Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2022, 21:04   #181
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondertussen is corona ons huisgezin gepasseerd. Er was helemaal geen vaccin nodig om ons te beschermen tegen ziekteontwikkeling. Bij alle leden van het gezin was de impact zo goed als nul. En dat geldt trouwens voor de meeste mensen die omicron opliepen. Dus, waarom zou je plotseling "geloven" dat een vaccin hiertegen nodig is?
Het is niet omdat een dertiger of veertiger niet ziek wordt van covid dat ouderen zich niet zouden laten vaccineren.
Ik vind het zeer vervelend als iemand zijn persoonlijke situatie begint te extrapoleren naar de volledige bevolking.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 21:08   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is niet omdat een dertiger of veertiger niet ziek wordt van covid dat ouderen zich niet zouden laten vaccineren.
Ik vind het zeer vervelend als iemand zijn persoonlijke situatie begint te extrapoleren naar de volledige bevolking.
Ik extrapoleer niets. Ik stel vast. Terloops: er zijn bij ons drie gezinsleden die ouder zijn dan "dertigers en veertigers".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 21:08   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Kan je dit ook eens beantwoorden in het licht van de omicronvariant die nu eenmaal dominant is?

Citaat:
Dus, waarom zou je plotseling "geloven" dat een vaccin hiertegen nodig is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 21:27   #184
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar euh, ik hèb 't gered zonder vaccin.
Ik heb die besmetting overleefd.
Of beweert gij dat ik eigenlijk dood ben zonder dat ik 't zelf weet?
Leest gij mij iets beweren zonder dat ik dat zelf weet ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 21:34   #185
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Fout. Je lichaam kan een beginnende virus-infectie in de kiem smoren. Ook als je nooit gevaccineerd was voor dat virus, en dat virus nooit eerder bent tegengekomen. Dat geldt voor elk virus, ook voor sars-cov-2.

Best mogelijk dat Jan besmet raakt als hij 100 virusdeeltjes binnenkrijgt, terwijl Piet, dankzij een beter werkend immuunsysteem, 100 virusdeeltjes gemakkelijk de baas kan. Maar misschien raakt Piet wel besmet als hij 1000 virusdeeltjes tegelijk binnen krijgt. Het verhaal is dus wel iets complexer dan simpel ja of nee.

Maar werken aan je gezondheid, zorgen voor een correct gewicht en gezonde voeding, genoeg beweging, genoeg sociaal contact, enzovoort, kan die grens serieus verhogen - en dus de kans dat je besmet geraakt serieus verlagen. En dat werkt langduriger, en in veel gevallen zelfs effectiever, dan vaccinaties.
Het vernieuwde AIDS virus staat klaar om u op darwiniaanse wijze van uw waanidee af te helpen.
Oud 21 februari 2022, 21:53   #186
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Het vernieuwde AIDS virus staat klaar om u op darwiniaanse wijze van uw waanidee af te helpen.
Veel succes met uw vaccin daartegen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 22:04   #187
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Veel succes met uw vaccin daartegen.
Dank u , voortschrijdend inzicht is u gegund.
Oud 21 februari 2022, 22:48   #188
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je dit ook eens beantwoorden in het licht van de omicronvariant die nu eenmaal dominant is?
Omicron heeft niet veel te betekenen.
Ik begrijp dan ook wie meent een boosterprik aan zich laat voorbijgaan.
Ik begrijp ook wie denkt zich best op tijd en stond zich te willen laten vaccineren. Als er niets agressiever circuleert is binnen hier en een jaar de vaccinatie hetze voorbij.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 23:15   #189
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leest gij mij iets beweren zonder dat ik dat zelf weet ?
Gast, ge zijt er mee aan 't rammelen en ik rammel terug.

Laat gij u vaccineren zo vaak ge wilt, daar lig ik niet wakker van.
Lig gij dan ook niet wakker van mijn vaccinatiestatus.
Ik heb 't gehad, ik ben er vanaf, ik hoef niet meer doodsbang door 't leven, of mezelf op te sluiten omwille van 'n uit de hand gelopen verkoudheidsvirus, want dat is wat Corona is.
Ik ben niet anti-vaccinatie.
Ik ben echter wel tegen dat nutteloze CST ea nutteloze maatregelen.
Die mogen nu onderhand allemaal opgeheven worden.
De waanzin heeft immers lang genoeg geduurd.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2022, 01:08   #190
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, met besmetting (risico) of vaccinatie bereik je dat.
Zever, een paar pagina ’s terug plaatste morte-vivante deze post, waar je kan zien dat prikken en boosteren juist leidt tot meer hospitalisaties en sterfgevallen:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=157

Trouwens, ook hier komen er meer gevaxten in ziekenhuizen terecht, dan de ongevaxten.
Dus hoe verklaar je die oplopende cijfers ?

En ondanks het feit dat de ‘experten’ op dit forum al 2 jaar gelijk hebben, slaag jij (en ’n handvol andere vaxkoppen) erin om al die info in een nooit eerder gezien vertoon van cognitieve ontkenning te negeren.
Neem nu dit:
Citaat:
Kunt ge begrijpen dat vaccinatie u wel weerbaarder maakt tegen het virus ?
Ge moet eens goed luisteren naar de jongens van big farma, zoals den Bill bv, die recent toegaf dat natuurlijke besmetting u een betere immuniteit geeft dan een vaccin én de Covid-slachtoffers vooral oude mensen waren met onderliggende aandoeningen of met obesitas:

https://www.youtube.com/watch?v=Zfsqf_tUC64

Hier nog 'n kwartiertje deftige leeslectuur, om je van het kwakzalverige waanidee af te helpen dat ‘vaccinatie u weerbaarder’ zou maken (tvg: antibiotica-resistentie, iemand ?):

How COVID Shots Suppress Your Immune System

https://www.theepochtimes.com/how-co...Vek5tJAkxfOILr

Leg hierna eens uit waarom gezonde mensen vaccins & boosters zouden moéten nemen, als het de grote meerderheid geen enkel besmettingsvoordeel geeft en op langere termijn zelfs gezonde immuunsystemen aantast.
Citaat:
Indien allemaal niet dan is de houding van uw huisarts te begrijpen...
Alsof huisartsen alwetend zijn…
Maar hey, toon gewoon eens aan dat je iets van begrijpt van wat je hier allemaal uitkraamt, dan kan je ongetwijfeld ook deze post weerleggen, maar dan wel liefst met onderbouwing graag.
Toch niet zó moeilijk, quoi ?

