Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2013, 07:56   #201
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
CI+ module kan "content" beschermen. Geen reclame doorspoelen of bepaalde opnames kunnen ingesteld worden.

Het zijn SBS en VMMa die moeilijk doen. (CI+ komt tegen deze zomer uit)
pf, dat gaat ons ook niet vooruithelpen dan.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 07:59   #202
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat gaat ook niet komen, er gaat teveel concurrentie komen om dit te kunnen doen.
Oud 25 april 2013, 09:31   #203
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgacom laat ook geen vrije hardwarekeuze toe.

Bij telenet gaat er +- 4 euro per klant per maand naar auteursrechten. Van de overige 11 euro houdt telenet 8.7 euro over waarvan personeelskosten, onderhoud en dergelijke wordt betaald.

Bij Telenet kan je nog een digibox kopen, dit kan je niet bij belgacom. Echter hoor ik geen kritiek daarover.

Wat betreft de huur van de digicorder. Deze is nog redelijk van prijs. Een smartcard +setup-box is meestal niet goedkoper. Tv-vlaanderen bied je enkel een CI-module + smartcard aan voor 179 euro. Dan heb je nog geen TV die compatible is of een decoder. Na 2 jaar heb je geen garantie meer. Dit heb je wel bij het huren.
Rat, ik heb de indruk dat jij denkt dat iedereen behoefte heeft aan al die bullshit.
Niets is minder waar.
De meeste mensen kijken altijd naar dezelfde zenders. Er is een GRENS aan alles: de kijkers zullen NIET blijven méér betalen voor uitzendingen en reklame waarover ze mistevreden zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 11:37   #204
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
"We nemen nu een grote snee Ganda Ham, en smeren er wat Meili honing op".
Dat krijg je er misschien wel uit, maar ja, dan heb je het eerst wel gehoord natuurlijk.
Maar ik ben ervan overtuigd dat dergelijke programma's zo snel gaan vervelen dat de kijker zal afhaken.
Dat is al een stap verder dan wat ik in gedachten had. Ik dacht een soort stream waar een programma + reclameblok (zoals nu) in verwerkt zit, zonder de opties dat de hardware/software kan detecteren wat nu juist het programma is en/of de reclame. Alsof de reclame = programma en omgekeerd.

Citaat:
Dat is geen lamme goedzak mentaliteit, maar liever lui dan moe.
Laat ik het zo zeggen: het interesseert me geen reet om reclame zitten uit te knippen... als ik een programma of film wil, dan koop ik dat. Voor het overige ben ik tevreden met Fast forward en Reverse. Mocht men dat toch invoeren, dan zal ik wellicht die kleine zaken niet meer bekijken... ik weet het (nu nog) niet.

Citaat:
Ben jij toch wel een kommaneuker.
Ik zat op haar schoot en rustte uit.
Ik zat op haar, schoot en rustte uit.

Of wat een komma(neuker) al niet kan doen(/bekomen)?

Je moet misschien ook een beetje meer kommaneuker worden, zodat de argumentatie in de mails die je verzendt niet als 'marktinformatie', vertikaal, wordt geklasseerd?

Citaat:
Voor mensen als jij telt misschien alleen het getal, er zoveel mogelijk hebben.
Daar draait het niet om, ik heb veel zenders op satelliet die ik gratis heb, en in uitstekende kwaliteit en met interessante inhoud (de BBC's, heel het Freesat aanbod in feite, De Duitse (HD) zenders, enz.)
Dat betekent niet dat ik de Vlaamse zenders niet in de best mogelijke (ook in HD) kwaliteit wil, en die vind ik op de kabel.
Jongen, je weet totaal niet 'wat er telt' voor mij en je ziet wellicht echt de komma's niet. Als je voor 'kwaliteit' meer moet betalen, als je voor géén reclame meer moet betalen... dan betaal ik daarvoor. En ja, aan die max prijs te betalen staat natuurlijk een limiet: wat ik 'redelijk' vind, of in 't slechtste geval, wat mijn geldbeugel max kan trekken. Ik betaal 8€/maand voor dat bakske... ik ga daarover niet zagen. Als ze mij 15€ vragen om geen reclame te zien, fine. (of ze er daarmee gaan geraken, dat zal niet, maar bon, u got the picture I hope).

Citaat:
Hoe weet jij dat ?
Bij de meeste mensen die op een appartement wonen, is er al een grote kans dat het niet kan, omwille van het feit dat ze geen zicht op het zuiden hebben, of dat er in de gemeentewetgeving staat dat schotels enkel mogen als ze niet aan de gevelzijde hangen, en dan heb je al een grote kans dat je daar gee vrij zicht op het zuiden meer hebt.
Omdat men dat anders al lang had geïmplementeerd, nee? Voor de rest weet ik evenveel of evenmin als jij. Uiteindelijk draait het, zoals elders hier aangehaald, over geld. Wat het meeste opbrengt (de massa in dit geval), dat krijgt focus en wil men 'in de hand houden'. De Evel ones kunnen dat uitbuiten. Dat je daartegen ingaat is 'logisch', maar er zijn veel te veel mensen die in de 'andere kamp' zitten...dwz, mensen die het verschil niet kennen ts kabel/sat en de mogelijkheden/beperkingen, mensen met interesse voor 'dit probleem'. Daarom dat ik eerder aanhaalde dat die dingen pas echt evolueren als ze van 'elders' komen overgewaaien (de buurlanden, overzee)... maar als ge dat zegt, zijt ge nen tamme/lamme zak. Tjonge jonge. Op dit moment brengt ge dus een storm in een glas water teweeg: dat is uw 'schokeffect'. Ferm!
Misschien moet de satellietfreak eerst effe checken of hij een schotel mag hangen voor hij zich ergens nestelt... of is dat erover?

Citaat:
Oude brol ?
Straks kun je daar wel meer gratis doorspoelen en staat er een slot op je digicorder.
Waar sta je dan met uw nieuwe brol ?
Jaaa, "HD" beeld op een analoog toestel: met een antenne in de analoge tuner op plasma/lcd of projector... dat is nét wat we willen zie!

Citaat:
Jij hebt niet te oordelen wat een "echte" filmfan is.
Jij lijkt mij zo'n type dat altijd moet kunnen vertellen dat hij er bij was, een meeloper die doet wat de media zeggen dat hij moet doen.
Die mosselen eet, niet omdat hij er echt zin in heeft, maar omdat hij in de krant gelezen heeft, dat de nieuwe Zeeuwse mosselen weer uit zijn, en hij moet toch tonen dat hij "mee" is, nietwaar ?
Kan mij het schelen wanneer een film precies voor het eerst uitgekomen is.
Hoort madame Soleil bezig! De media geloven, ik doe niet anders, dat is mijn missie maat... Zeker zijn van uw stuk he, zag je dat niet in uw glazen bol?
BTW: tegenwoordig zijn het asperges waar ik op jaag, geen mosselen (het seizoen van de mossel is net voorbij mocht je dat niet weten...en met 'restjes' of diepgevroren rommel ben ik natuurlijk niet tevreden!). Oh nee, snob, meeloper!
Edoch, geen filmfan, I rest my case.

Citaat:
Neen, moet dat ook al ?
Ik kom op voor mijn rechten als consument, de commercie en nog enkele slimmeriken die denken dat ze sympathiek zijn als ze andermans belangen dienen zal wel voor haar geldgewin opkomen.
Dat moet niet, maar zoals bij vele zaken staan de beste stuurlui steeds aan wal. Uw 'opkomen voor mijn rechten en geldgewin' repliek is natuurlijk het cliché antwoord bij uitstek. Ik zou écht eens willen dat de commercie haar deuren sluit voor... laat ons zeggen, we beginnen met een dikke maand. Eens zien hoeveel doden er gaan vallen (ps: ik ben maar een simpele werknemer hoor, mocht je toevallig anders gaan denken)

Citaat:
Goh, 7,80€ en je moet maar binnen de 3 maanden opgejaagd 10 films zien.
Leuk toch, doet mij denken aan ECI indertijd, moest je ook om de zoveel tijd een boek of film lezen/bekijken.
Laat maar, ik wil mij niet verplicht voelen om om de haverklap een film te zien omdat het einde van de 100 dagen nadert.
Daar gaat het toch helemaal niet over man. *zucht* Neem dan 10 tickets, tegen 8,8€...waarbij je 0,80 € betaalt voor de 'leuke' verpakking? Djeezes. Dat zijn de laagste prijzen om een film te gaan bekijken (dwz, winst voor hen). Een blik cola is ook duurder dan een pak van 24 blikken, maar ik ben dan ook Colaverslaafd, nietwaar?

Citaat:
Gratis bij een doos koeken, of wat...
Ik ben dit jaar trouwens ook al gratis geweest, voor mijn verjaardag.
Nu ja, de zaal was absoluut verlaten.
Als echte filmfan heb je natuurlijk privileges om 'gratis' naar de film te kunnen he, wist je dat niet? Snob, meeloper, remember!
Ah voila zie; nog een reden waarom de ticketprijzen omhoog moeten, anders kunnen diegenen die 1 keer per jaar naar de bios trekken met hun verjaardag geen filmke 'meepikken'

Citaat:
De zaken niet omdraaien.
De prijzen slaan voortdurend op, terwijl je tegelijkertijd minder krijgt.
Het zijn sommige commercanten die nooit genoeg hebben, en altijd maar denken dieper in uw zakken te kunnen zitten.
Het is niet voor niets dat er meer bier thuis gedronken wordt, dat de cinema's voor 2/3e leeg zitten, enz.
Dan zegt men "de mensen kunnen het zich niet meer permitteren omwille van de crisis".
Er is een verschil tussen u iets niet kunnen permitteren, en u niet willen laten uitbuiten.
En weer die commercanten he, dat zijn toch échte smeerlappen dat het niet te doen is!
Als de mensen niet meer buitenkomen (en thuis drinken, roken, filmpjes kijken, name it...) dan wordt er geen geld opgedaan daar...of tenminste, de colruyt gaat er meer aan verdienen (want het geld wordt in die supermarkt uitgegeven, verplaatsing dus). Doorgaans wordt er ook minder betaald (want op resto, naar de bios gaan, is sowieso duurder - foei btw, afzetters!- en de colruyt biedt de laagste prijs). Dus, de consument die thuis zijn plezier maakt kan bovendien een stukje sparen (jaa, dat is wat ge moet doen jongens, sparen in crisistijd!)... de bios, restokes weet ik veel, die willen 'overleven' moeten het doen met x% minder inkomsten, maar doorgaans blijven hun kosten hetzefde dus, ofwel sla je uw prijs op, ofwel zegt ge, gij en gij, buiten, sorry maar ja... worst case scenario: de boeken toe. De commercant die wat 'reserve' heeft, die overleeft dat wel, maar ja, er zijn er vele anderen. Dus... voelt gij u maar uitgebuit, ik probeer mijn steentje op een andere manier bij te dragen door mij niet in te houden.
Als 't puntje bij paaltje komt, moet ge eens verder kijken dan 'de commercanten zitten in mijn zakken'. Diegenen aan wie gij uw stem hebt gegeven, DIE zitten nu in uw zakken. Rotte appels zitten er jammergenoeg overal. Soit, andere discussie.

Citaat:
Om te beginnen hadden zij een regering die de DVB-T licenties niet jarenlang onbenut heeft gelaten, om ze daarna in handen te spelen van een monopolist.
Ze hadden dus een succesvolle prijsbreker (Digitenne).
Daarnaast is er ook nog de concurrentie van glasvezel (fiber to the home), ook weer iets wat de politiek hier tegengewerkt heeft.
Op die glasvezel sturen ze een DVB-C signaal met een ruim ongecodeerd basispakket...
Bovendien heeft UPC gemerkt dat heel wat gebruikers van analoge TV niet op digitaal wilden overschakelen, omwille van het gebrek aan vrije hardwarekeuze.
Die zijn daar dus consequenter in het neen zeggen dan hier.
Eigenlijk precies wat u mij verwijt....

Ge moet u echt wat trainen in het kommaneuken denk ik. Verwijt ik jou iets? Ik dacht het niet. Zoals al verschillende keren aangehaald, ik stem voor u. Gij hebt gelijk ivm hardware, versleuteling etc. Maar ik maak er geen drama van, ik denk, dat gaat veranderen, naar analogie met de buurlanden. Maar dat kan nog wat duren. Deze discussie is al jaren aan de gang en er is geen oor naar. Tot zolang je niemand van hogerhand achter u staan hebt, iemand die de boel trekt kunt ge dat op uw buik schrijven. Wilt ge per se klacht neerleggen, een probleem aankaarten, doe het dan op de manier dat zij het voorschrijven want anders: klassement.
Als mijn TV abo xx€ per maand zal kosten , dan zeg ik die TV op. Als de reclame mij zodanig 'stoort', dan zeg ik die TV op. De vraag alleen is, wat mag die xx€/maand voorstellen? Voor de ene is 10€ perfect, voor de andere is het al veel te duur. 'Duur/goedkoop' is relatief nietwaar.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 11:40   #205
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat ze terug zoals vroeger de reclame "tussen" 2 programma's zetten in plaats "middenin".

Vroeger was dat wet.
En kon men zijn film zien.
Voil�*.

Manneke Paul mag van VTM niet meer plaspauze zeggen, als de reclame begint.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 11:52   #206
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Voil�*.

Manneke Paul mag van VTM niet meer plaspauze zeggen, als de reclame begint.
Veel van de tv-reklame brengt weinig op. Kijk naar de auto-verkoop...
Oud 25 april 2013, 12:27   #207
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
VTM en Telenet staan elkaar dan wel naar het leven, maar als het erop aankomt om de kijker-consument-melkkoe eens lekker droog in de kakker te pakken zijn ze zeer solidair. Tot in het parlement toe.
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...betalend.dhtml

Van Thillo zijn hele zakelijke model stuikt ineen, en nu gaat die een wanhoopspoging doen om via zijn macht de andere spelers in deze markt + de politiek voor zijn kar te spannen om de consument eens goed te' kunnen pakken. Laat ons maar hopen dat er bij de drie partijen van de vlaamse regering genoeg zitten die zich niet voor die man zijn kar laten spannen.
Als de vlaamse regering hierop toegeeft, is de verknechting definitief.
Voor mij is dat de emmer die de druppel doet overlopen. Tv de deur uit!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 13:23   #208
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Veel van de tv-reklame brengt weinig op. Kijk naar de auto-verkoop...
Als dat niet 'opbrengt' dan is het op termijn gewoon gedaan met commerciële TV/radio, want die worden grotendeels uit reclameopbrengsten betaald, toch? Dus uit dat oogpunt is het 'normaal' dat ze ons de reclame in de strot rammen.

Of er commerciële TV moet zijn of niet, is een andere vraag.

Een nieuwe Loekie zou inderdaad eens cool zijn, of voor en na het programma inlassen indeed... maar ja, 'how far can we go', proberen waard? :-s
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 14:54   #209
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gaat ook niet komen, er gaat teveel concurrentie komen om dit te kunnen doen.
Als VTM zegt dan het niet mag zie ik niet in wie er concurrentie kan bieden behalve dan een andere zender, als rechthouder mogen ze dat eisen.
Oud 25 april 2013, 15:01   #210
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Als dat niet 'opbrengt' dan is het op termijn gewoon gedaan met commerciële TV/radio, want die worden grotendeels uit reclameopbrengsten betaald, toch? Dus uit dat oogpunt is het 'normaal' dat ze ons de reclame in de strot rammen.

Of er commerciële TV moet zijn of niet, is een andere vraag.

Een nieuwe Loekie zou inderdaad eens cool zijn, of voor en na het programma inlassen indeed... maar ja, 'how far can we go', proberen waard? :-s
Juist: voor & na een programma reklame: daar kunnen er véél mensen mee leven.

Oud 25 april 2013, 19:14   #211
henke54
Partijlid

henke54's schermafbeelding

Standaard

BWAHHHHAAAHAHHAAA....LOL....nog zo een mop, en t'is zondag :
Citaat:
De voorbije maanden regende het klachten bij de Vlaamse televisiezenders, omdat steeds meer digitale-tv-kijkers reclame doorspoelen. De commerciële zenders zien hierdoor hun inkomsten kelderen. Dit vormt volgens hen ook een bedreiging voor het kwalitatieve Vlaamse televisieaanbod.
http://www.demorgen.be/dm/nl/2909/tv...itale-tv.dhtml
henke54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 21:18   #212
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als VTM zegt dan het niet mag zie ik niet in wie er concurrentie kan bieden behalve dan een andere zender, als rechthouder mogen ze dat eisen.
De kabel gaat dit jaar nog opengesteld worden.
Telenet en Belgacom komen met Ci+.
De Xbox en PS4 komen uit met ppv, net zoals netflix er aankomt.
Oud 25 april 2013, 21:24   #213
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Rat, ik heb de indruk dat jij denkt dat iedereen behoefte heeft aan al die bullshit.
Niets is minder waar.
De meeste mensen kijken altijd naar dezelfde zenders. Er is een GRENS aan alles: de kijkers zullen NIET blijven méér betalen voor uitzendingen en reklame waarover ze mistevreden zijn.
Als de mensen niet meer willen betalen dan zal VMMa en SBS op lange termijn moeten inbinden. Die macht heeft de consument.

Echter Zal Telenet het creatief spelen indien VMMa en SBS gelijk krijgen, extra betalen als je de zenders van VMMa en SBS wilt hebben.

VMMa en SBS beseffen niet dat ze de oorlog aan het verliezen zijn ondanks dat ze de huidige veldslag aan het winnen zijn.
Oud 26 april 2013, 00:15   #214
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgacom laat ook geen vrije hardwarekeuze toe.
Dus, als ze met 2 zijn is het OK...

Citaat:
Bij Telenet kan je nog een digibox kopen, dit kan je niet bij belgacom. Echter hoor ik geen kritiek daarover.
Klopt niet, ook bij Belgacom kun je een decoder kopen.
Maar waarom moet er eigenlijk iets gekocht worden, als het basisaanbod onversleuteld wordt doorgestuurd, is er een massa aan TV's die geen extra hardware nodig heeft...

Citaat:
Wat betreft de huur van de digicorder. Deze is nog redelijk van prijs. Een smartcard +setup-box is meestal niet goedkoper. Tv-vlaanderen bied je enkel een CI-module + smartcard aan voor 179 euro. Dan heb je nog geen TV die compatible is of een decoder. Na 2 jaar heb je geen garantie meer. Dit heb je wel bij het huren.
Natuurlijk heb je eeuwig garantie bij huren, je betaalt ook eeuwig.
Prijs is trouwens niet het enige argument.
Mijn Dreambox 8000 kost massa's meer dan ik zou uitgegeven hebben aan huur van een HD digicorder, maar dat toestel geeft mij een grote vrijheid, die ik niet heb bij Telenet, Belgacom of de goedgekeurde decoders van TVV.
Oud 26 april 2013, 00:17   #215
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een argument tegen Telenet en Belgacom, ze willen echt hun bakje opdringen aan ons. Ik weet evenwel niet of ze dat wettelijk wel kunnen vrijgeven voor hardware in de TV zelf
Ik weet het wel, voor de zomer komt Telenet met CI+ uit, en is dus een digibox/corder niet meer verplicht.
Dan gaan al diegene die zeggen dat het niet mogelijk is, plots een ander liedje zingen.

Citaat:
ze hebben daar geen controle op en dat mag niet van de aanbieders zoals VTM en de rest. HD opnames moeten beschermd blijven en dat is niet gegarandeerd hierdoor, het is een ingewikkelde zaak.
Blablabla, in het buitenland kan het wel.
Raar dat het hier allemaal niet kan.
Oud 26 april 2013, 00:18   #216
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Inderdaad, in plaats van dat je opnames gegijzeld zitten op de digicorder, neem je de gevangenis via de CI+ module overal mee.
Je eigen draagbare gevangenis dus...
Oud 26 april 2013, 00:57   #217
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik dacht een soort stream waar een programma + reclameblok (zoals nu) in verwerkt zit, zonder de opties dat de hardware/software kan detecteren wat nu juist het programma is en/of de reclame. Alsof de reclame = programma en omgekeerd.
Waarmee je duidelijk bewijst dat je van de techniek niets snapt.
Ik knip die reclame er op zicht uit, ik laat dit niet over aan sofware die automatisch zoekt waar hij denkt dat er reclame is.
Ik skip dus minuut per minuut, tot ik een reclame tegenkom, dan ga ik 10s achteruit, enz. tot ik tot op de frame nauwkeurig de reclame te pakken heb.
Of "het systeem" weet wat reclame is of niet, maakt dus niets uit.

Citaat:
Laat ik het zo zeggen: het interesseert me geen reet om reclame zitten uit te knippen..
Mij wel, en mij interesseert het geen reet of het u een reet interesseert.
Ik volg de meute niet, ik ben geen meeloper.

Citaat:
Ik zat op haar schoot en rustte uit.
Ik zat op haar, schoot en rustte uit.

Of wat een komma(neuker) al niet kan doen(/bekomen)?
Vreemd, ik ken een individu dat heel graag met exact dit voorbeeld op de proppen komt.
Vindt zichzelf heel intelligent en grappig, de anderen vinden het vooral een vervelend mannetje dat altijd moet gelijk hebben.

Citaat:
Je moet misschien ook een beetje meer kommaneuker worden, zodat de argumentatie in de mails die je verzendt niet als 'marktinformatie', vertikaal, wordt geklasseerd?
Misschien zijn de mensen aan de andere kant niet integer en maakt het eigenlijk niet uit wat je schrijft ?

Citaat:
Jongen, je weet totaal niet 'wat er telt' voor mij en je ziet wellicht echt de komma's niet.
Ja, maar jij in al je pretentie gaat wel eens betalen wat "dé" filmliefhebber is, wat "dé" satellietkijker belangrijk vindt.
Je kent er duidelijk niets van, maar wilt je toch met alles moeien.

Als je voor 'kwaliteit' meer moet betalen, als je voor géén reclame meer

Citaat:
Omdat men dat anders al lang had geïmplementeerd, nee? Voor de rest weet ik evenveel of evenmin als jij.
Ik weet er 10x meer van dan jij, ook het voorbeeld van daarstraks (verbergen van wat reclame is) toont aan dat je er helemaal niets van kent.
Ik daarentegen knip mijn reclames uit, brand DVD's van mijn opnames, en dat al jaren.
Kom dus niet vertellen dat jij evenveel weet als ik.

Citaat:
Dat je daartegen ingaat is 'logisch', maar er zijn veel te veel mensen die in de 'andere kamp' zitten...dwz, mensen die het verschil niet kennen ts kabel/sat en de mogelijkheden/beperkingen, mensen met interesse voor 'dit probleem'.
Weet ik ook wel, de bedoeling is dan ook in de eerste plaats bewustwording.
Mensen duidelijk maken dat wat hier gebeurt helemaal niet doodnormaal is, dat wij de uitzondering in Europa zijn, en niet omgekeerd.

Citaat:
Daarom dat ik eerder aanhaalde dat die dingen pas echt evolueren als ze van 'elders' komen overgewaaien (de buurlanden, overzee)... maar als ge dat zegt, zijt ge nen tamme/lamme zak.
Maar gij zijt ne lamme zak.
Is de situatie op de energiemarkt veranderd omdat iedereen bleef waar hij was, en iedereen elke prijsstijging bleef slikken, of is die veranderd omdat de mensen zich niet als een lamme zak gedroegen ?
Ik ben al jaren geleden veranderd (in 2005 als ik mij goed herinner), en als ik dat vertelde werd dat in het belachelijke getrokken.
En nu komen al die meelopertjes ook achter.
In 2001 of zo begon ik voor het eerst TV op te nemen met een TV kaart (bron analoge kabel --> MPEG2).
Maar jongens toch, mensen vonden dat zo raar dat ik dingen opnam, en dan doorspoelde.
Wat was dat nu voor nodig, wat had je daar nu aan ?
Toen de eerste HDD recorders uitkwamen, volgde de meute een beetje, en met digitaal volgden zij helemaal.
Op sommige gebieden ben ik gewoon jaren voor op de bende meevolgers, die wachten tot een of andere BV hetzelfde komt vertellen als ik.

Citaat:
Tjonge jonge. Op dit moment brengt ge dus een storm in een glas water teweeg: dat is uw 'schokeffect'.
Maar wel erg genoeg precies dat betweters als jij er altijd voort moet op reageren.
Raar, hee, voor iets dat niets betekent...

Citaat:
Ferm!
Misschien moet de satellietfreak eerst effe checken of hij een schotel mag hangen voor hij zich ergens nestelt... of is dat erover?
Je spreekt jezelf wat tegen, enerzijds wil jij doen geloven dat het allemaal niet uitmaakt, dat satelliet, kabel, IPTV of DVB-T allemaal gelijkwaardig zijn, anderzijds zijn de satkijkers 'freaks'.
Tot slot nog eens herhalen : je hoeft niet te kiezen : ik heb 'best of both worlds' : kabel voor de betaalzenders, sat voor de vrije zenders.

Citaat:
Jaaa, "HD" beeld op een analoog toestel: met een antenne in de analoge tuner op plasma/lcd of projector... dat is nét wat we willen zie!
Liever je blauw betalen om commerciële brol door te spoelen, ja...

Citaat:
BTW: tegenwoordig zijn het asperges waar ik op jaag, geen mosselen (het seizoen van de mossel is net voorbij mocht je dat niet weten...
Als ik zin heb in mosselen zal ik wel mosselen eten (als die verkrijgbaar zijn).
Maar ik jaag niet op asperges, neen.
Ik heb waarschijnlijk een of andere BV's lokroep aan de meelopers gemist.

Citaat:
Dat moet niet, maar zoals bij vele zaken staan de beste stuurlui steeds aan wal. Uw 'opkomen voor mijn rechten en geldgewin' repliek is natuurlijk het cliché antwoord bij uitstek.
Neen, hoor.
Kijk naar veel reacties, die zijn weinig mondig, de meesten zijn totaal niet op de hoogte van het technische (jij ook niet), en er zijn er een pak die altijd denken dat ze zich in de plaats van de aanbieders moeten stellen en hun belangen bepleiten.
Mijn reacties zijn dus helemaal niet typisch.

Citaat:
Daar gaat het toch helemaal niet over man. *zucht* Neem dan 10 tickets, tegen 8,8€...waarbij je 0,80 € betaalt voor de 'leuke' verpakking? Djeezes. Dat zijn de laagste prijzen om een film te gaan bekijken (dwz, winst voor hen). Een blik cola is ook duurder dan een pak van 24 blikken, maar ik ben dan ook Colaverslaafd, nietwaar?
Goh, die Cola kun je heel lang bewaren, daar hoef je je dus nooit voor opgejaagd te voelen.
Neen, ik koop er geen 10, liever dagelijks een film op Prime (en andere zenders, ik beperk mij niet tot Prime).
Vandaag een uitzondering gemaakt : met de les Spaans naar de Budascoop geweest (Infancia Clandestina).

Citaat:
Als echte filmfan heb je natuurlijk privileges om 'gratis' naar de film te kunnen he, wist je dat niet?
Wat interesseert het mij wat jij denkt dat een 'echte' filmfan is ?
Laat staan dat ik daar zou willen aan beantwoorden.
Jij bent de norm niet, je bent maar een pedant ventje.

Citaat:
de bios, restokes weet ik veel, die willen 'overleven' moeten het doen met x% minder inkomsten, maar doorgaans blijven hun kosten hetzefde dus, ofwel sla je uw prijs op, ofwel zegt ge, gij en gij, buiten, sorry maar ja...
Weer economisch inzicht van mijn voeten.
De cinema en dergelijke hebben hun prijzen jaar na jaar serieus verhoogd, ook toen er geen crisis was.
Je moet mij ook eens uitleggen hoe je door hogere prijzen in crisistijd meer inkomsten gaat ceëren, nog veel meer mensen wegjagen, ja.

