Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2013, 12:37   #181
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Maar ik begrijp waarom sommigen hier zo tegen zijn terugkeer zijn. Jahjah vindt namelijk dat men van de allochtonen enkel kan vragen dat ze zich aan de wet houden, niet dat ze integreren, laat staan assimileren. Dat hij de achterstand wil aanpakken en moslims hun religie kritisch wil leren bekijken, zint hen natuurlijk minder. Want dan dreigt hun excuus dat het niet de afkomst, maar wel de religie is waar ze een probleem mee hebben, niet meer bruikbaar te zijn.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:38   #182
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Guy Verhofstadt is altijd veel (rechts)staatgevaarlijker geweest dan Abou Jahjah ooit was.
Verhofstad is niet alleen in Belgie, mensen zoals Dehaene lieten indertijd een aantal pedofilie-strafdossiers verdwijnen omdat hen dit goed uitkwam.
Oud 17 september 2013, 12:40   #183
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Er is niks mis mee om daar naar te streven, het volk in te lichten, er uiteindelijk naar evolueren, met de goedkeuring van het volk.
Dag Sla!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:41   #184
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Verhofstad is niet alleen in Belgie, mensen zoals Dehaene lieten indertijd een aantal pedofilie-strafdossiers verdwijnen omdat hen dit goed uitkwam.
d�*t dossier maakt de almacht van Decroo uit in dit land.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:43   #185
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
mijnheer jajah mag voor mijn part deel uitmaken van het FSM genootschap, dat doet niks af van het feit dat hij weldegelijk "voor de imam" huwde in Brussel (iets wat grondwettelijk verboden is, maar daar malen we niet om zal hij gedacht hebben).

Dat ik het pamflet niet meer kan ophalen van de AEL site is inderdaad heel vervelend. Er stond ook nog een hele uitleg in over de islamitische oemmah e.d.
Heel ongelovig allemaal.
1 dit wringt een beetje met de steengoede reputatie van zorgvuldig documenteren en archiveren die ik je toedicht ...

2 hij blijft natuurlijk wel politicus ... en dan volg ik liever de daden dan de woorden ... en als ik dan kijk ... zie ik eigenlijk nog nen helen brave en gematigde ... itt anderen ...
Oud 17 september 2013, 12:45   #186
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Die Abu Jah Jah, heeft die een job? En indien niet, hoe kan hij dan al die jaren al die reizen, kost en inwoon betalen?
en een universitair diploma,
10 jaar in libanon gewerkt
en vrouw en kinderen

heb jij al wel evenveel plus gebracht aan de maatschappij ?
Oud 17 september 2013, 12:47   #187
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Is d�*t uw argument ? De anderen zijn OOK slecht, waarom het hém dan aanrekenen ?
Een beetje zoals " waarom mag ik nu niet stelen, moordden & verkrachten, er zijn er zoveel die het doen "...
nee, dat was een semantisch prikje naar Karel. ik had het er blijkbaar met zoveel woorden moeten bijzetten, een smiley was onvoldoende.
Oud 17 september 2013, 12:48   #188
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
hij h�*d ginder een job las ik ergens. Zo iets heel warrig: iets met "marketing" meen ik me te herinneren.
lol, gaan we alle marketing professionals nu als "warrig" afdoen ??

Oud 17 september 2013, 12:51   #189
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
blijkbaar is Jahjah daar volgens het parket helemaal onschuldig in.

Interessant artikeltje over Jahjah.
et voil�*, je komt er zelf nog mee :

conclusie justitie :
-geen schijnhuwelijk.
-geen Hezbolah lidmaatschap.
Oud 17 september 2013, 13:31   #190
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men gaat er hier blijkbaar nog "ne goeie" van maken, walgelijk.
Bij het nalezen van sommige zinnen, heb ik ook die indruk precies, hij heeft ware fanclub zo te lezen.

Door het conflict in de regio is het onveilig geworden in Libanon. Mijn kinderen groeiden op tussen schietpartijen en explosies.

Een ouder arikel ... link

Vroegen wij daar om? Zou men de leiders in eigen land dan niet aanpakken? Of is het in de zin van: de beste stuurlui staan aan wal liefst de wal en kade in een ander land.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 september 2013 om 13:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 13:42   #191
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
et voil�*, je komt er zelf nog mee :

conclusie justitie :
-geen schijnhuwelijk.
-geen Hezbolah lidmaatschap.
Met andere woorden : het strookt met het verhaal dat jahjah eigenlijk niets meer is dan een ziekelijke leugenaar, een fantast. Hij is helemaal nergens mee gaan 'vechten', is naar Libanon bij mama in een veilig dorpje gevlucht omdat het hem hier te heet werd, en komt nu terug naar België omdat de feiten van toen zijn verjaard en het ook daar in het Libanees dorpje bij mama gevaarlijker wordt vanwege de overlopende burgeroorlog in buurland Syrië.

De "held" ontmaskerd
Oud 17 september 2013, 13:58   #192
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
en een universitair diploma,
10 jaar in libanon gewerkt
en vrouw en kinderen

heb jij al wel evenveel plus gebracht aan de maatschappij ?
Zonder de minste twijfel.

Welke job heeft hij in Libanon vervuld? Wie was zijn werkgever? Wie was zijn werkgever in belgië voordien?
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 14:01   #193
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Met andere woorden : het strookt met het verhaal dat jahjah eigenlijk niets meer is dan een ziekelijke leugenaar, een fantast. Hij is helemaal nergens mee gaan 'vechten', is naar Libanon bij mama in een veilig dorpje gevlucht omdat het hem hier te heet werd, en komt nu terug naar België omdat de feiten van toen zijn verjaard en het ook daar in het Libanees dorpje bij mama gevaarlijker wordt vanwege de overlopende burgeroorlog in buurland Syrië.

De "held" ontmaskerd
Is er eigenlijk bewijs dat Abou Jahjha ooit verklaard heeft te gaan 'vechten' in Libanon? Hij zei dat hij Hezbollah steunde op zijn manier of zo iets, dat wel.

Citaat:
Rudi Vranckx: "Dyab, je komt van diep in het zuiden, was het moeilijk om hier te geraken?"
Dyab Abou Jahjah: "Tamelijk moeilijk, de meeste wegen zijn gebombardeerd [...]"
[...]
Rudi Vranckx: "Ze zeggen dat het verzet de raketten verstopt tussen de burgerdoelen".
Dyab Abou Jahjah: "Dat klopt helemaal niet. Als je het zuiden van Libanon ziet, dat is een grote regio hé! Daar zijn veel valleien bossen bergen, grotten... alles wat je wilt!"
[...]
Rudi Vranckx: "Hoe steun jij Hezbollah?"
Dyab Abou Jahjah: "Dat is voor mij om te weten. Ik probeer dat te doen zoals ik dat het best kan."
Rudi Vranckx: "vechten?".
Dyab Abou Jahjah: "Ik zal daarover geen antwoord geven, vechten is niet de enige manier om het verzet te steunen. Elke daad die je doet om dit volk te helpen overeind blijven is een daad van verzet. Het hoeft niet vechten te zijn. Het kan vechten zijn, maar het hoeft dat niet te zijn".
Maar Antoon, wil je ons nog eens vertellen over je heldendaden toen je bij de Mossad zat?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 14:14   #194
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Maar Antoon, wil je ons nog eens vertellen over je heldendaden toen je bij de Mossad zat?
Heb ik ooit beweerd dat ik gevochten heb met de mossad?

Back on topic : Al die jahjah goedpraters en verdedigers maken het in ieder geval duidelijk waarom zo'n idioot met ons land, onze overheid en onze mensen kan doen, laten en lachen zoveel hij wilt. Ik begin mij af te vragen of we het eigenlijk niet verdienen ...

Straks komen ook al die extremistsiche gekken terug die in Syrië zijn gaan vechten, die mogen ook allemaal binnen. Meer nog, ze mogen steun verwachten (sic Milquet).

Maar Giel, de jongeman uit Sint-Laureins die monnik wil worden, mag niet naar India vertrekken. Man, man, man ...
Oud 17 september 2013, 14:23   #195
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tien jaar na de rellen praat Luc Lamine, tegenwoordig aan de slag bij de federale politie, voor het eerst vrijuit over hoe de situatie na die eerste explosieve dagen evolueerde en hoe hij op een zijspoor werd gezet. "De procureur (Bart Van Lijsebeth, nvdr.) heeft me willen overtroeven. Ik kreeg orders en had te luisteren. Er moesten zware pelotons worden ingezet, terwijl er een huiszoeking werd gedaan bij Dyab Abou Jahjah. Ook al wist ik met stellige zekerheid dat daar niks te vinden was. De huiszoeking was louter machtsvertoon. Abou Jahjah moest de cel in, enkel en alleen om te laten zien wie de baas was. Die man is opgesloten voor niks."
En toch deed Lamine "zijn plicht."

Hij werd maar eerst verontwaardigt toen hij opzij gezet werd.

Hij kan dus zelfs het "ich hab es nicht gewusst" niet inroepen, want hij wist het wel en speelde maar al te graag mee.
Oud 17 september 2013, 14:35   #196
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

De "held" ontmaskerd
dezen uitleg zal in elk geval een pak dichter bij de waarheid liggen dan het verhaal van Verhofstad over Abou's zogezegde staatsgevaarlijkheid...

wat is nu t ergste ? een liegende en bedriegende premier die de rechtsstaat verkracht of een selfmade beginnend politicus van een machteloze fractie die zich vergaloppeerd in jeugdig enthousiasme ?
Oud 17 september 2013, 14:36   #197
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Zonder de minste twijfel.

Welke job heeft hij in Libanon vervuld? Wie was zijn werkgever? Wie was zijn werkgever in belgië voordien?
waarom denk jij daar zaken mee te hebben ?
Oud 17 september 2013, 14:38   #198
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik ooit beweerd dat ik gevochten heb met de mossad?
Het was dan ook maar een grap. Je doet nogal minachtend over mensen die niet zelf de wapens hebben opgenomen voor organisaties die ze steunen. Maar heb je zelf al actie ondernomen om de landen waar jou loyauteit ligt (Israël en de VS) te steunen?

Citaat:
Back on topic : Al die jahjah goedpraters en verdedigers maken het in ieder geval duidelijk waarom zo'n idioot met ons land, onze overheid en onze mensen kan doen, laten en lachen zoveel hij wilt. Ik begin mij af te vragen of we het eigenlijk niet verdienen ...
Goedpraten? Je verkondigt dingen die je niet kan staven met bewijs (dat Abou verklaarde te gaan 'vechten' in Libanon).
Abou Jahjah kan mij gestolen worden, de idiote hetze rond zijn mogelijke terugkeer naar belgie is weer veelzeggend. Die man heeft geen macht, niks, nul. Wat mij kan nu mij die ene man schelen?
Mensen als verhofstadt, leterme, peeters, barosso, van rompuy, daar zouden de islamofoben zich beter mee bezig houden. Want het zijn zij (en niet Abou fucking Jahjah) die zorgen voor islamisering, massa-immigratie, het verdwijnen van de tradities, enz...
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 15:08   #199
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En toch deed Lamine "zijn plicht."

Hij werd maar eerst verontwaardigt toen hij opzij gezet werd.

Hij kan dus zelfs het "ich hab es nicht gewusst" niet inroepen, want hij wist het wel en speelde maar al te graag mee.
nochtans, had hij als beëdigd ambtenaar de plicht dit onwettig machtsmisbruik te melden als hij daar kennis van had.
Oud 17 september 2013, 15:35   #200
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als compensatie ???

dezelfde democratie en rechtsstaat onwaardige behandeling zal je bedoelen ...
Verhofstadt heeft van België een beerput gemaakt. Elke persoon die het waagt om in die beerput te roeren krijgt van onze beste vriend een voorhamer op zijn hoofd. Stel je voor dat de beerput zo hard begint te stinken dat de grote massa er last van krijgt. Stel je voor dat hij door die stank van zijn voetstukje tuimelt. Dat kan Verhofstadt zichzelf toch niet aandoen?

Kwam jij ook zo hevig uit de hoek toen Verhofstadt met een voorhamer op het VB begon te slagen? Of had het VB volgens jou een onwaardige behandeling verdient?
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be