In afwachting.
Oud 22 februari 2022, 06:19   #191
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is het hele punt, dat vaccinatie medisch nuttig is voor ouderen of de zwakkeren in de samenleving. Op een paar uitzonderingen na, uiteraard, is het voor jongeren (min 50 bij uitbreiding) medisch niet nuttig, al helemaal niet gezien de evolutie van het virus. Maar dat dringt niet door bij stijfkoppen..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2022, 08:54   #192
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

een tweede booster verlegt de focus van de antilichamen naar andere delen van het spikeproteine. Net die delen zijn meer gemuteerd bij omikron, en leidt tot een veel slechtere binding. Wat verklaart waarom die boosters eigenlijk niet werken tegen omikron:

Citaat:
a greater suppression on the induction of overall Neutralizing antibodies (NAbs) and NAbs targeting the receptor-binding domain (RBD) was found in participants with stronger immune responses after the 3rd dose. As a result, a stepwise elevation of RBD-NAbs from the 1st to the 3rd vaccination achieved a "turning point". The peak RBD-NAbs level induced by the 4th dose was inferior to the peak of the 3rd dose. Accompanied with reduced induction of RBD-NAbs, the immune system shifted responses to the nucleocapsid protein (NP) and the N-terminal domain (NTD) of the spike protein. Although NTD directed antibodies are capable of neutralization, they only compensated the loss of RBD-NAbs to ancestral SARS-CoV-2 virus but not to the Omicron variant due to a substantial conformational change of Omicron NTD.
Citaat:
Our data reveal that immune responses could not be endlessly elevated, while suppression of heightened immune responses focusing on one subunit together with a shift of immune responses to other subunits would occur after repeated vaccination.
https://www.medrxiv.org/content/10.1....19.22271215v1

maar laten we vooral leerling-tovenaar blijven spelen... en de overgrote meerderheid van de bevolking waarvoor meerdere vaccindosissen gewoon zinloos zijn, verder blijven gebruiken als proefkonijn... wat kan er mis lopen?
Oud 22 februari 2022, 14:07   #193
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Gast, ge zijt er mee aan 't rammelen en ik rammel terug.

Laat gij u vaccineren zo vaak ge wilt, daar lig ik niet wakker van.
Lig gij dan ook niet wakker van mijn vaccinatiestatus.
Ik heb 't gehad, ik ben er vanaf, ik hoef niet meer doodsbang door 't leven, of mezelf op te sluiten omwille van 'n uit de hand gelopen verkoudheidsvirus, want dat is wat Corona is.
Ik ben niet anti-vaccinatie.
Ik ben echter wel tegen dat nutteloze CST ea nutteloze maatregelen.
Die mogen nu onderhand allemaal opgeheven worden.
De waanzin heeft immers lang genoeg geduurd.
Ge kunt u dus inbeelden dat vaccinatie nuttig is.
Misschien kunt ge u zelfs inbeelden dat massale vaccinatie de druk op IC verminderde.
Bestuurders hebben dan de keuze om dit te stimuleren door ofwel vaccinatieverplichting of CST, ze hebben gekozen voor CST.
Leg eens uit hoe gij het zou gedaan hebben als je het voor het zeggen had.
Oud 22 februari 2022, 14:27   #194
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien kunt ge u zelfs inbeelden dat massale vaccinatie de druk op IC verminderde.
Bestuurders hebben dan de keuze om dit te stimuleren door ofwel vaccinatieverplichting of CST, ze hebben gekozen voor CST.
Een vaccinatieverplichting boven de 65 jaar lijkt me redelijk. Maar zelfs dat was in Vlaanderen eigenlijk niet nodig - de vrijwillige vaccinatiegraad in die leeftijdsgroep was al zo hoog dat de paar extra vaccinaties nauwelijks nog een verschil gingen maken.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2022, 15:46   #195
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het hem nu net. De druk op de IC's kwam en komt enkel van de bejaarden. Hadden we enkel hen gevaccineerd hadden we hetzelfde effect gehad.

Vandaar dat het CST een schandalige maatregel is.

En ik zeg dat als gevaccineerde.
Oud 22 februari 2022, 16:31   #196
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men zegt wel dat het vaccin de ouderen beschermd.
Maar van wat zijn ze dan wel dood?
Oud 22 februari 2022, 17:34   #197
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mordicus iedereen een spuit in die arm willen duwen is alleszins niet nuttig. Zeg eens, hoeveel ongevaccineerde kinderen tussen 12 en 18 zijn op IC beland?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 00:10   #198
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Aiaiai, zoveel lastige vragen voor die arme jogo, straks heeft 'm helemaal geen tijd meer om hierop te reageren:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=190

Oeps, da's waar ook, net als de Schoof, Panda, Dadee & co, zit onze achtbare forumgenoot al 2 jaar in een mediatiek gestuurde dissociatieve modus, waarbij onderbouwde argumenten geen zin meer hebben.

Ach, weet je wat, jogo ? Laat maar zitten, kerel, 't is zo al erg genoeg.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be