![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister-President
|
![]() U weigert de vraag dus inhoudelijk te beantwoorden.
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik die niet kan beantwoorden. Als ik in een dergelijke situatie terechtkom zal ik iets moeten beslissen, maar ik weet begot niet wat.
Er zijn er hier waarschijnlijk die zeggen: ik pak een geweer en ik schiet ze allemaal dood. Dat is pas een onnozel antwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verzet op elke mogelijke manier... Het zal nooit iets uithalen, het maakt hun tegenstander alleen vastberadener. Hadden ze zich mettertijd iets constructiever opgesteld, stonden ze hoe dan ook verder dan ze nu staan. En het enige wat die svengali voorstelt is meer van hetzelfde. Schuilen tussen de burgerbevolking en van daaruit zonder verantwoordelijkheidsgevoel met mensenlevens jongleren, om dan gerecupereerd te worden door de vele ideologieën die vanuit eenzelfde motief staan te applaudisseren voor het geweld van de ene kant, en moord en brand tieren voor het antwoord van de andere kant. Dat vanuit menselijk oogpunt ontstellend gebrek aan empathie, kan maar op één manier verklaard worden: verstarring, ideologische verblinding tot in het absurde. Jahjah is een relikwie uit lang vervlogen tijden: irrelevant en voorbijgestreefd. In een beschaafde samenleving moet er niet eens gezaagd worden over het feit dat zijn mening blijkbaar niet niet meer mag geuit worden. Zijn stem, en die van diegenen die hem onnozel bijtreden, moest allang gemarginaliseerd zijn, ipv het onderwerp te zijn van een huichelachtig debat over de vrijheid van meningsuiting.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister-President
|
![]() BBC is niet neutraal. Dat is net het probleem (enfin, principieel is haar louter bestaan uiteraard het probleem).
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoezo, "het zal nooit iets uithalen"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() Jij met je extreme gedachten. Beter kon je niet vinden. Afijn, toch zeer lange tijd niet, Jij vond iets neutralers?
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 januari 2017 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk, er zijn voorbeelden waarbij het duidelijk is dat geweld tegenover een overheid gerechtvaardigd is. Kijk naar de verzetsbewegingen tegen de Duitse of Russische bezetter in de jaren veertig. Ik denk (of hoop) dat u het daarmee eens bent. Maar die redenering lijkt u niet door te trekken naar Israël, die de rechten van Palestijnen duidelijk niet respecteert. Daarom vraag ik u wat Israël nog allemaal moet doen opdat u - als Vlaming/Belg/Europeaan - een aanval op het Israëlische leger door Palestijnen als rechtmatig zou beschouwen.
![]() |