Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2021, 15:49   #181
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U moet goed lezen. U had het over de IJzertoren 'als vredesmonument'. Niet altijd dan.
Tuttutut, zei dat Henri I over de IJzertoren begonnen was. En dat is zo. Dat ik dat a,s een vredesmonument beschouw is nogal wiedes. De internationale gemeenschap doet dat ook. Moest ik u ergens per ongeluk tegenkomen, ik zou u dadelijk herkennen aan uw lange neus.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 25 juni 2021 om 15:51.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 15:54   #182
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat niet mooi, mensen valse hoop geven.

Maar denk jij nu echt dat men, mocht Conings nog in leven zijn, daar een ander lijk voor hem laten hebben doorgaan ?
Dat is een redelijk praktisch scenario, vooral als men eerst het lijk van dienst drie weken ergens buiten in de warmte laat 'rijp' worden vooraleer het daar aan die boom te dumpen. Veel identificatie door familie zal er dan niet meer van komen.

En het is geloofwaardiger dan het gerucht te lanceren dat hij ten hemel is opgestegen, en nu naast jezeke zit.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 15:57   #183
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is een redelijk praktisch scenario, vooral als men eerst het lijk van dienst drie weken ergens buiten in de warmte laat 'rijp' worden vooraleer het daar aan die boom te dumpen. Veel identificatie door familie zal er dan niet meer van komen.
Maar met de echte Conings ergens in leven ? Men heeft die een valies van 40 miljoen gegeven om ergens in Aruba of zo van het leven te genieten en niet meer van zich laten te horen of zo ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 15:57   #184
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Men zegt dat Conings op een bepaalde dag naar het huis van Van Ranst is getrokken om er de omgeving te verkennen.

Ik kan me vergissen maar ik meende ergens gehoord of gelezen te hebben dat Van Ranst in het Leuvense woonde. Als dan Conings zich van zijn eigen woonplaats naar dat adres heeft begeven (hoeveel kilometers zijn dat?) dan moet het parket toch een overvloed aan camerabeelden hebben (van verschillende camera's op die route) waarop te zien is hoe Conings zijn aanslag plande?

Waarom heeft men ons nooit ook maar één seconde van dat bewijsmateriaal laten zien? Niet toen men Conings opspoorde, en ook niet nadat zijn lijk werd gevonden? De overheid en het parket storen zich aan wilde complottheorieën? Welnu, laat hen ons dan laten zien wat ze hebben aan bewijs, al was het maar een tipje van de sluier...

Toen in Antwerpen Julie Van Espen dood werd aangetroffen in het water, waren het parket en de media er als de kippen bij om ons beelden voor te schotelen van Steve B., de toen vermoedelijke dader, die zich te voet van de plaats delict verwijderde.

In het geval Conings krijgen we geen flinter bewijsmateriaal onder ogen, enkel een selfie waarop hij stoer met ontbloot bovenlijf zijn tatoos laat zien en verder een foto in militair kostuum met baret uit zijn legerperiode. Dat alles zegt mij niks.

Geen beelden van hem die een arsenaal aan wapens meeneemt uit de kazerne, geen beelden van hem op verkenning rond de woonst van Van Ranst, en ook geen foto's van zijn afscheidsbrieven, of de integrale teksten daarvan (voor zover mij bekend).
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 16:00   #185
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Conings is mijn held niet, maar de dubbelhartigheid van sommigen loopt wel de spuigaten uit en dan moeten ze niet verschieten dat ik daar tegen in ga. U haalt één familie aan en generaliseert opnieuw. Een pars pro toto is steeds een zwaktebod, zeker als men de grote grote(re) groep viseert. Of gaat u ontkennen dat u alle Vlaams-nationalisten als extreemrechtse, racistische en geweldadige figuren wilt wegzetten? Blinde haat tegenover een bepaalde groep van mensen die uitmondt in haatzaaierij ten opzichte van iedereen in de groep zonder dat men die personen iets kan aanwrijven, is niet enkel blinde willekeur, niet enkel discriminatie, maar ook racistisch tegenover iedereen die zich meer Vlaming dan wat anders voelt.
Gaat haatzaaierij niet strafbaar worden vo’gens Quickie. Ze, de Belgisch-nationalisten, gaan er nog problemen mee krijgen.
Ik generaliseer helemaal niet. U wilt gewoon niet inzien dat er zoiets bestaat als de zogenaamde ‘erfzonde’. Niet altijd weliswaar, maar ze bestaat wel degelijk. Het geval Tollenaere illustreerde dit weer eens ten overvolle.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 juni 2021 om 16:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 16:06   #186
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik generaliseer helemaal niet. U wilt gewoon niet inzien dat er zoiets bestaat als de zogenaamde ‘erfzonde’. Niet altijd weliswaar, maar ze bestaat wel degelijk. Het geval Tollenaere illustreerde dit weer eens ten overvolle.
Bij negers ook. Men ziet dat daar nog beter.
Oud 25 juni 2021, 16:10   #187
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuttutut, zei dat Henri I over de IJzertoren begonnen was. En dat is zo. Dat ik dat a,s een vredesmonument beschouw is nogal wiedes. De internationale gemeenschap doet dat ook. Moest ik u ergens per ongeluk tegenkomen, ik zou u dadelijk herkennen aan uw lange neus.
Beschouw ?
Het IS een vredesmonument.
Daarover moet men niet discuteren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 16:10   #188
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijke aanvallen is het wapen van de zwakke die zonder argumenten zit. Ga maar na: u begon over de IJzertoren ‘als vredesmonument’. Mijn opmerking ter zake: “niet altijd dan.”

En zo is het historisch ook.
Oud 25 juni 2021, 16:12   #189
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijke aanvallen is het wapen van de zwakke die zonder argumenten zit. Ga maar na: u begon over de IJzertoren ‘als vredesmonument’. Mijn opmerking ter zake: “niet altijd dan.”

Niet altijd ?
We zijn nu 2021...
Oud 25 juni 2021, 16:32   #190
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kunnen ook het Horst Wessellied zingen, terwijl ze marchieren rond die lelijke toren.
Off topic
Oud 25 juni 2021, 16:33   #191
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Off topic gaan ook.
Oud 25 juni 2021, 16:34   #192
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Off topic
Oud 25 juni 2021, 16:35   #193
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar met de echte Conings ergens in leven ? Men heeft die een valies van 40 miljoen gegeven om ergens in Aruba of zo van het leven te genieten en niet meer van zich laten te horen of zo ?
Zou kunnen natuurlijk, maar de vraag rijst ook of hij nadat het kloningsproces succesvol op gang is getrokken en de serieproductie goed draait nog veel nut heeft ? Ze hebben dan het prototype niet meer nodig toch ?
Oud 25 juni 2021, 16:36   #194
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou kunnen natuurlijk, maar de vraag rijst ook of hij nadat het kloningsproces succesvol op gang is getrokken en de serieproductie goed draait nog veel nut heeft ? Ze hebben dan het prototype niet meer nodig toch ?
Ha, en dan merkt ge, als ge het op het stort gegooid hebt, dat er toch een fout in uw productie zit. Dan staat ge daar he ! Nee, zo een originelen moet ge altijd bijhouden. Basisregel.
Oud 25 juni 2021, 16:39   #195
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Een aangekondigde herdenking die nu zondag 27 juni zou doorgaan aan de boom waar Jürgen Conings aan zijn einde kwam krijgt geen toelating van Dilsen-Stokkem burgemeester Sofie Vandeweerd (OPEN VLD), link artikel:

https://www.hln.be/dilsen-stokkem/he...eert~a83a3149/

Want: "We weten niet wie hier achter schuilgaat en zodus kan de openbare veiligheid worden verstoord".

Hoe kan "de openbare veiligheid" worden verstoord (vraag ik mij dan af) in een bos waar een groep sympathisanten van Jürgen Conings zou verzamelen blazen om een moment stil te staan bij het overlijden van een mens?

Of vreest men dat de plaatselijke vogels, eekhoorns, hazen en konijnen zullen protesteren tegen deze herdenking?

Ook de politie schaart zich achter het verbod op de herdenking, immers:

"We weten niet wat voor bedoeling de mensen hebben die hiertoe hebben opgeroepen..."

Wat voor bedoeling???

Welke andere bedoeling schuilt er achter een herdenking dan het herdenken?

Of bestaat de vrees dat de mensen die daar gaan bijeenkomen een sporenonderzoek gaan beginnen en bijvoorbeeld de kogelinslagen gaan tellen aan de boom om na te gaan of hun bevindingen kloppen met hetgeen wij in de pers hebben mogen lezen?

Zal de boswachter binnenkort van hogerhand de opdracht krijgen om de bewuste boom te kappen en af te voeren naar een houtverwerkingsbedrijf om te beletten dat die plek "een bedevaartsoord" wordt voor JC sympathisanten... of... privé-speurders?

Waarom vreest men het volk zo? Mensen die een gebed willen prevelen? Iemand een idee?
Zoek het niet te ver. De Jurgen heeft het hele regime voor schut gezet. Dat geblunder moet zo snel mogelijk vergeten worden.
Oud 25 juni 2021, 16:42   #196
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zoek het niet te ver.[b] De Jurgen heeft het hele [/B]regime voor schut gezet. Dat geblunder moet zo snel mogelijk vergeten worden.
Dat kan niet genoeg gezegd worden !!!
Oud 25 juni 2021, 16:50   #197
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uiteraard is dat niet altijd zo geweest, dat valt niet te ontkennen. Het is jarenlang de verzamelplaats geweest voor alles wat extreem-rechts is en wat nostalgie naar Dolf had.
De eerlijke poging van het comite om de Bruine verloedering te counteren in 1996, kreeg vuistslagen als antwoord vanwege het VB.
Gelukkig is dat soort daar nu weg, en is de resterende functie het museum.
Oud 25 juni 2021, 17:17   #198
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

/.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 juni 2021 om 17:26.
Oud 25 juni 2021, 17:33   #199
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die bestaat dan vast ook voor Belgisch-nationalisten. Zelfs tot driemaal toe. Niet altijd weliswaar, maar ze bestaat wel degelijk. Of bestaat vo’gens u de erfzonde enkel voor Vlaams-nationalisten? Polarisatie en dubbelhartigheid zijn Belgisch-nationalisten inderdaad niet vreemd.
Oud 25 juni 2021, 17:36   #200
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:

Zelfs humor is aan bepaalde Belgisch-nationalisten niet besteed. Ik stoor toch niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be