Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 23 april 2014, 08:41   #201
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Wever haalt het voorbeeld van Duitsland aan om dezelfde weg te kiezen voor wat de vermindering der loonlasten betreft. Dat zal wel dat Duitsland concurrentieel is. Het teert op hongerlonen. Bovendien kent Duitsland geen minimumloon. De werkgever betaalt dus als het ware wat hij wilt. Back naar de XIXde eeuw. Niet voor niets dat andere Europese landen steen en been klagen dat Duitsland veel te lage lonen uitbetaalt.

Willen we zo'n systeem? De Wever zou het wel willen, en VOKA ook natuurlijk. En wat VOKA wilt, wilt De Wever want, zoals De Wever parmantig uitriep: "VOKA is mijn baas." Zijn baas misschien, maar niet mijn baas!
En in het NVA programma staat dat het minimumloon behouden blijft, wat is dan uw punt?

Als het over de sociale kerkhoven in de Borinage, Charleroi, La Louvière, Luik,... gaat dan zwijgt u. Dat zijn de zichtbare gevolgen van decennia lang Ps beleid, is dat de toekomst die we in Vlaanderen willen? Moeten we onze blik dan richten op Frankrijk zoals Magnette graag zou willen? Wel, als dat de keuze van de Franstaligen is, dan doen ze maar, wel zonder Vlaanderen dat voor 75% tegen dit soort beleid is...
Cheminot is offline  
Oud 23 april 2014, 09:02   #202
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
En in het NVA programma staat dat het minimumloon behouden blijft, wat is dan uw punt?

Als het over de sociale kerkhoven in de Borinage, Charleroi, La Louvière, Luik,... gaat dan zwijgt u. Dat zijn de zichtbare gevolgen van decennia lang Ps beleid, is dat de toekomst die we in Vlaanderen willen? Moeten we onze blik dan richten op Frankrijk zoals Magnette graag zou willen? Wel, als dat de keuze van de Franstaligen is, dan doen ze maar, wel zonder Vlaanderen dat voor 75% tegen dit soort beleid is...
U komt altijd met dezelfde clichés over het Walenland. Oude vervallen fabrieken en troosteloze landschappen. Dat was het Wallonië van toen, niet meer het Wallonië van nu.

Moest er iemand nu met de wagen voorbij de Ford-fabriek rijden,dan zou hij het daar ook maar troosteloos en intriest vinden.

Vlaamse ondernemers die bedrijven hebben in Wallonië - zoals de Vlaamse ondernemer Naessens- bevestigen trouwens dat er in Wallonië wel degelijk goed wordt gewerkt en innovatie is er troef. Dus het beeld dat u ons wil schetsen over Wallonië klopt van geen kanten meer en is onjuist. Maar het past natuurlijk wel in uw politieke kraam.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 april 2014 om 09:06.
Het Oosten is offline  
Oud 23 april 2014, 09:09   #203
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En in het NVA programma staat dat het minimumloon behouden blijft, wat is dan uw punt?Als het over de sociale kerkhoven in de Borinage, Charleroi, La Louvière, Luik,... gaat dan zwijgt u. Dat zijn de zichtbare gevolgen van decennia lang Ps beleid, is dat de toekomst die we in Vlaanderen willen? Moeten we onze blik dan richten op Frankrijk zoals Magnette graag zou willen? Wel, als dat de keuze van de Franstaligen is, dan doen ze maar, wel zonder Vlaanderen dat voor 75% tegen dit soort beleid is...
Mijn punt is dat de doorsnee-burger er gevoelig op achteruit zal gaan. Index afgeschaft, gretig gebruik gaan maken van de minimumlonen, afbouw sociale zekerheid, dat zijn zo de recepten van de NVA om de kas van de patroons de spijzigen. Maar niet de beurs van de burger.
Het Oosten is offline  
Oud 23 april 2014, 09:15   #204
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
U komt altijd met dezelfde clichés over het Walenland. Oude vervallen fabrieken en troosteloze landschappen. Dat was het Wallonië van toen, niet meer het Wallonië van nu.

Moest er iemand nu met de wagen voorbij de Ford-fabriek rijden,dan zou hij het daar ook maar troosteloos en intriest vinden.