Citaat:
ik probeer mijn steentje op een andere manier bij te dragen door mij niet in te houden.
Heel dom, uw signaal is dus : jij verhoogt en ik blijf komen, dus je kunt blijven verhogen, ik kom toch aan om het even welke prijs.
Totaal oneconomisch gedrag dus.

Citaat:
Ge moet u echt wat trainen in het kommaneuken denk ik. Verwijt ik jou iets? Ik dacht het niet.
Neen, je komt gewoon eventjes zeggen wat dé filmfan is, wat dé satellietkijker drijft, enz.

Citaat:
Zoals al verschillende keren aangehaald, ik stem voor u. Gij hebt gelijk ivm hardware, versleuteling etc.
Toch vreemd, op elk punt komt ge zeggen dat ge niet akkoord zijt, om dan maar te eindigen met ik steun u, ben het helemaal met u eens.
Geloofwaardigheid een dikke nul.

Citaat:
Maar ik maak er geen drama van, ik denk, dat gaat veranderen, naar analogie met de buurlanden.
Het verandert, maar dan ten kwade.
En als het hier lukt, gaan ze het in de buurlanden ook proberen.
Wij zijn het testlabo deze keer.
En als er genoeg lamme goedzakken blijken te zijn, die gewoon nog eens zoveel euro per maand erbovenop gooien, dan gaan ze dat voorbeeld navolgen in het buitenland.

Citaat:
Wilt ge per se klacht neerleggen, een probleem aankaarten, doe het dan op de manier dat zij het voorschrijven want anders: klassement.
Geloof jij nu werkelijk dat het aan de vormvereisten ligt ?
Man, man, toch.
In Nederland wilden de politic zelf de kabel openstellen en diezelfde Kroes floot hen terug, ze mochten niet van haar.
Zegt genoeg over aan welke kant zij staat.

Citaat:
Als mijn TV abo xx€ per maand zal kosten , dan zeg ik die TV op.
Dus eigenlijk na lang doen alsof je het allemaal zo anders doet, zeg je precies hetzelfde ?
Ken genoeg mensen die het altijd oneens zijn met mij, maar uiteindelijk precies hetzelfde doen, kwestie van niet te moeten toegeven dat ik gelijk had.

Citaat:
Als de reclame mij zodanig 'stoort', dan zeg ik die TV op. De vraag alleen is, wat mag die xx€/maand voorstellen? Voor de ene is 10€ perfect, voor de andere is het al veel te duur. 'Duur/goedkoop' is relatief nietwaar.
Ik zal er minder last van hebben dan jij, dat weet ik nu al.
Oud 26 april 2013, 01:38   #218
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
achemeneu
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...45645796,d.d2k

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 06:53   #219
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
De kabel gaat dit jaar nog opengesteld worden.
Telenet en Belgacom komen met Ci+.
De Xbox en PS4 komen uit met ppv, net zoals netflix er aankomt.
Dat is zo maar als VTM zoiets beslist dan is dat zo voor alle kanalen, of dit nu kabel of Xbox is. We kunnen al programma's zonder reclame kopen bij Telenet hè, slechts 2-3 euro per aflevering. Dat zal bij Xbox en Netflix niet anders zijn als VTM dat zo beslist.

Die paar goeie programma's kunnen ze dan steken waar de zo'n niet schijnt maar er is geen concurrentie om over te stappen als je dat bepaald programma wil zien.
Oud 26 april 2013, 07:28   #220
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet het wel, voor de zomer komt Telenet met CI+ uit, en is dus een digibox/corder niet meer verplicht.
Dan gaan al diegene die zeggen dat het niet mogelijk is, plots een ander liedje zingen.
We zullen nog moeten afwachten wat het aanbod van Telenet precies gaat zijn. Er werd inderdaad aangekondigd dat ze CI+ modules zouden gaan leveren - maar er werd ook bijgezegd dat dat alleen voor door hen gecertifieerde TV's zou gelden, en bedoeld was als tweede toestel, niet als vervanging van de digibox.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be