![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Velen weten dat niet, hoor. Zelfs Micele lijkt te veronderstellen dat fietsers moeten uitwijken, omdat ze anders een overtreding begaan m.b.t. artikel 7.2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, ook het wangedrag van fietsers en voetgangers vertaalt zich in dergelijke hindernissen ten koste van de automobilist.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het drama...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle artikels moeten opgevolgd worden zegt gedragsregel Art 7.1. De wegcode is wel een verouderde lappendeken maar zoveel artikels die mekaar tegenspreken of kunnen "opheffen" bestaan er nu ook niet. Indien wel geef me eens een vb van een artikel dat een ander artikel "opheft", al is het maar ten dele. Het artikel 7.2 zegt wel duidelijk dat weggebruikers andere weggebruikers niet mogen hinderen. Dat zint jou precies niet. Is nochtans het verkeersregelement. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 januari 2014 om 17:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Topic: Fietsers die het rood licht negeren ...
11 blz maar weer verzand in ... spijtig.
![]() |
#208 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zolang je de wegcode blijft beschouwen als een bont allegaartje vrijblijvende adviezen waaruit u als fietser slechts die regels hoeft te respecteren die u goed uitkomen, is het overduidelijk dat je er geen sikkepit van begrepen hebt. Steek dus gerust maar je kop in 't zand. Je postings zijn dan ook niks meer dan waardeloze zattemans-cafétoogpraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Eerlijk gezegd begrijp ik al die commotie rond fietsers die naast elkaar rijden toch niet goed.
Als automobilist had ik daar vroeger nooit lang last van. Wel ja, heel eventjes wel natuurlijk. Na mijn passage en als ik dan soms in de achteruitkijkspiegel keek zag ik altijd wel gebalde vuisten. Dat begreep ik niet. Soms zag ik ook al eens enkele fietsers met fiets en al op elkaar liggen. Vreemd gedrag hebben die fietsers. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een C3-bord aan het begin van een vrijliggend fietspad wordt feestelijk genegeerd. Resultaat: er moeten paaltjes of hekkens komen. Enige tijd geleden hetzelfde geval in Lochristi. En in Brugge reed er enkele weken geleden een wagen doodleuk de fietsbrug op en af om de file na een ongeval te vermijden. Dus, de wegbeheerder zal zich verplicht zien ook daar een hindernis te plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen fietsers die per twee in de BB rijden vormen geen hindernis. Hun rijgedrag is volkomen legitiem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Schepen
|
![]() Het is nu éénmaal onmiskenbaar zo, dat je uit de wegcode enkel die welbepaalde elementen hanteert die jou goed uitkomen. Voor de delen uit diezelfde wegcode die u wat minder passen, steek je gewoon als een rasechte struisvogel 't koppeke in het zand.
Hogerstaande valt trouwens niet enkel mezelf en Micele, doch tevens ook nog meerdere andere forumdeelnemers op. Laatst gewijzigd door lohabra : 19 januari 2014 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En dan noem ik slechts 1 van de vele zaken op, die ze dagelijks feestend negeren. Wat was ook weer de uitkomst van 1 uur controle op het rode licht? Juist ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik u evenwel mag teleurstellen: in een stad als Brugge en Lier worden fietsers wel geverbaliseerd die bijvoorbeeld op de vesten rijden die enkel toegankelijk zijn voor voetgangers. Hetzelfde in Leuven waar enige maanden geleden het repressieve maatregelen tegen fietsers in de voetgangerszone breed uitgesmeerd werden in de media. |
|
![]() |
![]() |