![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En om uw vraag te beantwoorden: Als er al dergelijke koppels bestaan, dan zijn ze volgens mij zeer zeldzaam.
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nogmaals: U kunt de paus niet verantwoordelijk stellen voor mensen die niet naar de paus luisteren. Citaat:
Ofwel besmet ik mijn partner met een dodelijke ziekte (mag niet van de paus) Ofwel vrij ik met een condoom (mag ook niet van de paus) Ik veronderstel dat dergelijke koppels verstandig genoeg zijn om in te zien dat ze hoe dan ook een pauselijke richtlijn moeten overtreden, en dat ze dan voor het minste kwaad zullen kiezen.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 3 december 2006 om 16:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#185 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelfs al is er maar één zo'n geval (wellicht zijn er echter vele) dan is het condoomverbod MONSTERLIJK en draagt de paus een verpletterende verantwoordelijkheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet hetzelfde als vinden dat al wie geslachtsgemeenschap heeft buiten het huwelijk, gestraft moet worden met het AIDS-virus. Ik geloof niet in slechts gedeeltelijk naar de paus luisteren. Ofwel luister je naar de paus ofwel niet. Wie niet trouw is aan zijn huwelijkspartner en tegelijkertijd toch geen condoom gebruikt, zal die condoom niet laten omwille van wat de paus zegt. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Een ronduit belachelijk standpunt. Het vaticaan stelt zich misdadig op door het condoomgebruik niet onder alle omstandigheden goed te keuren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vertelt weer een hoop onzin, zie ik. Sommige dingen veranderen ook nooit hé. ![]() Affijn, voor alle duidelijkheid: je zal maar de brave, vrome, condoomweigerende partner zijn van iemand die het niet zo nauw neemt met jouw katholieke moraal...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar kennen de kritikasters hier zo weinig van de katholieke leer dat ze niet eens weten dat er zoiets bestaat als de samenhang van de moraal. Ook heeft de Kerk een pastoraal, d.i. de toegepaste ethiek waarbij soms enige rekbaarheid mogelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog steeds heeft niemand de samenhang kunnen aantonen tussen de steeds voortwoekerende aids-epidemie in zwart-Afrika en de morele geboden van de Kerk. 't Gaat hier dus om goedkope laster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat je nog steeds niet doorhebt wat hier bedoeld wordt... Iemand mag voor het volle pond doordrongen zijn van de samenhang van de moraal en de bijhorende toegepaste ethiek, als hij of zij een partner heeft die rondneukt, zal een condoom meer bescherming bieden tegen HIV dan het Vaticaan, wat jou? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik denk (hoewel ik geen weet heb van desbetreffende statistieken) dat het aantal AIDS besmettingen bij koppels die hun huwelijkspartner steeds trouw zijn gebleven, ontzettend klein is.
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat je van je partner nooit met enige zekerheid kan weten of hij/zij jouw "trouw aan de moraal van de katholieke kerk" wel deelt. De lege kerken en het aantal echtscheidingen in ons land zijn me dunkt een indicatie dat die "moraal van de katholieke kerk" überhaupt al niet veel meer te betekenen heeft...
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel! Als het vaticaan zou inzien dat het zich niet te bemoeien heeft met wereldse aangelegenheden, zouden de promotiecampagnes voor het gebruik van condooms wellicht veel meer aanslaan.
![]() |
![]() |