![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allez ik wel. Ik verdiende daar meer ja als hier. En toch wil ik liever in Belgie wonen. Waarom. Ga eens in het buitenland, en dan vooral in die lage belastingsparadijzen wonen, en kom na een jaar terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In princiepe compenseert dat de kost voor de vergrijzing, echter de opbrengsten van die verhoogde productiviteit gaan niet naar degene die er voor zorgen. Daar zit het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gemiddeld genomen moet het pensioen betaald zijn dat de mensen krijgen de begroting moet in evenwicht zijn. De mensen moeten minsen zo lang werken als het minimumloon, zodat wat ze netto krijgen niet lager is dan wat minimaal als budget nodig is zelf som in een rusthuis geparkeerd te worden. Eenrusthuis kost meestal 1500-2000euro per maand. Dus infeite moet het pensioen netjes omhoog jawel. ZOdat men iet telkens huizen moet verkopen en volmachten moet zitten eisen op rekeningen van mensen om alle kosten te kunnen prefinancieren Trouwens als iemand gewoon een parttime job doet heeft hij in principe als gestudeerde al een minimumloon, dus zo hard en zoveel moet je niet werken in belgie om te overleven. Iemand die erin slaagt om het vijfvoudige te verdienen en over te houden, en daarmee geld op zijn rekening parkeert ter waarde van 3 pensioenen mag gerust vroeger stoppen. Dat is in feite de essentie van de discussie Er bestaat volgens mij ook geen magisch etarget datum hoelang iedereen moet werken, tenzij als je criteriums oplegt van budget in evenwicht, en minimumloon is het minimumpensioen. Dan moet iedereen al werkentot aan 65jaar En als je daar nog een 'ocmw waardig pensioen' wilt van maken, dan kom je tot de conclusie dat je het pensioen moet optrekken naar 2000euro per maand, en zo dat iedereen tot aan 70 moet werken. De bruto wiskunde is niet moeilijker dan dit: 10% van uw loonnaar pensioen doen gaan, is voor 2000euro bruto 200euro x 12*40 =96.000 of voor 4 jaar uw pensioen betaald arato van2000 pensioen. Dus 80jaar -4 = 76jaar.. Doe je zoals onze BE overheid, dan zak je naar 1000euro pensioen, of heb je 8 jaar pensioen 80jaar -8jaar = 72jaar is depensioenleeftijd... En dan mag je nog geen dag gestempeld hebben, en geen dag tijdskrediet pakken... Voila zover zitten we al. En nu moet je nog de kloof dichtrijden tussen 60jaar en 72jaar, nog 12 jaar financiering vinden hé, je hebt al 8 jaar betaald
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 6 mei 2014 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Europees Commissaris
|
![]() Zever, zever en nog eens zever.
De pensioenleeftijd naar 70 brengen haalt niets uit. De gemiddelde leeftijd waarop men op pensioen gaat is op 58,1. Dit laatste moet omhoog. Als het gemiddelde op 63 zou liggen dan kan zelfs de pensioenleeftijd verlaagt worden. Dus de pensioenleeftijd verhogen is zever en nutteloos.
![]() |
#188 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
de basisbehoeften zijn hier niet duur in vergelijking met vroeger. 't is nog nooit zo goedkoop geweest om te leven een kilo appelen kost nu minder dan 30 jaar geleden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elektriciteit herinner ik me niet direct maar ik denk dat mensen nog geen vijfde gebruikten dan nu... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 mei 2014 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
nu moet het zijn: mooi afgewerkt eigen huis vakanties smartphones pc's tablets mooie wagen, liefst 2 regelmatig uit eten ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen zijn gedacht, ik blijf hier omdat ik hier verplichtingen heb. In Azie bloei ik open. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Zo hebben we hier nog ooit ene gehad...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 mei 2014 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welnu, deze categorie neemt jaar na jaar flink af, ze zijn met te weinig. Van de 10 personen die nu ergens beginnen te werken zijn er 6 die door de staatskas betaald worden. U mag die 60% tot hun 100 ste laten werken maar U moet wel weten dat die enorme groep nooit 1 Eurocent in de staatskas kan leggen maar er wel gigantisch veel uithaalt (oa exuberante geperekweerde pensioenen, lonen, extra betaalde feestdagen en verlofdagen, op te nemen "ziektedagen"). Dit is het fiasco van België. Zulk systeem moet en zal crashen. Laatst gewijzigd door demonen : 6 mei 2014 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb hilarische taferelen meegemaakt. Ooit in de VS een bacteriele infectie opgelopen. De kosten van de dokter en de apotheek samen waren ongeveer 350 dollar. Voor exact 1 rits antibiotica pillekes die in Belgie 2 euro kosten op voorschrift. Daar 120 dollar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Och man, voor mij is een bescheiden huisje al voldoende. Alles om van het gezever en gezaag hier thuis af te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En schijn bedriegt : vaak storten de ouders een goei cent bij voor dat mooi afgewerkt huis. Geld verdiend en gespaard in betere tijden. PS2: Uit eten en op cafe gaan, ik zou daar niet over beginnen. Er wordt minder dan ooit gespendeerd in de horeca. Vroeger had je op iedere hoek een cafe/brasserie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook nog, zowat gans Belgie heeft op vrijwillige basis een hospitalisatieverzekering afgesloten, en ervoor betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad vroeger had je op iedere hoek van de straat een simpel boeren café....Je kon er een pint krijgen een cola en een reep Jacques chocolade....Een café waar je een spaghetti kon eten voor 90 frank was al een luxe zaak....Nu zijn de gewone café's vervangen door Tavernes..en die zijn in niets vergelijkbaar met de kroegjes van vroeger.... |
|
![]() |
![]() |