![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Microsoft heeft geen firewalls, dus het kan hun geen reet schelen als je freeware firewalls draait. Integendeel: hoe meer firewalls, hoe beter, want dan lijkt hun OS veiliger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit kan momenteel niet en vandaar dat het ook onzin is om te zeggen dat linux beter is...dit is gewoon belachelijk. Ik er niet tegenkan dat mensen mijn woorden verdraaien en volledige andere dingen verzinnen die ik gezegt hebben. Ik zeg wat ik zeg en niet meer of niet minder. En waar ik ook niet tegenkan is dat mensen niets kunnen toegeven tegenwoordig en door middel van achterpoortjes de discussie op een zijspoor te zetten. Als iets gewoon zo is, geef het dan toch gewoon toe, alsof dat zo verkeerd is. Wat betekent hautain? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier niet over je mening, het gaat erover hoe het is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We zijn bezig over windows updates, ik zeg dat je die gewoon de toegang tot het net kunt blokkeren en nu begin jij over explorer blokkeren...waarom zou je explorer blokkeren? Dan kan je idd niet meer surfen nee. Heb ik dat voorgesteld? Ik bedoelde dat MS nooit datgene met die windowsupdates gaat doen wat jij vertelde. Laatst gewijzigd door illwill : 5 april 2005 om 05:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zelfs al in SP1 dacht ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Klopt, je kan Windows Update de toegang tot Internet blokkeren. Maar dan heb je dus je opdates niet, en is je computer een openbare bibliotheek geworden. En geef mij eens 1 goede reden waarom MS dit NIET zou doen? In Windows XP is dit reeds het geval, he! Als je Windows Update uitvoert met een illegale Windows XP, is je Windows simpelweg naar de sifilistijnen. En sinds Service Pack 2 wordt de gebruiker meer dan gestimuleerd om automatische updates in te schakelen. Als je die niet inschakeld, krijg je bij iedere boot een melding dat je computer onveilig zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik bedoel dus dat ze geen aparte firewall aanbieden en ze vragen er al helemaal geen geld voor. Die zit er zelfs al in vanaf de originele Windows XP (zonder Service Pack). Het is pas in SP2 dat hij aangeraden wordt op te gebruiken (mbv hun "beveiligingscentrum"). Ook is hij uitgebreid in SP2 heb ik de indruk (het is lang geleden dat ik nog Windows XP zonder SP2 heb gedraaid). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je bent van mening dat het niet meer dan normaal is dat ze bij iedereen zouden controleren of hun Windows legaal is. Je merkt dat het niet bij particulieren doen, enkel bij bedrijven en andere mensen die geld verdienen mede door het gebruik van hun computer (en dus meestal Windows). Je vindt het niet meer dan normaal dat ze computers controleren van mensen die er commercieel gebruik van maken. Je hebt er morele bezwaren tegen als mensen commercieel gebruik maken van illegale Windows-versies. Je hebt er geen morele bezwaren tegen als mensen gebruik maken van een illegale Windows XP zonder commerciële doeleinden. Klopt dit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat mensen dan naar andere OS gaan zoeken waardoor ze hun leiders positie stilaan zullen verliezen omdat geleidelijk aan steeds meer en meer andere OS gebruikt zullen worden die gratis zijn. Ik heb een illegale XP professional waarvan de updates heel normaal werken en SP2 staat er ook al lang op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ps: ik ben helemaal niet kwaad op u ofzo hoor, iedereen blijft beleefd en discussieren gewoon verder en alles komt goed. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Indien ze particulieren zouden controleren zou ik dit ook normaal vinden maar ze doen dit momenteel gewoonweg niet. 3) Doordat ze particulieren niet controleren vind ik dat je dom moet zijn om er toch voor te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over arrogantie gesproken, onze vriend parcifal met wie de discussie begon zat hier bepaalde dingen te beweren ed. terwijl hij er eigenlijk geen hol vanaf wist zo blijkt. Ik vind mensen die gewoon zeggen wat ze weten niet arrogant, het zijn juist mensen die denken dat ze alles weten die arrogant zijn en dan ook niet eens het lef hebben om dit toe te geven. Ik wacht nog steeds op de vervanger voor SE.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het ligt ook aan hoe je die illegaal hebt. Als je die effectief van Internet hebt, is het verhaal bijna ongeloofwaardig. Als je die van een vriend hebt gekopieerd die die wel legaal heeft, is het vrij normaal, omdat MS altijd van een soort "foutmarge" uitgaat. Ik denk eigenlijk dat Windows momenteeel zo sterk staat, dat MS het zich wel kan permiteren om alle illegale versies proberen te bannen. Maar dit is speculatie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Effe voor de zekerheid...beweer je nu dat alle beveiligingssoftware geen hol waard zijn enkel die van MS zelf? ![]() Iedereen die ik ken heeft een illegale versie van xp op zijn pc staan, ik heb ze nm allemaal met hetzelfde cdeetje geinstalleerd met een versie die van het net kwam. www.sharereactor.com spijtig genoeg is deze site al enkele maanden dicht maar gelukkig heb ik een backup lijst van alle links naar de database. Omdat jij geen werkende versie van het net hebt kunnen plukken wil niet zeggen dat ze niet bestaat é. Als er nog dingen zijn waarvan jij denkt dat er geen werkende versie van bestaat...ik wil gerust helpen zoeken hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een paar maanden geleden was er een update ivm de JPG-exploit. Als je deze update niet gerunt hebt, kan iedere JPG voor u een potentiele trojan horse zijn. En dan hoef je ze echt niet te openen met IE. Om maar een voorbeeld te geven. Beveiligingssoftware zijn wel degelijk iets waard, maar ze zijn maar een pleister als je basis (je OS) een zeef is. Citaat:
Het verbaasd me alleen enorm, dat is alles. Ik heb een gevoel dat die versie van het Internet gekraakt is zodat hij er wel mee werkt. Het kan haast niet dat het een originele Windows is die simpelweg intregraal zonder aanpassing op het net is gesmeten. De sleutel zou snel geregistreerd zijn door MS. Ben je zeker dat je de sleutel niet veranderd hebt voor je WinUpdate runde? ![]() |
||
![]() |
![]() |