![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() neen, natuurlijk niet. Hij zegt juist dat de wet op dat vlak zeer duidelijk is en gewoon moet toegepast worden. En eindigt subtiel met de vaststelling dat er nogal wat vlaamse politiekers die zich geroepen voelden om een heronderhandeling te vragen klaarblijkelijk de wet onvoldoende kennen, en van tactiek niet veel afweten.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van zijn artikel in Knack. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() Helaba Peter,
knack is 1 van de weinige echt onafhankelijke tijdschriften die ons resten daar kom je zomaar niet binnen met de juiste partijkaart. duim omhoog voor knack!!! Laatst gewijzigd door spabert : 7 augustus 2013 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 augustus 2013 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals vroeger de federale Vlaamse minderheidsregering een theoretische optie was...
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moet ik uitdiepen. Dat de laatste grondwetswijzingen zijn goedgekeurd door praktisch alle franstaligen, en met maar een nipte meerderheid nederlandstaligen. Of dat dit, alhoewel rekenkundig in orde, wel de grenzen van de democratie opzoekt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nog niet zo heel lang geleden gingen we een federale regering zonder meerderheid aan Nederlandstalige kant bevechten te lucht, water en op de grond. en zie wat er nadien gebeurd is...... Volgens mij zijn de verkiezingen in de Vlaamse krieskringen van ondergeschikt belang voor de federale regering. Die aan Brusselse en Waalse kant gaan wel bepalen hoe de volgende federale regering er gaat uitzien. Gaat Di Rupo standhouden? in Wallonië is dit een besparingsregering hé, geen belastingsregering (wat nogmaals duidelijk maakt dat we echt wel in 2 democratieën leven). Wie gaan ze bij de MR uitspelen in Brussel? Reynders? Het wordt daar hoedanook een titanenstrijd met Reynders, Milquet, Onckelinx en good old Maingain. Wat doet Ecolo? Ze hadden eventjes het momentum maar kunnen ze dat behouden? Wat doet extreem-links in Wallonië? de linkse vakbond is niet echt content met deze regering. De Nederlandstalige partijen gaan gewoon samenklitten. CD&V, SPa en OVLD zijn tot elkaar veroordeeld, zij zijn zeker van regeringsdeelname. Of Groen zal meedoen zal afhangen van Ecolo, als zij in een coalitie stappen (variaties te over) zal Groen wel meegaan. dat staat allemaal compleet los van het aantal zetels de Nederlandstalige partijen hebben. Enkel een echte monsteroverwinning van N-VA (35% of meer) kan hier roet in het eten gooien, zeker als het VB het niet zo slecht doet (10% is voldoende) en of de PVDA potten breekt (1 zetel is al voldoende). Als er dan in Vlaanderen snel een N-VA/CD&V regering kan gevormd worden, kan er héél misschien toch iets federaal gebeuren.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 7 augustus 2013 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Al een grote groep zich ergens vestigt en dan zegt: nu is dit van ons, nu ben ik hier de baas en gaat het volgens mijn regeltjes (taal) is dit gebiedsroof, niet meer en niet minder. Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 augustus 2013 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alsof er geen belangrijkere zaken aan te pakken zijn...in de spa congestekst kan je er enkele vinden. Discriminatie bijvoorbeeld. Fraudebestrijding... Laatst gewijzigd door spabert : 7 augustus 2013 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het wordt wel kantje boordje voor de PVDA. Als ze een zetel willen halen, dan zal het in de provincie Antwerpen moeten gebeuren. In de andere provincies is dit onwaarschijnlijk. In Wallonië ziet het er beter uit voor de PTB. In de provincie Luik zie ik de PTB met gemak de kiesdrempel halen, misschien kunnen ze ook in Henegouwen nog een zetel halen; in de andere Waalse provincies zullen ze de kiesdrempel niet halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
Is discriminatie van de Vlamingen in de rand dan geen discriminatie? Met uw botten omhoog liggen te profiteren en een ander er voor laten werken is misschien geen fraude, maar toch heel verwerpelijk. Maar om uw redenering eens te volgen: Waarom hebben wij ons een paar decennia dan druk gemaakt over een 'paar' Duitsers? Zolang de economie maar goed draait... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Een analyse over de veranderingen in het gerechtelijk arrondissement BHV. Ongelooflijk dat SP.a, VLD, CD&V en Groen deze hervorming mee hebben goedgekeurd.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
Als gij een huis koopt, aanvaardt gij dan nog de regels van de vorige eigenaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() Wel de regels van het woongebied waar het huis in ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als ik in Spanje niet zo heel veel geld afdok, heb ik daar ook een woning. Geen haar op mijn hoofd die gaat eisen dat alles in het Nederlands gebeurt of dat er Nederlandstalige Vlaamse rechters komen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() |
![]() |
![]() |