![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Universele Mensenrechten zijn wenselijk! | |||
Ik ga waarschijnlijk op VB stemmen en Universele Mensenrechten zijn wenselijk! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Ik ga waarschijnlijk op VB stemmen en Universele Mensenrechten zijn NIET wenselijk! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 21,43% |
Ik ga waarschijnlijk NIET op VB stemmen en Universele Mensenrechten zijn wenselijk! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Ik ga waarschijnlijk NIET op VB stemmen en Universele Mensenrechten zijn NIET wenselijk! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ieder vogel zingt zoals ie gebekt is hè Moslim of eender welke andere religie hoeft geen probleem te zijn als het zijn plaats weet (=privé sfeer)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 22 januari 2024 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als men mij vraagt of ik voor of tegen concentratiekampen ben, zal dat geen 2 seconden duren voordat ik zeg dat ik er tegen ben. Nochtans voel ik mij totaal niet aangesproken op dat vlak, ik ben geen Duitser, geen jodenhater, enz. Bovendien lees ik hierboven dat je tegen geweld bent. Ben je ook tegen dwang? Want in dat geval van die Duitse scholieren die de sharia opdrongen, ging het vooral over dwang. Of ze effectief ook geweld hebben gebruikt is minder duidelijk.
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
Dat zijn echt geen randfenomenen. Het probleem met universalisme is dat wij denken vanuit ons denkkader. Hier zijn wij gewoon te denken met een soort evenwicht, een Gausscurve van wat normaal gedrag is en extreem in de ene of andere richting. Wij denken dan automatisch dat dat elders ook zo zal zijn. Dat is echter niet zo. Ook "normale" moslims hebben vaak visies die totaal tegenstrijdig zijn met de onze. Vergelijking: extreme Vlaming 1: steekt zich in een Hitler pakje en koopt Hitlerliedjes op een webshop. extreme Vlaming 2: vindt transgender wat raar. "gematigde" Vlaming: staat enorm tolerant tegenover de zogenaamd "gematigde" moslims (zie hieronder), en zeer agressief tegenover de zogenaamd "extreme" Vlamingen hierboven. extreme moslim 1: blaast de luchthaven op. extreme moslim 2: gaat naar Syrië om een kalifaat te vestigen. "gematigde" moslim: vindt vrouwen minderwaardig, wil overal islam vestigen en overheersen, is voor een absolute scheiding van mannen en vrouwen doorheen de maatschappij, vindt dat homo's maar best kunnen gestenigd worden, vindt dat zijn geloof absolute voorrang op de wet heeft, enz. Ben ik de enige die de 2 maten en 2 gewichten ziet? Iemand met een idolatrie voor Hitler, daar deel ik geen affiniteit mee, maar ik ben er niet direct bang voor.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 22 januari 2024 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de gematigde christen vindt ook dat homo’s niet mogen trouwen en kinderen adopteren. Is dat “in balans”?
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom denk je, mijden holebi's om in "bepaalde" Brusselse wijken, hand in hand met hun partner rond te wandelen ?? (op aanraden vd politie)
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Yup, homoseksualiteit is een groter probleem bij Belgische moslims dan bij de gemiddelde bevolking. Ja, dat is een probleem. Nee, dat moeten we niet tolereren. En nu… wat was de relevantie van deze reactie op hetgeen ik zei in mijn post?
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er - spijtig genoeg - ook nog heel wat die nog altijd menen dat ze met hun 'probleem' te koop mogen lopen en dat aan anderen proberen op te dringen. Gelukkig blijken de meesten daarvan vrij vreedzaam te zijn, maar wie ermee begint te lachen, dient toch altijd wat op te passen. Niet élke 'gelovige' reageert immers even cool & relaxed op 'blasfemie'. Sommige van de 'gelovigen' blijken er - o wonder! - vurig van overtuigd te zijn geraakt dat het eerder de 'ongelovigen' zijn die asap hun plaats moeten leren kennen: de hel/De Hel (tijdens hun aardse bestaan én in het hiernamaals). Hoe reageert een verstandig mens op dergelijke waanzinnigen (niet uitsluitend moslims, trouwens)?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 22 januari 2024 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#189 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Linkerduim of rechterduim? Ik vind niet direct cijfers over België, maar Nederland zegt toch wel veel. https://nos.nl/artikel/2007291-accep...verbetert-niet Citaat:
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 22 januari 2024 om 14:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik sta voor het 1e. De overgrote meerderheid hier voor het 2e. Dat verbod gaat voor mij veel te ver
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hetgeen redelijk haaks staat op de democratische waarden (regels bepalen die zo breed mogelijk gedragen worden). Dictators, of ze nou met snor, baard of zonder komen zijn in ons (democratisch) kader de minder goede keuze. Je kan al eens geluk hebben, maar vaak draait het toch nogal slecht uit. (zie bvb huidig conflict ukr/rus). Het kan momenteel inderdaad nogal carnavalesk overkomen, maar dat is dan enkel te wijten aan de aantallen volgelingen. Eens ze met genoeg zijn kan het een molensteen zijn waar je lange tijd mee opgezadeld zit. Het is misschien verleidelijk om via een dictator een ander te gaan bestrijden. Is hetgeen ik hier toch wel vaak meen te lezen tussen de regels door. Maar ja, wat is het nut dan? Wil je democratie dan redden door zelf een dictatuur te installeren of wat? Beetje tegenstrijdig toch?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 22 januari 2024 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat kruipende repressie en racisme, opkomst van extremisme in de hand heeft gewerkt als tegenreactie. Door alle moslims op een hoop te gooien, duw je de gematigde moslim in de groep van extremisten. Zo kweek je dus extremisten. Verbieden gaat niet helpen, wel integendeel. Een beter pad is trouw blijven aan de eigen waarden (iedereen doet wat hij/zij wil, zolang je anderen niet schaadt) en gewoon tonen dat je zo een betere, welvarende samenleving krijgt. Dan zal de meerderheid die waarden wel overnemen en worden ze straks zelfs de grootste verdedigers van die waarden. Meer dan genoeg voorbeelde’. Demir om maar eentje te noemen
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over mensen die gewapende milities oprichten, maar over carnavaleske figuren die zich kleden, hun haarstijl veranderen in Hitlerachtige toestanden. Maar het toont aan hoe absurd de "mainstream" media wel denken. Iemand die zijn haar legt op de typische AH stijl is een gevaarlijke extremist, maar iemand die vindt dat het hier beter een kalifaat zou zijn, is een benadeelde gediscrimineerde die moet beschermd worden.
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Het aantal moslims dat geen problemen heeft met LGBTQI+, dat vrouwen als gelijkwaardig beschouwt, dat geloof ondergeschikt vindt aan de seculiere wetten, enz. is behoorlijk klein.
![]() |
![]() |
#197 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je dat niet doet of wilt doen, wekt het vermoeden dat je het niet kan en daarom steeds terugvalt op axioma's die niet mogen in vraag gesteld worden. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb ook een vermoeden dat het toch gewoon een aanleiding gaat zijn voor beledigingen allerhanden. Ik heb al spijt van deze draad hoor
![]() |
![]() |
#199 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelf geen carnavalganger, maar absoluut geen probleem met wie het graag doet. Zelf geen voorstander van autocratie ook, dus Citaat:
Maar ik neem aan dat je democratie, hoger inschat dan autocratie. En ik neem aan dat je geen zin hebt om hier autocratie in te voeren. Als ik me vergis, moet je het maar zeggen?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 22 januari 2024 om 15:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat eerlijk gezegd nog niet echt van je gezien.
Citaat:
Citaat:
![]() |