Vlaamse ondernemers die bedrijven hebben in Wallonië - zoals de Vlaamse ondernemer Naessens- bevestigen trouwens dat er in Wallonië wel degelijk goed wordt gewerkt en innovatie is er troef. Dus het beeld dat u ons wil schetsen over Wallonië klopt van geen kanten meer en is onjuist. Maar het past natuurlijk wel in uw politieke kraam.
Goed opgemerkt dat er nu een hele nieuwe Wind door Wallonie waait!
Heeft u die Wind al geanalyseerd?
Wat is daar zo veranderd op die plaatsen in Wallonië waar die nieuwe Wind waait?

Hewel, het Oosten, op die plaatsen passen ze nu de Vlaamse concepten toe die de franstaligen alle jaren halstarrig hebben tegengehouden waardoor la Belgique nu opgescheept zit met een schuldenberg van hier tot de maan.

Die schuldenberg hebben ze via de zesde staatshervorming vakkundig en zoveel mogelijk naar Vlaanderen doorgeschoven zodat Vlaanderen met handen en voeten vastgebonden zit en enkel nog mag besparen (lees zijn Eigen god werkende sociale zekerheid moet afbouwen, zijn Eigen economische heropbouw mag vergeten...) en met alle vrijgekomen middelen gaan ze nu in Wallonië proberen met de precepten waarop Vlaanderen altijd al gewerkt heeft en welvarend was geworden een nieuwe economische reveille tot stand te brengen.

Dus, het Oosten, u geeft hier zelf nogmaals een dubbel en dik bewijs dat Vlaanderen het altijd bij het rechte eind had en dat het de franstalige zelf waren die verantwoordelijk waren voor de Waalse achterstand.
En dat het de franstalige zijn die Vlaanderen nu en altijd verkracht hebben.
marie daenen is offline  
Oud 23 april 2014, 09:26   #205
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De enige consekwente calimero's in la Begique zijn wij, arme Walen.
Jij krijgt als "arme Waal" voldoende transfers om niet weg te kwijnen in caliméro gejammer.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 april 2014, 09:38   #206
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:

Ja, bepaalde gebieden in Wallonië doen het inderdaad goed. Maar de oude industriële bekkens blijven achter, net die regio's waar de Ps incontournable aan de macht is.

Ga eens naar de steden en regio's die ik genoemd heb. Maak eens een tochtje door het arme Wallonië dat nog altijd bestaat. Ga eens met Walen praten die niet in die regio's vinden en vraag hun wat zij vinden van de Borinage, van Charleroi, van Seraing. Zelf kom ik nog veel in Wallonië en elke keer is er in die steden dezelfde troosteloze aanblik. U verwijt mij een oud beeld op te hangen terwijl dat beeld nog altijd brandend actueel is. Maar dat kan u niet weten als u er zelf nooit komt, als u zelf geen Franstaligen kent,...
Cheminot is offline  
Oud 23 april 2014, 09:44   #207
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat de doorsnee-burger er gevoelig op achteruit zal gaan. Index afgeschaft, gretig gebruik gaan maken van de minimumlonen, afbouw sociale zekerheid, dat zijn zo de recepten van de NVA om de kas van de patroons de spijzigen. Maar niet de beurs van de burger.
Index wordt hervormd naar het voorbeeld van andere landen waar men niet verarmd is. Misschien is Denemarken dan toch een land waar je liever niet wilt wonen, there is something rotten...

Als het dan geen mini-jobs zijn, dan is het wel het minimumloon dat slecht is én de schuld van de NVA. De sociale zekerheid wordt niet afgebouwd, integendeel, er moet net meer geld gaan naar de mensen die het echt nodig hebben. Degenen die kunnen bijdragen aan de maatschappij en aan de sociale zekerheid moeten dat ook doen.

Waar u voor kiest is een walhalla van het ene hangmatsysteem naast het andere. Wel, uit de laatste verkiezingen blijkt dat een overgrote meerderheid van de Vlamingen, 75%, daar mee wilt stoppen...
Cheminot is offline  
Oud 23 april 2014, 10:01   #208
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu zijn het weer Vlamingen die in Wallonië werken.
Nu is het weer dat er "goed wordt gewerkt" en niet hard & lang.

Dat er veel Vlaamse ondernemers hun "ding" zijn gaan doen in Wallonië is goed.
Het zijn net de ondernemers die het land moeten & kunnen redden, denk je ook niet?
HRobin is offline  
Oud 23 april 2014, 10:18   #209
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht

Het zijn net de ondernemers die het land moeten & kunnen redden, denk je ook niet?
Volgens Naessens wordt er harder gewerkt in Wallonië dan in West-Vlaanderen. Bemerk dat ik dit niet zeg, maar een Vlaamse ondernemer die van wanten weet.
Het Oosten is offline  
Oud 23 april 2014, 10:22   #210
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht

Neen, dat denk �*k niet. Het zijn de ondernemers samen met de werknemers die het land moeten kunnen redden.
Het Oosten is offline  
Oud 23 april 2014, 10:38   #211
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat denk �*k niet. Het zijn de ondernemers samen met de werknemers die het land moeten kunnen redden.
Volledig akkoord indien de werknemers dan ook werken. (staken is niet werken he, zelfs als de vakbonden zeggen van wel!)
Jay-P. is offline  
Oud 23 april 2014, 10:39   #212
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens Naessens wordt er harder gewerkt in Wallonië dan in West-Vlaanderen. Bemerk dat ik dit niet zeg, maar een Vlaamse ondernemer die van wanten weet.
Die discussie herinner ik me nog

Maar wat is jouw mening: is het beter om hard te werken of is het beter om goed werk af te leveren?
HRobin is offline  
Oud 23 april 2014, 10:39   #213
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
System, je bent weer oeverloos aan het drammen. Antwoord eerst eens op het vraagje van Cheminot:

Citaat:
Uw gekwek en gekakel omtrent het stopzetten van de automatische index raakt kant noch wal. In geen enkel ander EU-land wordt dergelijke krankzinnig systeem () toegepast. Oók niet in landen waar het sociale zekerheidssysteem tot in de perfectie is uitgebouwd: Denemarken, Zweden, Noorwegen... Onze vakbonden, die zo graag naar alle windrichtingen staan te toeteren dat onze sociale zekerheid de beste op deze planeet is kunnen daar nog een punt aan zuigen.

O jaaaaa... onze SZ is inderdaad de beste ter wereld voor het zogezegde "WalloBrux". Een heel groot deel van de transfers gebeuren via de SZ. Voor WalloBrux hoeft er helemaal niets te veranderen, "ils sont demandeurs de rien!"

quercus is nu online  
Oud 23 april 2014, 10:40   #214
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Het ene kan inderdaad niet zonder het andere.
HRobin is offline  
Oud 23 april 2014, 10:48   #215
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
System, je bent weer oeverloos aan het drammen. Antwoord eerst eens op het vraagje van Cheminot:

Uw gekwek en gekakel omtrent het stopzetten van de automatische index raakt kant noch wal. In geen enkel ander EU-land wordt dergelijke krankzinnig systeem () toegepast. Oók niet in landen waar het sociale zekerheidssysteem tot in de perfectie is uitgebouwd: Denemarken, Zweden, Noorwegen... Onze vakbonden, die zo graag naar alle windrichtingen staan te toeteren dat onze sociale zekerheid de beste op deze planeet is kunnen daar nog een punt aan zuigen.

O jaaaaa... onze SZ is inderdaad de beste ter wereld voor het zogezegde "WalloBrux". Een heel groot deel van de transfers gebeuren via de SZ. Voor WalloBrux hoeft er helemaal niets te veranderen, "ils sont demandeurs de rien!"

Niks van. De SZ is ook goed voor ons Vlamingen. Elke dag prijs ik me gelukkig in België te wonen en Belg te zijn op dit vlak. Niet dat ik zoveel gebruik maak van de SZ, maar ik zie soms rondom mij mensen die pech hebben en zwaar ziek vallen. Dan pas beseft men in welk land van melk en honing wij Belgen leven.

