Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2010, 20:30   #201
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Correctie: Als die rechter opzichtig een kruis rond zijn nek zou dragen, zou dit aanleiding geven tot wraking van de rechter wegens partijdigheid... Maar bij het CGKR mag dit dan wel?
En wat is nu het verschil in partijdigheid bij een openlijk getoonde of verborgen religie?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 20:41   #202
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
En wat is nu het verschil in partijdigheid bij een openlijk getoonde of verborgen religie?
En zo draaien we handig rond de hete brij...
U weet dat iedereen recht heeft op een religie en op de beleving ervan.
Ik onderschrijf dat mensenrecht ook ten volle.
Wat ik echter niet onderschrijf is dat een instelling, met als doel de absolute onpartijdigheid in geschillen rond discriminatie, toestaat dat een van haar beheerders openlijk een religie aanhangt, rond dewelke juist de meeste klachten draaien, zij het als slachtoffer of als dader.

Deze beheerder kan zelfs geen schijn van onpartijdigheid hooghouden juist vanwege haar openlijke manifestatie van haar aanhang aan die religie.

Is het nu duidelijk, of moet ik tekeninkskes gaan maken? (Misschien beter niet, of ik wordt nog het slachtoffer van aanslagen...)

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 20:47   #203
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet zozeer om partijdigheid, maar om het ostentatief en ongevraagd opdringen van zijn aanhorigheid aan een bepaalde visie.
Politieke symbolen mogen niet, waarom zouden religieuse symbolen wel mogen, te meer daar in het geval van de islamitische hoofddoek er zeker een politieke connotatie is, die van de sharia, het islamitisch rechtsstelsel.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 11 februari 2010 om 20:49.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 21:04   #204
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Raar dat ze in het VK hier totaal geen problemen met hebben.

Over wie zegt dit veel

Ik zal het je proberen uit te leggen:

In Vlaanderen gaat het niet om wat je kunt maar om je netwerk en salonfahigkeit.

U zult dus geen Belangers of immigranten zien op goed betaalde benoemingsbanen (die zijn al gereserveerd voor vrienden en familie), en u zult bij een slechtbetaalde benoeming (ocmw laag kader) een enkele keer een migrant tegenkomen (hebben ze ook het idee dat ze een beetje mee mogen snoepen).

En dan is een lapje stof op het hoofd een enorm probleem voor een groepje mensen. Dat is dan de oppositie in Vlaanderen.

Ik denk dat de regerende kliek haar geluk niet op kan.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 februari 2010 om 21:07.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 21:27   #205
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En zo draaien we handig rond de hete brij...
U weet dat iedereen recht heeft op een religie en op de beleving ervan.
Ik onderschrijf dat mensenrecht ook ten volle.
Wat ik echter niet onderschrijf is dat een instelling, met als doel de absolute onpartijdigheid in geschillen rond discriminatie, toestaat dat een van haar beheerders openlijk een religie aanhangt, rond dewelke juist de meeste klachten draaien, zij het als slachtoffer of als dader.

Deze beheerder kan zelfs geen schijn van onpartijdigheid hooghouden juist vanwege haar openlijke manifestatie van haar aanhang aan die religie.

Is het nu duidelijk, of moet ik tekeninkskes gaan maken? (Misschien beter niet, of ik wordt nog het slachtoffer van aanslagen...)
Neen; dit is nog steeds niet duidelijk.
Dit was mijn initiele vraag.
"Kan je me uitleggen hoe deze dame minder neutraal zou zijn als ze een hoofddoek draagt; en meer neutraal als ze de hoofddoek niet draagt?"
m.a.w.
"En wat is nu het verschil in partijdigheid bij een openlijk getoonde of verborgen religie?"

En ik vraag niet naar "schijn".

p.s. de web-site van het CGKR = www.diversiteit.be
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 21:33   #206
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen; dit is nog steeds niet duidelijk.
Dit was mijn initiele vraag.
"Kan je me uitleggen hoe deze dame minder neutraal zou zijn als ze een hoofddoek draagt; en meer neutraal als ze de hoofddoek niet draagt?"
m.a.w.
"En wat is nu het verschil in partijdigheid bij een openlijk getoonde of verborgen religie?"

