Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2008, 01:38   #201
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Even serieus blijven, hé! Er is hier geen terreur, gewoon snotapen die plagen en kattekwaad uithalen en twee honden die schijnbaar te aggressief zijn niet en of maar half gehoorzamen. Indien Boa morgen die honden beveelt overdag in een achterkamer te blijven is heel 't plezier eraf voor die mannekes. Als ze een week op het raam tikken zonder dat er reactie komt stoppen ze.
Aanhoudende pesterijen worden op de duur terreur. Dat is geen kattekwaad meer.
Honden verdedigen hun territorium, dat is hun natuur. Als je hun dat afleert zijn het geen honden meer.
Ik heb de indruk dat U nooit kinderen hebt gehad en evemin honden.

Ik zie niet in waarom Boadicea haar leven - en die van haar honden - zou moeten aanpassen aan krapuultjes. Zij is tenslotte in haar huis.
Oud 17 mei 2008, 01:46   #202
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vraag me af wat je kan aanvangen tegen kinderen die je het leven zuur maken. Ze gaan luidruchtig op de vensterbank zitten en kloppen op de ramen om mijn honden uit te dagen. Ze gaan op de voordeur beuken.

Ik wordt echt bang dat één van mijn honden vroeg of laat echt door de raam springt als ze zo verder blijven doen.

Echt: ik ben die uitdagende belhamels meer dan beu en voel me ech machteloos. Ze zijn zo snel dat ik ze gewoon niet te pakken krijg, want ik zou ze maar al graag een pak op hun broek geven, gezien hun ouders toch geen zin hebben om hen op te voeden.
Heb je al gedacht aan een bewakingscamera? Hoeft geen echte te zijn, ze maken ook imitatie.
bvb: http://www.fakecamera.com/

Met een echte kun je natuurlijk opnemen om klacht in te dienen.
Oud 17 mei 2008, 10:16   #203
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Aanhoudende pesterijen worden op de duur terreur. Dat is geen kattekwaad meer.
Honden verdedigen hun territorium, dat is hun natuur. Als je hun dat afleert zijn het geen honden meer.
Ik heb de indruk dat U nooit kinderen hebt gehad en evemin honden.

Ik zie niet in waarom Boadicea haar leven - en die van haar honden - zou moeten aanpassen aan krapuultjes. Zij is tenslotte in haar huis.
Precies. Alle normale kinderen halen wel eens een grapje uit, belleketrek enzo, wie heeft dat nu nog nooit gedaan... Maar systematisch een buur het leven zuur maken op één of ander manier, dat is lang niet hetzelfde.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 10:19   #204
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Heb je al gedacht aan een bewakingscamera? Hoeft geen echte te zijn, ze maken ook imitatie.
bvb: http://www.fakecamera.com/

Met een echte kun je natuurlijk opnemen om klacht in te dienen.
Wel zien dat het gespuis hem niet aan duigen gooit met stenen. Met een brandblusapparaat zo een camera overspuiten maakt hem ook onbruikbaar, en zulke apparaten liggen in bijna elke auto voor het stelen...Als je die pestkoppen echt wil filmen, moet de camera verborgen zijn, gecamoufleerd.
Oud 17 mei 2008, 15:31   #205
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Uzelf verdedigen mocht net niet...
er is een verschil tussen een kleine die je wat plaagt, en er dan gepast op reageren. (dus geen motten uitdelen)
en een kleine die ja fysiek aanvalt. hier mag je jezelf natuurlijk wel verdedigen. (wet op de zelfverdediging)
Oud 17 mei 2008, 20:04   #206
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Wel zien dat het gespuis hem niet aan duigen gooit met stenen. Met een brandblusapparaat zo een camera overspuiten maakt hem ook onbruikbaar, en zulke apparaten liggen in bijna elke auto voor het stelen...Als je die pestkoppen echt wil filmen, moet de camera verborgen zijn, gecamoufleerd.
Als het een fake-camera is moet hij natuurlijk zichtbaar zijn. En anders of slagvast of buiten bereik. De mijne hangen 3 1/2 meter hoog en iedereen die de straat in of uitgaat wordt gefilmd. Niet dat ik last heb van jongeren of zo, maar ik ben veel in het buitenland en kan via de cameras een oogje in 't zeil houden via internet.
Oud 17 mei 2008, 20:08   #207
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies. Alle normale kinderen halen wel eens een grapje uit, belleketrek enzo, wie heeft dat nu nog nooit gedaan... Maar systematisch een buur het leven zuur maken op één of ander manier, dat is lang niet hetzelfde.
Toen de kinderen van mijn buren nog klein waren kwamen ze nogal eens belleketrek als ik een vriendin op bezoek had. Daar had ik geen probleem mee.
Oud 17 mei 2008, 20:08   #208
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
er is een verschil tussen een kleine die je wat plaagt, en er dan gepast op reageren. (dus geen motten uitdelen)
en een kleine die ja fysiek aanvalt. hier mag je jezelf natuurlijk wel verdedigen. (wet op de zelfverdediging)
Ah, ik had uit dat andere citaat afgeleid dat je in geen enkele situatie zou dulden dat iemand je kinderen sloeg. (Zelfs niet als die kinderen iemand aanvielen.)
Citaat:
Als iemand mijn kinderen zou slagen, zou ik die sowieso aanklagen. Niemand (zelfs ik niet als ouder) heeft het recht om kinderen te slagen.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 16:57   #209
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Seg, kan je je als volwassene al niet meer verdedigen als een kleine u aanvalt?
U begint uwzelf tegen te spreken. Die kleintjes hebben soms uiterst scherpe zakmesjes bij, knipmessen, ijzeren staven, enz. Zelfs als deze gehanteerd worden door snotaapjes van 10 jaar, kunnen ze u verwonden. Bovendien, hoe gaat u zich daartegen verdedigen zonder geweld te gebruiken? op hen inpraten? Laat me niet lachen. Zelfs als ze ongewapend u aanvallen, maar in grote goep (en vaak zijn ze met velen, want het zijn lafaards), denk je dan echt dat je die zonder veel geweld allemaal de baas zou kunnen? U liever dan ik ...
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 17:10   #210
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U begint uwzelf tegen te spreken. Die kleintjes hebben soms uiterst scherpe zakmesjes bij, knipmessen, ijzeren staven, enz. Zelfs als deze gehanteerd worden door snotaapjes van 10 jaar, kunnen ze u verwonden. Bovendien, hoe gaat u zich daartegen verdedigen zonder geweld te gebruiken? op hen inpraten? Laat me niet lachen. Zelfs als ze ongewapend u aanvallen, maar in grote goep (en vaak zijn ze met velen, want het zijn lafaards), denk je dan echt dat je die zonder veel geweld allemaal de baas zou kunnen? U liever dan ik ...
Ja, een bende van 10 of 15 snotapen, die met alles wat op straat te vinden ligt naar u beginnen gooien, en jij maar praten "jongens, jongens, ik ben geen racist, ik respecteer jullie"
Oud 18 mei 2008, 18:38   #211
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, een bende van 10 of 15 snotapen, die met alles wat op straat te vinden ligt naar u beginnen gooien, en jij maar praten "jongens, jongens, ik ben geen racist, ik respecteer jullie"
Geweldig !!! Als ik nog eens wordt (of een poging tot) overvallen, zal ik zeggen dat ze braaf moeten wezen en dat ik hen heus als persoon wel apprecieer. Vervolgens vraag ik hen alle geweld af te zweren en het nooit meer te doen, ze moeten dit plechtig aan hun mama en papa beloven. ... Aan realistisch oplossingsvermogen ontbreekt het hier sommigen op dit forum blijkbaar niet !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 21:47   #212
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

In een bepaald Nederlands district (een eiland, ik weet niet meer hoe het heet) is er een heel groot probleem met criminaliteit onder jongeren. Er hebben al ooit kinderen van rond de twaalf jaar een overval gepleegd. Deze kinderen, allemaal rond de tien - twaalf, terroriseren de buurt en maken het leven er heel moeilijk. Er is een cameraploeg op af gestapt om het probleem aan te kaarten. Eerst werden ook zij door de jongeren bestookt met stenen en dergelijke. Nadien hoorden ze van een buurtbewoner dat je heel kordaat tegen hun moest zijn. Ze kwamen datzelfde groepje kinderen terug tegen en zeiden "Jullie hebben daarnet met stenen naar ons gegooid. Dat mag niet! Zoiets doe je niet!". Waarop de iets eerder heel agressieve kinderen heel beteuterd, angstig maar zich al duidelijk voorbereidend "Ga je me nu slaan?"...
De televisie-makers zeiden toen: "Neen, ik ga jullie niet slaan." waarop je die kinderen echt zo zag kijken van "wat gebeurt er nu? Ik begrijp de wereld niet meer".
Die beelden spraken meer dan duizend woorden ... Ik kreeg er kippenvel van. Zonder het te beseffen hebben die televisiemakers de vinger vlak op de wonde gelegd.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 mei 2008 om 21:50.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 21:52   #213
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
In een bepaald Nederlands district (een eiland, ik weet niet meer hoe het heet) is er een heel groot probleem met criminaliteit onder jongeren. Er hebben al ooit kinderen van rond de twaalf jaar een overval gepleegd. Deze kinderen, allemaal rond de tien - twaalf, terroriseren de buurt en maken het leven er heel moeilijk. Er is een cameraploeg op af gestapt om het probleem aan te kaarten. Eerst werden ook zij door de jongeren bestookt met stenen en dergelijke. Nadien hoorden ze van een buurtbewoner dat je heel kordaat tegen hun moest zijn. Ze kwamen datzelfde groepje kinderen terug tegen en zeiden "Jullie hebben daarnet met stenen naar ons gegooid. Dat mag niet! Zoiets doe je niet!". Waarop de iets eerder heel agressieve kinderen heel beteuterd, angstig maar zich al duidelijk voorbereidend "Ga je me nu slaan?"...
De televisie-makers zeiden toen: "Neen, ik ga jullie niet slaan." waarop je die kinderen echt zo zag kijken van "wat gebeurt er nu? Ik begrijp de wereld niet meer".
Die beelden spraken meer dan duizend woorden ... Ik kreeg er kippenvel van. Zonder het te beseffen hebben die televisiemakers de vinger vlak op de wonde gelegd.
Geweld vraagt om geweld ? De vraag is dan van wie die jonge criminelen op hun donder kregen. Thuis ? Ik geloof het niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 00:19   #214
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hoeveel werden die kinderen betaald om die rol te spelen?
Oud 19 mei 2008, 00:39   #215
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vraag me af wat je kan aanvangen tegen kinderen die je het leven zuur maken. Ze gaan luidruchtig op de vensterbank zitten en kloppen op de ramen om mijn honden uit te dagen. Ze gaan op de voordeur beuken.

Ik wordt echt bang dat één van mijn honden vroeg of laat echt door de raam springt als ze zo verder blijven doen.

Echt: ik ben die uitdagende belhamels meer dan beu en voel me ech machteloos. Ze zijn zo snel dat ik ze gewoon niet te pakken krijg, want ik zou ze maar al graag een pak op hun broek geven, gezien hun ouders toch geen zin hebben om hen op te voeden.
Als je niet tegen spelende kinderen kunt, ga dan ergens een kluizenaarsbestaan leiden in de Ardennen en laat die kinderen spelen. In tegenstelling tot U genieten ze van het leven. Wat ik echt haat aan Belgen is dat ze van het minste op uw deur kloppen omdat er teveel lawaai is, ze kunnen er zelfs niet tegen dat je buiten met enkele vrienden een biertje staat te drinken, en ze kunnen absoluut niet tegen lawaai of vrolijke mensen. Het zijn verzuurde pezewevers die er zelf niet in slagen gelukkig te zijn. Voor zulke mensen heb ik geen respect. Get a life!
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 00:46   #216
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ach komaan, ga er naartoe en zever wat mee. En als ze echt vervelend worden toon je eens wie de sterkste is en scheldt ze uit, er is niets gemakkelijker dan kinderen intimideren. Als je in zulke buurten woont moet je een beetje "streetwise" zijn, en geen mietje. Als je angst toont dan hebben ze U bij uw pietje en zullen U nog meer pesten. Zo gaat dat.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 01:11   #217
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomm
Als je in zulke buurten woont moet je een beetje "streetwise" zijn...
streetwise...Dat was te moeilijk voor de licht mentaalgehandicapte 15 jarige zoon van een vriendin die vorige week hier op straat een gebroken neus geslagen is omdat hij 'permiso' vroeg om te kunnen passeren voorbij een groep jongeren die de stoep blokkeerden.

Er zit een serieus structureel probleem onder dat 'zinloos' geweld, een probleem dat vergroot, en slechts erger gemaakt wordt (of hoogstens verplaatst) door de symptoomaanpak die velen voorstaan. Aan oorzaken durven beleidsmakers niet eens te beginnen denken, want die snijden zeer diep...in eigen vlees.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 mei 2008 om 01:14.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 01:28   #218
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook
Wel zien dat het gespuis hem niet aan duigen gooit met stenen.
Die jongeren zien als 'gespuis' brengt een oplossing niet dichterbij. Die jongeren worden zo niet geboren hé. Het is een sociaal probleem.
Oud 19 mei 2008, 01:32   #219
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boadicea
Ze zijn zo snel dat ik ze gewoon niet te pakken krijg, want ik zou ze maar al graag een pak op hun broek geven, gezien hun ouders toch geen zin hebben om hen op te voeden.
Een pak slaag thuis is iets wat zo'n probleemgedrag eerder in de hand werkt. Dat opvoeden niets met slaag te maken heeft weten we ondertussen toch wel, niet?

Ik heb de indruk dat uw houding werkt als een rode doek op een stier voor die jongeren. Ze weten dat u hen haat en dat u hen niets kunt doen...fatale combinatie.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 mei 2008 om 01:36.
Oud 19 mei 2008, 01:43   #220
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als je niet tegen spelende kinderen kunt, ga dan ergens een kluizenaarsbestaan leiden in de Ardennen en laat die kinderen spelen. In tegenstelling tot U genieten ze van het leven. Wat ik echt haat aan Belgen is dat ze van het minste op uw deur kloppen omdat er teveel lawaai is, ze kunnen er zelfs niet tegen dat je buiten met enkele vrienden een biertje staat te drinken, en ze kunnen absoluut niet tegen lawaai of vrolijke mensen. Het zijn verzuurde pezewevers die er zelf niet in slagen gelukkig te zijn. Voor zulke mensen heb ik geen respect. Get a life!
Kinderen spelen niet, zij oefenen voor hun latere leven als volwassenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be