![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik drink meestal met maten.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Goeike. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees wat er staat. Ik drink met maten. Dat zijn kameraden. Of hebt gij een splaakgeblek voor 't lezen ?
.
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk: een realiteit !
titel: Moeder met vier kinderen krijgt tweeling na ongelukje: “Ik heb vaak spijt dat ik niet voor abortus koos” http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016...c-70bf7ff192f1 Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.quest.nl/artikel/drinken-...t-maten-drinkt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het kind een autonoom wezen en heeft de vrouw eigenlijk niets te zeggen over de persoon in haar. Is het niet hypocriet dat vrouwen geen eigendom van hun man willen zijn, maar wel hun bloedeigen kind als een deel van hun lichaam zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Dat maakt onze zorg en pensioenen terug betaalbaar. Eigenlijk zouden we gewoon moord moeten legaliseren. Dat zou meteen ook het probleem van overbevolking en tekort aan gevangeniscellen oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() Even een persoonlijk noot: een goede vriendin van mij was net 17 toen ze zwanger geraakte en het kind wou houden. Haar ouders gingen niet akkoord en toen ze op 16 weken zwangerschap het niet meer kon verbergen, heeft haar vader haar naar Nederland gebracht voor een abortus, omdat ze anders thuis niet meer welkom was.
Ze was net 17 jaar en 17 weken zwanger, toen ze stierf, omdat bij de ingreep haar baarmoederhals scheurde en ze dood bloedde, voor men iets kon doen. Kijk naar dit filmpje en oordeel zelf: https://www.youtube.com/watch?v=ESqdmQFTNhE We zijn allemaal maar een klompje celletjes. Ik hoop dat jullie dit begrijpen. Iemand stierf eind 20ste eeuw in een legale abortus in Nederland. Moet dat nu ook in België kunnen. Gyneaologen die hun wet van Hypocrites volgen en niet die van Hypocrates en die geld ruiken, willen gerust een ongeboren kind kapot maken dat al alles kan voelen en zitten er niets mee in om de armpjes en de beentje bij elkaar te puzzelen. Gyneacologen, die wel een humaan gevoel hebben, gaan hier niet mee akkoord. Onder andere dokters als Hendrik Cammu vinden het een brug te ver om een abortus in dat stadium van de zwangerschap te volbrengen. Dus medisch zijn er wel bezwaren. De kans op dodelijke complicaties is reëel. Voor het kind is het een feit, voor de moeder een optie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat met die Indische vrouw in Ierland? Die is gestorven aan zwangerschapsvergiftiging omdat men weigerde te aborteren. Ik ben er zoals eerder gesteld ook geen voorstander van, maar dit is nog geen reden om aan desinformatie te gaan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat jij verkeerd geïnformeerd ben. Bij een natuurlijke geboorte zijn er natuurlijk risico's, maar daarbij komt normaal gesproken het hoofd van het kindje, dat in verhouding het grootste en het zwaarste is, er eerst uit, nadat de baarmoederhals zich natuurlijk voldoende heeft geopend en is het niet nodig er met allerlei instrumenten in te koteren. Bij een abortus moet men de baarmoederhals open zetten. Dat lukt niet altijd even goed en dat forceert men met onnatuurlijke middelen. Daarnaast komt het hoofd van het kindje laatst. Dat moet men eerst verbrijzelen om het er door te krijgen, nadat een dokter met een tang in de baarmoeder alle ledematen er eerst afgerukt heeft. Die instrumenten kunnen de baarmoeder perforeren en zwaar beschadigen. De baarmoederhals kan scheuren bij het openen ... met alle gevolgen van dien. Dan zwijgen we nog over de zuigcurretage. Dat is een zware stofzuiger in de baarmoeder, die al het vruchtwater en restjes opzuigt. Dat is een lange staaf waar enorme zuigkracht op zit. Soms wordt de baarmoeder er mee los gerukt. Dat is de waarheid. Al de rest is desinformatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je noemt iemand die een foetus ziet al geen 'echt individue' een gelovige ? Dan kan het niet anders dan dat er ergens gegronde redenen zijn dat een foetus wel een individu is of op z'n minst een soort individu. In de zin natuurlijk zoals dat woord dient gebruikt te worden niet in de zin van 'zwarte doos' entiteit hé Voor het ene zou het een soort oersoftware zijn. -> geen vrije wil -> bad ? Voor het andere ( het behoud & verzorging ) ? |
|
![]() |
![]() |