![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Is de islam een godsdienst? | |||
De islam is een godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
24 | 52,17% |
De islam is geen godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
14 | 30,43% |
Weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,35% |
De islam is geen godsdienst want god bestaat niet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,04% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum lieve vriend,
bedankt voor je uitleg. misschien kun je me ook nog wat verder helpen met mijn volgende vraag. ik heb helaas niet voldoende kennis van het arabisch om de hadith-collectie van bukhari in die taal te lezen. ik weet dat er in hoofdstuk 62 een hadith staat waarin abu hareira aan de profeet (vzmh) raad vroeg aangezien hij "in zichzelf niet de lust kon vinden om met een vrouw te trouwen", is dat ongeveer wat je bedoelt met je uitleg van het woord '7asour'? de profeet weigerde de drie eerste keren zijn vraag te beantwoorden (ie. hij had eigenlijk geen problemen met de situatie) en de derde keer antwoordde hij "de pen is al opgedroogd wat jouw lot betreft, dus ofwel ga je als eunuch (in de betekenis van niet-mannelijk, niet in de betekenis van gecastreerd) door het leven, ofwel niet." gaat mijn interpretatie van dit hadith nu buiten de perken? graag jouw mening, ik zou die apreciëren. toch nog een kleine opmerking over het woord 'homo'. het komt niet van het latijnse 'homo', dat inderdaad mens betekent. eigenlijk is het afkomstig van het griekse homos (όμος) dat 'hetzelfde' betekent. het staat in tegenstelling tot heteros (έτερος) dat "verschillend" betekent. homoseksueel betekent dus iemand die sexueel georienteerd is op mensen van hetzelfde geslacht terwijl een heterosexueel zich orienteerd op mensen van het andere geslacht. assalaam alaikum, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Jij kent blijkbaar geen andere bronnen dan Henk Driesen (redactie). Ik vraag me af hoe jij ooit onderzoeken deed (op school) voor je werkstukken. Probeer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Jij kent blijkbaar geen andere bronnen dan Henk Driesen (redactie). Ik vraag me af hoe jij ooit onderzoeken deed (op school) voor je werkstukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Jij kent blijkbaar geen andere bronnen dan Henk Driesen (redactie). Ik vraag me af hoe jij ooit onderzoeken deed (op school) voor je werkstukken. Probeer ook andere bronnen te raad plegen in het vervolg. Laatst gewijzigd door Braveheart : 31 maart 2006 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Jij kent blijkbaar geen andere bronnen dan Henk Driesen (redactie). Ik vraag me af hoe jij ooit onderzoeken deed (op school) voor je werkstukken. Probeer ook |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Casca : 31 maart 2006 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat ons even de cijfers erbij halen : Aantal AIDS-doden in 2005 1. in West-Europa (je weet wel die vuile vieze onhygiënische ongelovigen) : 12.000 2. in Noord-Afrika en het Midden-Oosten (je weet wel waar die hoge beschaving heerst waar de Europeanen al hun medische kennis vandaan hebben en die meer hygiënisch zijn dan eender welk volk op aarde) : 58.000 bron : http://www.stopaidsnow.nl/cijfers Laat Beste vriend Braveheart deze harde feiten maar eens verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
lieve drawin. ik vergeef je je lage opmerkingen aangezien ik je ervan verdenk dat je er een vreemd gevoel voor humor op na houdt en dat het verpakte grappen zijn. in elk geval liever een janet met stijl dan een hetero zonder gevoel voor humor. slm, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikun,
serieus? slm redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of denk je nu echt dat we allen analfebeten zijn? Ik vrees dat de diacritische tekens op je griekse woordjes niet helemaal correct zijn. Gemakzucht of onkunde? Iedereen heeft even de tijd om een en ander op te zoeken en dan te doen alsof hij/zij dat al heel zijn/haar leven geweten heeft. Overigens zijn die diactritische tekens een ware nachtmerrie voor wie in de waarheid van de koran gelooft. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 31 maart 2006 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is wel zielig van te moeten vaststellen dat er nooit enige inhoudelijke reactie komt van iemand zoals Braveheart. Hoe zou dat komen??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Minister
|
![]() Wordt het nu een beetje duidelijk dat het in de mohammedaanse wereld aan kennis ontbreekt?
Laatst gewijzigd door Basy Lys : 31 maart 2006 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Minister
|
![]() Wel, Flipperd, ik weet niet of je reactie van medeleven getuigt. Zijn wij niet allen één gemeenschap? Dragen wij niet allen verantwoordelijkheid voor onze broeders en zusters? Moeten wij de buurman laten verrekken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister
|
![]() ... getuigt met het vlammend zwaard onze cultuur opdringen ten koste van miljoenen burgerlevens dan wel van medeleven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
>> Ik vrees dat de diacritische tekens op je griekse woordjes niet helemaal >> correct zijn. Gemakzucht of onkunde? puur onkunde natuurlijk. ik zou niet weten waar ik de juiste tekens op deze pc vandaan moet toveren. slm, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() als wij beter weten wat de moslims nodig hebben dan de moslims zelf, waarom is het dan nu zo'n tragedie in Irak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De moslims zitten nog in de ontkenningsfase. Het enige wat wij hier kunnen doen is ex-moslims een schuilplaats aanbieden tegen hun drieste geloofsgenoten. |
|
![]() |
![]() |