![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Burger
|
![]() Neenee, je verstaat het niet, het is altijd beter dat je weet dat er mensen zijn dioe meer rechten hebben dan jij, dat geeft je een doel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in den bak te laten smijten. En wat ik ook nog kwijt wou: veel voorbeelden in deze draad gaan over het principe "voor meer service moet je ook meer betalen". Met dat principe op zich heeft niemand een probleem (behalve jaloezigaards). Maar ten eerste gaat het toch wel over kinderen; en daar zit onze cultuur net iets genuanceerder in mekaar. En ten tweede is er toch wel degelijk een nadeel: - fysisch want je moet langer wachten - psychologisch, want je ziet een file van vb. 20 mensen, en je denkt dat dit doenbaar is om daarvoor te wachten. Maar dan komen er om 5 passanten zo van die voorstekers, zodat de werkelijke file eigenlijk 25 wordt. Ten derde: Kwalibi zou hiervoor veel duidelijker moeten communiceren. "Je kan voorbijgestoken worden door zij die daarvoor willen betalen". Nu zeggen ze enkel dat je door te betalen, wachtrijen kunt vermijden. De realiteit is dat jij langer moet wachten, omdat anderen meer betalen. Nu, genoeg daarover gezeverd. Alles is al zeven keer gezegd. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen zien dit trouwens reeds heel vaak op school. Sommige kinderen hun moeders zijn vaak in loondienst bij andere kinderen op dezelfde school. Kinderen weten dus dat er verschillen zijn en dat die verschillen vaak te maken hebben met geld. Zelfs in de films van één van de grootste en meest kindvriendelijke bedrijven in de wereld leren ze kinderen reeds aan dat er verschillen zijn en dat kinderen van ouders met geld meer kunnen en meer mogen dan kinderen van ouders zonder geld. Disney doet niets anders dan de kinderen daar dagelijks op wijzen. Zelfs in de tekenfilms van Donald Duck worden de verschillen tussen arm en rijk dubbel en dik uitgesmeerd. Doe dus niet kinderachtig door te zeggen dat men kinderen moet beschermen tegen de verschillen tussen rijk en arm. Want niets is beter voor een kind, dan het juist zeer jong reeds te leren dat die verschillen er zijn en dat men die verschillen wel voor de schijn kan wegwerken, maar dat ze er toch blijven en dat men daar dagelijks mee geconfronteerd word. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat nog erger is met jouw bemoeienis: ik ben niet eens begonnen met kinderen wijs te maken dat iedereen gelijk zou zijn. Seffens gaat ge nog beweren dat ik eigenlijk artikel 10 van de grondvod zou willen wijzigen ... ( De Belgen zijn gelijk voor de wet; zij alleen ...) Of zijt gij in het echte leven zo'n voorkruiper? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wet is niet voor iedereen gelijk !!!! Wie wat meer geld heeft dan iemand anders, heeft voor de wet ook een beetje meer gelijk. En als ik er voordeel uit haal om een betere behandeling te bekomen door meer te betalen, wel dan wil ik die betere behandeling hebben als ik het kan betalen. Waarom zou ik te vreden moeten zijn met een boerse behandeling, als ik mij kan laten behandelen als GOD in Frankrijk !!!! Dat is toch de reden waarom vele niet in Vlaanderen op vakantie gaan, maar een hotel boeken in goedkopere landen. Daar kunnen ze hun vakantie doorbrengen alsof ze miljoenen bezitten, ook al hebben ze er geld voor moeten lenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet véél meer betalen voor een sociale woning dan een leefloner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie begint met voorkeursbehandelingen van "ah meneer met zijne hoed of madam met hare bontjas eerst"....euh is slecht bezig en dat wordt door alle andere klanten ook ervaren. En als die toevallig bij elkaar in een rij staan dan ziet iedereen dat. En is iedereen ontstemt. Behalve wie voorrang gekregen heeft natuurlijk. In elk geval als zelfstandige riskeer je dat na een tijd alleen die voorrang klanten er nog zullen staan en de ganse rij klanten bij uw concurrent zal gaan aanschuiven. Hoever ben je dan gekomen? Dus elementaire beleefdheid is een gouden zaken regel. Dat is meteen ook zo waarom je op de éne vakman lang zult moeten wachten en de andere dure meteen kan komen. De één heeft veel klanten en is gerespecteerd en de andere heeft geen of weinig klanten want die heeft meteen tijd voor u. Oordeel daar maar zelf eens over allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maw, "voor kinderen gelden andere regels, alle kinderen gelijk", kan in principe niet, dat wordt hier reeds bepaald aan de kassa, door wat ouders willen of kunnen spenderen. En dat fenomeen speelt zich af aan eender welke andere (niet-Walibi) "kassa". Citaat:
Uiteindelijk, over hoeveel percent van het totale aantal bezoekers zou men hier spreken, potentiële fastlane bezoekers? Hoeveel extra minuten zou dat den gewonen mensch kosten in de wachtrij?... als ik hoor/lees dat het gros van de mensen al klagen als ze 33€ (zonder korting) moeten uitgeven voor een dagje pretpark (40€ incl trein), vermoed ik dat het een echte minderheid blijft, toch? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie het op het vlak van geluk tegenvalt (bv. geen kans op buitenlandse stages), kan dit meestal goedmaken door zich in te zetten. Noem mij idealistisch, maar ik kijk hiervoor dan ook vooral naar mijn vader, die nu zo welgesteld is omdat hij heel zijn leven hard heeft gestudeerd en gewerkt. Natuurlijk had hij hier en daar geluk met jobaanbiedingen, maar hij heeft zich evengoed naar de top moeten werken. Het is aan iedereen zelf de keuze wat te doen met zijn/haar leven. En ik ben er vast van overtuigd dat inspanning loont. Ben ik daarvoor in een ander z'n cynische ogen een snotjoch dat nergens van weet, bon, dan is dat maar zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Klopt. Ik betaal ook liever iets meer voor een degelijke zorg dan dat alles per se aan conventietarief moet men foefelen om het rendabel te houden. Zo betaalden we graag de ambulance wat extra die mijn vader naar het ziekenhuis bracht, hoewel dat wettelijk niet mag, want hij was proper en zover ik kan beoordelen, handelde zoals het moet (iets dat niet evident is bij ambulances). Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
I.v.m. kinderen, kijk naar mijn vorige post en naar wat Jantje hierover vertelt. En het is 'deutsche Erdbeere' i.p.v. 'Duitse eirdbeese'. Hoewel ik niet zie waarom u hier nu de Duitse toer opgaat. Of hebt u iets tegen mijn Engelse gebruikersnaam? Het was een willekeurige keuze, hoor. Ik geef toe dat ik er niet echt over heb nagedacht, maar ik vind 'm wel leuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() AL die pretparken hier zijn marginale prutsparkjes. Voor prullig marginaal vuil gespuis.
Echte rijken gaan naar Disneyworld zoals ze even naar de speeltuin gaan en zwijgen daar over... |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Europees Commissaris