![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Haat jij de Islam? | |||
Ja, 'tuurlijk! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,00% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
23 | 57,50% |
Weet ik niet/ andere mening |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() Toch het een en het ander. Intelligentie uit zich in probleemoplossend gedrag. Het veronderstelt abstract denken en een zekere kennis om te komen tot de 'know how'. Vaak gaat het ook gepaard met nieuwsgierigheid. Intelligentie uit zich vooral door een inzicht om deze kennis toe te passen. Of het omgekeerde waar is, valt te betwijfelen.
Laatst gewijzigd door system : 26 november 2007 om 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat onderlijnde is wel vaag hoor.... mijn ervaring zegt me net het omgekeerde ... vaak gaat het net niet gepaard met nieuwsgierigheid ( en dus verder kennisverrijking ) omdat intelligente personen graag zuiver onafhankelijk willen blijven denken en daar het omgekeerde, naar eigen zeggen, ook al te betwijfelen is .... blijft er niet veel causaals aan te tonen over |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kern van de zaak... wij zijn het al niet eens met elkaar wat betreft dit punt ( 'k weet nu niet of er een consensus voor bestaat )... en dit moet dan de grondslag worden voor je enig ernstig correlatief besluit kunt nemen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Burgemeester
|
![]()
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Burgemeester
|
![]() Die vrouw heeft lef alleszins, Hirshi ali ook trouwens.
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat wil niet zeggen dat een gezond kind zijn ouders verlaat en een eigen en zelfstandig leven opbouwt. En de ouders mogen dit niet bemoeilijken, moeten hun kinderen kunnen loslaten. Zo moet je ook het leven en de wereld kunnen bezien door een andere bril dan van je godsdienst. Daarom hoef je die niet te verlaten, zoals kinderen af en toe hun ouders bezoeken of mailen als ze in het buitenland zitten zoals nu 2/3 van mijn kinderen. Toen ik jong was wilden mijn vrouw en ik alles zo natuurlijk mogelijk, waarop een (gekleurde oosterse) vroedvrouw zij: maar de natuur kan je ook doden! Lincoln ik deel met je het geloof waaraan ik veel steun heb (gehad) al is dat niet hetzelfde geloof. Veruit het enige dat wij gemeen hebben is dat we geloven in één God. Maar als mens heb ik ook veel respekt met eerlijke humanisten en vrijzinnigen. Mensen die hun job met overgave doen zoals Karel De gucht bijvoorbeeld om er maar een te noemen.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Je kan zowiezo nooit bewijzen dat'm niet bestaat, da's hetzelfde als ik van je zou eisen om te bewijzen dat er geen eenhoorns op Europa (de maan, niet het continent) leven. Da's ook de reden waarom ons gerecht zegt 'onschuldig tot tegendeel bewezen is', omdat het andersom nogal eens moeilijk kan worden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
|
![]() Citaat:
Ik beschouw me atheist in de letterlijke betekenis van't woord, namelijk het afwezig zijn van een geloof. Ik ga me ook niet moemaken met semantische spelletjes met System
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
|
![]() Citaat:
Ik moet wel bekennen dat dit een opinie is die niet op wetenschappelijke feiten berust, eerder op een persoonlijk inzicht.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() Het woordspelletje 'atheisme = geloof' is weer vollop aan de gang zie ik.
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Afwezigheid van geloof betekent in deze geen religieus- of in casu geen 'godsdienstig' geloof van welke aard ook. Dat betekent dat u God niet als een optie beschouwt. Dat impliceert dat u het bestaan van God ontkent, anders zou u het in uw weltanschauung opnemen. En vermits u dat niet doet, sluit u iets uit wat u niet kunt uitsluiten vermits u niet weet of u het moogt uitsluiten vermits u te weinig informatie hebt om het al dan niet uit te sluiten. Als u zegt: ja maar ik neem het niet op in mijn leefwereld omdat ik daar niets zinnigs over kan zeggen en ik daarom het al dan niet bestaan van god als irrelevant beschouw, dan bent u geen atheïst maar een agnosticus. Laatst gewijzigd door system : 27 november 2007 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals de gelovigen zouden moeten zwijgen. Gelovigen die vanalles vertellen over God en die God allerlei eigenschappen toedichten: hoe goed Hij is, hoe barmhartig, hoe Hij de mensen liefheeft, enz. Daar 'weten' de gelovigen niets over. Ze hopen dit natuurlijk wel. Paulus, zo gaat het verhaal in Handelingen, op zijn reizen trof in een tempel in Athene een altaar aan en daar stond op geschreven: aan de onbekende God. En zo is God -indien hij bestaat-inderdaad: ons onbekend. Laatst gewijzigd door system : 27 november 2007 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 27 november 2007 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2004.html
![]() |