![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Gouverneur
|
![]() Dat is dan ook het belangrijkste.
En die 'zeer, zeer grove lijnen' zijn alvast voldoende voor mij om met redelijke zekerheid aan te nemen dat de persoon Jezus, of zelfs meerdere soortgelijke personen, wel degelijk bestaan heeft of hebben. En dat men destijds, vermoedelijk om politieke redenen, die verhalen heeft samen gevoegd, waardoor het heel logisch wordt dat alle informatie daarrond vandaag de dag nog moeilijk te ontwarren is. Natuurlijk kan ik niet heel deze theorie voor de 100% bewijzen maar voor mij is dit alvast voldoende overtuigend en geloofwaardig om met redelijke zekerheid aan te nemen als juist. Op die details ga ik hier niet in, niet omdat ik daar geen mening of idee over heb, maar omdat ik niet voor alle dingen in mijn theorie noodzakelijk een bewijs kan voorleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Craig_A._Evans En waar is die aan verbonden ? http://en.wikipedia.org/wiki/Acadia_Divinity_College Zéér verfrissend !! Ik ben klaar met je. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een oud maar blijkbaar voor u nog steeds nieuw geheugensteuntje : "Wat het DNA betreft: dat zij niet dezelfde moeder hebben, betekent niet dat dit paar man en vrouw was. Vader en dochter of een aantal andere familierelaties was ook mogelijk. Ook bleek dat Jacobovici alleen de botten van ‘Jezus’ en ‘Mariamne’ te hebben onderworpen aan het DNA-onderzoek, en geen van de anderen. Zouden de andere mannen in de graftombe, Mattheus en Jozef, evenmin in match vormen met Mariamne, dan kon zij evengoed getrouwd zijn met één van hen. En waarom waren zij geen van beiden vergeleken met het DNA van Maria, die verondersteld werd de moeder van Jezus te zijn. Evenmin was het DNA van de zoon van die Jezus vergeleken met dat van Mariamne om vast te stellen dat zij zijn moeder was (Jacobovici zegt dat de beenderen uit dit ossuarium verloren zijn gegaan). Helaas vormen de Talpiotossuraia een aanzienlijk minder omstotelijke bewijs dan de hype suggereerde. Bovendien: hoe hadden Jezus’volgelingen in vredesnaam kunnen volhouden dat zijn lichaam ten hemel was gevaren wanneer het zich bevond in een gemakkelijk herkenbaar familiaal graf in de buurt van Jeruzalem?" Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 oktober 2013 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, wat daar wordt gezegd is een vrij lucide en/of logische redenering of opmerking. Tenzij... uw opmerking ironisch bedoeld was.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 oktober 2013 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() hadden Isa en Magdalena een kind gehad , it would be a hole different story
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Aton : 23 oktober 2013 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De brainwashing grijpt eerder plaats bij u. Men ontdekt een graf in Talpiot. Op de 'kistjes met de overblijfselen staan namen die plus minus (want de naam 'Jezus' is niet heel duidelijk en is zeker voor betwisting vatbaar; bovendien wordt de persoon van Maria Magdalena er vlug bijgesleurd, alhoewel dit verre van zeker is, integendeel !) overeenkomen met namen uit de evangelies. En u raast als een gek en roept: men heeft het graf van Jezus gevonden, men heeft het graf van Jezus gevonden!! Voeg daar nog bij dat in niets de verwantschap van de gevonden overledenen kan worden vastgesteld vermits er zeer gebrekkige (zeer onvolledige)DNA-testen werden uitgevoerd. Laat staan dat we zouden mogen concluderen dat het om het graf van Jezus zou gaan. En dus zeg ik: niet zo snel mijn vriend. Wie de mensen in dat graf nu zijn, kan op geen enkele wetenschappelijke manier worden vastgesteld. En dus wat u doet is 'geloven' dat het graf in Talpiot dat van Jezus is. Maar ja, geloven in iets, betekent daarom nog niet dat hetgeen waarin u gelooft ook waar is. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 oktober 2013 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Even wat harde bewijzen erbij halen: Aan het begin van onze jaartelling schat men de bevolking van Jeruzalem om hooguit 80.000. 1 op 79 mannen heette Jezus zoon van Jozef. 1 op 24 vrouwen heette Maria. 1 op 193 vrouwen heette Mariamne. Met deze 3 naamcombinatie heeft men 1 op 365.928 kans. Als we er dan nog Jozef of Jose erbij nemen, wat beiden 1 op 7 voorkwam, zitten we reeds op 1 op 2.500.000 kansen. Lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk dat deze combinatie 2 keer voorkwam, en dan tel ik er Jakobus nog niet bij. Dus, je mag van mijn part dat DNA onderzoek in je roeste reet steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() anton haalt alles van seniorennet
''Yeshua bar Jehosef ( Jezus, zoon van Jozef ), ene Mariamne e mara ( geen DNA relatie . |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou echter nog niet de finale oplossing zijn van het probleem. Want ook hier zijn er weer combinaties mogelijk. Maar het zou ons wel een behoorlijke stap vooruit brengen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 oktober 2013 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen ik ook een interessante opmerking vind, is deze die geformuleerd door Craig Evans. Het is een heel eenvoudige bedenking en vraag, maar wel uiterst relevant. Hij vraagt zich af: op het Talpiot-graf is nergens een aanwijzing te vinden van Jezus-vereerders, zoals bijvoorbeeld bij het Petrus huis. En hij heeft gelijk. Want wij weten dat een bepaalde groep Jezus-aanhangers, jodenchristenen, (de Ebioniem) vanaf het prille begin, er niet van uitging dat Jezus een god was, maar wel een soort profeet, uitverkoren door God. En diezelfde groep geloofde m.a.w. dus ook dat Jezus gewoon een mens was, verwekt door een mens en geboren uit een mens. Deze groep, die vrij lang bleef bestaan, zou zeker het bekende graf zijn gaan bezoeken van de vereerde rabbi. En dit generaties lang. Van deze bezoeken zouden ook zeer zeker merktekens zijn overgebleven door allerlei inscripties aan het graf. Niets van dit allemaal is te merken aan of op het Talpiotgraf. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 oktober 2013 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook al geen wiskundig genie zo te zien.
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De term 'ebioniem' is Hebreeuws. Het betekent eigenlijk 'de armen'. Het waren zeer eenvoudige en vroege joodse volgelingen van Jezus uit Jeruzalem en omstreken. Waarschijnlijk waren het deze mensen waarover Handelingen spreekt, wanneer de teksten het hebben over het feit dat de christenen in het prille begin trouw de verplichtingen van de Tempel vervulden. Velen van deze mensen hadden Jezus persoonlijk gekend en beschouwden Jezus als een mens. Een mens, weliswaar geliefd en uitverkoren door God, maar wel een mens.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 oktober 2013 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
Het volgende is alleen een illustratie. Bij opgravingen zijn er al duizenden graven geopend. Stel je opent rond Jeruzalem 790 familietombes met elk 10 kisten met daarin 5 vrouwen en vijf mannen. Op de helft van de kisten staat een naam. De kans dat je een Jezus, zoon van Jozef vindt is 5* 790/79 /2 = 25/1. De kans dat er nog een Maria bij ligt is 25/1 * 5/24*2 = 125/48. De kans dat er dan nog een Mariamne bij ligt is 125/48 * 4/193*2 = 250/9264 = 1/37 Voorts, als deze 'Jezus zoon van Jozef' niets te maken heeft met Jezus uit het NT, als hij geen messias was en geen rebel die door de Romeinen is gekruisigd, dan is de combinatie van namen in het graf niet relevant voor het christendom. De namen van de familie van Jezus zijn niet geïnspireerd door de namen van de familie van de Talpiot-tombe. En dat is, dacht ik, ook het standpunt van de meeste wetenschappers. Laatst gewijzigd door Piero : 23 oktober 2013 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
http://www.newadvent.org/cathen/05242c.htm |
|
![]() |
![]() |