 80000,00 euro wil kopen om er appartementen van te maken zullen er weinig banken zijn die u dat gaan weigeren zeker in combinatie met vast contract, borg van de ouders. En voor u volgende huis is het vorige huis de borg dus wat is hier nu het probleem? Dat u daar zelf niet aan gedacht heeft en uit pure jaloersheid maar een potje begind te schelden? Het warm water is ook al uitgevonden maar als u weigerd het te gebruiken wees dan niet jaloers op zei die het wel doen.

Omdat een toekomst voor iedereen belangrijk is.
groen!tje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 17:24   #186
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Het herenhuis in Berchem kostte hem 139.000 euro. Hij heeft dit zelf opgeknapt en 3 apartmenten van gemaakt. Hij verhuurt ze aan ongeveer 550 euro per apartement en alle 3 zijn appartementen waren verhuurd vanaf de eerste dag nadat het in de immokrant stond.
Dus welke leegstand precies?
De beste investering is grondeigendom.
Ah nu zijn we er!!!!! Je hebt nergens van te voren gezegt of opgemerkt na mijn reacties dat hij VAN dat ene gekochte huis 3 appartementen heeft gemaakt hé. Dat is al een verschil van 3 verschillende stukken eigendom é. Dit is al een heel verschil en hier kan ik dus ook inkomen.

Maar een huis kopen en opmaken + 3 appartementen + auto + sparen om een nieuw huis voor zichzelf te kopen op 4 jaar tijd was toch wel iets te ver gegrepen hoor. Want een technieker met A1 diploma verdiend niet genoeg om zich dat allemaal te kunnen veroorloven hoor. Ik werk ook bij een zeer grote multinational in Nederland (waar de lonen zowiezo al hoger liggen dan hier) maar zoveel verdien ik ook niet hoor om dat te kunnen kopen.

Laatst gewijzigd door illwill : 2 augustus 2004 om 17:25.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 17:31   #187
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah nu zijn we er!!!!! Je hebt nergens van te voren gezegt of opgemerkt na mijn reacties dat hij VAN dat ene gekochte huis 3 appartementen heeft gemaakt hé. Dat is al een verschil van 3 verschillende stukken eigendom é. Dit is al een heel verschil en hier kan ik dus ook inkomen.
Dus je ziet hoe makkelijk het is om verkeerde conclusies te trekken als je niet voldoende info hebt, of, erger nog, als je de gaten invult met je eigen veronderstellingen?

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 17:38   #188
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Dus je ziet hoe makkelijk het is om verkeerde conclusies te trekken als je niet voldoende info hebt, of, erger nog, als je de gaten invult met je eigen veronderstellingen?
Euhm sorry, maar ik kan er niets aan doet dat iemand niet de juiste info geeft in zijn verhaal é. Ik heb geen veronderstellingen gemaakt ik heb duidelijk gemaakt dat er ergens iets niet klopte. En nu pas na enkele dagen komt iedereen erachter dat het niet om 4 eigendommen ging maar 1 waar hij er 3 van gemaakt heeft. Trouwens moet nog al een huis geweest zijn om er 3 LUXE appartementen van te maken.
Oud 2 augustus 2004, 17:40   #189
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Euhm sorry, maar ik kan er niets aan doet dat iemand niet de juiste info geeft in zijn verhaal é. Ik heb geen veronderstellingen gemaakt ik heb duidelijk gemaakt dat er ergens iets niet klopte. En nu pas na enkele dagen komt iedereen erachter dat het niet om 4 eigendommen ging maar 1 waar hij er 3 van gemaakt heeft. Trouwens moet nog al een huis geweest zijn om er 3 LUXE appartementen van te maken.
Ik vind het al ongelooflijk dat iemand zo specifiek in zijn info moet zijn eer hij geloofd wordt. Spreekt boekdelen. En nog zijt g'er niet gerust in eh?

