![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovenstaand is miljardair uit Qatar met zijn vrouw.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zoals je zelf aangeeft ,is dat een vorige generatie. Grote gezinnen bestonden hier natuurlijk vroeger ook, voor o.a de pil geboortebeperking toegankelijk maakte voor iedereen.
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Willen mensen niet, dan verlies je die sociale woning, dat zou wel zaken vooruit helpen. |
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is niet perfect maar dan steken die sociale woningen ten minste niet in hoofdzaak vol met pas ingevoerden uit de woestijn en worden de wachtlijsten niet constant verkracht. . |
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je moet eens voorbij de verhaaltjes durven kijken, wanneer je aan moslims vraagt waarom hun kinderen trouwen met ( dus weer eerste generatie) partner uit herkomstlanden gaat het van " ja maar die meisjes hier zijn te vrij opgevoed, jongens willen een maagd die zich weet te gedragen " of" die jongens van hier zijn geen goede moslims dus daarom trouwen meisjes met jongens uit herkomstlanden". Dat is gewoonweg zever, het gaat over verblijfsdocumenten in een land met hoge welvaart en sociale zekerheid, terwijl wanneer er getrouwd wordt met ene partner die ook hier geboren is er veel minder taalproblemen zouden zijn omdat beide ouders Nederlands spreken, de samenleving kennen, kansen hebben op de arbeidsmarkt. De rekening van dat binnenvoeren van mensen via gezinshereniging is wel voor de samenleving dus mogen we ook eisen gaan stellen, nu blijkbaar gaat dit nu gebeuren volgens de media, een stap in de goede richting, maar niet ver genoeg. Ze moet gelden voor iedereen van buiten de EU dus ook voor asielzoekers! |
|
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor een sociale woning moet je ingeschreven zijn en aan de inkomensvoorwaarde voldoen. Natuurlijk zijn er ook Vlamingen die maar aan rommelen, zie niet in waarom je een veel strakker beleid niet op hen zou toepassen. Zet die mensen evengoed aan het werk, eender wat, maar wel economisch onafhankelijk. |
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Man woont in kruipkot samen met aantal andere mannen. Man zetten ze aan het werk en verdient een aantal maanden genoeg voor gezinshereniging. Man laat gezin komen. Gevolg : voorrang op een geschikte sociale woning. |
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat kan dus niet, wat u nu beweerd. Je hebt nergens recht op " voorrang" bij sociale woonmaatschappijen, dat is bij wet geregeld.
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij deze maatschappij staat het onder de absolute voorrangsregels onder punt 6. En al wat er boven staat komt weinig voor. http://www.deidealewoning.be/product.aspx?id=67 Laatst gewijzigd door Pericles : 31 maart 2016 om 12:43. |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Banneling
|
Pericles weet dat allemaal zo goed, je zou bijna denken dat hij zelf in een sociale woning woont....
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Banneling
|
Burgermanifestvan Alice:
Woordenvloed die gemakkelijk te vervangen is door één zin: De moslims dienen onze basiswaarden te accepteren en wij dienen die te implementeren. Alice maakt een cruciale (strategische) blunder door de moslimgemeenschap het zwijgen op te leggen. Onvergeeflijk. Het is met en door de samenwerking met de moslims dat we 1 het terrorisme het best kunnen aanpakken 2 een harmonisch samenlevende gemeenschap kunnen bereiken. |
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je levensovertuiging staat niet boven de principes van de samenleving, moslims zijn burgers zoals anderen, met dezelfde verantwoordelijkheden. Of dit samenwerking uitsluit bepalen die mensen dus zelf, tot heden zie ik weinig inspanning om terrorisme binnen eigen groep aan te pakken. Ik denk dat u geen idee hebt wat die mensen wel belangrijk vinden, vaak staat het " goede moslim zijn" voor alle normen en waarden van deze samenleving. De beweging dat we ons daar aan moeten aanpassen moet maar eens afgelopen zijn, denkt u niet? Enkel dan kunnen we samenleven. |
|
|
|
|
|
|
#197 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 april 2016 om 22:49. |
|||
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat begrijpt u niet aan " het goede moslim zijn staat voorop" en niet de samenleving? Dat wil ik anders zien , je identiteit is eerst burger samen met anderen en pas daarna je origine of levensovertuiging. Dat moeten we afdwingen wat totaal niets te maken heeft met het zwijgen opleggen. Of meent u nu echt dat we weer als kiekens moeten luisteren naar de zoveelste Islamitische woordvoerder met verklaringen waar zijn islam voor staat? En waar de samenleving te kort schoot, nog meer moet doen? Daar ben ik totaal klaar mee. |
|
|
|
|
|
|
#199 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat jouw en mijn standpunt grotendeels overlapt. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 april 2016 om 14:44. |
|||
|
|
|
|
|
#200 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat: