![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zinnecologen uit 't Brusselse deze keer?
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En bij een nuchtere initiatiefnemer (tov. iemand onder invloed), is er al zeer snel duidelijk sprake van misbruik. Maar hier wordt een technisch-juridisch spel gespeeld, met al doelwit een stomme kloot en als je zijn vriendenkring/spontane briefschijvers mag geloven, een goede, stomme kloot. En over misbruik gesproken..... Ladderzat op straat belanden, in de steek gelaten door de "vriendinnen" in een onbekende stad, uit café gezet worden zonder beschikbaar overnachtingsadres, en dan een domme kloot op straat aanspreken (die haar vriendinnen probeert te bereiken, haar weghoudt van een 'beschermer' die haar wel eens naar haar kot ging brengen+knipoog), die domme kloot dan meermaals onverwacht ligt te kussen, en aan domme kloot voorstelt om bij haar te blijven slapen, etc. etc. dat is dan geen misbruik maken van de typisch mannelijke zwakheden, zeker bij zo'n vermoedelijk onervaren domme kloot?? Geen misbruik dus?? Mon oeil !!! Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ja, de motivatie van rechtbanken om carrières en talenten zo zwaar laten meetellen, vind ik zeker niet evident. Al zeker niet als de daders voor de ontgroenings-lol een migrant met een kleurtje de dood hebben ingejaagd. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Gouverneur
|
![]() “In het vonnis worden 3 argumenten gegeven: de dader is nog jong, hij heeft een blanco strafblad, en hij heeft een gunstige persoonlijkheid. Volgens de rechters kan hij op deze manier tot schuldinzicht gebracht worden, zodat hij ook geen nieuwe misdrijven meer pleegt, zonder dat hij "maatschappelijk ontwricht" wordt. En dan argumenteert de rechtbank ook dat hij "een getalenteerde en geëngageerde jongeman is die zowel privé als professioneel sterk wordt geapprecieerd."
Wat vooral opvalt, is de suggestie van de rechtbank dat zijn maatschappelijke meerwaarde een van de redenen is om geen straf op te leggen. Dit heeft geleid tot een wereldwijde heksenjacht op de jongeman. Als ik de feiten opnieuw bekijk, krijg ik niet de indruk dat we hier te maken hebben met een seksueel roofdier. Hij is echter schuldig bevonden aan verkrachting, terwijl de vrouw blijkbaar volledig onschuldig is. Ondertussen is deze jongeman – hoewel nog niet bewezen door een rechtbank – volgens mij ook slachtoffer geworden van een combinatie van een slecht proces en een gebrekkige argumentatie van de rechtbank.
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn de laatste jaren nogal wat wereldvreemde uitspraken van rechters. OK, “scheiding der machten”, volledig mee akkoord. Maar soms kan ook een rechter het erg bruin bakken… Voor welk soort rechtbank was deze zaak aanhangig gemaakt?
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik waardeer de synthese maar heb de zaak niet gevolgd en baseer me enkel op wat in deze draad werd beschreven. (De titel van de O.P. zette me btw al op het verkeerde been, maar soit.)
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor iemand die een andere drug rookt of drinkt bijvoorbeeld een softere zoals bv cannabis joint of wietthee of ook een XTC pilletje heb je geen begrip. Ik vind dat ronduit hypocriet en beetje typisch Voor Vlaanderen. Maar goed met maar paar miljoenen Alcholdoden per jaar is zat zijn blijkbaar nog steeds pezant en zijn we er heel vergevingsgezind tegenover. PS En ja vooraleer je mocht twijfelen ik gebruik ook Alcohol. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 april 2025 om 05:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedenk met ineens dat een bedrijfsleider ooit opschorting heeft gekregen omwille van zijn belang voor de economie. De opschorting die die student heeft bekomen past volgens mij in dat rijtje.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 6 april 2025 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat zei uw moeder over het papier van vonnissen?
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regel is dan, iedereen gelijk voor de wet behalve de belangrijke mensen, waarbij het invullen van het begrip "belangrijk" subjectief gedoe is door de rechter.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rechters hebben een ruime marge om te beoordelen of ze de gunst van de opschorting toestaan. Subjectiviteit speelt inderdaad een rol.
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste mensen begrijpen dat niet eens, ze leven in de illusie dat Belgisch recht objectief is. Ze staan dan nog verbaasd ook wanneer ze het deksel op de neus krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is voor mij, als jurist, een rude awakening geweest. En ik begrijp eigenlijk niet dat dat vonnis zo'n massale steun krijgt: zelfs Jurgen Verstrepen en Michaël Verstraeten staan ervoor op de barricades. Ik begin op den duur zelf complottheorieën te ontwikkelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ziehier een advocate die heel dit verhaal nuchter bekijkt:
http://www.demorgen.be/nieuws/de-per...=stdc_demorgen
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 6 april 2025 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |