![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heb je ook al eens gedacht om volledig omgekeerd te werk te gaan en een Why why analyse uit te voeren? Het zal niet handig zijn om dat via een forum te verwerken want bij zo'n analyse splitst men als snel in verschillende sporen die na verloop van tijd bij deze methode chaotisch zullen blijken
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() misschien een parallelle topic.... maar dan gaat men weer van de ene naar de andere met argumenteringen etc die er niet inpassen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() btw begin ik ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Louter wetgevend ben je dan ook medeplichtig. Maar er is een verschil tussen effectief een "opdracht" geven (in dit geval 9/11) en informatie "onjuist" interpreteren waardoor 9/11 tot stand kon komen (de faling van het veiligheidsbeleid)
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat denk je van de voorkennis van de aanval op Pearl Harbor ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#189 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Indien je even je brein zoudt gebruiken, in de veronderstelling dat je weet hoe, dan zul je moeten toegeven dat creatief denken bij jou beperkt is tot complot theorieën ![]() Even helpen, want dat heb je wel nodig: als je de maan kunt zien dan zie je de hemel ook... dan kun je het Aristotelesmodel opstellen.... en omdat je door Foucault bewezen hebt dat de aarde draait weet je dat het over zijn schaduw gaat. Meer heb ik niet nodig ![]() Daar be je nu eens goed ingetrapt hé ![]() Ga nu maar verder met je creatieve complottheorieën ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn inderdaad een paar gelijkenisen tussen de faling van het veiligheidbeleid tijdens WO II(de aanval op Pearl Harbor, die de USA in WO II betrok) en de aanslagen van 9/11. In beide gevallen zijn er vooraf duidelijke bewijzen geleverd dat er "iets" op til was of zou kunnen zijn geweest. Maar in beide gevallen is die informaite niet juist behadendeld (geïnterpreteerd) geworden, waardoor die aanvallen tot uitvoering zijn kunnen komen. Je kan dan ook nu gaan beweren dat de aanval op Pearl Harbor een special op. was.
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de States zitten we (regarding 9/11) al een hele tijd in Orwell's tijdperk. Verboden te denken!!! Remember Bush, remeber Wolfowitz: LET US NEVER TOLERATE THOOSE OUTRAGES CONSPIRATHEORIES!!!!!!!!!! Hebben jullie enig idee van de impact van zo'n uitspraak als hij wordt gedaan door de President van de US? Ik denk niet dat de meeste Europeanen zich dat kunnen voorstellen. Hebben de lemmings hier contacten met Amerikaanse journalisten? Als de Washington Post en de New York Times zich al publiek moeten excuseren voor de toch wel magere berichtgeving in de aanloop naar de oorlog in Irak, waar zijn we dan mee bezig?? En de excuses kwamen alleen maar nadat de Guardian werd overstelpt met mails uit de VS. Allemaal in de trant van, "Waarom horen wij NIETS van al wat jullie schrijven?" Zie je, 't is enkel niet wat het Amerikaanse publiek te horen krijgt, 'tis vooral wat ze NIET te horen krijgen. Wanneer ik dan die Derk Jan Eppink bezig hoor over de "vrije" en "kritische" pers in de VS, dan meot ik bijna kotsen. "GA EENS NAAR DE VS!!!!!!!! ONNOZELAAR", denk ik dan steeds. En vertel er vooral bij dat je een journalist bent. Weet je hoe Richard Pearle S.Hersh beschrijft? Als "the closest thing to a terrorist we have here" Zie je, in het Amerika van van vandaag ben je een terrorist voor je 't weet. Stel jullie eens voor dat het Belgische publiek door de grootse 3 kranten van Vlaanderen niet werd geinformeerd over het Dutroux-proces? Zouden jullie dat gepikt hebben??????? Wel, vermenigvuldig dit met 100 en dat weten jullie met welk gevoel de meeste Amerikaanse burgers vandaag zitten. Anger. En bang. Bang om vanaf morgen het label "terrorist" opgeplakt te krijgen. Als de leiders van een land er zelfs niet voor terugdeinzen om zulke staements publiek te doen, moet je niet afvragen wat ze al durven achter de schermen. Kritisch journalist is sinds kort één van de gevaarlijkste beroepen geworden in de VS. Weten jullie dat de Vlaming maar pas sinds vorige week voor het eerst in z'n eigen taal eens deftig is geïnformeerd over The State of Journalism in the United States of America. Een interview in Humo met S. Hersh. En trust me, er zullen niet te veel artikeltjes meer volgen. Het harresment in Europa is ook al begonnen. Over 9/11 wou hij niet praten, had hij voor het interview te kennen gegeven. Enfin, dromen jullie maar verder in jullie fabriekjes, universiteiten en kantoren. En als de bom barst zal natuurlijk iedereen het 'nicht haben gewust'
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
[font=Arial][size=3]Franklin Delano Roosevelt moest de VS betrekken in WO II. Sterke patriotten als Charles Lindbergh merkten de aankomende betrokkenheid en waarschuwde menigmaal. [/size][size=3]Door de grote anti-oorlog gevoelens in de VS kostte het veel moeite. In 1941 pastte het incident van Pearl Harbor echter perfect in het plaatje. Japan en Duitsland hadden intussen een wederzijdse defensieverklaring wat betekende dat indien één van beide landen werd aangevallen, dit onmiddellijk een oorlogsverklaring aan het andere land zou betekenen. Roosevelt stelde een olie-embargo in tegen Japan om zo uit te lokken dat Japan Pearl Harbor zou aanvallen. Roosevelt was voorafgaandelijk op de hoogte van de aanval, maar liet deze toe om zo de VS te betrekken in WO II.[/size][/font]
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik snap niet waarom je Praha hierover zou aanvallen, hij is van de weinigen hier in deze thread die probeert een buffer te vormen tussen de "believers" en de zogenaamde "lemmings.
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een model opstellen is niet gelijk aan een bewijs : punt uit + jij hebt me nog steeds niet bewezen dat de aarde draait dus het model van ptolemeus zou reeds volstaan da's de tweede keer dat je als een gieter afgaat + je hebt blijkbaar meer dan een halfuur nodig om met wat op te proppen te komen wat bewijst dat je alles aan 't opzoeken bent + je hebt MIJ als veronderstelde totale leek van enige natuurkundige kennis nog steeds niet kunnen overtuigen ik denk wel dat het meer dan fair is deze discussie verder te laten voor wat het is en jou niet langer de aanzien als een ernstig gesprekspartner Laatst gewijzigd door praha : 16 februari 2005 om 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Half uur? Opzoeken? Wat voor een zever is me dat nu. De hond ging nie wachten om jou plezier te doen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @nadine
jij hebt mij als 'leek' nog steeds niets bewezen, je kaats de bal steeds terug, maar er valt niks terug te kaatsen omdat de uitdaging nu net was om mij zowel te overtuigen van de kromheid van de wereld als van het feit dat de aarde draait en dit alles vanuit een isoleercel dus geen manen, schaduwen weet ik veel nog ik heb me onmiddelijke moeten verbetren toen ik het gedachteexperiment aanvatte daar je de kromheid NOOIT TE NIMMER kan aantonen en/of bewijzen vanuit een isoleercel slechts de draaing kan je aantonen |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus waar blijft datte ? |
|
![]() |
![]() |