![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt voor die instinker. Het leek me dat U me wou pakken om mijn abdominabele kennis van het Frans. (wat ik nooit heb verbloemd.)
Het zorgt er wel voor dat ik kennis die ik al 24 jaar niet meer gebruikt heb, toch terug ga oprakelen. ![]() ![]() PS, Ook ik kan smilies gebruiken. In dit geval, het schaamrood wegens het missen van de referentie binnen de sterkeleer uit vroeg 19de eeuw, en de cool 8 wegens het persoonlijke D'OH moment.
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heeft u daar misschien een bron van?
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
Fijnstof wordt echt niet enkel door energie-opwekkende centrales in de lucht geblazen. Integendeel. Of wou je met je auto op kernfusie rondrijden misschien? Het is geweten dat mensen moeite hebben met lange termijn denken, maar dat het zo desastreus gesteld was. Fijnstof is tijdelijk, men kan er iets tegen ondernemen. Filters bijvoorbeeld. Radio-activiteit: game over. Je kan de klok niet meer omkeren. Voor niemand. We zijn gezien. Punt. Voor generaties lang. Voor altijd dus. Daarom houdt dat argument geen enkele steek. Amen. C2C heeft het niet toevallig over het voortbestaan van de mensheid (en er leven hier ook nog andere wezens moest u dat ontgaan zijn) en overdrijft daarmee overigens geenszins.
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 500+ atoombomproeven zijn een feit, zoals de link die ik aangaf duidelijk maakt.
Dat bepaalde isotopen pas na 1945 in de natuur meetbaar zijn, da's ook een feit. En dat die isotopen meetbaar zijn in extreem minieme hoeveelheden , zal er voor zorgen dat binnen een paar 1000 jaar wetenschappers tot op de dag juist kunnen meten wanneer iemand doodviel in de 20ste eeuw, dus ook dat is correct in Mambo's uitleg. Maar dat radioactiviteit vergelijkbaar is met een virus dat een extra deeltje DNA in een levend wezen aanbrengt, dat komt uit 1 bron. namelijk de fantasie van de onwetendenden. Het grote verschil is dat het muteren van DNA met ongerichte middelen, zoals radioactiviteit of teratogene chemische stoffen absoluut niet te vergelijken is met met het genetisch manipuleren van het DNA met het oogmerk op het verkregen van bepaalde eigenschappen. Het eerste is het proberen van het maken van een kunstwerk door het in't rond spatteren van excrement. Het 2de is vergelijkbaar met het laten voortplanten van 2 individuen met beiden een gelijke gewenste eigenschap. Helaas, als die 2 individuen nog eens "familie" zijn, is de kans op ongewenste eigenschappen in de nazaten een even grote kans.
![]() |
#206 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat op zijn minst hebt U wel correct. Deze posting is niet echt gestoeld op feiten.
Citaat:
Eneuh, kernfusie wagens zit er nog niet in voor de eerstkomende generatie, maar de Ford Nucleon was al een tijdje geleden ontworpen. 8000 km op 1 brandstoftank. Zonder een gram CO2 of fijnstof. Citaat:
Filters verzamelen het fijnstof alleen maar. En wat nadat de filter vol zit? In auto's zijn er een paar systemen. In 1 van die systemen "bakt" men de filter om het fijnstof naar nog fijner stof om te zetten, om zo te voldoen aan de wettelijke norm. In fossiele brandstof electriciteiscentrales en huisvuilverbrandingsinstallaties zijn de filters voor dit soort van "afval" VEEL groter opgezet. Electrostatische afscheiders trekken het fijnste stof uit de rookgassen, en dat fijnste stof noemt men vliegas. De rest van de rookgassen krijgen een douche -letterlijk-, en het douchewater krijgt een nabehandelking om het een neutrale PH waarde te geven. Te zuur, en men kapt er natriumhydroxide bij. Te basis, en een scheut zwavelzuur corrigeert dat punt. Nog een guts "floculant" erbij, en de rommel die neerslaat in een bezinkingstank wordt door een filter geperst, en de uitgeperste rommel hiervan gaat , evenals de vliegasse naar de wegenbouw. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 augustus 2012 om 01:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, geniaal . Russisch aardgas verkopen om met kernenergie nieuwe atoomwapens te maken om de koude oorlog een beetje aan te wakkeren.
Ik moet zeggen, Poetin heeft het goed voor elkaar.
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() Toevalstreffer of niet, hij is de grote winnaar van de energieoorlogen. Torenhoge olieprijzen, alsook een Europa dat een "tijdelijke oplossing" zoekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Banneling
|
![]() Volstorten met beton en laten staan, als je dat een oplossing noemt. En binnen 100 jaar is alles dan ongevaarlijk? Dat is geen afval die daar staat he maar actief materiaal.
Citaat:
De gevaren van dumpen in zee betreft een opstapeling van radioactieviteit in de voedselketen, het is echt geen goeie oplossing. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen toevalstreffer. De KGB sponsorde Greenpeace en groene partijen om de "navo industrie te fnuiken". Een beetje laat, maar de vruchten zijn blijkbaar toch rijp geraakt.
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vermoedde namelijk al een link tussen het al te doelgericht schreeuwen van de groenen (en de stiltes wanneer men vroeg wat die hernieuwbare energie juist is en hoe deze de stijgende energiebehoeften zal kunnen volgen) en de gaslobby. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had al gevraagd: "waarom nu afbreken en een klein gebouw wat een perfecte opslagplaats is voor gevaarlijk afval herleiden tot een bouwwerf waar een doorsnee asbestwerf jaloers op zou worden?". Laat het eerst "afkoelen" in een rustig tempo, zonder dat er iemand in gevaar komt. Is dat nu zo moeilijk? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ondertussen weet ik dat ik ga uitkijken naar een Sovjet RTG radarbaken van een kilowatt of 5. Na 30 jaar leverd dat nog 2.5 kw. Meer dan genoeg voor Huize Chaos. U mag gaan wachten tot U uw uurtje electriciteit per week krijgt om de was te doen. Ik moet dat zowiezo niet.
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen links die ik zelf niet vertrouw. Maar wat is er onlogisch aan? 500 000 roebels geven aan een paar geitenwollen sokken, of 100 000 000 000 roebels voor nog een Project 949A ?
Citaat:
't Is niet alsof het moeilijk is, een omgekeerd Plan Lievense. Neen, windmolens en zonnepanelen. Beiden zeer wispelturige bronnen, en die aangevuld met aardgas/steenkool. Zeer logisch.
![]() |
![]() |
#217 | ||
|
![]() Citaat:
Want bij kernenergie kijkt men naar de veiligheid op mega-lange termijn. Honderden en zelfs duizenden jaren. Nu Doel 3 zo lek is als een zeef, en dit al na een schamele 30 jaar, dan mag men zich vragen stellen over de veiligheid van kernafval. Het zal niet verbazen wanneer ook daar later plots weer problemen bij opduiken. Een windturbine kan 1000 jaar liggen draaien, zonder een mens kwaad te doen. Indien nodig verandert ge wat koperdraad. Ge hebt nodig: ne ladder, een tang, en handschoenen. Bij kernenergie ligt dat net iets anders. Kortom, amper 30 jaar energie leveren tegen een hilarisch hoge prijs, met nu al problemen en nog meer milieuproblemen voor honderden jaren in 't vooruitzicht: dat kan een redelijk mens moeilijk een succesvolle technologie noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En succesvol. Ik zou het redelijk geslaagd durven noemen.
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die 100 jaar worden, zouden in hun leven 3 zo'n kernreaktors "verslijten". Da's een mager beestje t.o.v. de kosten + de risico's met allerlei afval. Anderzijds: op 3 min. van mijn woning staan 21 windmolens. Uiteraard zijn ze niet oud. Toch staat er nu en dan eentje stil voor enkele dagen wegens onderhoud of herstelling. ![]() Met een ladder die herstelling doen, zou zeker NIET gaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() Er zijn nu scheurtjes gevonden in de metalen reactor mantel ? zou ik ook zo beroemd worden als ik mogen verkondig dat ik houtvezel heb aangetroffen in een plank ?
Als je gewalst staal onder de microscoop legt , dan heb je niets anders dan scheurtjes , je kan het vergelijken met een stapeltje schilfers parmigiano kaas , natuurlijk met een veel hogere densiteit . Maar daar draait het hem niet om . die centrales moeten dicht , wij moeten met zen allen maandelijks op ons kniekes naar de bank kruipen om straks ons energie rekening naar Parijs over te schrijven en onze politiek doet daar aan mee , loosers dat ze zijn . |
![]() |
![]() |