![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() toon aan.
Trouwens, ik geef toe de uitspraak ik wellicht niet genuanceerd. Er is schromelijk onvoldoende activering. Of zelfs afbouw. Dienstencheques worden duurder. Zomaar daar het woordje leugens tegen gooien zonder argumenten dat is zielig. Kan je niet beter dan dat ? Laatst gewijzigd door stuyckp : 1 januari 2012 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zeer kort want off topic en maar één keer 100000 schrappingen per jaar, dat activeert Laatst gewijzigd door eno2 : 2 januari 2012 om 02:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Minister
|
![]() Bron?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet nationalistisch noch Vlaamsnationalistisch maar anti-separatistisch: daarom wil ik het Belgicistisch separatisme zo snel mogelijk ongedaan maken.
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() Dus je geeft toe dat geen activeringsbeleid is door de nieuwe regering. Die schrappingen waar u het over heeft die waren er al, voor zover dat cijfer juist is tenminste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Franse opruiers (betaald), Franse troepen, Franse ballingen. Eén van hen werd niet toevallig de nieuwe separatistische premier van België.
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een staatsgreep met de hulp van vijandige buitenlandse troepen, daar is niets legitiems aan.
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... en is aan het verdwijnen in een spruit.
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit "land" is een separatistische aberratie. We willen het separatisme opheffen en opnieuw een echt vaderland hebben. Heeft niet elk volk daar recht op?
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 2 januari 2012 om 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() "Het volk" zou toch al lang een partij met dat programma hebben opgericht?
Dat is tot heden echter nog niet gebeurd... Zou het misschien kunnen dat "het volk" geen reet geeft om een vereniging met Nederland? Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 januari 2012 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarom bestaat Belgie nog steeds. Als het anders was ,dan was Belgie al 100 jaar geleden opgeheven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de helft van de Vlamingen denkt daar anders over. We zijn dus in voor een burgeroorlog als we niet zo vreedzaam waren. Daarom duurt het zolang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() Een internationale salesman getuigt: Vlamingen en Nederlanders zijn natuurlijke partners en ik kan het weten want ik heb een maand met een Nederlander samengewoond
![]() In het buitenland natuurlijk ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 2 januari 2012 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een Vlaamse minderheid in de federale regering kan niet eindeloos duren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Charles Rogier: "La Belgique sera latine ou ne sera pas" en het feit dat de Vlamingen verdomme hebben moeten strijden om aan de universiteiten Nederlands onderwijs te kunnen krijgen, nota bene de taal van de meerderheid van dit land, en al die andere racistische wantoestanden, we moeten dat kunnen achter ons laten. Dat Vlaanderen al decennia lang onafgebroken miljarden naar Wallonië doorsluist, daar kan ik ook mee leven. Waar ik niet kan mee leven, is dat datzelfde Vlaanderen geen inspraak heeft in het beleid in het zuiden van het land. No tax without representation, luidde het credo van de Amerikaanse revolutie. Geld geven okee, maar als er daar niks verandert, en dat geld in een bodemloze put lijkt te vallen, terwijl Vlaanderen jaar in jaar uit maar overschotten blijkt te boeken, waarmee het ook nog eens het zuiden kan overeind houden, dan wil ik dat beleid daar wel eens kunnen afstraffen in het stemhokje. Dat PS-beleid, dat al sinds het ontstaan van België de plak zwaait in Wallonië, en enkel overleeft dankzij Vlaams geld en het feit dat de Vlaming hen niet kan wegstemmen. Dus ofwel een terug federale kieskring (willen de Walen niet, zij waren vragende partij voor de taalgrens), ofwel op termijn het einde van het Belgische vehikel. Daarbovenop vind ik niks democratisch aan een land waar een Vlaamse stem maar 0,83 procent waard is van zijn gewicht, en een Waalse 1,25 van zijn waarde, ofwel een Waalse dus de helft meer dan een Vlaamse. Eén man/vrouw, één stem. De vele alarmbelprocedures, pariteiten en blokkeringsmechanismen van de Walen vind ik ook eerder de democratie tegenwerken dan dat ze deze bevorderen, maar ik ben er me van bewust dat een Belgische nationalist daar anders zal over denken. Nu, bovenstaande zaken zijn voor mij gewichtig genoeg om de huidige Belgische staat nooit van mijn leven nog te steunen, en Belgicisten als mentaal enigszins niet in orde.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |