![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21781 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hahahaha
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21782 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik begrijp dat jij ook "kritisch" bent?, maar dan vind ik het volgende afkomstig van jouw merkwaardig.. Citaat:
Is die "anti-Europa" houding niet meer dan logisch in dat opzicht?.. Referendum 2005!... Ik heb niks tegen Europa, nog iets tegen een Europese samenwerking!, maar wij Nederlanders worden op dit moment genaaid waar wij bij staan!!.. En dan is een anti-Europa houding, of gewoon TERECHTE KRITIEK HEBBEN OP EUROPA. Wel het minste wat je kunt hebben.. Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#21783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik citeer u nogmaals:
Citaat:
En juist dat ontkracht u zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21785 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar zolang er géén echte politieke en economische unie is, werkt dit nu eenmaal niet of maar gedeeltelijk. En dat is mijn voornaamste bezwaar. Wij zijn nu samen met Duitsland één van de weinigen die zich aan de afspraken houden. En de rest past het "Proberen Gaat Mee" principe toe.... Het is in mijn zienswijze één groot drama, maar er is nu eenmaal geen andere weg.... En Wilders en veel Limburgers willen het ene drama inruilen voor het andere, hij wil namelijk de Gulden herinvoeren... ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 15 mei 2012 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21786 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21788 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Met mij kan je praten, tot nu toe is dit nogal oppervlakkig.. Pro-Europa...zeg je..oké Wat moet ik daar onder verstaan???.. Een Europa bestaande uit soevereine staten, die een aantal dingen samendoen?.. Of een verenigde staten van Europa, waarin de staten zijn gedegradeerd tot provincies?. Het eerste kan ik mij in vinden, punt 2 absoluut NIET!.. Citaat:
Dat land was net als Frankrijk, het eerste land dat het stabiliteitspact negeerde. En zodoende voor een hoop Euro-gedonder heeft gezorgd!. Verder is het probleem van Europa ook, dat men niet kan kiezen tussen welke kant men nu op wilt met deze "unie" . Net zoals men niet kan/of wil kiezen tussen Brussel of Straatsburg. Daarom werkt Europa niet!, men durft niet te kiezen men moddert maar wat aan.. En het zal voor een hoop problemen zorgen.. ![]() Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#21789 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is nu niet het geval. Men knaagt er behoorlijk aan, en dat kan niet. Veder lijkt het mij niet de bedoeling dat Europa één groot uitzendbureau wordt, dat werknemers dan geen enkel recht meer hebben. Europa zal uiteindelijk een confederatie moeten worden met een sociale structuur, anders werkt het niet.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 15 mei 2012 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21790 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is binnen Nederland al moeilijk voor elkaar te krijgen, laat staan op een continent met meer dan 500 miljoen inwoners!. ![]() Bovendien wat wij (Nederlanders) daaronder verstaan is anders dan wat de Fransen bijvoorbeeld daaronder verstaan. Kijk alleen al naar de pensioenleeftijd, wij straks 67 jaar en als het aan Hollande ligt zij(de Fransen) 60 jaar. Citaat:
Van sociaal tot en met liberaal is het in Nederland en daar buiten 1 en al Pro Europa geneuzel!, en zij die het anders willen. Worden door die kliek als zijnde "populistisch" neergezet. Al met al ben ik mijn geloof in Europa behoorlijk verloren, en met mij denk ik de meeste Nederlanders. En ik ben bang dat dat bij de aankomende verkiezingen in Nederland een behoorlijke rol gaat spelen, en zij die Pro-Europa zijn hebben geen concreet/inhoudelijk weerwoord daartegen!.. ![]() En dat hebben zij aan zichzelf te danken. Jeff. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#21791 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21792 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De stippelijn geeft de Generaliteitslanden aan van 1609, maar Hulst valt onder die lijn. Maar dan hebben we het over een militaire grens die niet terzake doet. Ik heb een historische kaart van 1590 waarbij de Westerschelde (Den Dullaert en De Honte ) de grens is en waarbij Zeeuws-Vl. bij Vl. hoort. En ik ben geneigd te zeggen dat die grens letterlijk en figuurlijk de meest natuurlijke is. Vroeger was - zie die kaart- de breedste strook water toch ook de grens... Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 mei 2012 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21793 |
Banneling
|
![]() Vlamingen en Nederlanders zullen nooit met elkaar het eens zijn. We blijven best maar gewoon apart, elk zichzelf...
Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 15 mei 2012 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hoeven met Nederland niet te "versmelten". We maken doodgewoon een confederatie met een flinke graad van zelfstandigheid voor de deelstaten Vlaanderen en Nederland. Dan lukt het wél.
![]() |
![]() |
#21795 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21796 |
Banneling
|
![]() Sinds gisteren betalen Nederlander betalen weer meer voor de zorg.
"Het Lenteakkoord is rond en één van de belangrijkste uitkomsten ligt op tafel: het eigen risico in de zorg stijgt van 220 naar 350 euro." Nog een beetje en ze genieten van dezelfde zorg als de Afghanen in Kunduz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21797 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#21798 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#21799 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21800 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele Eurolanden. België: Groeicijfers eerste kwartaal: 2012:+0.3% Tegenover eerste kwartaal 2011: +0.5 Nederland: Groeicijfers eerste kwartaal 2012: -0.2% Tegenover eerste kwartaal 2011: -1.2% Duitsland: Groeicijfers eerste kwartaal 2012: +0.5% Tegenover eerste kwartaal 2011:+1.2% Frankrijk: Groeicijfers eerste kwartaal 2012:0% Tegenover eerste kwartaal 2011: +0.3% Spanje: Groeicijfers eerste kwartaal 2012: -0.3% Tegenover eerste kwartaal 2011: -0.4% Italië Groeicijfers eerste kwartaal 2012: -0.8% Tegenover eerste kwartaal 2011: -1.3% Portugal. Groeicijfers eerste kwartaal 2012: -0.1% Tegenover eerste kwartaal 2011 -2.2% Griekenland. Groeicijfers eerste kwartaal 2012: NB Tegenover eerste kwartaal 2011: -6;2% Eurozone: Groeicijfers eerste kwartaal 2012: 0.0% Tegenover eerste kwartaal 2011: +0;1% (Bron: De Morgen van vandaag) Eenvoudige vraag. Nederland, 'gidsland'?? Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 mei 2012 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |