![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat enkel gepoogd wordt nationalisten te irriteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welke nationalisten? Belgische of Vlaamse?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() Nogmaals de vraag stellen...
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2.) Om één van mijn favoriete songteksten te citeren: 'Du kannst mit Träumen nicht diskutieren'... Ikzelf heb ook een zekere nostalgie naar een (niet-bestaand) verleden waarin Heel-Nederland als het kan, Groot Nederland als het moet een werkbare oplossing zijn, maar je mag die droombeelden zeker niet je huidige denken laten overwoekeren. Je moet niet slagen om te dromen, zoveel is zeker, maar je moet voor alles blijven uitgaan van de bestaande situatie. Vlaanderen en de BeNeLux hebben zeker potentieel, dat is zeker, maar je mag die opties je niet laten verblinden...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() Ik hoor liever deze wijsheid: Du kannst über deine Träume nicht diskutieren,
du kannst sie leben oder sie verlieren |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.but-alive.de/musik_texte_...chwerden.htm#2 (Maar het blijft een dijk van een nummer...)
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 18 december 2006 om 23:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() Voor de vierde maal...
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar toch...er zijn gekkere dingen gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister-President
|
![]() Politiek is een voortdurend afwegen van dromen, ideeën en realiteit. De grootste zwakte van de Vlaamse Beweging is dat ze nooit begrepen heeft dat 'politiek voor grote mensen' ook compromissen inhoudt. Dat is België, dat is politiek... Het verklaart ook mijn eerdere, stoute uitspraak dat de traditionele Vlaamse Beweging nog geen deuk in een pak boter heeft geslagen, net omdat ze nooit begrepen heeft wat 'Fortiter in re, suaviter in modo' betekent.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Wel mooi in elk geval. Al geef ik er precies een andere interpretatie aan ![]() Die groep ken ik echter niet.
![]() |
![]() |
#193 |
Minister-President
|
![]() Een Duitse punk-groep (1992-9) die openlijk toegaf dat de meeste van hun (best intelligente) teksten aan het merendeel van hun publiek verloren gingen... Daar moest je maar eens naar op zoek gaan, daar op die site...
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(a) er een versoepeling hoort te komen van het territorialiteitsbeginsel als het over taalwetten gaat; (b) de tweetaligheid van alle beambten noodzakelijk is over heel België (lees: Vlaanderen); (c) de Brusselse grenzen (en dus de wettelijke tweetaligheid) aangepast moeten worden; dat er een vergroting van dat tweetalig gebied hoort te komen; (d) Duits gedegradeerd hoort te worden tot een regionale taal en haar status van nationale status moet verliezen. Dit wijst niet op standpunten waarbij men de bestaande taalwetten zal toepassen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Staatssecretaris
|
![]() Een Turkse vriend zei me gisteren dat hij problemen heeft met de Vlaamse onafhankelijkheid, dat hij het nut ervan niet inziet. Na een korte discussie gaf hij toe dat hij een probleem heeft met 'minderheden (sic!)' (zo ziet hij Vlamingen in hun eigen land), 'en dat niemand Vlaanderen kent' (waarbij hij ongewild het argument pro onafhankelijkheid versterkt). Als ik verwijs naar de Turks-Cypriotische kwestie dan is hij verontwaardigd want 'dat is oiets anders'. En zo is het altijd, als je van buiten Belgie komt dan wil je gewoon geen nieuwe onafhankelijke natie en dan vind je zelf altijd wel een reden, al moest je die gaan zoeken in Timboektoe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 19 december 2006 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik probeerde dat in mijn openingspost toch wel duidelijk te maken met mijn vier punten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
|
![]() Daar heb ik al op geantwoord... Ik reageerde met dat je feitelijk niets concreets aanhaalt en vroeg eens achter concrete feiten, duidelijke punten en niet naar vage omschrijvingen die je in OP aanhaalde...
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Luister, ik ben het op vele fronten helemaal niet eens met de BUB, maar ze hebben in feite op sommige vlakken best een praktische aanpak van problemen, en ik zou daarom dat bashen willen aanpakken.
|
![]() |
![]() |