Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2021, 16:54   #181
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben dat gezaag over "mensenrassen" bestaan niet, kotsbeu.
Biologisch bestaan die inderdaad niet.
Maar in de gewone omgangstaal heb ik al zeer lang geleden, in het tweede studiejaarke geleerd dat er het blanke, het zwarte, het gele en het rode ras is.

En een bestaand hedendaags probleem is inderdaad dat sommige mensen die andere rassen als minderwaardig beschouwen.
Andere mensen dan weer beschuldigen je van racisme als je ook maar durft beweren dat één m/v/x van een ander ras een deugniet of zo is.
Het zou inderdaad meer over cultuur en religie moeten gaan. En sommige culturen en religies horen hier niet thuis. Als ik emigreer naar een ander land, zal ik moeite hebben met aanpassen, maar mijn kinderen zouden de taal en gewoontes van het nieuwe land overnemen. En daar gaat het om. Men creëert hier zelf apartheid. Hun eigen cultuur heeft voorrang. En dat is verkeerd. Dan kan men beter in het thuisland blijven. Tegenwoordig moeten wij bijna een handleiding meenemen als we buitenkomen: al die culturen die anders willen benaderd worden. Dit is gewoon absurd. Het is nog altijd ons land. Ik denk niet dat een moslimland zich zou laten overspoelen door Christenen, die het uitzicht en gewoontes van hun land zouden proberen uitwissen. En terecht. Multicultuur is de grootste onzin die er bestaat. Met verschillende culturen en religies zullen er steeds maar meer wrijvingen komen.

Wij mogen onze eigenheid niet opofferen. En wat TVG betreft, de islam is inderdaad een gevaar voor onze samenleving. En dat racisme van hem is flauwekul. Er zijn mandatarissen van het VB die een buitenlandse vrouw hebben (Iran, Thailand, Indonesië, Somalië), maar die mandatarissen werden nooit uit de partij gezet.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 mei 2021 om 17:00.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 16:55   #182
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Op dit forum struikel je bijna over het aantal ontkenningen dat het Blok iets tegen negers en arabieren in onze maatschappij heeft. De klassieke dooddoener is dan dat ze enkel 'islamkritisch' zijn.

Dankzij deze bevestiging door Tömmchen weten we nu beter, het gaat wel degelijk over 'slegs vir blankes' als doelstelling.

Iemand met 280 posts neem jij als referentie ?
Dan kan je even goed het pallieterke als bron nemen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 17:08   #183
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Maar een moslim associëert een blanke met een weerzinwekkende ongelovige. Dus wel degelijk vorm van racisme op basis van huidskleur. Maar we wijken af ... TVG staat hier op de brandstapel>.
Dat klopt en dat is, voor wie de koran heeft gelezen, heel vreemd. Aangezien Mohamed, voor een Arabier, een heel bleke huid had werd een "wit" gezicht aanzien als goed. In de koran staat dan ook meerdere keren vermeld dat "witte" gezichten naar de hemel gaan en "zwarte" gezichten naar de hel.

https://www.jstor.org/stable/20297309?seq=1

https://wikiislam.net/wiki/Qur%27an,...ite_Complexion

In principe zouden ze blanken dus moeten zien als goede voorbeeld en zwarten als zondigen maar in de praktijk zie je daar niet veel van, wat zou Mohamed daarover gezegd hebben?
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 17:10   #184
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik zie dat niet meteen: zo liet men zich graag beïnvloeden door de Byzantijnen bv.

Wat wel zo is, is dat er in Noord-Afrika ook vandaag los van godsdienst racisme bestaat ten aanzien van negers.
Maar daar wordt schandelijk over gezwegen. Ook de Turken zijn er niet vies van.

Enkele jaren geleden was Wouter Van Bellingen, een zwarte, schepen van burgerlijke stand in Sint-Niklaas. Op zaterdag moest hij enkele huwelijken voltrekken. Twee huwelijken konden niet doorgaan omdat de familie weigerde dat een zwarte de ceremonie voltrok. In de media liet men vervolgens meermaals uitschijnen dat het weer van die smerige VB-ers waren. Men kon er niet genoeg over schrijven en hun afkeer ventileren. Tot uitkwam dat het om twee Turkse families ging. Gevolg: case closed, de doofpot in. Dat is de realiteit.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 mei 2021 om 17:14.
Oud 31 mei 2021, 17:13   #185
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
...dat zijn uitspraken aantonen dat de topictitel juist is : Van Grieken uit zich als racist.

Hij is een white suppremacist, blijkbaar een fan van het traditionele avondland, en een conspirationist die de omvolkingstheorie propageert.
Helemaal niet.
Want hij laat Afrika voor de Afrikanen en zo voort.
Het zou racistisch zijn moest hij de Afrikanen zelfs hun eigen continent niet gunnen.
Oud 31 mei 2021, 17:16   #186
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik tracht de middenweg te bewandelen in deze zaak.

Ik vind het ongelukkig verwoord van Van Grieken, maar net als vele Vlamingen voel ik me niet goed wanneer ik in een stad als bijvoorbeeld Brussel wandel, en vaststel dat wij eigenlijk een minderheid zijn geworden op sommige plekken in dit land, en dat lijken steeds meer plekken te worden.

Is dit racisme? Misschien deels wel, maar het is gewoon een gevoel, een angst, dat eigen cultuur en waarden dreigen te verdwijnen, en dat voelt -bij mij althans- niet aangenaam.
Laat uzelf geen schuldgevoel aanpraten door de politiek correcte meute.
Oud 31 mei 2021, 17:17   #187
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Maar daar wordt schandelijk over gezwegen. Ook de Turken zijn er niet vies van.

Enkele jaren geleden was Wouter Van Bellingen, een zwarte, schepen van burgerlijke stand in Sint-Niklaas. Op zaterdag moest hij enkele huwelijken voltrekken. Twee huwelijken konden niet doorgaan omdat de familie weigerde dat een zwarte de ceremonie voltrok. In de media liet men vervolgens meermaals uitschijnen dat het weer van die smerige VB-ers waren. Men kon er niet genoeg over schrijven en een afkeer ventileren. Tot uitkwam dat het om twee Turkse families ging. Gevolg: case closed, de doofpot in. Dat is de realiteit.
Het is algemeen geweten dat Arabieren en Turken extreem racistisch zijn, hier twee willekeurige foto's van zwarte "vluchtelingen" in Libië:

Slaves in islam, ze lachen er niet mee, dat zijn er twee die hadden gehoopt dat ze thuis waren gebleven. Ze hebben net het paradijs niet gehaald.

Dadee en Pandareus: dit is racisme, in Europa kennen we dat niet eens.
Oud 31 mei 2021, 17:17   #188
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Helemaal niet.
Want hij laat Afrika voor de Afrikanen en zo voort.
Het zou racistisch zijn moest hij de Afrikanen zelfs hun eigen continent niet gunnen.
Ik zou het VB ras ook een eigen land geven. Hongarije of Polen bijvoorbeeld dan zitten ze bij rasgenoten.
Oud 31 mei 2021, 17:18   #189
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...dat zijn uitspraken aantonen dat de topictitel juist is : Van Grieken uit zich als racist.

Hij is een white suppremacist, blijkbaar een fan van het traditionele avondland, en een conspirationist die de omvolkingstheorie propageert.
Neen, dat is enkel uw hoogsteigen suggestieve interpretatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 17:18   #190
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar de wereld en zelfs de dorpen veranderen. In mijn geboortedorp leefden vroeger praktisch enkel mensen die daar geboren en opgegroeid waren. Iedereen kende iedereen.
Ondertussen is iedereen veel mobieler geworden en is minstens de helft van andere streken en landen afkomstig. Daar moet je mee leren leven.
Een mens mag toch ook nog eens heimwee hebben naar die tijd. Toen iedereen iedereen kende

Naam: 260.001_0 (1).jpg
Bekeken: 611
Grootte: 49,8 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 17:20   #191
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat weet ik nu net niet..want hij heeft het over dit land. Wat etnisch gezien een blanke bevolking heeft toch?
Wanneer je zegt" Ghana hoort dominant zwart te zijn" omdat daar ineens veel Chinezen gaan wonen, ben je dan racist of kom je dat op voor rechten van etnische bevolking?
Iedere blanke die geen zelfhaat heeft, die is een racist.
Oud 31 mei 2021, 17:26   #192
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar de wereld en zelfs de dorpen veranderen. In mijn geboortedorp leefden vroeger praktisch enkel mensen die daar geboren en opgegroeid waren. Iedereen kende iedereen.
Ondertussen is iedereen veel mobieler geworden en is minstens de helft van andere streken en landen afkomstig. Daar moet je mee leren leven.
Maar er is geen omvolking
Oud 31 mei 2021, 17:26   #193
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Het is algemeen geweten dat Arabieren en Turken extreem racistisch zijn, hier twee willekeurige foto's van zwarte "vluchtelingen" in Libië:

Slaves in islam, ze lachen er niet mee, dat zijn er twee die hadden gehoopt dat ze thuis waren gebleven. Ze hebben net het paradijs niet gehaald.

Dadee en Pandareus: dit is racisme, in Europa kennen we dat niet eens.
Ach, dat is voor hen een faits divers. Leugens. Te verwaarlozen. Of getruckeerd. Of hebben beiden een lidkaart van het VB.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 mei 2021 om 17:43.
Oud 31 mei 2021, 17:27   #194
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Iedere blanke die geen zelfhaat heeft, die is een racist.
Je huidskleur heeft geen enkel belang, dat is nooit een maatstaf voor kwaliteit geweest. Enkel rijkdom, succes en intelligentie zijn een maatstaf.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 17:30   #195
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een mens mag toch ook nog eens heimwee hebben naar die tijd. Toen iedereen iedereen kende

Bijlage 114410
Toen was er tenminste geen gezeik over racisme en was criminaliteit praktisch onbestaande. Tiens, hoe zou dat komen?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 mei 2021 om 17:32.
Oud 31 mei 2021, 17:36   #196
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij geeft het toe. Dat is een goede zaak.

Geen twijfels meer. VB is racistisch.

https://www.demorgen.be/nieuws/van-g...omen~ba4f5cf6/

Voor Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken moet Vlaanderen ‘dominant’ blank zijn, zei hij in De Tijd. Zelden definieerde Van Grieken identiteit in zulke directe raciale termen. ‘Dit is een uitspraak die in 2024 nog wel eens op tafel gaat komen.’
1. Fascisme is niet hetzelfde dan racisme, zoals U verderop stelt.
2. Heeft van Grieken gezegd dat blanken een ander ras moeten domineren? Zo ja, dan heeft U gelijk, zo neen, dan bent U weer flink uit uw nek aan't lullen.

Voor zover mijn bijdrage aan deze draad, want VB is net zoals alle andere partijen, politiek, inherent collectivistisch, en dus mijn vijand.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 31 mei 2021 om 17:37.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 17:37   #197
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

dit is racisme, blank als dominate factor willen.

punt uit.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 17:39   #198
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het VB ras ook een eigen land geven. Hongarije of Polen bijvoorbeeld dan zitten ze bij rasgenoten.
Orban heeft al gezegd dat hij blanke vluchtelingen toelaat als het in West-Europa volledig misloopt, het standpunt van de Poolse regering ken ik niet. Ik zou in dat geval naar Hongarije gaan, ik weet zelfs al in welke stad ik mijn toevlucht zou zoeken.
Oud 31 mei 2021, 17:40   #199
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
dit is racisme, blank als dominate factor willen.

punt uit.
Da gade gij nie bepalen he!
Oud 31 mei 2021, 17:42   #200
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Orban heeft al gezegd dat hij blanke vluchtelingen toelaat als het in West-Europa volledig misloopt, het standpunt van de Poolse regering ken ik niet. Ik zou in dat geval naar Hongarije gaan, ik weet zelfs al in welke stad ik mijn toevlucht zou zoeken.
Je gaat Orban wel moeten betalen, persoonlijk of aan zijn familie. Als meest corrupte staatshoofd van de EU doet hij niet voor niets.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be