Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2014, 13:06   #181
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en voor een deftige wedde van 7500bruto, mag je dan 2500euro op uw rekening parkeren...
Hebt gij al ooit in het buitenland gewerkt ?

Allez ik wel. Ik verdiende daar meer ja als hier.

En toch wil ik liever in Belgie wonen. Waarom. Ga eens in het buitenland, en dan vooral in die lage belastingsparadijzen wonen, en kom na een jaar terug.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 13:08   #182
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Vandaag rond de 80. Een stijging van ongeveer 22 procent.

Met hoeveel is het BNP gestegen sinds "toen het pensioen werd uitgevonden"?
De productiviteit van een werknemer is ook fors gestegen. We produceren veel meer in onze werkzame periode dan vroeger.

In princiepe compenseert dat de kost voor de vergrijzing, echter de opbrengsten van die verhoogde productiviteit gaan niet naar degene die er voor zorgen. Daar zit het probleem.
Oud 6 mei 2014, 13:21   #183
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De productiviteit van een werknemer is ook fors gestegen. We produceren veel meer in onze werkzame periode dan vroeger.

In princiepe compenseert dat de kost voor de vergrijzing, echter de opbrengsten van die verhoogde productiviteit gaan niet naar degene die er voor zorgen. Daar zit het probleem.
waar zitten ze dan ?
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 13:21   #184
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

luistert dat is in feite de verkeerde discussie
gemiddeld genomen moet het pensioen betaald zijn dat de mensen krijgen de begroting moet in evenwicht zijn.

De mensen moeten minsen zo lang werken als het minimumloon, zodat wat ze netto krijgen niet lager is dan wat minimaal als budget nodig is zelf som in een rusthuis geparkeerd te worden. Eenrusthuis kost meestal 1500-2000euro per maand. Dus infeite moet het pensioen netjes omhoog jawel. ZOdat men iet telkens huizen moet verkopen en volmachten moet zitten eisen op rekeningen van mensen om alle kosten te kunnen prefinancieren

Trouwens als iemand gewoon een parttime job doet heeft hij in principe als gestudeerde al een minimumloon, dus zo hard en zoveel moet je niet werken in belgie om te overleven.

Iemand die erin slaagt om het vijfvoudige te verdienen en over te houden, en daarmee geld op zijn rekening parkeert ter waarde van 3 pensioenen mag gerust vroeger stoppen. Dat is in feite de essentie van de discussie

Er bestaat volgens mij ook geen magisch etarget datum hoelang iedereen moet werken, tenzij als je criteriums oplegt van budget in evenwicht, en minimumloon is het minimumpensioen. Dan moet iedereen al werkentot aan 65jaar En als je daar nog een 'ocmw waardig pensioen' wilt van maken, dan kom je tot de conclusie dat je het pensioen moet optrekken naar 2000euro per maand, en zo dat iedereen tot aan 70 moet werken.

De bruto wiskunde is niet moeilijker dan dit:
10% van uw loonnaar pensioen doen gaan, is voor 2000euro bruto 200euro x 12*40 =96.000 of voor 4 jaar uw pensioen betaald arato van2000 pensioen. Dus 80jaar -4 = 76jaar..
Doe je zoals onze BE overheid, dan zak je naar 1000euro pensioen, of heb je 8 jaar pensioen 80jaar -8jaar = 72jaar is depensioenleeftijd...
En dan mag je nog geen dag gestempeld hebben, en geen dag tijdskrediet pakken... Voila zover zitten we al.
En nu moet je nog de kloof dichtrijden tussen 60jaar en 72jaar, nog 12 jaar financiering vinden hé, je hebt al 8 jaar betaald

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 mei 2014 om 13:26.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 13:22   #185
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

relevanter is hoeveel België al in de pensioenkassen stak voor al die toekomstige gepensioneerden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 13:34   #186
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Zever, zever en nog eens zever.

De pensioenleeftijd naar 70 brengen haalt niets uit. De gemiddelde leeftijd waarop men op pensioen gaat is op 58,1. Dit laatste moet omhoog. Als het gemiddelde op 63 zou liggen dan kan zelfs de pensioenleeftijd verlaagt worden.

Dus de pensioenleeftijd verhogen is zever en nutteloos.
Oud 6 mei 2014, 13:40   #187
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
waar zitten ze dan ?
Bij de 10 procent rijksten die 44 procent van het totale vermogen bezitten.

