Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2012, 16:26   #201
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kan je eens uitleggen over wie je hebt precies hebt?

Welke troepen?

Bewapend met welke wapens?

Op welke wijze precies gaan ze Brussel annexeren?

En op welke manier zou Europa dan doen alsof ze het niet zien?
De 'troepen' zullen bestaan uit onder meer doldraaiende "Jeunes FDF", opgehitste studenten van de ULB, flippende militanten van FGTB, de "Saxe-Cobourg"-fanclub, ordinaire straatvechters, buitenwippers van discotheken, zichzelf opfokkende activisten van "Red de solidarité" ... en allerlei 'irregulieren' die één ding gemeen hebben: hun ongeneeslijk diepe haat voor alles wat Vlaams is.

De wapens circuleren al, en verschillen niet van de wapens die met de regelmaat van een goede klok bij diverse 'faits divers' in de kijker komen: krokodillentranen, boe-geroep, hysterie-aanvallen, sacochen, straatstenen, keukenmessen, ijzeren staven, molotov cocktails, ...

Doelwitten: het Vlaams Parlement, de Culturele Centra, de bibliotheken, bussen van De Lijn, ...

...

Europa zal tussenbeide komen 'om verder bloedvergieten te vermijden', waarna de politiekers van het ondertussen nieuw leven ingeblazen Front Francophone (PSCdHMRFDF&Ecolo) de 'strijd' overnemen en de 'onafhankelijke Vlamingen' onder tafel praten of blijven mekkeren tot die laatsten het uiteindelijk aftrappen.

"Vlaanderen" wordt tenslotte tot een 'minnelijke schikking' gedwongen, en zal blij mogen zijn als het Vlaams-Brabant - uiteraard zonder de périphérie - kan behouden, en 'garanties' voor de Vlaamse Brusselaars/Brusselse Vlamingen uit de brand kan slepen.

Dat alles hoeft niet zo te lopen als Meneer De Wever er tijdig in slaagt ongeveer de helft van de Bruxellois francophones te charmeren en van de goede bedoelingen van het onafhankelijke Vlaanderen te overtuigen.

Hij is goed bezig, maar er is nog héél wat werk voor de boeg.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 16:34   #202
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De 'troepen' zullen bestaan uit onder meer doldraaiende "Jeunes FDF", opgehitste studenten van de ULB, flippende militanten van FGTB, de "Saxe-Cobourg"-fanclub, ordinaire straatvechters, buitenwippers van discotheken, zichzelf opfokkende activisten van "Red de solidarité" ... en allerlei 'irregulieren' die één ding gemeen hebben: hun ongeneeslijk diepe haat voor alles wat Vlaams is.

De wapens circuleren al, en verschillen niet van de wapens die met de regelmaat van een goede klok bij diverse 'faits divers' in de kijker komen: krokodillentranen, boe-geroep, hysterie-aanvallen, sacochen, straatstenen, keukenmessen, ijzeren staven, molotov cocktails, ...

Doelwitten: het Vlaams Parlement, de Culturele Centra, de bibliotheken, bussen van De Lijn, ...

...

Europa zal tussenbeide komen 'om verder bloedvergieten te vermijden', waarna de politiekers van het ondertussen nieuw leven ingeblazen Front Francophone (PSCdHMRFDF&Ecolo) de 'strijd' overnemen en de 'onafhankelijke Vlamingen' onder tafel praten of blijven mekkeren tot die laatsten het uiteindelijk aftrappen.

"Vlaanderen" wordt tenslotte tot een 'minnelijke schikking' gedwongen, en zal blij mogen zijn als het Vlaams-Brabant - uiteraard zonder de périphérie - kan behouden, en 'garanties' voor de Vlaamse Brusselaars/Brusselse Vlamingen uit de brand kan slepen.

Dat alles hoeft niet zo te lopen als Meneer De Wever er tijdig in slaagt ongeveer de helft van de Bruxellois francophones te charmeren en van de goede bedoelingen van het onafhankelijke Vlaanderen te overtuigen.

Ah ok, je wil zeggen dat ze gewoon wat terreur gaan proberen zaaien? Daar zie ik als eindresultaat geen onafhankelijk Brussel van komen, noch zal het daardoor geannexeerd worden door Wallonië.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 16:51   #203
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah ok, je wil zeggen dat ze gewoon wat terreur gaan proberen zaaien? Daar zie ik als eindresultaat geen onafhankelijk Brussel van komen, noch zal het daardoor geannexeerd worden door Wallonië.
'Ze' zullen niet 'gewoon' wat terreur 'proberen' te zaaien, 'ze' zullen dat effectief DOEN.

Over het eindresultaat daarvan tast ook ik - helaas? gelukkig? - in het volkomen duister.

Héél gerust ben ik er niettemin toch niet op.

Het is al méér dan één keer 'gedaan met geven en toegeven' geweest, hé.

En zie eens waar 'we' nu staan.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 18:00   #204
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op 5 minuten sta ik in Dendermonde. binnen een paar jaar grenst Dendermonde aan het "tweetalige" Brussel, eens dat die hoofdstedelijke gemeenschap bevoegdheden krijgt.

Wat er met het Nederlands gebeurt in een tweetalig gebied, hebben we al gezien in Brussel en de rand.
Hoe kan u dat weten? Bent u "Madame Soleil"?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 18:15   #205
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Hoe kan u dat weten? Bent u "Madame Soleil"?
De vraag is eerder:Hoe kunt gij dat nu begoth niet weten?

Soms volstaat het immers 1 en 1 op te tellen.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 18:16.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 18:17   #206
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Terzake:
Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Hoe de toekomstige staatsgrenzen zullen lopen is bijgevolg volstrekt onderschikt aan het voltrekken van de Kulturele Reconquista van Brussel.
http://forum.politics.be/showthread....ht=Reconquista

En daarbij zijn we nu heel hard op de o zo verkeerde weg.
Zie immers de draad: het verraad van de NVA aan de Nederlandstaligheid:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=173954.

De Nederlandstaligheid in Brussel zal staan of vallen met het al dan niet kunnen blijven uitoefenen door Vlaanderen van haar gemeenschapsbevoegdheden, lees: de organisatie ven het NL-onderwijs.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 18:23.
Oud 9 augustus 2012, 18:17   #207
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishy Bekijk bericht
We zijn ergens in de toekomst, en de Vlaamse beweging is erin geslaagd een onafhankelijke Vlaamse staat te creëren. Maar wat gebeurt er met Brussel? Enkele oplossingen:

- Brussel wordt deel van Vlaanderen. Ik hoor de non nu al komen.

- Brussel wordt een deel van Wallonië, al dan niet door enkele Vlaamse randgemeenten officieel een deel van Wallonië te maken. Dit is natuurlijk onaanvaardbaar voor ons, Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen.

- Europa koopt de stad op (al dan niet voor de prijs van de federale staatsschuld). Maar koopt Europa het hele gewest of alleen de stad Brussel?
Wat met alle Vlamingen en Walen die in Brussel werken? Wat met de Brusselaar? Wordt hij nu opeens 'Europees', en niet langer Belg?

- Een referendum: laat de Brusselelaars democratisch kiezen bij welke staat ze willen horen.

- Andere?

Kan Vlaanderen het permitteren om Brussel los te laten? Al de internationale instellingen zijn (in)direct goed voor enkele miljarden. De economische schade kan groot zijn, maar sowieso zouden we profiteren door dicht bij Brussel te liggen. Wat denkt u?
Weer een luldraad over Bxl.

Bxl is een Hoofdstedelijk Gewest dat geen enkele kan opeisen. Punt aan de lijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 18:18   #208
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ziet u dat 'doemdenken'?

Ik stel gewoon vast dat nogal wat Franstalige nu-nog-landgenoten - en dat zijn heus niet allemaal uitsluitend FDF'ers - alsmede een aantal Nederlandstalige landgenoten met zoveel woorden zeggen dat een onafhankelijk Vlaanderen

1) ofwel 'over hun lijk'

2) ofwel 'zonder Brussel en de Rand'

tot stand komt.

Ik stel eveneens gewoon vast dat de anti-Vlaamse propaganda-machinerie zowel in binnen- als buitenlanden al jarenlang bijzonder efficiënt werkt, en dat in dit verhaal de positie van 'sympathieke underdog' niet door de sale flamand noch door de boche du nord wordt ingenomen.

Ik stel bovendien vast dat maar héél weinig Vlamingen bereid blijken zich in hun eigen hoofdstad te vestigen om hun claim erop kracht bij te zetten.

(Een 'argument' dat ik in dezen tot in den treure mag horen/lezen is: er wonen te véél 'vreemdelingen' en te véél Franstaligen, het is er te vuil, het stinkt er te véél naar zeik.)

Ik stel daarnaast ook nog eens vast dat de Vlaamse politiekers er niet eens in slagen een eensluidend standpunt betreffende de toekomst van Brussel naar voor te schuiven en dat ook consequent uit te dragen, laat staan te verdedigen.

Ik stel zelfs vast dat niet weinig - ook zelfverklaarde 'overtuigde' - Vlamingen als en van zodra ze het wagen hier een voet te zetten braafjes altijd en overal Frans stamelen, zelfs al is het maar om een zakje frieten te bestellen.

Misschien - of eerder: hopelijk - hebt u andere ervaringen en vaststellingen, en ik nodig u dan ook vriendelijk uit ze hier mede te delen.
Die Vlamingen over wie u het hebt, zouden dus niet op hun gemak zijn in een stad waar "te veel vreemdelingen" en "te veel Franstaligen" leven? Zeer bekrompen mentaliteit. Als Franstalig zou het mij helemaal niet storen in diep Vlaanderen te wonen. En met diep Vlaanderen bedoel ik Vlaamse steden/dorpen die helemaal niet aan taalgrenzen zijn en die kwa bevolking een Vlaamse meerderheid hebben. Voorbeelden? Gent, Ieper, Bree, enz..... Plaatsen waar u echt het gevoel in Vlaanderen te leven.
Oud 9 augustus 2012, 18:23   #209
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Weer een luldraad over Bxl.

Bxl is een Hoofdstedelijk Gewest dat geen enkele kan opeisen. Punt aan de lijn.
wat Rikske zegt is wet, ook boven deze van de VN!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 18:24   #210
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt erop dat u het fanatisme van de doorsnee vlamenhater niet wil zien.

Ik reken alvast niet op zijn/haar verhuisplannen.
Shadowke fantaseert en beseft niet dat België splitsen zeer moeilijk zou zijn. Al jaren zegt men dat België zal splitsen en al jaren leven wij officieel in België.
Oud 9 augustus 2012, 18:25   #211
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
wat Rikske zegt is wet, ook boven deze van de VN!
Die resolutie waar u altijd mee schermt raakt kant nog wal. Ze heeft er eigenlijk niets mee te maken.
Oud 9 augustus 2012, 18:28   #212
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Shadowke fantaseert en beseft niet dat België splitsen zeer moeilijk zou zijn. Al jaren zegt men dat België zal splitsen en al jaren leven wij officieel in België.
België is misschien al jaren aan het splitsen....

En de door U geliefde traditio's hebben dat met de laatste staatshervorming weer een beetje dichterbij gebracht...

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 18:31.
Oud 9 augustus 2012, 18:30   #213
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
De vraag is eerder:Hoe kunt gij dat nu begoth niet weten?

Soms volstaat het immers 1 en 1 op te tellen.
Ik geloof helemaal niet in zo'n scenario. Zo simpel is het.
Oud 9 augustus 2012, 18:32   #214
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
België is misschien al jaren aan het splitsen....
Officieel leeft u in België en er zijn 9 kansen op 10 dat u in België zal sterven, dat u het wil of niet.
Oud 9 augustus 2012, 18:41   #215
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die resolutie waar u altijd mee schermt raakt kant nog wal. Ze heeft er eigenlijk niets mee te maken.
1) omdat je ze niet begrijpt

of

2) omdat ze niet in je kraam pas

welke is het Rikske?
Oud 9 augustus 2012, 18:41   #216
Shadowke

Standaard

Citaat:
blablablabla.

struisvogel te koop!
Oud 9 augustus 2012, 18:41   #217
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...

U weet dus wat te doen : België accepteren zoals ze nu is.
Oud 9 augustus 2012, 18:42   #218
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Officieel leeft u in België en er zijn 9 kansen op 10 dat u in België zal sterven, dat u het wil of niet.
Meer nog, in ben zelfs geboren in België, maar België is niet geboren in mij.

En de dag dat ik te weten kwam hoe het komt dat Brussel een franstalige stad werd, is België geaborteerd in mij.

Ik moet trouwens hoe langer hoe meer kotsen van dat politiek geladen neologisme als vertaling van het Latijnse Belgica door de incivieke separatisten van 1830.

Wanneer zet de NVA het trouwens op de agenda om Belgique officieel in het Nederlands te vertalen als Zuid-Nederland. Of eerder nog de Zuidelijke Nederlanden. Gewoon een kwestie van Nederlands te noemen wat ook Nederland IS.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 18:45.
Oud 9 augustus 2012, 18:42   #219
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
blablablabla.

struisvogel te koop!
Nooit gedacht SF films te maken? De Vlaamse versie van George Lucas. De scenarii hebt u al.
Oud 9 augustus 2012, 18:43   #220
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) omdat je ze niet begrijpt

of

2) omdat ze niet in je kraam pas

welke is het Rikske?
De resolutie waarmee jij aandreven komt raakt kant nog wal en is in dit geval irrevelant.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be