Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2006, 21:22   #181
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heeft u zich dan al onmiskenbaar uitgesproken tegen de barbaarse rituele slachtingen?

In welk bericht gebeurde dat? Graag de rechtstreekse URL dan!
dan kan jij ongetwijfeld de url geven waar Manuel* uitdrukkelijk zegt barbaarse rituele slachtingen ten volle te steunen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 21:36   #182
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Neen. Is dat voor u een reden om af te leiden dat ik er dan maar voor ben?
je bent voor of tegen... tussenin is er niets
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 22:26   #183
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
je bent voor of tegen... tussenin is er niets
Als u zich wil komen bemoeien, zou het niet slecht zijn als u wist waar het over ging. Dat is nu duidelijk niet het geval...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 22:34   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Is dat voor u een reden om af te leiden dat ik er dan maar voor ben?

Mag ik dat dan ook doen, er van uitgaan dat u vóór alles bent waar u zich niet onmiskenbaar tegen uitsprak?
Nog steeds geen duidelijk antwoord: bent u dan voor of tegen die barbaarse rituele slachtingen?

Ja of neen. Misschien ook met een woordje uitleg...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 22:36   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
je kan rituele slachtingen misschien wat 'wreder' noemen met bv het argument dat die 'verdoving' ontbreekt
doch de uitzondering wordt wettelijk ( speciaal voor jou : dat heeft dus niets met het advies van de hoge gezondheidsraad maken ) toegestaan...
Al een paar keer heb ik u op dit forum gevraagd in welke wet die uitzondering vervat zit, en of u de tekst van die wet hier kunt plaatsen.

Een antwoord kwam evenwel nog steeds niet...
Oud 11 januari 2006, 22:37   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en hier ga je natuurlijk weeral een brug te ver ...
het heeft geen bal te zien met dat dat alleen maar zou mogen omdat het toevallig moslims betreft maar alles met een richtlijn beschreven in een kb

er is een afwijking van de verplichting tot bedwelming als het gaat om slachtingen voorgeschreven door religieuze rituelen op vaarwaarde dat de plaatsvindt in een erkende inrichting
Over welk KB heeft u het eigenlijk?

En wat is volgens de richtlijnen dan wel een "erkende inrichting"? Is dat die overdekte markt die men in Brussel heeft gebruikt?
Oud 11 januari 2006, 22:38   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan kan jij ongetwijfeld de url geven waar Manuel* uitdrukkelijk zegt barbaarse rituele slachtingen ten volle te steunen ?
Ik beweer dat helemaal niet. Ik stel alleen vast dat hij angstvallig vaag blijft. Blijkbaar valt het hem moeilijk een eenduidig antwoord te geven op de vraag of hij nu voor of tegen dergelijke barbaarse slachtingen is en op welke gronden hij z'n antwoord steunt.
Oud 11 januari 2006, 22:52   #188
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nog steeds geen duidelijk antwoord: bent u dan voor of tegen die barbaarse rituele slachtingen?

Ja of neen. Misschien ook met een woordje uitleg...
Mijn standpunt daarover is niet relevant voor deze discussie.

Oud 11 januari 2006, 23:23   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn standpunt daarover is niet relevant voor deze discussie.
En als een angsthaas kruipt hij weer weg voor de pijnlijke vraag...
Oud 11 januari 2006, 23:24   #190
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welk KB heeft u het eigenlijk?
zoek het eens op ... jij beweert dat het verboden is zonder 'verdoving' dus moet je dat sowiezo toch wel ergens gelezen hebben, niet ?
zolang iets niet verboden is is het mijn inziens toegestaan

Citaat:
En wat is volgens de richtlijnen dan wel een "erkende inrichting"? Is dat die overdekte markt die men in Brussel heeft gebruikt?
dat is een slachthuis, Jan
bij het offerfeest is het toegestaan dat men een bepaalde quota, dacht ik, aan dieren die dag ritueel mag slachten ... moet allemaal netjes aangevraag worden ed
dat aantal is wegens de concentratie ( in tegenstelling tot de dagelijks goed georganiseerde rituele slachtingen die er zijn bij joden ) op zulk een dag zo groot dat de overheid dat 'recht' (die uitzondering op die verplichting) alleen kan garanderen als men bijkomstige tijdelijke slachtinstellingen crëeert
en dat zullen dan die 'overdekte markten' zijn waarnaar je verwijst

Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2006 om 23:27.
Oud 11 januari 2006, 23:26   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zoek het eens op ... jij beweert dat het verboden is zonder 'verdoving' dus moet je dat sowiezo toch wel ergens gelezen hebben, niet ?
Ik heb nergens gezegd wat u ervan maakt. Wel stipte ik al meerdere malen aan dat de voorschriften bepalen dat slachthuizen slechts na verdoving mogen slachten. U stelde echter dat de "wet" een uitzondering bepaalt. Wat later had u het over een bepaald KB. Nergens gaf u echter concreet aan waarover het gaat.
Oud 11 januari 2006, 23:35   #192
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En als een angsthaas kruipt hij weer weg voor de pijnlijke vraag...
Ik kruip helemaal niet weg; ik weiger alleen te antwoorden op vragen die zelfs niet bij benadering relevant zijn voor dit topic, dat voor zover ik weet nog altijd handelt over het schrappen van katholiek geïnspireerde wettelijke feestdagen en niet over islamitische slachtrituelen.

Oud 11 januari 2006, 23:37   #193
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al een paar keer heb ik u op dit forum gevraagd in welke wet die uitzondering vervat zit, en of u de tekst van die wet hier kunt plaatsen.

Een antwoord kwam evenwel nog steeds niet...
tjah dat zie ik nu pas... 't nadeel als je in twee topics over datzelfde zit te praten

in het andere heb ik je ongetwijfeld al een antwoord erop gegeven zover ik kon... ik beschik niet over de letterlijke wettekst

evenmin jij ...anders vroeg je me daar niet achter... toch schijn jij ook dat ding ergens gelzzen te moeten hebben of er wat van gehoord hebben ... anders zou je niet zeggen het verboden is dieren te slachten zonder 'verdoving'

ps. ik wacht ook nog steeds op het KB waar expliciet instaat dat het onder invloed zijn van drugs uitdrukkelijk verboden is
Oud 11 januari 2006, 23:40   #194
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Praha, wat houdt me in feite tegen om volgens de normen van de rituele slachtingen zoals ze nu blijkbaar worden toegestaan, op basis van mijn profeet die een boekje heeft geschreven en waarin staat dat ik elk jaar een hengst moet kelen - dat niet gewoon te doen? Ik hoef het beest helemaal niet te verdoven (alhoewel mijn profeet dat niet heeft verboden), maar ik moet hem gewoon de keel oversnijden (alhoewel mijn profeet niet heeft gezegd dat ik dat zelf moet doen). Ik moet hem wel laten leegbloeden, maar ik veronderstel dat de Belgische wetten net d�*�*r geen probleem over maken, enkel over het onverdoofd kelen. Nu, waarom mag ik als druidische volgeling dit niet doen en moslims wel?

Laatst gewijzigd door circe : 11 januari 2006 om 23:42.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 23:41   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kruip helemaal niet weg; ik weiger alleen te antwoorden op vragen die zelfs niet bij benadering relevant zijn voor dit topic, dat voor zover ik weet nog altijd handelt over het schrappen van katholiek geïnspireerde wettelijke feestdagen en niet over islamitische slachtrituelen.
Uw weigering zegt genoeg... Merkwaardig toch dat u wel meestapte in de discussie alhoewel die aan het afwijken was, maar weigert een antwoord te geven op een eerder eenvoudige vraag.
Oud 11 januari 2006, 23:48   #196
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegd wat u ervan maakt. Wel stipte ik al meerdere malen aan dat de voorschriften bepalen dat slachthuizen slechts na verdoving mogen slachten. U stelde echter dat de "wet" een uitzondering bepaalt. Wat later had u het over een bepaald KB. Nergens gaf u echter concreet aan waarover het gaat.
heel juist Jan ... en hoe denk je dat dan te weten ?