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 2 augustus 2004, 21:21   #190
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Jij kent Berchem niet echt denk ik
Daar zijn nog heel wat herenhuizen die je makkelijk kan indelen in 3 appartementen ja.
En Luxe? Naast grootte denk ik dan eerder aan een sjieke badkamer, een praktische en mooie keuken met allerlei snufjes en zo + mooi gerenoveerd en binnenin proper afgewerkt etc.
Dat is voor mij een luxe appartement, dan denk ik niet direct aan een dakappertement met een groot terras en een dakzwembad hoor (hoewel ik daar niet direct nee tegen zou zeggen )
Oud 2 augustus 2004, 21:23   #191
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Ik vind het al ongelooflijk dat iemand zo specifiek in zijn info moet zijn eer hij geloofd wordt. Spreekt boekdelen. En nog zijt g'er niet gerust in eh?
Tja nou nou, dat zegt waarschijnlijk meer over ons
Wij zijn van dat leuke clubje hee, benefit of the doubt en niet onmiddellijk het ergste denken is daar nu eenmaal inherent aan.
Oud 2 augustus 2004, 21:27   #192
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Tja nou nou, dat zegt waarschijnlijk meer over ons
Wij zijn van dat leuke clubje hee, benefit of the doubt en niet onmiddellijk het ergste denken is daar nu eenmaal inherent aan.
Goh, puur zelfbehoud. Gezond verstand is beter voor uwe cholesterol

Oud 3 augustus 2004, 05:28   #193
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och lomaan é kerel, je doet alsof het niet terzake doet. Het ging toch over het fiet dat bepaalde mensen dingen hebben die ze eigenlijk niet kunnen hebben, toch niet op legale wijze. Daarom is het wel belangrijk dat je gewoon in de discussie vermeld hoe de feiten in werkelijkheid zijn. Nu ga ik nog de schuld krijgen ook zeker.

Waar ben ik niet gerust in?

In onze gevangenissen zitten enkel allochtonen...ik zou nogal reacties krijgen van mensen omdat ik niet zo specefiek hoef te zijn in mijn postings om geloofd te worden.

Laatst gewijzigd door illwill : 3 augustus 2004 om 05:35.
Oud 3 augustus 2004, 05:30   #194
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Jij kent Berchem niet echt denk ik
Daar zijn nog heel wat herenhuizen die je makkelijk kan indelen in 3 appartementen ja.
En Luxe? Naast grootte denk ik dan eerder aan een sjieke badkamer, een praktische en mooie keuken met allerlei snufjes en zo + mooi gerenoveerd en binnenin proper afgewerkt etc.
Dat is voor mij een luxe appartement, dan denk ik niet direct aan een dakappertement met een groot terras en een dakzwembad hoor (hoewel ik daar niet direct nee tegen zou zeggen )
En wat betaal je voor zo'n herenhuis, misschien heb ik wel interresse. Als je een adres kan geven is natuurlijk ook mooi.
Oud 3 augustus 2004, 09:50   #195
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Maar een huis kopen en opmaken + 3 appartementen + auto + sparen om een nieuw huis voor zichzelf te kopen op 4 jaar tijd was toch wel iets te ver gegrepen hoor. Want een technieker met A1 diploma verdiend niet genoeg om zich dat allemaal te kunnen veroorloven hoor. Ik werk ook bij een zeer grote multinational in Nederland (waar de lonen zowiezo al hoger liggen dan hier) maar zoveel verdien ik ook niet hoor om dat te kunnen kopen.
U hebt misschien andere prioriteiten voor uw geld.
PS u kunt altijd proberen om bij ons te komen werken.
Oud 3 augustus 2004, 10:04   #196
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens vermeld dat het om LUXE appartementen gaat?
Nee, moderne luxueuze appartementen misschien wel. Het zijn ruime appartementen met een modern ingericht interieur, nieuwe keuken, nieuwe badkamers met ruim ligbad en op de benedenverdieping een grote tuin.
Onder luxueuze appartmenten moet u inderdaad geen dure architecten, zwembaden of lofts voorstellen. Want dat zijn Luxe appartementen.
Oud 3 augustus 2004, 10:05   #197
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
En wat betaal je voor zo'n herenhuis, misschien heb ik wel interresse. Als je een adres kan geven is natuurlijk ook mooi.
Zie hoger!
Oud 3 augustus 2004, 12:22   #198
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Och lomaan é kerel, je doet alsof het niet terzake doet. Het ging toch over het fiet dat bepaalde mensen dingen hebben die ze eigenlijk niet kunnen hebben, toch niet op legale wijze.
Daar ga je weer. Veronderstellingen, vooroordelen... Ik geloof dat soort mensen best, ik heb daar absoluut geen probleem mee en heb al een pak sterker gezien. En allemaal legaal ook. Waarom zou die dan "niet kunnen" op legale wijze? En belangrijker: volgens jou.

Citaat:
Daarom is het wel belangrijk dat je gewoon in de discussie vermeld hoe de feiten in werkelijkheid zijn. Nu ga ik nog de schuld krijgen ook zeker.
Schuld van wat? Is er iets gebeurd dan?
Het was zelfs niet eens een discussie. Er beweert iemand dat hij een persoon kent die op jonge leeftijd 3 appartementen heeft (op legale wijze bekomen). En waarom niet? Waarom moet dat haarfijn uitgelegd worden eer hij wordt geloofd? Ik kan me voorstellen dat je daar nieuwsgierig naar bent, zeker als je zelf niet zou weten hoe je dat voor elkaar krijgt, maar je kan ook nieuwsgierig naar iets zijn en naar iets vragen zonder ervan uit te gaan dat het wel illegaal is allemaal.

Citaat:
Waar ben ik niet gerust in?
Wat ik hiermee bedoelde is dat zelfs nu je de feiten weet je nog twijfelt of er geen reukje aan zit, aan heel het zaakje. Tenminste, dat maak ik een beetje uit je reactie op. Ik weet het ook niet zeker, vandaar het vraagteken...

Citaat:
In onze gevangenissen zitten enkel allochtonen...ik zou nogal reacties krijgen van mensen omdat ik niet zo specefiek hoef te zijn in mijn postings om geloofd te worden.
Nee, dat is iets anders. Nu, dit geval is zo extreem dat het een beetje absurd wordt als voorbeeld, maar ik zou dan zeggen: ik zoek naar wat cijfers, en kom er dan achter dat het niet waar is. Op die moment is het dan voor mij ook een leugen, niet daarvoor. Snap je?

Laatst gewijzigd door nou nou : 3 augustus 2004 om 12:23.
Oud 3 augustus 2004, 12:30   #199
SchutzStaffel
Banneling

Standaard

"Mensen die niets weten en weten dat ze niets weten, weten meer dan mensen die niets weten en niet weten dat ze niets weten."

Jouw onderschrift is wel heel toepasselijk op jezelf nou nou, voornamelijk het vetgedrukt gedeelte. Blijf maar lekker naiëf door het leven verder gaan. Liever jij dan ik.
SchutzStaffel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 12:33   #200
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SchutzStaffel
"Mensen die niets weten en weten dat ze niets weten, weten meer dan mensen die niets weten en niet weten dat ze niets weten."

Jouw onderschrift is wel heel toepasselijk op jezelf nou nou, voornamelijk het vetgedrukt gedeelte. Blijf maar lekker naiëf door het leven verder gaan. Liever jij dan ik.
Oeh. Straffe argumenten kerel. Daar word ik heel wat wijzer van.

Mijn onderschrift gaat eigenlijk over jou. Kijk, nu zeg ik hetzelfde met evenveel argumenten. Slaat toch nergens op, of wel?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be