Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat denkt u van dit scenario?
realistisch en wenselijk 6 12,24%
realistisch, maar niet wenselijk 11 22,45%
wenselijk, maar niet realistisch 5 10,20%
niet realistisch en niet wenselijk 27 55,10%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2013, 15:39   #181
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik laat u opmerken dat alle discours van De Wever eigenlijk pro-Europees zijn...
Klopt, daarom stem ik ook niet op N-VA.

Citaat:
Klopt, en helaas voor u liggen de kaarten in het voordeel van België, niet van Vlaanderen.
Waaruit moet dat dan wel blijken?

Citaat:
Wishfull thinking.
Waarom?

Citaat:
Misschien wel, misschien niet.
Waarom zouden ze dat doen?

Citaat:
ik ben geen economist, verre van zelfs, dus moogt je het mij uitleggen. Ik ga gewoon een vraag stellen: met welke munt gaat Vlaanderen haar importproducten betalen? Met Vlaamse franken? En hoe gaat zij ervoor zorgen dat de bedrijven en de particulieren die munt voldoende vertrouwen, zowel op nationaal als op internationaal vlak?
Vlaanderen heeft nog steeds een vrij goed economisch fundament. Er is een interne werkende markt en dat volstaat al om een eigen nationale munt te laten functioneren. Import van grondstoffen hoeft geen probleem te zijn als Vlaanderen goede deals kan regelen met landen zoals pakweg Congo, waar ze een nuchtere frisse Vlaamse wind misschien wel op prijs stellen na jaren aan Franco-Belgisch neokolonialistisch paternalisme. En internationale handel zal ook geen probleem zijn net zoals dat geen probleem is voor Polen, Noorwegen, Zwitserland en andere landen in Europa. Het is maar de vraag of er over tien jaar überhaupt nog iemand met euro wil betalen op dit continent...
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2013, 17:54   #182
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Klopt, daarom stem ik ook niet op N-VA.
Ah, oei... Uw scenario vertrekt wel vanuit de NVA... Uw fundering vertoont dan al een serieus mankement...

Citaat:
Waaruit moet dat dan wel blijken?
Uit alles.

Citaat:
Waarom?
Omdat je een staat van kwasi nul ga moeten opbouwen in een conflictsituatie (niet dat er oorlog moet zijn, hé... ). Dat gaat jaaaren duren.
En aan de andere heb je een volwaardige staat, met al nodige structuren, die al bijna 200 jaar bestaat en waarvan het bestaan misschien nog steeds gedragen wordt door een meerderheid van de bevolking en door het buitenland. Afijn, misschien zullen China en Rusland komen helpen, dan moet ik mijn woorden inslikken.

Nu ja, als Vlaanderen het Transnistrië van het Westen wilt worden, mij niet gelaten hoor, ik ben Brusselaar.

Citaat:
Waarom zouden ze dat doen?
Kweenie, om een paar boten meer naar Rotterdam te kunnen krijgen? Of om de Vlamingen te pesten en misschien zelfs een betere regeling te krijgen rond de verdieping van de Schelde.

Van die zaken zo.

Nu ja, ik zeg niet dat ik gelijk heb, hé, maar alles kan.

Citaat:
Vlaanderen heeft nog steeds een vrij goed economisch fundament. Er is een interne werkende markt en dat volstaat al om een eigen nationale munt te laten functioneren.
In een stabiele markt, misschien, al stel ik mij de vraag (maar weer, ik ben geen economist) of die markt wel groot genoeg is om naar behoren te functioneren zelfs indien de situatie stabiel zou zijn, quod non.

Citaat:
Import van grondstoffen hoeft geen probleem te zijn als Vlaanderen goede deals kan regelen met landen zoals pakweg Congo, waar ze een nuchtere frisse Vlaamse wind misschien wel op prijs stellen na jaren aan Franco-Belgisch neokolonialistisch paternalisme. En internationale handel zal ook geen probleem zijn net zoals dat geen probleem is voor Polen, Noorwegen, Zwitserland en andere landen in Europa. Het is maar de vraag of er over tien jaar überhaupt nog iemand met euro wil betalen op dit continent...
Daar gaat het niet om. Vlaanderen gaat een eigen munt gebruiken. Wie gaat betalingen met die munt aanvaarden terwijl niemand weet of het 6 maanden later nog enige waarde zal hebben? Denk je niet dat de buitenlandse partners eerder betalingen in harde internationale valuta zullen eisen?
Oud 7 maart 2013, 18:21   #183
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, oei... Uw scenario vertrekt wel vanuit de NVA... Uw fundering vertoont dan al een serieus mankement...
Ik schreef dan ook "als de N-VA de ballen heeft", waar ik zelf niet echt in geloof. Vandaar dat ik ook schreef: na de N-VA komt er nog iets sterker, zoals de evolutie aantoont: VU < VB < N-VA < ...

Citaat:
Uit alles.
Wow, ik ben overtuigd, zo'n concreet bewijs

Citaat:
Omdat je een staat van kwasi nul ga moeten opbouwen in een conflictsituatie (niet dat er oorlog moet zijn, hé... ). Dat gaat jaaaren duren.
Quasi nul? De Vlaamse regering heeft al redelijk wat instellingen ter beschikking.

Citaat:
En aan de andere heb je een volwaardige staat, met al nodige structuren, die al bijna 200 jaar bestaat en waarvan het bestaan misschien nog steeds gedragen wordt door een meerderheid van de bevolking en door het buitenland.
Als de Vlaams-nationalisten op Vlaams niveau een meerderheid hebben dan is de Belgische staat al de helft van het land kwijt. Die volwaardige staat is bovendien in de niet al te verre toekomst gewoon failliet.

Citaat:
Nu ja, als Vlaanderen het Transnistrië van het Westen wilt worden, mij niet gelaten hoor, ik ben Brusselaar.
Rare vergelijking. We spreken over een van de meest rijke regio's in de wereld.

Citaat:
Kweenie, om een paar boten meer naar Rotterdam te kunnen krijgen? Of om de Vlamingen te pesten en misschien zelfs een betere regeling te krijgen rond de verdieping van de Schelde.
Dat lijkt me geen reden om een oorlog uit te lokken, het zou zelfs in het belang van Nederland zijn om het oprukkende Frankrijk onder controle te houden hier in deze streek.

Citaat:
In een stabiele markt, misschien, al stel ik mij de vraag (maar weer, ik ben geen economist) of die markt wel groot genoeg is om naar behoren te functioneren zelfs indien de situatie stabiel zou zijn, quod non.
Waarom niet?

Citaat:
Daar gaat het niet om. Vlaanderen gaat een eigen munt gebruiken. Wie gaat betalingen met die munt aanvaarden terwijl niemand weet of het 6 maanden later nog enige waarde zal hebben? Denk je niet dat de buitenlandse partners eerder betalingen in harde internationale valuta zullen eisen?
Welke internationale valuta zou men dan eisen? De euro? De dollar? D�*�*r is enorm veel vertrouwen in... maar inderdaad, de overstap naar een ander monetair stelsel is geen kinderspel, uiteraard. Genezen van kanker is nooit kinderspel. Maar niet doen betekent een gewisse dood.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2013, 18:56   #184
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Wow, ik ben overtuigd, zo'n concreet bewijs
Ik weet het. Nu ja, ik heb van uwentwege ook nog niet veel concrete bewijzen gezien, enkel veronderstellingen. Wij zijn dan ook over een uiterst hypothetische scenario bezig.

Citaat:
Quasi nul? De Vlaamse regering heeft al redelijk wat instellingen ter beschikking.
Behalve op vlak van onderwijs beschikt Vlaanderen over geen enkel instelling die zich bezig houdt met de kerntaken voor een leefbare staat: fiscaliteit, sociale zekerheid, veiligheid, gerecht, enz.

Citaat:
Als de Vlaams-nationalisten op Vlaams niveau een meerderheid hebben dan is de Belgische staat al de helft van het land kwijt. Die volwaardige staat is bovendien in de niet al te verre toekomst gewoon failliet.
Dan hebben zij gewoon de meerderheid in het Parlement. Om greep te krijgen op alle bevoegdheden die België in Vlaanderen beheerst, is vele malen meer nodig dan dat, hoor...

Citaat:
Rare vergelijking. We spreken over een van de meest rijke regio's in de wereld.
En hoe lang gaat Vlaanderen dat volhouden zonder internationale steun? Op termijn zou de vergelijking wel eens kunnen kloppen.

Citaat:
Dat lijkt me geen reden om een oorlog uit te lokken, het zou zelfs in het belang van Nederland zijn om het oprukkende Frankrijk onder controle te houden hier in deze streek.
Wie spreekt er van oorlog? De toegang tot de monding van de Schelde is in een Belgisch-Nederlands verdrag afgesproken. Als Vlaanderen niet erkend wordt door Nederland, kan zij het verdrag niet inroepen, en heeft zij dus geen toegang tot de monding van de Schelde zonder Nederlandse toelating. Nogal ambetant, hè?

Citaat:
Waarom niet?
Binnenlandse cosumptie heeft ook te maken met stabiliteit en vertrouwen in de toekomst. Indien men in een onstabiele situatie terechtkomt, ga jij uw geld uitgeven of eerder sparen uit voorzorg?

Niet economist, enzoenzohe.

Citaat:
Welke internationale valuta zou men dan eisen? De euro? De dollar? D�*�*r is enorm veel vertrouwen in... maar inderdaad, de overstap naar een ander monetair stelsel is geen kinderspel, uiteraard. Genezen van kanker is nooit kinderspel. Maar niet doen betekent een gewisse dood.
Euh, in welke valuta denk je dat er vandaag de dag betaald wordt? Herinner mij eens hoe men de prijs van een vat olie bepaald? In Saoedische Riyals?

Je moogt de Arabieren proberen te betalen met uw Vlaamse franken of weet ik wat, je kan evengoed monopolygeld gebruiken.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 7 maart 2013 om 19:19.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2013, 20:03   #185
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik dan ook niet gezegd, hè... Dit is een scenario van verliezers, en zeker niet van winnaars, noch aan Belgische, noch aan Vlaamse kant.

Vlaanderen zal eveneens (figuurlijk) in puin liggen. En ik stel mij de vraag of dat de bedoeling is...
"België" heeft er dus eigenlijk geen enkel belang bij dat "Vlaanderen" in een totale chaos wordt gestort.

Dat doet mij vermoeden dat het met een eventuele 'administratieve' sabotage van de 'onafhankelijke deelstaat' "Vlaanderen" door de rest van de "Belgische Confederatie" al bij al wel meevallen zal.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2013, 20:06   #186
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"België" heeft er dus eigenlijk geen enkel belang bij dat "Vlaanderen" in een totale chaos wordt gestort.
Dat is ook de beweegreden geweest om met Elio Di Rupo I van start te gaan.

Citaat:
Dat doet mij vermoeden dat het met een eventuele 'administratieve' sabotage van de 'onafhankelijke deelstaat' "Vlaanderen" door de rest van de "Belgische Confederatie" al bij al wel meevallen zal.
Zolang de deelstaten voldoende loyaal blijven zal dat wel meevallen. Met de komende federale begrotingsgesprekken gaan ze nu mee in de besparingen moeten stappen van de geconsolideerde federale begroting.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2013, 21:20   #187
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Denk je nu echt dat N-VA in een regering stapt zonder de opmaak van een confederale staat?
Een staat kan niet confederaal zijn.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 09:11   #188
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vlaanderen heeft daar uiteraard ook geen enkel belang bij. Dat doet mij vermoeden dat zij niet in een "Senelle-scenario" zal stappen. Ze kan de dreiging wel gebruiken als drukkingsmiddel (zoals het "Plan B" van de Franstaligen), maar iedereen met een beetje gezond verstand weet dat het niet verder dan dat zal gaan.
Oud 8 maart 2013, 10:50   #189
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft daar uiteraard ook geen enkel belang bij. Dat doet mij vermoeden dat zij niet in een "Senelle-scenario" zal stappen. Ze kan de dreiging wel gebruiken als drukkingsmiddel (zoals het "Plan B" van de Franstaligen), maar iedereen met een beetje gezond verstand weet dat het niet verder dan dat zal gaan.
Ik vind het potsierlijk om te insinueren dat degenen die anders menen niet zouden beschikken over 'gezond verstand'.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 8 maart 2013, 12:26   #190
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Vlaanderen" heeft inderdaad geen enkel belang bij 'totale chaos', maar ongetwijfeld wél bij 'onafhankelijkheid' (ook als de prijs daarvoor 'een beetje tijdelijke wanorde' zou zijn).

De vrijwaring van de al bij al eerder schaarse gemeenschappelijke 'natuurlijke hulpbronnen' - waaronder de vruchtbare landbouwgrond van de Brabantse Leemstreek rond Brussel - waar "Vlaanderen" 'onafhankelijk' over kan & mag beschikken mag m.i. wel wat kosten (maar uiteraard niet overdreven veel).

Ik vind het wel erg jammer dat er in "Vlaanderen" naar mijn goesting veel te weinig 'onafhankelijkheid-strijders' rondlopen die het belang en de hoogdringendheid van die vrijwaring van ... tot hun politiek bewustzijn door hebben laten dringen.

Ik vrees dat een 'onafhankelijk' "Vlaanderen" het meer dan waarschijnlijk niet zo héél véél 'beter' zal doen dan het huidige Belgisch-Vlaanderen, maar het zal tenminste niet langer de schuld voor het eigen falen in de schoenen van 'dé Walen' of 'dé Franstaligen' kunnen schuiven.

Dat alleen al maakt voor mij het nastreven van 'onafhankelijkheid' de moeite waard.

Oud 8 maart 2013, 12:50   #191
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Vlaanderen" heeft inderdaad geen enkel belang bij 'totale chaos', maar ongetwijfeld wél bij 'onafhankelijkheid' (ook als de prijs daarvoor 'een beetje tijdelijke wanorde' zou zijn).

De vrijwaring van de al bij al eerder schaarse gemeenschappelijke 'natuurlijke hulpbronnen' - waaronder de vruchtbare landbouwgrond van de Brabantse Leemstreek rond Brussel - waar "Vlaanderen" 'onafhankelijk' over kan & mag beschikken mag m.i. wel wat kosten (maar uiteraard niet overdreven veel).

Ik vind het wel erg jammer dat er in "Vlaanderen" naar mijn goesting veel te weinig 'onafhankelijkheid-strijders' rondlopen die het belang en de hoogdringendheid van die vrijwaring van ... tot hun politiek bewustzijn door hebben laten dringen.

Ik vrees dat een 'onafhankelijk' "Vlaanderen" het meer dan waarschijnlijk niet zo héél véél 'beter' zal doen dan het huidige Belgisch-Vlaanderen, maar het zal tenminste niet langer de schuld voor het eigen falen in de schoenen van 'dé Walen' of 'dé Franstaligen' kunnen schuiven.

Dat alleen al maakt voor mij het nastreven van 'onafhankelijkheid' de moeite waard.
Ik zie niet hoe men dan niet meer de schuld zou steken op 'dé Walen' of 'dé Franstaligen'. Die verdwijnen niet. Nu steekt men voorbeeld de schuld op de 'Fransen' als het om Dexia of BNP Paribas gaat, hoewel ons land onafhankelijk is van Frankrijk. Markant is dat jij 'Brusselaars' even vergeet in je motivatie.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 maart 2013 om 12:51.
Oud 8 maart 2013, 13:05   #192
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben eerder bevreesd voor de gevolgen van die "tijdelijke wanorde", en voor de duur van die "tijdelijke wanorde" ...
En eerlijk gezegd, voor mij heeft Vlaanderen geen bijzondere baat bij "onafhankelijkheid", maar daarom ook dat ik Belgicist ben.

Citaat:

Bwa, het zal dan de schuld van Europa zijn. Het is toch altijd de schuld van een ander.
Oud 8 maart 2013, 18:26   #193
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik zie niet hoe men dan niet meer de schuld zou steken op 'dé Walen' of 'dé Franstaligen'. Die verdwijnen niet. Nu steekt men voorbeeld de schuld op de 'Fransen' als het om Dexia of BNP Paribas gaat, hoewel ons land onafhankelijk is van Frankrijk. Markant is dat jij 'Brusselaars' even vergeet in je motivatie.
Ja, 't is just, 'onafhankelijk' "Vlaanderen" zal gelukkig nog de 'kiekefretters' kop van jut kunnen laten spelen

Oud 8 maart 2013, 18:30   #194
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben eerder bevreesd voor de gevolgen van die "tijdelijke wanorde", en voor de duur van die "tijdelijke wanorde" ...
En eerlijk gezegd, voor mij heeft Vlaanderen geen bijzondere baat bij "onafhankelijkheid", maar daarom ook dat ik Belgicist ben.

Bwa, het zal dan de schuld van Europa zijn. Het is toch altijd de schuld van een ander.
Ja, maar ik ben noch Belgicist, noch Eurotist.

Voor mij betekent "Onafhankelijk Vlaanderen" alleszins iets helemaal anders dan voor de jongens en meisjes van de N-VA

Oud 8 maart 2013, 18:53   #195
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Daar wordt hier een stukje afgezaagd in het luchtledige.

Ik wou terug naar het onderwerp van de draad, door te verwijzen naar de antwoorden van het Weverke op vragen van Franstalige journalisten enige dagen geleden.

Namelijk hoe hij de volgende federale onderhandelingen anders zou aanpakken. Niet zo'n strikt spelleke van dit en dat mag niet.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 20:00   #196
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Niet panikeren, er zijn nog koene vlaamse strijders, voor outer en heerd, vlaaaaaanderen, de leeeeeeeuwwwww ! en de hele rataplan die erbij hoort. Enkel de korte broek dragen ze niet meer, en die verdachte hemdjes en rare tekens waardeert men ook niet. Maar verder zijn de vlaamse strijders zeer welkom in Syrië. Ze halen zelfs al het nieuws.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...en-Assad.dhtml
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 20:03   #197
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Logisch toch, brusselaars zijn vlamingen want ze wonen op vlaams grondgebied. Ze zijn dus nooit vergeten, van zodra men over vlamingen spreekt weten ze dat men ook naar hen kijkt.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 20:44   #198
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Sorry hoor, Steeds sta ik versteld van het intellectueel Chernobyl. Men praat hier veel over ditjes en datjes. En het zou en zal. Massa aan luchtknippen. Maar wat er gaande is word nooit over gepraat. Feit is dat men nu de wetboek bezig is te verbouwen. En alles begint en staat met de fundatie waar van uitgegaan word. Dit ten voordele van de particratie die toch zo bang is van democratisch gedrag.

Ooit zei iemand tegen mij de particratie bij ons is in feite het zelfde als communistisch systeem. Daar voeren theatraal de clan van Moskou den dada. Verspillen en verkwiste het geld. Terwijl de clan van Oekraïne en co voor inkomsten zorgen via petrol, graan enz.

Maar de clan van Moskou behandeld hen als de boerkes. Hier is het ook zo uiterlijk hebben de partijen andere nuances . Maar in werkelijkheid is dat larie omdat ze functioneren onder de particratie.

Conclusie: Inderdaad wat kan NVA zelfs bij overwinning met grote voorsprong?. Totaal niets want steeds zal gewezen worden naar de wetboek en wat deze regering Di Rupu ge-crieeerd heeft. Samen met de persoonlijke meerwaarde Waalse stem en alle blokkade systemen.

Zal onmogelijk democratisch gehandeld kunnen worden. Inderdaad dan schiet niets anders op dan het einde van België. En met de boze vinger zal naar de NVA gewezen worden. Terwijl zij zelf de particraten de oorzaak zijn van niet meer te tolereren gedrag door de bevolking.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 17:54   #199
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Logisch toch, brusselaars zijn vlamingen want ze wonen op vlaams grondgebied. Ze zijn dus nooit vergeten, van zodra men over vlamingen spreekt weten ze dat men ook naar hen kijkt.
Gezien Brussel hoegenaamd geen Vlaams grondgebied is, zijn Brusselaars ook geen Vlamingen. Zij zijn enkel Vlaming als ze dat zelf willen.
Oud 16 maart 2013, 09:45   #200
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Als je dat echt gelooft, ontwaak je wellicht net uit een langdurige en heeel diepe comateuze toestand. De PS staat zowat voor alles waar n-va tegen is.
In principe is dat water & vuur, maar dat is nu het verschil tussen de N-VA en de franstaligen. N-VA heeft er geen problemen mee dat walen voor de PS kiezen en die daar de plak zwaaien. Wij echter, ls comateuze vlamingen, horen voortdurend gemoraliseerd te worden door de koning, waalse politici en hun vazallen hier in Vlaanderen zoals de SP-A.

Bij een confederale staat is politiek & geld beperkt tot de deelstaat. Tussen de deelstaten onderling bestaat er een samenwerking gebaseerd op goodwill & fairplay. 2 concepten die nu ver te zoeken zijn in dit land, zeker tussen Vlaanderen & Walen. Begin al maar 2.8 miljard euro op te hoesten voor die putten te vullen die niet eens de onze zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be