En ik laat me dat niet afpakken door een verwaande kwast in Armani-pak die eigenlijk nog nooit één poot heeft uitgestoken in zijn hele leven zoals enen De Wever.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 april 2014 om 10:49.
Het Oosten is offline  
Oud 23 april 2014, 11:01   #216
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks van. De SZ is ook goed voor ons Vlamingen. Elke dag prijs ik me gelukkig in België te wonen en Belg te zijn op dit vlak. Niet dat ik zoveel gebruik maak van de SZ, maar ik zie soms rondom mij mensen die pech hebben en zwaar ziek vallen. Dan pas beseft men in welk land van melk en honing wij Belgen leven.

En ik laat me dat niet afpakken door een verwaande kwast in Armani-pak die eigenlijk nog nooit één poot heeft uitgestoken in zijn hele leven zoals enen De Wever.
Neen, u laat u zich dat niet afpakken door BDW, wat verre van zijn doel is, dus daar zit het probleem niet.
Maar u laat zich dat ongezouten, met veel trommelgeroffel en hoerageroep van uwentwegen, gebetonneerd in de Belgische grondwet, afnemen door het strikje.
Bravo over zoveel dwaze langkmoedigheid.
marie daenen is offline  
Oud 23 april 2014, 11:04   #217
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Volledig akkoord indien de werknemers dan ook werken. (staken is niet werken he, zelfs als de vakbonden zeggen van wel!)
Misbruik maken is altijd fout. En wanneer men dit doet met het stakingsrecht, is dit maar evenzeer fout.

Van de andere kant, het werken moet menselijk blijven.

Altijd maar weer het ritme opvoeren, steeds weer grotere flexibiliteit eisen, mensen een rad voor de ogen draaien gedurende jaren door de werknemers te doen inleveren of meer uren te doen draaien om dan uiteindelijk toch te vertrekken naar andere landen, alhoewel het bedrijf renderend is, is ook flagrant fout.

De fout, als er fout is, zit hem dus aan beide kanten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 april 2014 om 11:12.
Het Oosten is offline  
Oud 23 april 2014, 11:09   #218
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Ach, hij weet niet eens hoe de toestand is in Wallonië. Zijn bronnen beperken zich tot de hoera-berichten die uit het zuiden van het land komen. Maar wie zelf eens in de gemeenten met schrijnende armoede, torenhoge werkloosheid, etc... gaat kijken die weet wel beter. Of is er iemand met een beetje kennis die denkt dat het data center van Google veel werkgelegenheid heeft bezorgd aan de laag- en niet-geschoolden in de regio Mons?
Cheminot is offline  
Oud 23 april 2014, 11:14   #219
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeker, de SZ is óók goed voor de Vlamingen. Maar gaan beweren dat dit het allerbeste is wat in Europa te vinden is getuigt van ideologische blindheid en verwaandheid. We kunnen inzake het opbouwen van een eerlijker en steviger gefundeerde sociale zekerheid van andere Europese landen (vooral de Noord-Europese) heel veel leren. In de Scandinavische landen wordt van de bijstandtrekkers ook veel meer verantwoording en samenwerking vereist. Maar hetgeen uitbetaald wordt is dan ook een heel stuk fatsoenlijker dan in het door u zo aandoenlijk bewierookte en met hymnen bezongen Belgique. Mentaal bent u eigenlijk een perfecte Waal: doodsbang dat er iets zou veranderen en bijgevolg "demandeur de rien".
quercus is nu online  
Oud 23 april 2014, 11:15   #220
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, hij weet niet eens hoe de toestand is in Wallonië. Zijn bronnen beperken zich tot de hoera-berichten die uit het zuiden van het land komen. Maar wie zelf eens in de gemeenten met schrijnende armoede, torenhoge werkloosheid, etc... gaat kijken die weet wel beter. Of is er iemand met een beetje kennis die denkt dat het data center van Google veel werkgelegenheid heeft bezorgd aan de laag- en niet-geschoolden in de regio Mons?
U vergist zich. Waar ik me tegen verzet is het beeld dat u en uw geestesgenoten altijd over Wallonië ophangen: "de Waal is lui, hij kan niets en hij doet niets." Dat is zeer unfair.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 april 2014 om 11:22.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be