En ik vraag niet naar "schijn".

Dat worden dus tekeninkskes...

Oud 11 februari 2010, 21:36   #207
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een idiote vraag : niemand kan neutraal zijn. Maar mensen kunnen zich wel neutraal opstellen, bij vb door niet vol te hangen met symbolen van een intolerante religie.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 22:05   #208
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Die site staat zelfs bij mijn favorieten zodat telkens ik hun hypocrisie zie daarop kan reageren.

En geloof mij, dat heb ik al meermaals moeten doen.
Ik wacht nu nog op een antwoord van een mailtje dat ik verleden week stuurde.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 februari 2010 om 22:07.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 22:20   #209
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Wat een idiote vraag : niemand kan neutraal zijn. Maar mensen kunnen zich wel neutraal opstellen, bij vb door niet vol te hangen met symbolen van een intolerante religie.
U zegt het beter dan ik het had kunnen doen.

Oud 11 februari 2010, 22:34   #210
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik zal het je proberen uit te leggen:

In Vlaanderen gaat het niet om wat je kunt maar om je netwerk en salonfahigkeit.

U zult dus geen Belangers of immigranten zien op goed betaalde benoemingsbanen (die zijn al gereserveerd voor vrienden en familie), en u zult bij een slechtbetaalde benoeming (ocmw laag kader) een enkele keer een migrant tegenkomen (hebben ze ook het idee dat ze een beetje mee mogen snoepen).

En dan is een lapje stof op het hoofd een enorm probleem voor een groepje mensen. Dat is dan de oppositie in Vlaanderen.

Ik denk dat de regerende kliek haar geluk niet op kan.
Mocht iemand op zo een laatdunkende manier over anderen dan Vlamingen praten reageerde het halve forum; maar u mag gerust uw gang gaan!
Eber, moppersmurf, er moet wel heel wat bij jou zijn misgegaan, gezien je constant verongelijkte blik richting samenleving!
Een hoofddoek is geen sjalleke, je bent verstandiger dan dit!

Laatst gewijzigd door alice : 11 februari 2010 om 22:35.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 00:48   #211
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk kan het mij geen moer schelen of die dame een hoofddoek draagt of niet. Voor mij is het belangrijkste dat ze haar werk goed en snel doet, al de rest is bijzaak.
Daarentegen ben ik ook voorstander aan het feit dat men zich moet houden aan de weten van het land waar men verblijft. Als er een wet is die zegt dat men geen hoofddeksels mag hebben op een pasfoto, dan moet men er zich (en zonder uitzonderingen) ook aan houden. Zegt het arbeidsregelement dat men geen hoofddeksels of religieuze attributen mag dragen, dan moet men er zich aan houden zonder uitzonderingen, tenzij het echt niet anders kan (personen met kanker bv.). En men moet dit aannemen zonder morren, of ander werk/land zoeken.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 02:49   #212
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik denk dat men hier toch rekening moet houden met het feit dat zij hier een bestuurder is, afgevaardigd door een politieke partij. Zij is per definitie niet neutraal en hoeft dat dus ook niet uiterlijk te zijn. .
Zelfs een politicus van MR stelt zich toch vragen bij haar benoeming.

Citaat:
Senator Alain Destexhe (MR) liet al weten de keuze van Ecolo voor een gesluierde vrouw te betreuren. Volgens hem valt zo'n beslissing niet te rijmen met de neutraliteitseisen in openbare diensten en dragen de groenen zo bij tot een versterking van religieuze elementen in de publieke sfeer. (belga/bdr)
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 09:54   #213
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zelfs een politicus van MR stelt zich toch vragen bij haar benoeming.
Ik behoor niet tot de MR. En hoewel Destexhe vaak heel zinnige dingen zegt heeft hij de neiging een beetje te ver door te schieten wanneer het op de hoofddoek aankomt.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 11:15   #214
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb je hier meermaals op geantwoord; maar omdat jij niet het antwoord krijgt dat je wil; noem je het telkens "vlees noch vis".
U hebt nooit maar ook nooit klaar en duidelijk een antwoord gegeven. U hebt nooit het één of het ander leugen genoemd. U blijft altijd mooi op de midden weg. Daarom mijn reactie dat uw antwoorden vis noch vlees zijn.

Daarom voor de duidelijkheid de vraag nogmaals, degene die komen vertellen dat criminele zaken gepleegd door allochtonen zouden voortkomen uit, het niet krijgen van kansen, geen goed onderwijs systeem voor allochtonen, altijd maar het slachtoffer zijn van racisme en discriminatie enz. Wel zijn dit nu leugenaars en bedriegers of zijn de verhaaltjes van allochtonen die een eigen zaak opstarten, allochtonen die universiteit lopen en dus wel kansen krijgen in de samenleving dan leugen en bedrog. U weet wel, het is het één of het ander en niet beide wanneer het u uitkomt. Hopelijk is na de zoveelste maal de vraag duidelijk en hopelijk, nu ook het antwoord.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 18:29   #215
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mocht iemand op zo een laatdunkende manier over anderen dan Vlamingen praten reageerde het halve forum; maar u mag gerust uw gang gaan!
Eber, moppersmurf, er moet wel heel wat bij jou zijn misgegaan, gezien je constant verongelijkte blik richting samenleving!
Een hoofddoek is geen sjalleke, je bent verstandiger dan dit!
Toch heeft hij een punt.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 19:18   #216
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Toch heeft hij een punt.
Vertel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 21:51   #217
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U voert geen gesprek met randdebielen, dus dit soort vragen leiden nergens toe, natuurlijk doet die mevrouw dit niet maar haar broeders vallen wel vrouwen zonder hoofddoek lastig
Haar "broeders"?
Is zij dan plots verantwoordelijk voor de daden van haar "broeders"?

Citaat:
blijkbaar vind u dat geen probleem want voor u heeft dit niets te maken met vrouwen die zichzelf sluieren!
Het is echt wel vermoeiend om te discussiëren met mensen die niet lezen wat ik schrijf:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik vind het schandalig wanneer meisjes bedreigd of uitgescholden worden omdat ze geen hoofddoek dragen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 12 februari 2010 om 21:51.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 21:58   #218
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt het beter dan ik het had kunnen doen.
Oei... mijn medeleven.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 21:58   #219
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totale onzin!
De mevrouw staat helemaal niet ter discussie omdat ze moslima is maar wel hoe ze denkt daarom te moeten handelen; leven onder een sluier! Daarvoor mag je gerust kiezen maar dan kun je niet aan het werk binnen een centrum voor gelijke kansen; je geeft in je uiterlijk immers aan daar niet over te denken zoals hier bij wet is vastgelegd! Die mevrouw draagt de guillotine van vrouwenrechten; werkend voor een centrum voor gelijke kansen??? En u verdedigt dit??? Zelfhaat is u niet vreemd!
"Zoals hier bij wet is vastgelegd"?
Tot op heden verbiedt de wet niet het dragen van een hoofddoek. Het is niet omdat u termen als "de guillotine van vrouwenrechten" hanteert, dat de wet daarom plots anders zou zijn. De wet verbiedt geen hoofddoeken voor vrouwen, net zo min als ze tulbanden voor mannelijke sikhs verbiedt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 12 februari 2010 om 21:58.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 22:00   #220
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
"Zoals hier bij wet is vastgelegd"?
Tot op heden verbiedt de wet niet het dragen van een hoofddoek. Het is niet omdat u termen als "de guillotine van vrouwenrechten" hanteert, dat de wet daarom plots anders zou zijn. De wet verbiedt geen hoofddoeken voor vrouwen, net zo min als ze tulbanden voor mannelijke sikhs verbiedt.
Indien zij de wet uitmaakt dan wél.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be