Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moet de professor-decaan-psycholoog ontslag krijgen voor zijn uitspraak?
Ja. 14 38,89%
Neen. 22 61,11%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2015, 21:30   #181
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150407_01618474
""""Over de DSK-affaire schreef hij in 2011: ‘Jongens, jongens, waar gaan we naartoe. Als een mens al het kamermeisje niet meer mag neuken? Bij Louis XIV maakten ze daar geen spel van!’
Ook op een roddelbericht waarin te lezen staat dat Goedele Liekens de minnares van Steve Stevaert zou zijn, reageerde de VUB-decaan opmerkelijk: ‘Een kut kan niet door één man versleten worden. Daar heeft God of de natuur voor gezorgd.’"""
Maar dat zegt natuurlijk niks over hem en zijn wereldbeeld, een grapje af en toe moet kunnen, natuurlijk.....en 't was tenslotte enkel bedoeld voor de vrienden op Facebook...
In feite heeft hij daarmee geen ongelijk: als een kamermeisje neuken met wederzijdse toestemming gebeurt, waarom niet ?

Gaat u hier nu plots de moralist uithangen ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 21:36   #182
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
In feite heeft hij daarmee geen ongelijk: als een kamermeisje neuken met wederzijdse toestemming gebeurt, waarom niet ?
Ik vind het zeer bedroevend, en ergens ook zeer beangstigend dat ik dat moet uitleggen.

Kamermeisjes neuken is problematisch, net zoals alle andere vormen van neuken waar de neuker een werknemers- of machts- of vertrouwensrelatie heeft met de geneukte.

Kamermeisjes neuken is problematisch. Secretaresses neuken is problematisch. Leerlingen neuken is problematisch. Patiënten neuken is problematisch. Personen waar men voogdij over heeft neuken is problematisch.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 7 april 2015 om 21:36.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 21:36   #183
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gaat u hier nu plots de moralist uithangen ?
Wat valt er moralistisch te doen over vrijwillige seks? hoe kun je daar (behalve religieus gebaseerd) tegen zijn?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 21:36   #184
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik vind het zeer bedroevend, en ergens ook zeer beangstigend dat ik dat moet uitleggen.

Kamermeisjes neuken is problematisch, net zoals alle andere vormen van neuken waar de neuker een werknemers- of machts- of vertrouwensrelatie heeft met de geneukte.

Kamermeisjes neuken is problematisch. Secretaresses neuken is problematisch. Leerlingen neuken is problematisch. Patiënten neuken is problematisch. Personen waar men voogdij over heeft neuken is problematisch.
Oud 7 april 2015, 21:37   #185
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat valt er moralistisch te doen over vrijwillige seks? hoe kun je daar (behalve religieus gebaseerd) tegen zijn?
Hoe kan je vrijwilligheid inschatten in werknemer-werkgever seks?
Oud 7 april 2015, 21:42   #186
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan je vrijwilligheid inschatten in werknemer-werkgever seks?
Daar heb je een goed punt natuurlijk, een werkgever kan makkelijk manipuleren.

Maar waar het volgens mij hier omgaat is dat als het helemaal vrijwillig is, dan is daar niets mis mee toch?
Oud 7 april 2015, 21:52   #187
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Over kamermeisjes of secretaresses heeft men geen 'opvoedkundige' verantwoordelijkheid. Gooi dus aub niet alles op een hoopje, uw 'lijstje' past niet niet bij elkaar. Als een kamermeisje of secretaresse zelf toestemming geeft voor seksueel contact, waarom dan niet ?

Leerlingen (ook al zijn ze meerderjarig) en patiënten neuken kan niet omwille van deontologische redenen, maar dat heeft niets te maken met hetgene u beweert.

Trekt u uw lijn door dan zou volgens u ook elke vorm van prostitutie moeten verboden worden, want de betalende klant heeft ook een machtsverhouding tov de prostituee.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 05:57   #188
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Als een kamermeisje of secretaresse zelf toestemming geeft voor seksueel contact, waarom dan niet ?
Zijn jullie echt simpel?

