Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2010, 23:28   #201
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
...
En mooi en uitgebreid antwoord ( met heel wat wijsheid), dat ik ten zeerste apprecieer en respecteer.

Wat ik duidelijk terug vindt bij alle linkse mensen, is dat ze het allemaal heel goed menen en over het algemeen zeer vriendelijke mensen zijn.
Dit brengt helaas ook een andere eigenschap met zich mee, en dat is dat ze namelijk zeer naïef zijn en daardoor in een zeer kwetsbare positie terechtkomen.

De indianen kwamen ook al zeer snel in vrede met de ontdekkingsreizigers waarmee ze oog in oog kwamen te staan, en een eeuw later waren ze hun volledige continent kwijt. Vandaag leven ze in "reservaten", zoals de aapjes in de zoo.

Ikzelf ben ook progressief en Atheist, maar ik ben ex-links.

Het punt waar jij en ik uit elkaar gaan is dit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat betekent niet dat iedereen homoseksualiteit acceptabel of normaal vind en dat hoeft ook niet. Men mag daarover zijn eigen oordeel vormen, het aberrant gedrag vinden, een normvervaging, decadent of pervers. Dat staat iedereen vrij.

We zijn momenteel met 6.5 miljard mensen en wij zijn de intelligentste diersoort op aarde.
Ik ben progressief, en hecht zeer veel waarde aan een constante vooruitgang van de kennis en een verwerping van alle achterhaalde overtuigingen.
We hebben talloze ontdekkingen gedaan over het DNA, de evolutietheorie, homoseksualiteit, het heelal, etc.... en het is mijn taak, zeker als progressieveling, om alle mensen op aarde de kans te geven om in contact te komen met deze nieuwe kennis.

Wij leven hier in België en wij staan vandaag op een punt om trots op te zijn qua kennis.
Dat we dan mensen toelaten in ons land en vrij toelaten dat ze onze infrastructuur gebruiken om deze kennis in diskrediet te brengen, is absoluut ontoelaatbaar. Dat ze beïnvloedbare mensen uit België op Belgisch grondgebied in hun greep nemen en hun hersenen infecteren met een vals geloof zoals de Islam is ontoelaatbaar.
Dat ze ons vragen om ons aan te passen aan hun cultuur is ontoelaatbaar.

De indianen waren zo lief dat ze van eigenaars van een compleet continent, naar kijk-dieren in reservaten werden gedegradeerd.

We zouden vandaag miljoenen moeten spenderen aan de uitbreiding van onze kennis, maar in de plaats daarvan worden deze miljoenen weggegooid door te investeren in mensen met een geloof dat ons 5 eeuwen terugbrengt.

I can not agree nor accept.

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 3 april 2010 om 23:37.
Seppe Cools is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 23:33   #202
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het gaat niet over dezelfde persoon. Ik eis excuses omwille van jouw beledigende commentaar "foutieve en misleidende informatie".
Respect moet je verdienen, niet eisen.
Oud 3 april 2010, 23:35   #203
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
Respect moet je verdienen, niet eisen.
Het gaat niet om respect, maar om jouw leugens.

Dit kan slechts op één manier geregeld worden:
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 3 april 2010 om 23:39.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 23:46   #204
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over dezelfde persoon. Ik eis excuses omwille van jouw beledigende commentaar "foutieve en misleidende informatie".
Dat moest je er dan maar bij zeggen. Zoals je het voorstelde was het misleidend. Je zou daarvoor mischien je excuses kunnen aanbieden ? Let wel, dit is geen eis, hé. Ik stel enkel voor dat je er eens over nadenkt.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 23:47   #205
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

No kidding ! Dat is verboden in België, hoor !
Oud 3 april 2010, 23:50   #206
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:

Duel accepted:

Ik ben progressief. Dus ik vecht met progressieve wapens.

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 3 april 2010 om 23:53.
Oud 3 april 2010, 23:50   #207
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
En het mag bovendien niet van je mama.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 3 april 2010, 23:51   #208
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duel accepted:
Neen, mannetje, op de oude manier, als gentlemen. Wel zien dat je niet in je broek doet, hé.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 3 april 2010, 23:52   #209
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb volgende vraag aan alle (overigens zeer lieve en warme) linkse mensen.

Ikzelf was al langer dan 5 jaar op de hoogte van hoe de Islam en Moslims staan tegenover Homoseksuelen. Wisten jullie hier nu echt niets van?
Wil dit zeggen dat jullie 10 jaar geleden een cultuur in de armen hebt gesloten zonder te weten wat de inhoud er van was?
Of wil dit zeggen dat jullie 10 jaar geleden met voorbedachte rade al van plan waren om deze anti-linkse en vrijzinnige zaken (zoals homoseksualiteit ) wel even uit hun cultuur zouden halen ( tot zover de multiculturaliteit )?

Ik zou het echt graag willen weten.

Heb ik jullie zonet betrapt op een verborgen agenda van "cultuur-bewerking" in plaats van "cultuur-acceptatie"? Was dat het plan? De Moslims zo eens eventjes verWesteren naar eigen linkse normen en waarden?
Dit laatste is dan wel
a) zeer hypocriet
en
b) dik mislukt
Een paar feiten:
-Oscar Wilde en André Gide trokken destijds naar de Maghreb (Biskra, in Algerije) omdat ze ginds gerust homo konden zijn, in Europa niet . -Transsexuelen gingen zich in Casablanca laten ombouwen, toen 't in Europa niet mocht.
-Lawrence of Arabia was notoir homo en een geweldig politiek succes om de Arabieren aan de zijde van de Britten tegen de Turken te verzamelen.

Je moet niet denken dat Iran het voornaamste of enige moslimland is.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 23:52   #210
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:
Neen, mannetje, op de oude manier, als gentlemen. Wel zien dat je niet in je broek doet, hé.
Ik ben progressief. Dus ik vecht met progressieve wapens.
Oud 3 april 2010, 23:55   #211
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
En het mag bovendien niet van je mama.
Waarom wil jij eigenlijk duels doen met (vuur)wapens ?
Oud 4 april 2010, 00:00   #212
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een paar feiten:
-Oscar Wilde en André Gide trokken destijds naar de Maghreb (Biskra, in Algerije) omdat ze ginds gerust homo konden zijn, in Europa niet . -Transsexuelen gingen zich in Casablanca laten ombouwen, toen 't in Europa niet mocht.
-Lawrence of Arabia was notoir homo en een geweldig politiek succes om de Arabieren aan de zijde van de Britten tegen de Turken te verzamelen.

Je moet niet denken dat Iran het voornaamste of enige moslimland is.
Het gaat er niet om of ik gelijk krijg of niet hoor.
Het enige dat mij iets kan schelen is of Atheisten vrij zijn om Atheist te blijven als dit een land wordt met een meerderheid aan Moslims.
Wat mij ook iets kan schelen is of Homo's vrij zijn om openlijk Homo te zijn wanneer hier een meerderheid aan Moslims is.

Wat mij verder nog wat scheelt is hoe het zit is of de wetenschap nog altijd genoeg subsidies krijgen, of het onderwijs nog altijd objectief blijft, of onze kinderen vrij opgevoed worden zonder enige indoctrinatie van welk geloof dan ook, en zo nog een heel lijstje.

Als jij mij dat met 100 % zekerheid kunt garanderen, dan zal ik u met rust laten.
Daar staat dan wel het volgende tegenover:
Wanneer er hier ooit een meerderheid van Moslims aan de macht is, en wij al deze belangrijke waarden verliezen, dan mag ik u ook degraderen tot ontmijningsdienst en scout dat altijd voorop mag lopen,
tijdens een eventuele oorlog waarin we de boel proberen op te kuisen.

Deal? On paper please.

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 4 april 2010 om 00:01.
Oud 4 april 2010, 00:02   #213
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Nee, dat zijn historische wapens. Of daar betaal je toch voor.
Je moet hier sterk mee oppassen, het is niet gemakkelijk om iets echts te kopen.Je moet maar eens kijken naar de kleur van het metaal aan de haan van het onderste vuistvuurwapen en naar het koper achteraan de kolf van het bovenste.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 4 april 2010 om 00:05.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 00:14   #214
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Ik aanvaard homoseksualiteit volledig als volwaardige vorm van seksualiteit en heb er geen probleem mee, evenmin als met andere vormen van seksualiteit die niet tot de norm (leiden tot voortplanting) horen, ik vind echter dat het tonen hiervan in het publiek ofwel een doelbewuste vorm van provoceren is, ofwel een vorm van normvervaging. Ik zeg ook nergens dat ik het goed vind dat mensen daarom zouden worden aangevallen of uitgescholden.

Vergelijk het met een hetero-koppel dat graag aan plasseks doet; geen enkel probleem voor mij, maar het is ofwel bedoeld om te provoceren, ofwel een vorm van normvervaging moesten zij in het publiek bijvoorbeeld een t-hemd dragen met daarop een verwijzing naar plasseks.
Er is veel schoonheid en veel lelijkheid in de wereld. Sommige dingen zult ge mooi vinden, anderen zullen u vullen met walging. Leer daar mee omgaan. Het is uw probleem, niet dat van anderen. Provocatie zit in de ogen van de geprovoceerde, niet van de provoceerder.

En besef dat die zaken in 'het Grotere Schema der Dingen' niet relevant zijn. Normen zijn praktisch voor zover ze voorkomen dat we elkaar de kop inslaan. Voor de rest zijn ze zinloze afleidingen en instrumenter ter consolidatie van wereldlijke macht. Wat gij normvervaging noemt, is in weze een Rebellie. Wij aanvaarden uw macht niet, wij verwerpen ze en nemen ons Lot in eigen handen.

Leer dat aanvaarden, daar mee omgaan en wordt meester van uzelf ... en onze Bevrijding zal de uwe zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Het is jammer dat men bij het geven van een dergelijke mening onmiddellijk de stempel homofoob krijgt, zo lijkt het alsof op homoseksualiteit geen enkele vorm van kritiek mag komen. En het ontkracht de echte betekenis van homofobie.
De betekenis van woorden is in constante flux, wapens wordt gesmeed en hersmeed afhankelijk van de vijand en de strijd die gevochten wordt. Ge vecht veldslagen die al lang beslecht werden in uw nadeel. Wij zijn geëvolueerd, gij niet. Wat gij opbrengt tegen homoseksualiteit zijn al lang erkend als irrelevante emotionele problemen die te zoeken zijn bij uzelf. Niet kunnen omgaan met uitingen van homoseksualiteit (en fetishisme, zo blijkt) die verder gaan dan uw persoonlijke normen vallen terecht onder homofobie.

Uw normen verhinderen dat ge het Ware van de wereld kunt zien. Laat ze achter, ge hebt ze niet nodig, het zijn lasten.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 00:53   #215
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Nee, dat zijn historische wapens. Of daar betaal je toch voor.
Je moet hier sterk mee oppassen, het is niet gemakkelijk om iets echts te kopen.Je moet maar eens kijken naar de kleur van het metaal aan de haan van het onderste vuistvuurwapen en naar het koper achteraan de kolf van het bovenste.
Ik had het over het verboden zijn van duels uit te voeren met zulke wapens.
Terzijde, mag je die echt bezitten ? Zelfs als je er nog mee kan schieten ?
Oud 4 april 2010, 09:00   #216
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Er is veel schoonheid en veel lelijkheid in de wereld. Sommige dingen zult ge mooi vinden, anderen zullen u vullen met walging. Leer daar mee omgaan. Het is uw probleem, niet dat van anderen. Provocatie zit in de ogen van de geprovoceerde, niet van de provoceerder.

En besef dat die zaken in 'het Grotere Schema der Dingen' niet relevant zijn. Normen zijn praktisch voor zover ze voorkomen dat we elkaar de kop inslaan. Voor de rest zijn ze zinloze afleidingen en instrumenter ter consolidatie van wereldlijke macht. Wat gij normvervaging noemt, is in weze een Rebellie. Wij aanvaarden uw macht niet, wij verwerpen ze en nemen ons Lot in eigen handen.

Leer dat aanvaarden, daar mee omgaan en wordt meester van uzelf ... en onze Bevrijding zal de uwe zijn.

De betekenis van woorden is in constante flux, wapens wordt gesmeed en hersmeed afhankelijk van de vijand en de strijd die gevochten wordt. Ge vecht veldslagen die al lang beslecht werden in uw nadeel. Wij zijn geëvolueerd, gij niet. Wat gij opbrengt tegen homoseksualiteit zijn al lang erkend als irrelevante emotionele problemen die te zoeken zijn bij uzelf. Niet kunnen omgaan met uitingen van homoseksualiteit (en fetishisme, zo blijkt) die verder gaan dan uw persoonlijke normen vallen terecht onder homofobie.

Uw normen verhinderen dat ge het Ware van de wereld kunt zien. Laat ze achter, ge hebt ze niet nodig, het zijn lasten.
Da's voor het eerst dat ik je zo lyrisch zie... Mooi.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 09:40   #217
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Da's voor het eerst dat ik je zo lyrisch zie... Mooi.
Allemaal goed en wel Raf, maar hoe zit het nu met homo's en de Islam. Worden de kontkaken nog steeds aan elkaar geplakt, zodat de anus onbereikbaar wordt? Naar welke islamitische landen kunnen homo's in alle rust op vakantie gaan, zonder te moeten vrezen het slachtoffer te zullen worden van het hierboven beschreven fenomeen ? Ik neem aan dat ook u zich die vragen stelt.

Laatst gewijzigd door Pericles : 4 april 2010 om 09:42.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 09:49   #218
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Allemaal goed en wel Raf, maar hoe zit het nu met homo's en de Islam. Worden de kontkaken nog steeds aan elkaar geplakt, zodat de anus onbereikbaar wordt? Naar welke islamitische landen kunnen homo's in alle rust op vakantie gaan, zonder te moeten vrezen het slachtoffer te zullen worden van het hierboven beschreven fenomeen ? Ik neem aan dat ook u zich die vragen stelt.
Zouden er veel homo's zijn die persé op vakantie willen naar islamitische landen? Zouden er überhaupt veel mensen zijn die daar op vakantie willen? Ik betwijfel dat enigszins. Ik weet ook niet zo veel van de geplogenheden aldaar buiten wat ik hier, net als jij, in de pers te lezen krijg. Ik vermoed dat er dus nog heel wat barbaarse dingen gebeuren met homoseksuelen in dergelijke landen, maar ik vrees dat er maar bitter weinig is dat we daar aan kunnen doen buiten het uiting geven aan onze walging voor dergelijke onmenselijke praktijken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 10:21   #219
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb volgende vraag aan alle (overigens zeer lieve en warme) linkse mensen.

Ikzelf was al langer dan 5 jaar op de hoogte van hoe de Islam en Moslims staan tegenover Homoseksuelen. Wisten jullie hier nu echt niets van?
Wil dit zeggen dat jullie 10 jaar geleden een cultuur in de armen hebt gesloten zonder te weten wat de inhoud er van was?
Of wil dit zeggen dat jullie 10 jaar geleden met voorbedachte rade al van plan waren om deze anti-linkse en vrijzinnige zaken (zoals homoseksualiteit ) wel even uit hun cultuur zouden halen ( tot zover de multiculturaliteit )?

Ik zou het echt graag willen weten.

Heb ik jullie zonet betrapt op een verborgen agenda van "cultuur-bewerking" in plaats van "cultuur-acceptatie"? Was dat het plan? De Moslims zo eens eventjes verWesteren naar eigen linkse normen en waarden?
Dit laatste is dan wel
a) zeer hypocriet
en
b) dik mislukt
Citaat:
Seppe, ik ken mensen die moslim én homo zijn. Nu jij...
Meer nog, Redwasp, hier op dit forum, is marxist (PVDA) homo én heeft zich tot de islam bekeerd. Oké, ik vind die combinatie ook vreemd, maar blijkbaar kan ze.
Nu, seppe heeft wel recht op een uitgebreider antwoord dan dat. Ik ga er eerst eens rustig over nadenken.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 10:30   #220
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Meer nog, Redwasp, hier op dit forum, is marxist (PVDA) homo én heeft zich tot de islam bekeerd. Oké, ik vind die combinatie ook vreemd, maar blijkbaar kan ze.
Nu, seppe heeft wel recht op een uitgebreider antwoord dan dat. Ik ga er eerst eens rustig over nadenken.
Marxisme en godsdienst, dat kan niet , hij zal moeten kiezen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be