![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van een onafhankelijk Baskenland? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
42 | 61,76% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 19,12% |
Ik weet het niet/ geen mening |
![]() ![]() ![]() |
13 | 19,12% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister-President
|
![]() Gij zijt dan ook een Limburger. Limburgers zijn over het algemeen Bourgondischer.
![]()
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
Ik kreeg vandaag een link van iemand in een chat, met plaatjes om aanklikkend te vergroten òf meteen bovenaan rechts de (nog grotere) slide show in te schakelen maar zo te zien kent men zelfs in de USA toch ook wel goede eetgelegenheden ...... http://www.flickr.com/photos/firepil...7594096478216/
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 9 september 2007 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Rotterdam kun je lekker Aziatisch eten, over Hollands eten ga ik maar niet uitwijden, geen gevoelens krenken en zo... ![]() Laatst gewijzigd door tomm : 9 september 2007 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Sinds ongeveer 1948 echter tellen ook rijst- en bamigerechten als bijna-hollands.
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja... wat noem je Hollands? Wat de gemiddelde huisvrouw klaarmaakt, wat je bij de Hollandse snackbar kan krijgen, of wat je in (komt niet heel veel voor) Hollandse restaurants kan krijgen? Ik moet zeggen, in Hollandse restaurants kan je heel goed eten. Niet zo goed als in de Belgische, maar toch zeker heel lekker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() De paar keren dat ik in België heb gegeten vielen toch echt niet tegen!
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in "Hollandse" restaurants lijken ze vooral Belgische en Franse keuken te serveren. En wat de gemiddelde huisvrouw klaarmaakt noem ik inderdaad "Hollandse keuken". Belgische snackbars zijn ook niet echt plaatsen voor fijnproevers, op dat vlak zijn Nederlanders zelfs beter, "kroket" is toch beter dan een cervelaworst.... In Spanje en Italië is zelfs het fastfood een culinair festijn, dat kan mij wel bekoren. De pitta-terreur rukt overal in Europa op, maar Spanje, Portugal en Italië blijven grotendeels buiten schot. Wat weinig mensen kennen maar toch echt wel onderschat is de Oekraïense, Georgische en Russische keuken, vooral in de Oekraïne kun je verrassend lekker eten en voor geen geld. Laatst gewijzigd door tomm : 11 september 2007 om 04:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind Frans eten nog altijd beter dan Belgisch. 't is wel een feit dat als je bij Nederlanders geïnviteerd wordt ze er toch nooit in slagen er een culinair festijn van te maken, ik herinner me nog een receptie met fruitsap in plastieken bekertjes, zoiets kan in België echt niet! En dan die slappe koffie... maar goed 't ging hier over Baskenland. Maar nu we toch over eten bezig zijn, ik vind eetgewoonten een vrij goede spiegel voor een volk en cultuur in het algemeen. Baskisch eten verschilt tamelijk sterk van Castilliaans eten, maar Vlaamse en Waalse eetgewoonten verschillen bijna niet, terwijl er toch een groot verschil is met Duitsland, Nederland en zelfs Frankrijk. Laatst gewijzigd door tomm : 11 september 2007 om 04:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Franse keuken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() Tomm, ben jij een maagnationalist?
![]() Hetzelfde opknabbelen maakt een groep mensen niet meer geschikt om samen in één land te leven. Wat brengt het op hetzelfde te eten, als er een grote barrière is zoals de taal, waardoor beide groepen praktisch in verschillende werelden leven. ![]() Door frietjes te bakken en op azerty-toetsenborden te typen houd je geen land samen. ![]()
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De logica is duidelijk : indien we lke groep een "eigen en exclusief territorium" zouden toekennen houdt dit een erkenning in van de samenlevingsmogelijkheid in diversiteit & bovendien ontneemt men een grote groep individuen hun rechten. Waarom zouden er geen duits- of sloveenssprekende italianen mogen zijn ? Wat is er op tegen dat de Occitaniërs en de Catalanen in éénzelfde gebied wonen. Moeten we straks als bij ondehandelingsdecreet Belgiê uiteenvalt en "BRuxelles" samengaat met la Wallonie alle Vlamingen uit Bruxelles verhuizen en de francophone vlaanderenbewoners verhuizen naar hun "eigen gebied" ? Om het cru te stellen : gaan wij het lijeigenschap terug invoeren, waarbij men aan zijn geboortegrond vastgeklonken wordt als eigendom van de leenheer ? Ik dacht het niet. Een boutade : de wereld is door de technologie een dorp geworden is waar, in een dorp zijn geen grenzen (behalve dan in Baarle Hertog en Nassau), staatsgrenzen verliezen hun relevantie in de eerste plaats voor het grote geld - het schijnt dat indiase kapitalisten kortelings de firma Van Hool zullen overnemen.. die mensen die in hun thuisland machteloze laag betaalde arbeiders gewoon zijn zullen kortelings een stevige vinger in de VBO pap hebben. Proletariërs aller landen verenigt U ! Natuurloijk mag Baskenland een aparte staat vormen, maar wel bij referendum in het gebied dat onafhankelijkheid zou wensen en indien er daar geen meerderheid voor is - moet de resp. franse en spaanse overheid er zorg voor dragen dat de taal- en cultuurrechten van de basken het respect krijgen dat ze verdienen (zoals elders in europa de friezen, de kasjoeben, de welshmen, de schotten, de roma zigeuners enz..)
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor Baskische onafhankelijkheid. Hoe ze dat willen bereiken en over welk grondgebied het moet gaan, moeten de Basken zelf weten. Daar heb ik me, als Vlaming niet mee te moeien. Net zoals een Bask zich niet moet moeien hoe wij koken in onze keuken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de anti-folterbeweging TAT bevoorbeeld. De beweging om gevangenen dichter bij huis te krijgen, bijvoorbeeld.
Citaat:
Ben jij zo naïef de pers te geloven in alles wat ze zegt? Citaat:
Citaat:
Trouwens, algemeen aanvaard betekent dat iedereen het er mee eens is. En niet iedereen is het er mee eens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat sommige Vlamingen niet beseffen dat Vlaanderen en brussel elkaar nodig hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Leg d�*t nekeer uit aan de EEU-isten. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik toch even tussenkomen in de discussie over "de relaties tussen ETA en Batasuna"?
Beide organisaties hebben dezelfde politieke doelstellingen, maar hanteren ieder een andere methode om die te bereiken. En het is toch gewoon een feit dat heel wat militanten van de ene organisatie ook militeren in de andere organisatie. Dat lijkt me ook logisch. Maar uiteraard niet allemaal. Er zijn ex-militanten die van de politieke partij niets moeten weten, ook al worden dezelfde doelstellingen nagestreefd. Het betekent evenmin dat er structurele banden zouden zijn. Maar dat er banden zijn, is evident. Ze behoren immers tot dezelfde ideologische wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |