![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() En wat is nu het verschil in partijdigheid bij een openlijk getoonde of verborgen religie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U weet dat iedereen recht heeft op een religie en op de beleving ervan. Ik onderschrijf dat mensenrecht ook ten volle. Wat ik echter niet onderschrijf is dat een instelling, met als doel de absolute onpartijdigheid in geschillen rond discriminatie, toestaat dat een van haar beheerders openlijk een religie aanhangt, rond dewelke juist de meeste klachten draaien, zij het als slachtoffer of als dader. Deze beheerder kan zelfs geen schijn van onpartijdigheid hooghouden juist vanwege haar openlijke manifestatie van haar aanhang aan die religie. Is het nu duidelijk, of moet ik tekeninkskes gaan maken? (Misschien beter niet, of ik wordt nog het slachtoffer van aanslagen...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politieke symbolen mogen niet, waarom zouden religieuse symbolen wel mogen, te meer daar in het geval van de islamitische hoofddoek er zeker een politieke connotatie is, die van de sharia, het islamitisch rechtsstelsel. Laatst gewijzigd door Cut de krap : 11 februari 2010 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen gaat het niet om wat je kunt maar om je netwerk en salonfahigkeit. U zult dus geen Belangers of immigranten zien op goed betaalde benoemingsbanen (die zijn al gereserveerd voor vrienden en familie), en u zult bij een slechtbetaalde benoeming (ocmw laag kader) een enkele keer een migrant tegenkomen (hebben ze ook het idee dat ze een beetje mee mogen snoepen). En dan is een lapje stof op het hoofd een enorm probleem voor een groepje mensen. Dat is dan de oppositie in Vlaanderen. Ik denk dat de regerende kliek haar geluk niet op kan. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 februari 2010 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit was mijn initiele vraag. "Kan je me uitleggen hoe deze dame minder neutraal zou zijn als ze een hoofddoek draagt; en meer neutraal als ze de hoofddoek niet draagt?" m.a.w. "En wat is nu het verschil in partijdigheid bij een openlijk getoonde of verborgen religie?" En ik vraag niet naar "schijn". p.s. de web-site van het CGKR = www.diversiteit.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() Wat een idiote vraag : niemand kan neutraal zijn. Maar mensen kunnen zich wel neutraal opstellen, bij vb door niet vol te hangen met symbolen van een intolerante religie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geloof mij, dat heb ik al meermaals moeten doen. Ik wacht nu nog op een antwoord van een mailtje dat ik verleden week stuurde. Laatst gewijzigd door daiwa : 11 februari 2010 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Minister-President
|
![]() U zegt het beter dan ik het had kunnen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eber, moppersmurf, er moet wel heel wat bij jou zijn misgegaan, gezien je constant verongelijkte blik richting samenleving! Een hoofddoek is geen sjalleke, je bent verstandiger dan dit! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 11 februari 2010 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk kan het mij geen moer schelen of die dame een hoofddoek draagt of niet. Voor mij is het belangrijkste dat ze haar werk goed en snel doet, al de rest is bijzaak.
Daarentegen ben ik ook voorstander aan het feit dat men zich moet houden aan de weten van het land waar men verblijft. Als er een wet is die zegt dat men geen hoofddeksels mag hebben op een pasfoto, dan moet men er zich (en zonder uitzonderingen) ook aan houden. Zegt het arbeidsregelement dat men geen hoofddeksels of religieuze attributen mag dragen, dan moet men er zich aan houden zonder uitzonderingen, tenzij het echt niet anders kan (personen met kanker bv.). En men moet dit aannemen zonder morren, of ander werk/land zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom voor de duidelijkheid de vraag nogmaals, degene die komen vertellen dat criminele zaken gepleegd door allochtonen zouden voortkomen uit, het niet krijgen van kansen, geen goed onderwijs systeem voor allochtonen, altijd maar het slachtoffer zijn van racisme en discriminatie enz. Wel zijn dit nu leugenaars en bedriegers of zijn de verhaaltjes van allochtonen die een eigen zaak opstarten, allochtonen die universiteit lopen en dus wel kansen krijgen in de samenleving dan leugen en bedrog. U weet wel, het is het één of het ander en niet beide wanneer het u uitkomt. Hopelijk is na de zoveelste maal de vraag duidelijk en hopelijk, nu ook het antwoord.
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is zij dan plots verantwoordelijk voor de daden van haar "broeders"? Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 12 februari 2010 om 21:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot op heden verbiedt de wet niet het dragen van een hoofddoek. Het is niet omdat u termen als "de guillotine van vrouwenrechten" hanteert, dat de wet daarom plots anders zou zijn. De wet verbiedt geen hoofddoeken voor vrouwen, net zo min als ze tulbanden voor mannelijke sikhs verbiedt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 12 februari 2010 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |