Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2004, 12:35   #201
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Dus wat Schutz hier komt zeggen is dat je wel degelijk ervan uit moet gaan dat mensen liegen en illegale dingen doen tot het tegendeel is bewezen. Oh man, ik zou er een wetsvoorstel van maken. Ik kan me niet voorstellen dat heel de maatschappij daar niet op draait, sterker nog, het tegenovergestelde is waar!! Help! Help! Heel de wereld is naar de kloten!...

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 12:44   #202
SchutzStaffel
Banneling

Standaard

Het is soms zelfs heel opvallend te zien dat in bepaalde straten of wijken marokkanen op ieder uithoek van de straat staan te kijken of er geen politie aankomt omdat er in die straten opdat moment drugstransacties doorgaan. Ik heb met eigen ogen dergelijke gevallen gezien als voorbijpasserend passant. Mij maak je niet wijs waar al dat geld vandaan komt om als jongere de ganse dagen door straten in dure luxewagens rond te toeren (vaak met luide muziek opdat iedereen zou zien hoe "sjiek" hun wagen wel is).
Ik beweer daarmee niet dat ieder immigrant van zijn goed verdacht moet worden, maar illegale praktijken bestaan bij allochtonen en in grote mate.
Het wordt hun trouwens nog gemakkelijk gemaakt ook daar politie en gerecht volledig falen in onze maatschappij. Het links beleid is grotendeels de oorzaak voor deze verleiding.
SchutzStaffel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 12:45   #203
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SchutzStaffel
Het is soms zelfs heel opvallend te zien dat in bepaalde straten of wijken marokkanen op ieder uithoek van de straat staan te kijken of er geen politie aankomt omdat er in die straten opdat moment drugstransacties doorgaan. Ik heb met eigen ogen dergelijke gevallen gezien als voorbijpasserend passant. Mij maak je niet wijs waar al dat geld vandaan komt om als jongere de ganse dagen door straten in dure luxewagens rond te toeren (vaak met luide muziek opdat iedereen zou zien hoe "sjiek" hun wagen wel is).
Ik beweer daarmee niet dat ieder immigrant van zijn goed verdacht moet worden, maar illegale praktijken bestaan bij allochtonen en in grote mate.
Het wordt hun trouwens nog gemakkelijk gemaakt ook daar politie en gerecht volledig falen in onze maatschappij. Het links beleid is grotendeels de oorzaak voor deze verleiding.
Wat heeft dat te maken met de lopende discussie?

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 3 augustus 2004, 12:50   #204
Woesjj
Vreemdeling

Woesjj's schermafbeelding

Standaard

Ik krijg zo de indruk dat u vreselijk bang bent vor alles wat u niet kent. U kijkt erangstig naar en ziet de criminaliteit al in een luxe auto waar hard muziek gedraaid wordt. U ziet gevaar in een vreemdeling op de hoek van de straat. U ziet dat wat u wilt zien. dat is het grote verschil tussen u en mij: ik wil niet het kwade van de mens zien en dus is het er niet. Ik heb geen last van opdringerige buitenlanders omdat ik r niet bang van ben.Zou u ook eens moeten doen. Scheelt een hoop frustratie en angst.
Woesjj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 12:51   #205
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woesjj
Ik krijg zo de indruk dat u vreselijk bang bent vor alles wat u niet kent. U kijkt erangstig naar en ziet de criminaliteit al in een luxe auto waar hard muziek gedraaid wordt. U ziet gevaar in een vreemdeling op de hoek van de straat. U ziet dat wat u wilt zien. dat is het grote verschil tussen u en mij: ik wil niet het kwade van de mens zien en dus is het er niet. Ik heb geen last van opdringerige buitenlanders omdat ik r niet bang van ben.Zou u ook eens moeten doen. Scheelt een hoop frustratie en angst.
Dat was wel tegen de Schutz neem ik aan?

Oud 3 augustus 2004, 12:55   #206
Woesjj
Vreemdeling

Standaard

ja, sorry. oeps...
Oud 3 augustus 2004, 12:57   #207
Woesjj
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woesjj
wil ik dan nog aan toevoegen dat ik natuurlijk weet dat de mens kwaad in de zin kan hebben. zeker. maar u praat hier over een gewone Vlaamse stad en niet over een oorlog in Irak. in uw winkelstraat is geen oorlog gaande.
Oud 3 augustus 2004, 12:59   #208
SchutzStaffel
Banneling

Standaard

Ik ben helemaal niet bang voor untermenschen, ik probeer jullie gewoon jullie naiëviteit
te laten inzien dat je door negatie van het grotesk vreemdelingsprobleem alleen maar meehelpt de misdaad verder te laten gedijen in onze maatschappij. En dit gebrek aan inzicht van jullie kant is een zonde want criminaliteit, waaronder dus ook illegale handelspraktijken, hebben hier alleen maar baat bij.
Oud 3 augustus 2004, 13:01   #209
Woesjj
Vreemdeling

Standaard

Dus u bent van mening dat er geen criminaliteit meer zou zijn als we alle buitenlanders buiten zouden smijten? Wie is hier nu naief? Het is gewoon zoeken naar een goed excuus om een minderheid schuldig te maken. Niets meer of minder. Daar is het Vlaams Blok ook goed in, dat mag gezegd worden.
Oud 3 augustus 2004, 13:06   #210
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal niet bang voor untermenschen, ik probeer jullie gewoon jullie naiëviteit
te laten inzien dat je door negatie van het grotesk vreemdelingsprobleem alleen maar meehelpt de misdaad verder te laten gedijen in onze maatschappij. En dit gebrek aan inzicht van jullie kant is een zonde want criminaliteit, waaronder dus ook illegale handelspraktijken, hebben hier alleen maar baat bij.
"Untermenschen"???

Volgens mij is er ene juist ene ontwaakt uit een winterslaap die wat lang geduurd heeft...

Oud 3 augustus 2004, 13:07   #211
SchutzStaffel
Banneling

Standaard

Ik heb niet gezegd dat dan alle criminaliteit opgelost zou zijn, maar wel het grootste gedeelte, daar voornamelijk allochtonen erg actief zijn op dit "pad". Maar een maatschappij zonder enig misdaad is onmogelijk uiteraard, dat zou veel te utopisch zijn.
Oud 3 augustus 2004, 13:11   #212
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat dan alle criminaliteit opgelost zou zijn, maar wel het grootste gedeelte, daar voornamelijk allochtonen erg actief zijn op dit "pad". Maar een maatschappij zonder enig misdaad is onmogelijk uiteraard, dat zou veel te utopisch zijn.
Dus dan liever wat discrimineren.

Oud 3 augustus 2004, 17:12   #213
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
U hebt misschien andere prioriteiten voor uw geld.
PS u kunt altijd proberen om bij ons te komen werken.
Toch niet, ik heb ook 2 appartementen die ik verhuur. Ik heb ook maar een gewone auto en ben ouder dan 21, maar toen ik 21 was heb ik ook mijn eerste appartement gekocht, met veel moeite welliswaar. Vandaar dat het verhaal van 3 appartementen een auto een huis en sparen voor een eigen huis mij een beetje te ver ging.

Neen, dank u, ik heb een heel fijne job, fijne collegas, ik verdien heel goed en kan gaan werken wanneer ik zelf wil. Ik vrees dat jij me niets meer kan bieden.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 17:18   #214
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens vermeld dat het om LUXE appartementen gaat?
Nee, moderne luxueuze appartementen misschien wel. Het zijn ruime appartementen met een modern ingericht interieur, nieuwe keuken, nieuwe badkamers met ruim ligbad en op de benedenverdieping een grote tuin.
Onder luxueuze appartmenten moet u inderdaad geen dure architecten, zwembaden of lofts voorstellen. Want dat zijn Luxe appartementen.
Sorry moderne luxueuze appartementen dan. Ik wist niet dat ik zo specefiek moest zijn over mijn postings . Bij luxe appartmenten dacht ik helemaal niet aan dure architecten enzo, meer aan de grote van het ding. Niet dat ik over het woordje luxe ben gevallen hoor. In Belgie kun je meestal toch niet van het woordje luxe alleen een idee scheppen, sommige verkopers melden dat het een luxe appartement is aan de telefoon en als je eraan komt is het een gewoon appartement. Maar ja, daar ging de discussie niet over.
Oud 3 augustus 2004, 17:22   #215
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Oud 3 augustus 2004, 17:31   #216
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ga je weer. Veronderstellingen, vooroordelen... Ik geloof dat soort mensen best, ik heb daar absoluut geen probleem mee en heb al een pak sterker gezien. En allemaal legaal ook. Waarom zou die dan "niet kunnen" op legale wijze? En belangrijker: volgens jou.
Ik heb helemaal geen vooroordelen kerel. Waarom zou ik. De enigste manier waardoor een 21 jarige 3 appartementen, een huis om te renoveren, een auto en spaargeld over heeft voor een eigen huis zou kunnen kopen is dat ze bij hem thuis schatrijk zijn, hij de lotto of iets dergelijks gewonnen heeft. Maar dat was allemaal het geval niet want het ging om het hard kunnen werken van die kerel dacht ik.

Citaat:
Schuld van wat? Is er iets gebeurd dan?
Het was zelfs niet eens een discussie. Er beweert iemand dat hij een persoon kent die op jonge leeftijd 3 appartementen heeft (op legale wijze bekomen). En waarom niet? Waarom moet dat haarfijn uitgelegd worden eer hij wordt geloofd? Ik kan me voorstellen dat je daar nieuwsgierig naar bent, zeker als je zelf niet zou weten hoe je dat voor elkaar krijgt, maar je kan ook nieuwsgierig naar iets zijn en naar iets vragen zonder ervan uit te gaan dat het wel illegaal is allemaal.
De schuld voor het feit dat iemand anders dan mij zich vergiste en niet het juiste verhaal gaf over de hoeveelheid van de eigendom, ik reageerde correct op het gegeven verhaal wat niet kon maar ik word door jou beschuldigd van vooroordelen en dergelijke terwijl ik niets kon doen aan het feit dat het verhaal niet klopte.

Waar jij weer naartoe wil volgens mij is dat ik het gewoon niet zou geloven omdat het een allochtoon is, je verondersteld dat ik dus een rascist ben ofzo. Ik weet niet welke nationaliteit deze kerel heeft dus het zou wel eens goed kunnen dat hij van dezelfde afkomst is dan mij. Het ging mij absoluut niet om het feit of hij allochtoon was of niet, ik had indien het een Belg was geweest net hetzelfde gereageerd. Ik kan moeilijk nieuwsgierig zijn naar zaken die ik zelf al 2 maal heb gedaan.

Citaat:
Wat ik hiermee bedoelde is dat zelfs nu je de feiten weet je nog twijfelt of er geen reukje aan zit, aan heel het zaakje. Tenminste, dat maak ik een beetje uit je reactie op. Ik weet het ook niet zeker, vandaar het vraagteken...
Inderdaad je hebt het mis, ik zou niet weten waarom ik het verdacht zou vinden nu het gewoon praktisch mogelijk is. Ik zou zeggen wens die kerel nog veel succes ermee en zeg hem dat hij een mooi voorbeeld is van hoe het zou moeten en dus ook kan.

Citaat:
Nee, dat is iets anders. Nu, dit geval is zo extreem dat het een beetje absurd wordt als voorbeeld, maar ik zou dan zeggen: ik zoek naar wat cijfers, en kom er dan achter dat het niet waar is. Op die moment is het dan voor mij ook een leugen, niet daarvoor. Snap je?
Ja het is iets anders maar waar het bij mij om te doen is is dat je niet degene kunt beschuldigen van vooroordelen indien hem de foute info word gegeven é en dan achteraf zeggen dat de juiste info niet terzake doet wat juist mijn punt was. 4 eigendommen was nm. niet doenbaar.
Oud 3 augustus 2004, 19:00   #217
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ik heb helemaal geen vooroordelen kerel. Waarom zou ik. De enigste manier waardoor een 21 jarige 3 appartementen, een huis om te renoveren, een auto en spaargeld over heeft voor een eigen huis zou kunnen kopen is dat ze bij hem thuis schatrijk zijn, hij de lotto of iets dergelijks gewonnen heeft. Maar dat was allemaal het geval niet want het ging om het hard kunnen werken van die kerel dacht ik.

De schuld voor het feit dat iemand anders dan mij zich vergiste en niet het juiste verhaal gaf over de hoeveelheid van de eigendom, ik reageerde correct op het gegeven verhaal wat niet kon maar ik word door jou beschuldigd van vooroordelen en dergelijke terwijl ik niets kon doen aan het feit dat het verhaal niet klopte.

Waar jij weer naartoe wil volgens mij is dat ik het gewoon niet zou geloven omdat het een allochtoon is, je verondersteld dat ik dus een rascist ben ofzo. Ik weet niet welke nationaliteit deze kerel heeft dus het zou wel eens goed kunnen dat hij van dezelfde afkomst is dan mij. Het ging mij absoluut niet om het feit of hij allochtoon was of niet, ik had indien het een Belg was geweest net hetzelfde gereageerd. Ik kan moeilijk nieuwsgierig zijn naar zaken die ik zelf al 2 maal heb gedaan.

Inderdaad je hebt het mis, ik zou niet weten waarom ik het verdacht zou vinden nu het gewoon praktisch mogelijk is. Ik zou zeggen wens die kerel nog veel succes ermee en zeg hem dat hij een mooi voorbeeld is van hoe het zou moeten en dus ook kan.

Ja het is iets anders maar waar het bij mij om te doen is is dat je niet degene kunt beschuldigen van vooroordelen indien hem de foute info word gegeven é en dan achteraf zeggen dat de juiste info niet terzake doet wat juist mijn punt was. 4 eigendommen was nm. niet doenbaar.
Allee kom, om u een plezier te doen, hier is het originele verhaal:

Citaat:
Inderdaad, er is een jonge gast, 21 jaar, van Turkse komaf die voor me werkt en die rijdt met een BMW 5-series. Hij werkt en klust al bij van zijn 16 jaar, is een erg handige jongen, heeft een huisje gekocht dat hij opknapte, en verhuurt er nu 3 mooie moderne appartementen. Hij woont zelf nog thuis, spaart zijn geld, en heeft toen hij 18 was een tweedehands BMW gekocht.
Hij is nu aan het sparen voor een huis voor hem en zijn vriendin.
En nu mag jij zeggen wat daar niet aan klopt, en op welk moment die info is veranderd. Waaruit blijkt dat dit originele verhaal praktisch onmogelijk is? Dat het is aangevuld is zeker, alleen ging ik er niet van uit dat dat niet kon en anderen wel en vraag ik me af waarom.

Laten we wel zijn, ik noem je geen racist, ik heb het niet eens specifiek over jou, maar om een reactie op bijvoorbeeld een verhaal als bovenstaande die je blijkbaar wel deelt... lijkt me vrij normaal dat ik aan zo iemand dan vraag hoe dat komt, neen?

Oud 3 augustus 2004, 21:05   #218
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vetrek trouwens volgende week donderdag naar Turkije voor 10 dagen. Ik denk dat als ik een rascist was naar turken of moslim stoe dat ik er niet op vakantie zou gaan. Alé ja, dat denk ik toch, ik zou niet weten hoe het voelt om rascist te zijn dus...
Oud 3 augustus 2004, 21:10   #219
SchutzStaffel
Banneling

Standaard

Naar Turkije voor 10 dagen ? Alvast innige deelneming.
Oud 3 augustus 2004, 23:17   #220
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Naar Turkije voor 10 dagen ? Alvast innige deelneming.
Illwill, bekijk deze post en dan weet je't
Zo voelt het dus om racist te zijn
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be