als er nergens een kb-tje of een richtlijn te vinden zou zijn waar dat uitdrukkelijk in zou staan dan lijkt het me niet verboden dat zonder verdoving te doen
en toch schijn jij dat precies te weten ?

probeer hier eens : en dan naar dierenwelzijnswet en dan naar hier artikeltje 16
Oud 11 januari 2006, 23:57   #197
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Praha, wat houdt me in feite tegen om volgens de normen van de rituele slachtingen zoals ze nu blijkbaar worden toegestaan, op basis van mijn profeet die een boekje heeft geschreven en waarin staat dat ik elk jaar een hengst moet kelen - dat niet gewoon te doen? Ik hoef het beest helemaal niet te verdoven (alhoewel mijn profeet dat niet heeft verboden), maar ik moet hem gewoon de keel oversnijden (alhoewel mijn profeet niet heeft gezegd dat ik dat zelf moet doen). Ik moet hem wel laten leegbloeden, maar ik veronderstel dat de Belgische wetten net d�*�*r geen probleem over maken, enkel over het onverdoofd kelen. Nu, waarom mag ik als druidische volgeling dit niet doen en moslims wel?
volgens mij kan je dat...perfect

maar 'k vrees dat :
1) die godsdienst een erkende godsdienst moet zijn
en
2) dat jij dat allemaal netjes moet aanvragen en wachten op de nodige vergunningen ( da's nu éénmaal de werkwijze anders kan men het niet controleren dat je onder die uitzondering valt )
en
3) je dat waarschijnlijk moet laten doen in een slachthuis als je geen verdere afwijking daarop verleend krijgt ( want blijkbaar kan ook dat.. heb ik net ergens gelezen )
Oud 11 januari 2006, 23:59   #198
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw weigering zegt genoeg... Merkwaardig toch dat u wel meestapte in de discussie alhoewel die aan het afwijken was, maar weigert een antwoord te geven op een eerder eenvoudige vraag.
misschien moet je 'm dat nog eens vragen in het desbetreffende topic
Oud 12 januari 2006, 00:07   #199
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
1. Mijn weigering zegt helemaal NIETS. U kan er derhalve ook geen conclusies uit trekken, hoe graag u dat ook zou willen.
2. Ik stapte helemaal niet mee in die discussie; u bent degene die daar over blijft doordrammen, terwijl dat helemaal niet het onderwerp van dit topic is, zoals ik hierboven al aanhaalde.

Oud 12 januari 2006, 00:22   #200
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij kan je dat...perfect

maar 'k vrees dat :
1) die godsdienst een erkende godsdienst moet zijn
en
2) dat jij dat allemaal netjes moet aanvragen en wachten op de nodige vergunningen ( da's nu éénmaal de werkwijze anders kan men het niet controleren dat je onder die uitzondering valt )
en
3) je dat waarschijnlijk moet laten doen in een slachthuis als je geen verdere afwijking daarop verleend krijgt ( want blijkbaar kan ook dat.. heb ik net ergens gelezen )
1) op welke basis kan een godsdienst aanspraak maken op "erkenning"? Mijn godsdienst bestond al eeuwen voordat het monotheisme opgang maakte en is tevens de basis van de Europese cultuur. Het is niet omdat het christendom een genocide heeft gepleegd op de volgelingen van deze religie dat de nazaten nu op erkenning moeten wachten meen ik.

2. welke vergunningen? maar kom ik wil het wel mededelen, nochtans hebben mijn buurmannen het nergens hoeven mede te delen.

3. ik zie niet in waarom ik het in een slachthuis moet doen, terwijl mijn buurman het op een speciaal voor hem voorziene (en door de belastingbetaler betaalde) vloer kan doen, en de andere buurman het gewoon in zijn tuin doet.

O ja, kerstverlichting mag volgens mij religie ook niet meer! Het moeten echte grote vuren zijn die overal worden ontstoken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 januari 2006 om 00:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be