Als uw baas om seks vraagt, dan is toch het eerste dat door uw hoofd gaat, oei, wat gaat er gebeuren als ik nee zeg.

Snapt ge niet dat iemand ja kan zeggen enkel omdat hij of zij bang is om zijn of haarr job te verliezen?
Oud 8 april 2015, 05:59   #189
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Trekt u uw lijn door dan zou volgens u ook elke vorm van prostitutie moeten verboden worden, want de betalende klant heeft ook een machtsverhouding tov de prostituee.
Prostituee worden houdt in dat je seks met wildvreemden gaat hebben.

Kammermeisje worden houdt in dat je bedden gaat opmaken.
Oud 8 april 2015, 06:22   #190
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Een prof die openlijk verkrachtingen trivialiseert...ik vind dat absoluut een goeie reden om die zak zijn ontslag te geven.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”

Laatst gewijzigd door Maori : 8 april 2015 om 06:22.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 06:53   #191
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VUB tikt zijn professor Willem Elias officieel op de vingers. De decaan plaatste een omstreden uitspraak over slachtoffers van verkrachting op zijn Facebookpagina na de dood van Steve Stevaert. Of de universiteit ook sancties neemt, is niet meteen duidelijk.

In een Facebookbericht vorige vrijdag haalde Elias, gewoon hoogleraar en decaan van de faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen van de VUB, uit naar de vrouw die tegen Stevaert aangifte had gedaan. Hij verweet haar dat ze pas drie jaar na datum naar de politie was gestapt. De uitspraak maakte een storm van reacties los op Facebook, Twitter, op onlinemedia en later op radio en televisie. Er ging zelfs een video viraal waarin een jonge vrouw, die ook na drie jaar aangifte had gedaan, om het ontslag vroeg van Willem Elias. Eerder vandaag kwamen nog meer oude omstreden uitspraken van de decaan naar buiten.

"Afgelopen weekend had rector Paul De Knop al een serieus gesprek met professor Willem Elias. De rector heeft hem daarin overduidelijk zijn afkeuring laten horen over zijn uitlatingen op Facebook en hem er op gewezen dat deze erg kwetsend zijn", klinkt het in een persbericht van de Vrije Universiteit Brussel.

"Prof Willem Elias neemt de verantwoordelijkheid op zich en verontschuldigt zich ten diepste tegenover zijn faculteit, de gehele Vrije Universiteit Brussel en bovenal aan de slachtoffers van seksueel geweld."

Willem Elias beseft nu dat zijn uitspraken ongepast waren, zegt de VUB. "Het laatste wat ik wil doen is verkrachting banaliseren. Ik verontschuldig me tegenover iedereen die ik gekwetst heb met mijn woorden", reageert de professor zelf." Ik begrijp en respecteer die emoties. Ik vind geweldpleging de grootste misdaad, zelfs de kleinste vorm ervan. Wanneer dat tegenover vrouwen gebeurt en er ook machtsmisbruik bij komt kijken, is dit nog vele malen erger. Dus nogmaals mijn excuses."

De Vrije Universiteit Brussel zal de hele kwestie naar eigen zeggen verder onderzoeken.
BS
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 8 april 2015, 06:54   #192
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150407_01618474
""""Over de DSK-affaire schreef hij in 2011: ‘Jongens, jongens, waar gaan we naartoe. Als een mens al het kamermeisje niet meer mag neuken? Bij Louis XIV maakten ze daar geen spel van!’
Ook op een roddelbericht waarin te lezen staat dat Goedele Liekens de minnares van Steve Stevaert zou zijn, reageerde de VUB-decaan opmerkelijk: ‘Een kut kan niet door één man versleten worden. Daar heeft God of de natuur voor gezorgd.’"""
Maar dat zegt natuurlijk niks over hem en zijn wereldbeeld, een grapje af en toe moet kunnen, natuurlijk.....en 't was tenslotte enkel bedoeld voor de vrienden op Facebook...
Ik roep elke forummer die in deze draad stemde om dat profke niet te ontslaan, zich nog eens te beraden;
en misschien te melden of hij/zij van gedachte gewijzigd is met deze gegevens, dan wel het omgekeerde.

Mogelijks is het door zo'n "vrienden" dat Stevaert beïnvloed werd in een foutieve richting in zijn houding tegenover vrouwen !

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 07:03   #193
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kamermeisjes (m/v), secretaresses (m/v), werknemers (m/v) .... neuken met wederzijdse instemming, is niet in eerste instantie problematisch;
maar je moet oppassen omdat het problematisch kan worden.

Minderjarige leerlingen, patiënten in de bredere sfeer van de uitoefening van het beroep, .... is wel degelijk meer dan problematisch; als het al niet in het strafrecht zou opgenomen zijn, dan moet het dit dringend worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 april 2015 om 07:08.
Oud 8 april 2015, 07:07   #194
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn jullie echt simpel?

Als uw baas om seks vraagt, dan is toch het eerste dat door uw hoofd gaat, oei, wat gaat er gebeuren als ik nee zeg.

Snapt ge niet dat iemand ja kan zeggen enkel omdat hij of zij bang is om zijn of haarr job te verliezen?
Dit is echt te algemeen, vind ik.

.

Oud 8 april 2015, 07:14   #195
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit is echt te algemeen, vind ik.

.
Wat vind je daar te algemeen aan schoofzak?
Oud 8 april 2015, 07:41   #196
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Een prof die openlijk verkrachtingen trivialiseert...ik vind dat absoluut een goeie reden om die zak zijn ontslag te geven.
andere forumleden én de VUB vinden hem blijkbaar dè geschikte persoon om psychologen op te leiden die zich gaan bezighouden met onder meer slachtofferhulp en andere psychologische bijstand na bvb verkrachting en of zelfmoord.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 07:43   #197
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
BS
rept hij in zijn excuses echt met geen woord over zijn veroordeling van het pas na 3 jaar aangeven ? ... of is je citaat slechts een deel van een langere tekst ? :s
Oud 8 april 2015, 07:47   #198
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kamermeisjes (m/v), secretaresses (m/v), werknemers (m/v) .... neuken met wederzijdse instemming, is niet in eerste instantie problematisch;
maar je moet oppassen omdat het problematisch kan worden.

Minderjarige leerlingen, patiënten in de bredere sfeer van de uitoefening van het beroep, .... is wel degelijk meer dan problematisch; als het al niet in het strafrecht zou opgenomen zijn, dan moet het dit dringend worden.

.
Karel MB schreef dan ook dat het problematisch is, hij schreef niet dat het a priori strafbaar is of zou moeten zijn. maar problematisch is het. beide partijen moeten zich daar bewust van zijn.
en mensen waarbij de lat vd ethiek hoog ligt, trachten zoiets te vermijden, of hebben er eventueel een carrière-stap voor over.
Oud 8 april 2015, 07:51   #199
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
rept hij in zijn excuses echt met geen woord over zijn veroordeling van het pas na 3 jaar aangeven ? ... of is je citaat slechts een deel van een langere tekst ? :s
Citaat komt integraal uit een krant.
Oud 8 april 2015, 07:53   #200
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
andere forumleden én de VUB vinden hem blijkbaar dè geschikte persoon om psychologen op te leiden die zich gaan bezighouden met onder meer slachtofferhulp en andere psychologische bijstand na bvb verkrachting en of zelfmoord.
Dat zijn dan mensen die hoegenaamd geen inlevingsvermogen hebben en wiens verwrongen geest hen ingeeft dat sex altijd plezant is, of het nu een smerige verkrachting is of een stoeipartij in het hooi.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be