De Morgen
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 13:59   #188
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
http://www.nytimes.com/2014/05/01/bu...t.html?hp&_r=1

2005-2014. U ziet dat ondanks de immo bubble in de VS de huizenprijzen niet zo veel zijn gezakt. Luxe artiekelen zijn veel goedkoper geworden. Basisbehoeften zijn fors gestegen. En zo gaat het al lang. Heel lang.
dat is de US
de basisbehoeften zijn hier niet duur in vergelijking met vroeger. 't is nog nooit zo goedkoop geweest om te leven
een kilo appelen kost nu minder dan 30 jaar geleden
Oud 6 mei 2014, 15:02   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht

Appelen ?
huur-eigen woning-brandstoffen-water-electriciteit-brood..vergelijk dat eens
Vroeger waren jonge mensen tevreden met een simpel rijhuisje....dat ze dan beetje bij beetje opknapten..Zo'n huisje kost nu in vergelijking minder als toen.Brood bij Aldi of Carrefour is nog goedkoper als vroeger en als ik me goed herinner kostte benzine begin jaren 80 meer dan dertig Bfr....dat is in vgl met nu duurder zeker als je er dan nog bijverteld dat een auto bijna het dubbel verbruikte....
Elektriciteit herinner ik me niet direct maar ik denk dat mensen nog geen vijfde gebruikten dan nu...

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 mei 2014 om 15:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 15:10   #190
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vroeger waren jonge mensen tevreden met een simpel rijhuisje....dat ze dan beetje bij beetje opknapten..Zo'n huisje kost nu in vergelijking minder als toen.Brood bij Aldi of Carrefour is nog goedkoper als vroeger en als ik me goed herinner kostte benzine begin jaren 80 meer dan dertig Bfr....dat is in vgl met nu duurder zeker als je er dan nog bijverteld dat een auto bijna het dubbel verbruikte....
Elektriciteit herinner ik me niet direct maar ik denk dat mensen nog geen vijfde gebruikten dan nu...
dat is wat ik zeg. vroeger waren de mensen iets sneller tevreden.
nu moet het zijn:

mooi afgewerkt eigen huis
vakanties
smartphones
pc's
tablets
mooie wagen, liefst 2
regelmatig uit eten
...
Oud 6 mei 2014, 17:43   #191
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt gij al ooit in het buitenland gewerkt ?

Allez ik wel. Ik verdiende daar meer ja als hier.

En toch wil ik liever in Belgie wonen. Waarom. Ga eens in het buitenland, en dan vooral in die lage belastingsparadijzen wonen, en kom na een jaar terug.

Iedereen zijn gedacht, ik blijf hier omdat ik hier verplichtingen heb. In Azie bloei ik open.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 17:49   #192
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Iedereen zijn gedacht, ik blijf hier omdat ik hier verplichtingen heb. In Azie bloei ik open.
Zo hebben we hier nog ooit ene gehad...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 mei 2014 om 17:49.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 19:30   #193
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Zever, zever en nog eens zever.

De pensioenleeftijd naar 70 brengen haalt niets uit. De gemiddelde leeftijd waarop men op pensioen gaat is op 58,1. Dit laatste moet omhoog. Als het gemiddelde op 63 zou liggen dan kan zelfs de pensioenleeftijd verlaagt worden.

Dus de pensioenleeftijd verhogen is zever en nutteloos.
Het probleem ligt bij de werknemers/werkgevers in de privésektor, U weet mensen die echt geld in echte kassan vd sociale zekerheid storten.
Welnu, deze categorie neemt jaar na jaar flink af, ze zijn met te weinig.
Van de 10 personen die nu ergens beginnen te werken zijn er 6 die door de staatskas betaald worden. U mag die 60% tot hun 100 ste laten werken maar U moet wel weten dat die enorme groep nooit 1 Eurocent in de staatskas kan leggen maar er wel gigantisch veel uithaalt (oa exuberante geperekweerde pensioenen, lonen, extra betaalde feestdagen en verlofdagen, op te nemen "ziektedagen").
Dit is het fiasco van België.
Zulk systeem moet en zal crashen.

Laatst gewijzigd door demonen : 6 mei 2014 om 19:31.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 19:40   #194
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het probleem ligt bij de werknemers/werkgevers in de privésektor, U weet mensen die echt geld in echte kassan vd sociale zekerheid storten.
Welnu, deze categorie neemt jaar na jaar flink af, ze zijn met te weinig.
Van de 10 personen die nu ergens beginnen te werken zijn er 6 die door de staatskas betaald worden. U mag die 60% tot hun 100 ste laten werken maar U moet wel weten dat die enorme groep nooit 1 Eurocent in de staatskas kan leggen maar er wel gigantisch veel uithaalt (oa exuberante geperekweerde pensioenen, lonen, extra betaalde feestdagen en verlofdagen, op te nemen "ziektedagen").
Dit is het fiasco van België.
Zulk systeem moet en zal crashen.
Troost U zelfs in de staat Arizona VS is de overheid de belangrijkste werkgever.....
Oud 6 mei 2014, 21:16   #195
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Troost U zelfs in de staat Arizona VS is de overheid de belangrijkste werkgever.....
Zowat overal ter wereld zal de overheid wel de belangrijkste werkgever zijn. Maar in Belgie loopt het toch de spuigaten uit (of alleszins de kostprijs ervan).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 21:54   #196
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tot ge eens naar de dokter moet.

Ik heb hilarische taferelen meegemaakt. Ooit in de VS een bacteriele infectie opgelopen. De kosten van de dokter en de apotheek samen waren ongeveer 350 dollar. Voor exact 1 rits antibiotica pillekes die in Belgie 2 euro kosten op voorschrift. Daar 120 dollar.
Oud 6 mei 2014, 21:54   #197
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
nu moet het zijn:

vakanties
smartphones
pc's
tablets
mooie wagen, liefst 2
regelmatig uit eten
...
Och man, voor mij is een bescheiden huisje al voldoende. Alles om van het gezever en gezaag hier thuis af te zijn.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 21:57   #198
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
nu moet het zijn:

vakanties
smartphones
pc's
tablets
mooie wagen, liefst 2
regelmatig uit eten
...
Alweer: ik kan als tweeverdiener geen mooi afgewerkt nieuwbouw huis betalen.

En schijn bedriegt : vaak storten de ouders een goei cent bij voor dat mooi afgewerkt huis. Geld verdiend en gespaard in betere tijden.

PS2: Uit eten en op cafe gaan, ik zou daar niet over beginnen. Er wordt minder dan ooit gespendeerd in de horeca. Vroeger had je op iedere hoek een cafe/brasserie.
Oud 6 mei 2014, 23:45   #199
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot ge eens naar de dokter moet.

Ik heb hilarische taferelen meegemaakt. Ooit in de VS een bacteriele infectie opgelopen. De kosten van de dokter en de apotheek samen waren ongeveer 350 dollar. Voor exact 1 rits antibiotica pillekes die in Belgie 2 euro kosten op voorschrift. Daar 120 dollar.
De gezondsheidszorg, zal dan wel één van de enige dingen zijn (en misschien wel het enige) waar Belgie nog min of meer kompetitief is. Maar de negenproef, de gemiddelde levensverwachting, toont toch niet zoveel verschil tussen een Belg en ne Amerikaan.
En ook nog, zowat gans Belgie heeft op vrijwillige basis een hospitalisatieverzekering afgesloten, en ervoor betaalt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:12   #200
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alweer: ik kan als tweeverdiener geen mooi afgewerkt nieuwbouw huis betalen.

En schijn bedriegt : vaak storten de ouders een goei cent bij voor dat mooi afgewerkt huis. Geld verdiend en gespaard in betere tijden.

PS2: Uit eten en op cafe gaan, ik zou daar niet over beginnen. Er wordt minder dan ooit gespendeerd in de horeca. Vroeger had je op iedere hoek een cafe/brasserie.
4O jaar geleden kon zich slechts ook een minderheid een mooie nieuwbouw permitteren...Degenen die het na meerdere jaren toch konden....bouwden het bijna eigenhandig of minstens met de hulp van vrienden en familie
Inderdaad vroeger had je op iedere hoek van de straat een simpel boeren café....Je kon er een pint krijgen een cola en een reep Jacques chocolade....Een café waar je een spaghetti kon eten voor 90 frank was al een luxe zaak....Nu zijn de gewone café's vervangen door Tavernes..en die zijn in niets vergelijkbaar met de kroegjes van vroeger....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be