![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Konkreet: Hoeveel Nederlandstalige scholen gaat de Vlaamse Gemeenschap bijbouwen in Brussel? En met hoeveel plaatsen wordt de kapaciteit uitgebreid ? Heeft iemand daar cijfers over?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 december 2014 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Alhoewel de huidige minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) is.) IK heb er het regeringsprogramma van de Vlaamse Regering op nagevloeid, zonder evenwel terzake konkrete cijfers te vinden. Zelfs helemaal geen cijfers en dat in schrille tegenstelling tot het verkiezingsprogramma van Groen: http://www.groen.be/nieuws/groen-nod...-voor-kinderen EN: http://www.groen.be/nieuws/capacitei...sels-onderwijs Waaruit ik citeer: We vragen dan ook de bouw van 40 extra basisscholen en 15 secundaire scholen zodat elk kind dat hier Nederlandstalig onderwijs wil volgen ook een plaats in een Brusselse Nederlandstalige school vindt. Spijtig dat ik met de verkiezingen bij mijn vriendin in Keulen was; ik had niet wat graag als NVA-lid voor de Vlaamse Regering op Groen gestemd! ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 december 2014 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 december 2014 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat dus door de Brusselkeuze die eigenlijk reeds bestaat en zeer betekenisvol tot uiting komt in de onderwijstaalrol. Ook moet een inwijkeling die zich wil inschrijven in het Rijksregister de keuze NL/F maken, bepaald door de keuze waarin hij met de overheid wil kommuniceren en zodoende krijgt hij in dat register NL of F achter zijn naam en nadien officiële dokumenten toegestuurd in de gekozen taal. Door de gevoerde taalpolitiek hebben vreemdelingen geen recht op faciliteiten, bijvb. Arabische scholen. Uiteraard gaat zo de verfransing verder.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 december 2014 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit gaat over het onderwijs in Brussel. Niet over dat in Wallonië. Niet over dat in Nederland. Niet over dat in Singapore. Niet over dat in Saksen-Anhalt. Wel over dat in Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 december 2014 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is imagoverlagend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, een nieuw woord maakt zich op voor de volgende editie van de Van Dale...
Imagoverlagend, begod... ![]() https://blerilleshi.wordpress.com/20...magoverlagend/ Nog half in 't slaap las ik echter spontaan bij het bovenstaande dat de NVA op zich imagoverlagend werkt voor de Nederlandstaligheid....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 12 december 2014 om 06:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groteske leugens. Allochtone aanwezigheid is niet het probleem; wel de massale anderstalige aanwezigheid. Het gaat niet om kleurtjes, wel om taal. Als 80% van je schoolpubliek thuis geen Nederlands spreekt of die taal heel slecht beheerst, heeft dat onvermijdelijke gevolgen voor je onderwijsniveau. Of die 80% gekleurde mannetjes zijn of blanken met blauwe ogen, maakt niets uit. Daarom moet men naar een goede balans streven met daarnaast heel sterke ondersteuning én voorbereiding voor wie als anderstalige in het Vlaams onderwijs wil. Dit houdt o.m. dat je een taalvoorbereidend jaar hoort te volgen, maar dit willen een aantal ouders nu eenmaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
De discussie ging over het Nederlandstalig onderwijs in Wallonie en Brussel als verplicht vak op de scholen. Blijkbaar kan u of niet lezen of u bent niet op de hoogte van het Nederlandstalig onderwijs in Wallonie. Oke we laten het zo ,het is niet anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, de discussie ging en gaat over het Frans- en Nederlandstalig onderwijs in Brussel. En in dat eerste onderwijs is Nederlands als eerste vreemde taal bij wet verplicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
U heeft niet goed gelezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
U heeft niet goed gelezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schoolklassen met 95 % Nederlandstalige Vlamingen in het Franstalige (veel anders was er niet) Brusselse onderwijs. Kwamen zoals we nu zo goed weten prima Franstaligen uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |