Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 14:37   #181
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Typische naziafzeik: een 'bruine' huidskleur geldt als enige omstandigheid om criminaliteit te verklaren.
Kunt u zelfs voor de dood geen minuutje respect opbrengen?
Oud 13 april 2006, 14:38   #182
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Insinueer je dat deze forummer het hier bij het rechte eind heeft?
Nope, ik zeg enkel dat straatcriminaliteit zich relatief gezien meer voordoet in de lagere sociale klassen. En dat allochtonen oververtegenwoordigd zjn in de lagere sociale klassen. Ik loop trouwens zelf rond met een mp3 speler, nen blinkend zwarten ipod van 30 GB

Laatst gewijzigd door Khonnor : 13 april 2006 om 14:39.
Khonnor is offline  
Oud 13 april 2006, 14:39   #183
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Kunt u zelfs voor de dood geen minuutje respect opbrengen?
Jawel hoor, maar er zijn er hier blijkbaar nog waar je op zou kunnen schieten.
Oud 13 april 2006, 14:40   #184
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Typische naziafzeik: een 'bruine' huidskleur geldt als enige omstandigheid om criminaliteit te verklaren.
Typisch voor fanatieke multicullers om er het nazisme bij te sleuren. Tja, als het met argumenten niet kan ...
Het is een beetje zoals met hun criminele allochtone troetelkindjes, die hebben een abonnement op het woord 'racist'.
Knorretje is offline  
Oud 13 april 2006, 14:43   #185
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Typisch voor fanatieke multicullers om er het nazisme bij te sleuren. Tja, als het met argumenten niet kan ...
Het is een beetje zoals met hun criminele allochtone troetelkindjes, die hebben een abonnement op het woord 'racist'.
Neen jij blinde mol, ik zeg enkel dat sociale afkomst zeker een veel grotere impacht heeft dan zogenaamde huidskleur.
Trouwens, als jij mag spreken van Multikul dan maak ik jouw toch gewoon uit voor nazi? Want diep in je binnenste ben je dat toch? Jij haat toch alles wat een donkere huidskleur heeft, je vertrouwt het niet, je bent er bang voor.....
Onnozele trezebees.
Oud 13 april 2006, 14:43   #186
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Klopt. Maar het lijkt mij eveneens logisch dat de oorzaken van criminaliteit onderzocht en aangepakt worden. Stel nu dat een overgrote meerderheid van de criminele feiten zou gepleegd worden door Eskimo's, dan zou het mij geen slechts zaak lijken dat dat geweten is en dat daar tegen gereageed wordt.
Inderdaad, en in die analyse zal de "nationaliteit" van daders en slachtoffers zeker een gegeven (moeten) zijn, maar zeker niet de enige. Maar dan zit men in een wetenschappelijk proces, niet meer op journalistiek gebied.

En op basis van die gegevens kan men een strafrechtelijk beleid voeren die alle oorzaken aanpakt (waaronder de culturele achtergrond van daders en slachtoffers, maar niet alleen).
Oud 13 april 2006, 14:48   #187
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Inderdaad, en in die analyse zal de "nationaliteit" van daders en slachtoffers zeker een gegeven (moeten) zijn, maar zeker niet de enige. Maar dan zit men in een wetenschappelijk proces, niet meer op journalistiek gebied.

En op basis van die gegevens kan men een strafrechtelijk beleid voeren die alle oorzaken aanpakt (waaronder de culturele achtergrond van daders en slachtoffers, maar niet alleen).
Juist.
Culturele achtergrond kan een factor zijn, evenals sociale achterstelling,....
Het draait hier om een hele hoop factoren, niet om die ene factor, nl "het vreemdeling zijn"...
Oud 13 april 2006, 14:53   #188
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Khonnor;1653731]Nope, er is niks mis met mijn normenbesef. Nogmaals, wie zegt dat dit roofmoord is?/quote]

Roofmoord = een moord gepleegd om een diefstal te vergemakkelijken en/of zijn sporen uit te wissen.

En dit geval voldoet aan die voorwaarden.
daiwa is offline  
Oud 13 april 2006, 14:53   #189
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen jij blinde mol, ik zeg enkel dat sociale afkomst zeker een veel grotere impacht heeft dan zogenaamde huidskleur.
Trouwens, als jij mag spreken van Multikul dan maak ik jouw toch gewoon uit voor nazi? Want diep in je binnenste ben je dat toch? Jij haat toch alles wat een donkere huidskleur heeft, je vertrouwt het niet, je bent er bang voor.....
Onnozele trezebees.
Ach laat die broekschijter toch gewoon wat uit z'n nek kletsen...
Djiezes is offline  
Oud 13 april 2006, 14:57   #190
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
En maar knuffelen......

Manlief, het gaat hier om roofmoord ! Ik denk dat er iets zeer ernstigs aan de hand is met uw normenbesef.
Daar is niet knuffelen aan... Dat is gewoon een objectieve beschrijving, die genuanceerd en objectief is in de mate van het mogelijke.

Blijkbaar wordt het niet meegaan in hysterisch gekrijs gezien als 'tekort aan moraal'.
Oud 13 april 2006, 14:57   #191
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat is er dan aan de hand? Waar heb jij problemen mee? Wat heb jij al meegemaakt? Vertel het ons, kom... Vertel eens iets uit je persoonlijke leefwereld. Komaan, leg je ziel bloot, laat die traantjes lopen, en vertel ons eens waarom je zo ongelukkig bent....

En waarom het VB groeit als kool?
Omdat jullie allemaal als onnozele blinden vallen voor hun plat populisme en transparante demagogie. Belastingen verlagen, veiligheid verhogen, vreemdelingen buiten, walen buiten,.... Hoe gaan we dit doen mijnheer? Ooooh, mmmm... zorgen voor later. Zoals JL Dehaene zei: "Wij lossen de problemen pas op als ze sich stellen"
volgens mij zijt gij zelf ne broekschijter

zijde toevallig zelf gene noord-afrikaan?
Ambiorix is offline  
Oud 13 april 2006, 14:59   #192
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist.
Het draait hier om een hele hoop factoren, niet om die ene factor, nl "het vreemdeling zijn"...
Waar ik wel voor een deel akkoord ben met bepaalde "politiek incorrecten", is dat er een soort politiek taboe berust op het feit dat de culturele achtergrond (dus ook het "vreemdeling-zijn") een oorzaak is van criminaliteit, terwijl dit reeds in de jaren '60 werd aangetoond.

Waar ik dan weer niet akkoord ben, is wanneer men dit als enige oorzaak beschouwt en dat men degenen die dit ontkennen, bestempelt als "PC'ers, vreemdelingenknuffelaars, ...".
Oud 13 april 2006, 14:59   #193
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Juist.
Cultuur is slechts een bijkomende factor. In laatste instantie is het materiële, dus de sociale achtergond steeds doorslaggevend.

Cultuur is dus zelf een gevolg van sociale omstandigheden.

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 13 april 2006 om 15:00.
Jonas Elossov is offline  
Oud 13 april 2006, 15:02   #194
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Plus idiote verwijzingen naar witte-boordcriminaliteit en andere door autochtonen.
De conclusie moet onveranderlijk leiden tot: " er is niets aan de hand in onze multiculturele maatschappij ".
En wie daar niet mee akkoord gaat , is een gemene VuilBelanger.
Simpel.
Toon aan dat dit soort geweld typisch is voor "de multiculturele maatschappij".
Eventueel onrechtstreeks, door bv. aan te tonen dat zoiets in een "monoculturele maatschappij" niet voorkomt.
drosophila is offline  
Oud 13 april 2006, 15:03   #195
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waar ik wel voor een deel akkoord ben met bepaalde "politiek incorrecten", is dat er een soort politiek taboe berust op het feit dat de culturele achtergrond (dus ook het "vreemdeling-zijn") een oorzaak is van criminaliteit, terwijl dit reeds in de jaren '60 werd aangetoond.

Waar ik dan weer niet akkoord ben, is wanneer men dit als enige oorzaak beschouwt en dat men degenen die dit ontkennen, bestempelt als "PC'ers, vreemdelingenknuffelaars, ...".
Ik verklaar mij hier volledig ende 100% mee akkoord.
Oud 13 april 2006, 15:05   #196
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel hoor, maar er zijn er hier blijkbaar nog waar je op zou kunnen schieten.
Daar heb je dan ook weer gelijk in.
Oud 13 april 2006, 15:09   #197
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Onnozele trezebees.
Sinds wanneer is multikul een scheldwoord?
De enige nazi on board ben jij. Je spreekt als een nazi, en je denkt als een nazi. De nazi's van de nieuwe lichting : de collabo's van het islamofascisme en de islamocriminaliteit ! Diep in je binnenste ben je doodsbang dat het multiculfabeltje helemaal doorprikt wordt. Dan rest er niets anders dan schelden. Je angst voor facts and figures camoufleer je met demogagisch gelul, als de realiteit maar niet onder ogen gezien wordt. Want dat is je ergste nachtmerrie. Je begint er je blanke medemens om de haten, althans diegenen die niet langer bereid zijn hun ogen dicht te houden. Wat een haatvol mens ben jij.
Knorretje is offline  
Oud 13 april 2006, 15:10   #198
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
volgens mij zijt gij zelf ne broekschijter

zijde toevallig zelf gene noord-afrikaan?
Oud 13 april 2006, 15:10   #199
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Cultuur is slechts een bijkomende factor. In laatste instantie is het materiële, dus de sociale achtergond steeds doorslaggevend.

Cultuur is dus zelf een gevolg van sociale omstandigheden.
Volgens mij onjuist: binnen éénzelfde cultuur of subcultuur heb je verschillende socio-economische realiteiten. En binnen dezelfde socio-economische realiteit vindt je ook verschillende culturen of subculturen.

Het zijn dus twee totaal verschillende factoren, die wel beiden een impact hebben op het type criminaliteit, en het type maatschappelijk antwoord erop.

Bovendien verwaarloos je de individuele kenmerken...
Oud 13 april 2006, 15:12   #200
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Zoals JL Dehaene zei: "Wij lossen de problemen pas op als ze sich stellen"
Nog altijd beter dan "we ontkennen de problemen als ze zich stellen".

Als je hierop antwoord geeft, gelieve dan wel minstens drie scheldwoorden te gebruiken. Voor minder kunnen we het niet meer doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 april 2006 om 15:12.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be