![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je gaat het wel heel ver zoeken om je gelijk te halen niet. Mijn beste pekka; CO2 mag bij jou dan gekend zijn als een broeikasgas, CFK's zijn als broeikasgas enkele factoren zwaarder en ergenr (genre factor grootte-orde 10 tot 100 of zelfs 1000, afhankelijk van waarover je het hebt). Dat kan je experimenteel vaststellen, dat is theoretisch vastgelegd (en als je het niet gelooft, dan kijk je als willekeurige link maar eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Broeikasgas). Daar is geweten waarom men voor een reductie of zelfs afschaffing pleit; in jouw geval is dat nog steeds een vraagteken. Citaat:
Citaat:
Op dit moment verwacht je blijkbaar dat ik je op je woord geloof; spijtig maar dat doe ik niet. Citaat:
Citaat:
Als je zulke stellingen maakt, mag ik er toch van uit gaan dat je jezelf geïnformeerd hebt? Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga u eens iets proberen uit leggen. Mijn camionette, een 1.9 diesel (is dus niet te zwaar) zou het dubbel verbruiken moest ik een 1.1 benzine gehad hebben. Gewoon omdat die veel meer moet pompen om die lasten te vervoeren. Voor ik deze had heb ik het eens geprobeerd met 1.3 benzine pick ups (heb me toen ook zo wat laten wijsmaken zoals jij hier doet) en mijn benzine verbruik lag rond de 17 liter. (had me beter een corvette gekocht ![]() Dat klein wagentje, een stadsmus noemen ze dat, is prima voor in de stad. Je gaat daar een slakkengang en dan is dat meegenomen. Maar wie een beetje op de snelweg moet is daar niks meer mee. Niet alleen het comfort maar ook het vermogen die te laag ligt. Ja die gaan ook 120 km/uur maar moeten daar teveel voor pompen. Bovendien zijn ze door hun lage cc gehalte veel te snel versleten. (hoe minder cc hoe meer toeren) Pas op er is een alternatief en dat is deze; En die verbruik slechts een emmer water per dag voor de hond. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#184 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En waarom moeten sommige nieuwe auto's enorm zwaar getaxeerd worden en andere in het geheel niet? Zoiets is toch geen beleid, laat staan dat het milieu er vruchten van zou kunnen plukken. Moest het u werkelijk om het milieu te doen zijn dan zou u iedere wagen taxeren aan de hand van de emissiewaarden, en dit zou u op een proportionele manier doen zodat iedereen die vervuilt in de mate van zijn/haar vervuiling betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien is er slechts 1 enkele auto die voor de bescherming van voetgangers het maximum van 4 sterren haalt(de Citroen C4) en zijn er ook SUV's die behoorlijk scoren op dit onderdeel(Honda CRV, Toyota RAV4). Het is dus niet zo dat SUV's sowieso gevaarlijker zijn voor voetgangers, een voetgangers-vriendelijke SUV is best wel mogelijk. Bovendien is het duidelijk dat de constructeurs nog maar in het beginstadium zitten wat betreft de ontwikkeling van voetgangersveilige wagens: er is nog een lange weg te gaan, zowel voor gewone personenauto's als voor SUV's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#187 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij straf, dat de gemiddelde Amerikaan wel gezond verstand heeft en de gemiddelde Belg niet. Want dat is wat gij schrijft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, golle altijd met uw "onnodig". Onnodig voor wat? Onnodig om u van A naar B te begeven. Maar als die mens dat nu nodig heeft om zich goed te voelen. Om graag op de baan te zijn. Om 's morgens goe gezind in zijnen auto te stappen. Om af en toe eens iets groot te kunnen vervoeren. Om in regen en sneeuw betere grip te hebben bij het accelereren. En als hij er de huidige BTW, BIV, rijtaks en accijnzen voor over heeft, dan zal 'm wel genoeg reden hebben om zo ene te kopen zeker. Citaat:
![]() En die krijgen hunne mazout ook verniet natuurlijk. Laatst gewijzigd door Jawatte : 1 november 2006 om 12:12. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Vreemdeling
|
![]() Dat mensen geen nieuwe auto kopen is omdat de vaste kosten voor een nieuwe auto te hoog zijn: BTW, BIV en rijtaks. Als ge van het principe uitgaat "de vervuiler betaalt" dan moet de BIV en de rijtaks afgeschaft worden, en eventueel de accijnzen op brandstof naar omhoog. Maar dat wilt ge natuurlijk niet, want ge roept wel "de vervuiler betaalt" maar ge denkt eigenlijk "de mensen met veel geld betalen".
Laatst gewijzigd door Jawatte : 1 november 2006 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://www.autogids.be/ Ik denk dat sommigen hier die "zware diesels" serieus overschatten (of in dit geval onderschatten eigenlijk). Ik zie in dit land ook bijzonder weinig Toyota Priussen rondrijden. Blijkbaar zijn het vooral de anderen die inspanningen moeten doen voor het milieu. Overschakelen van uwe vinnige diesel van 115pk naar een Toyota Prius zou nochtans een evengroot verschil betekenen als iemand die van een "zware diesel" naar uw auto zou overschakelen. Of hebt ge uitgemaakt dat uw auto de aanvaardbare ondergrens is? Misschien dat die mensen met hun "zware diesel" ook een serieuze inspanning gedaan hebben, door niet hun geprefereerde V8 benzine versie te kopen. Zou dat niet kunnnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 1 november 2006 om 19:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe meer snufjes er in gebruik zijn, hoe hoger het verbruik. Vooral airco's kan een verhoging tot soms wel 30% betekenen. En niet alleen het verbruik stijgt, ook de prestatie's nemen af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
De andere elektronica draait op je batterij, en die wordt opgeladen door de alternator. Die draait,zonder meer en wordt niet (!) afgekoppeld. Afhankelijk van je alternator kan die ook rechtstreeks een aantal componenten voeden, maar meer of minder stroom uit een alternator halen, gaat er niet voor zorgen dat die je motor zwaarder belast. Niet hetgeen je eruit haalt bepaald de kracht nodig om die alernator te laten draaien, wel de "grootte" van je alternator zelf. Meer of minder stroom uit je alernator halen zorgt er enkel voor dat je meer of minder stroom over hebt om je batterij op te laden en/of domweg op te stoken in een weerstand. Een alternator is niet iets dat meer of minder produceert afhankelijk van zijn belasting, het produceert gewoon afhankelijk van je rotatiesnelheid (en je magnetische veld). Citaat:
Citaat:
![]() Vertel eens, wat is een alternator en hoe kan een alternator een motor zwaarder mechanisch gaan belasten? Laatst gewijzigd door Sfax : 1 november 2006 om 21:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Gouverneur
|
![]() Ter info: mijn BMW 320i Touring verbruikt ongeveer 8,5 l bij normaal gebruik.
Als ik louter in de stad rij kom ik aan een 10 tot 11 l. Ik rij ongeveer 8000 km per jaar en dat is de reden waarom ik niet wil overschakelen naar diesel. Ik heb mijn rijbewijs vanaf 1990, nog steeds ongevalvrij. Ben ik nu een crimineel?
![]() |
#199 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#200 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waaruit blijkt dat ik jaloers ben, bewijs dat eens.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Die simpele link bestaat wel ga zelf maar eens opzoek. CAP test, denk ik. Daarbij dit is geen wetenschappelijk forum. ![]() ![]() ![]() Dat de vervuiling van de auto het grootste impact heeft op broeikaseffect, was enkele dagen geleden op het nieuws. De directe vervuiling op straat is anders wel enorm door uitlaatgassen, kleine stofdeeltjes en andere. De huishoudens zijn zeker ook een grote vervuiler net zoals de auto's, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |