![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De rechter beslist hierover. De deurwaarder voert in opdracht van de schuldeiser slechts het vonnis uit.
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de wetgever is de eindverantwoordelijke hierin er moet een ernstige regeling komen waarmee mensen met betalingsmoeilijkheden hun schulden tenminste kunnen bevriezen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 november 2006 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De schuldeiser stelt de deurwaarder aan. Als je onrecht bent aangedaan, en je stapt naar de rechtbank, die je gelijk geeft, dient het onrecht rechtgezet te worden door de verantwoordelijke, niet door het slachtoffer. Als de veroordeelde partij zelfs na een veroordeling niet wil overgaan tot betaling van de schuld aan de eiser, kan je toch niet verwachten dat de eiser het daar bij laat. Dat hij dan het vonnis van de rechter door een deurwaarder laat uitvoeren lijkt me alleen maar logisch. De eiser treft hierin géén schuld.
![]() |
![]() |
#187 |
Minister-President
|
![]() Ik hoop ooit zo oud te worden.
En deurwaarders zal je niet aan mijn deur aantreffen... Ik geef iedereen waar hij wettelijk recht op heeft. Ik zal er ook voor zorgen dat ik wettelijk verkrijg waar ik recht op heb. Weet je wel : 'rechten en plichten'. ![]()
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Jawatte : 14 november 2006 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hebt nu eenmaal de wet -die je niet vlug gauwgauw kan veranderen om één vd partijen terwille te zijn- en de rechtspraak hierop -die je evenmin gauwgauw kan veranderen om één van de partijen terwille te zijn-.
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Parlementslid
|
![]() Stoere opa, overijverige of bange flik. Flik met kennis van zaken had kunnen zien of opa het meende of enkel stoer wilde doen. Kunnen wij ons hier geen gedacht van geven. Een trekker haal je niet zomaar over. Ofwel is er daadwerkelijke dreiging (kun je meestal in de ogen aflezen). Ofwel was de flik een groentje die het gevaar moeilijk kon inschatten en het zekere voor het onzekere genomen heeft. Ook in dat geval kan je die agent niks kwalijk nemen en deed hij zijn plicht. Hij gaat wellicht nog menige slapeloze nacht tegemoet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat mag je zoveel 'dikke kul' vinden als je wil, het zal niks wijzigen aan over hoe de wet en de rechtspraak hierop werkt.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 14 november 2006 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Parlementslid
|
![]() Jups, dat komt ervan als je in een staat leeft die het ocmw van de hele wereld wil zijn. Eigen volk eerst, "ook" onze oudjes.
Laatst gewijzigd door Riksken : 14 november 2006 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister
|
![]() Zou je dan wees zijn,
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom toch altijd moedwillig de waarheid verdraaien en boel opblazen? Om stoer over te komen? Dat de omstantigheden van dit ongeluk (?) grondig zullen onderzocht worden, daar ben ik zeker van... Dat deurwaarders meestal slechts duurbetaalde facteurs zijn, dat vind ik ook, maar dat is een andere discussie, die hier vroeger reeds werd gevoerd. Het is trouwens niet de deurwaarder die geschoten heeft maar de politieman.... Laatst gewijzigd door Chipie : 15 november 2006 om 07:15. |
|
![]() |
![]() |