Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2014, 11:38   #201
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Calvo hoeft helemaal niks te verdedigen.
Hij kan staalhard beweren: "Ik heb gezegd dat ze racist is, so what?"
Dat mag je beweren, het is geen beschuldiging van een crimineel feit.

Vergeet trouwens niet dat je bij een lasterklacht ook schade moet kunnen aantonen.
Ik wens Pas veel succes...
Nee, dat is aanzetten tot haat, dat is zeggen tegen 1miljoen kijkers in een keer, stem niet op PAS, want PAS is racist, en je roept daar een zionistisch beeld op van deportatie en andere toestanden, en dat allemaal samengebald in dat ene woord spoor je duizenden mensen aan tot haat tegen PAS.

Aanzetten tot haat is verboden, dus die uitspraak mocht Calvo'tje niet gedaan hebben, zomaar in het openbaar iemand goedkoop en gratuit beschuldigen van racist te zijn ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 mei 2014 om 11:38.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 11:40   #202
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk dat u zich wat moet bijscholen. Het gesprek ging tussen twee personen en op een bepaald moment richt Calvo zich tot Pas met heel duidelijk woorden en uit zijn beschuldiging van racisme aan haar adres. Er valt daar uitvlucht te verzinnen.
Op het moment dat jij dit postte, had ik dit al lang gecorrigeerd:
Citaat:
Inderdaad. Ik had er niet bij stilgestaan dat ze zei: "ik ben geen racist" ipv "we zijn geen racisten". Tja, dan zal Calvo inderdaad met "bewijzen" moeten afkomen dat Pas zelf racistisch is. Dat kan hij m.i. enkel doen door aan te voeren dat ze behoort tot een vereniging die racisme verkondigt. Maar 't probleem is dan weer dat het VB (en dan vooral FDW) wel racistisch zijn in woord en daad, maar niet op papier (hun programma).
Laatst gewijzigd door Miauw! : Gisteren om 19:20.
Kwade wil?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 11:48   #203
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben het daarmee eens voor zover het gaat om het discrimineren van mensen omwille van hun uiterlijk, onder meer huidskleur. De recente verklaring van De Winter omtrent "verbruining" is dan ook onaanvaardbaar. Als, zoals zijn collega Annemans beweert, De Winter in feite "islamisering" bedoelde, dan ben ik er wél meen eens. Maar dan had hij dan ook de correcte term horen te gebruiken.
Neen neen. Met 'verbruining' bedoelt Dewinter alles wat niet blank is (letterlijk) en islamitisch.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 11:49   #204
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, lid zijn van een bepaalde organisatie houdt niet onmiddellijk in dat men ook schuldig kan worden bevonden. Als een aantal leden van een bepaalde afdeling van de Hells Angels criminele daden verrichten en de organisatie daarbij betrekken, betekent dit geenszins dat ook alle andere leden van die afdeling ook schuldig zijn. Schuld is individueel, niet collectief.

Als Calvo niet kan bewijzen wat hij iemand aanwrijft, moet hij zijn mond houden. Anders maakt hij zich schuldig aan laster en eerroof.
Ik had het niet over wat de Hell's Angels uitvreten, individueel of in groep; ik wil onmiddellijk geloven dat niet alle Hell's Angels schuldig bevonden worden als één van hen iemand omlegt.

Maar voor racisme/discriminatie geldt als strafbaar ook:
"Behoren tot een groep of tot een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie bedrijft of verkondigt, dan wel aan zodanige groep of vereniging zijn medewerking verlenen."
Oud 21 mei 2014, 11:51   #205
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

[quote=eno2;7150399]
Citaat:

Juist. Waarom blijf jij altijd hetzelfde herhalen altijd? Een tic. Ze heeft zichzelf al gecorrigeerd
Dank u!
Oud 21 mei 2014, 11:53   #206
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Sinds wanneer is het strafbaar om lid te zijn van een racistische organisatie? Geldt dat ook als je werkt voor een frauderend bedrijf (maar dus niets met de fraude te maken heeft)?

Calvo zal mogen bewijzen dat Pas een racist is. Ik wens hem daarbij veel succes maar ik had Pas zijnde meer geld geeist dat je desnoods aan een goed doel kan geven. Laster en eerroof, dat is niet om mee te lachen.
Blijkbaar is dat wel degelijk strafbaar:
"Behoren tot een groep of tot een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie bedrijft of verkondigt, dan wel aan zodanige groep of vereniging zijn medewerking verlenen."
Oud 21 mei 2014, 11:57   #207
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Calvo hoeft helemaal niks te verdedigen.
Hij kan staalhard beweren: "Ik heb gezegd dat ze racist is, so what?"
Dat mag je beweren, het is geen beschuldiging van een crimineel feit.

Vergeet trouwens niet dat je bij een lasterklacht ook schade moet kunnen aantonen.
Ik wens Pas veel succes...
En de extra sympathiestemmen die ze hierdoor zal krijgen, kan je niet bepaald "schade" noemen.
Oud 21 mei 2014, 12:00   #208
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
8<
Maar voor racisme/discriminatie geldt als strafbaar ook:
In dat geval moet de vereniging eerst buiten de wet geplaatst worden door een veroordeling of verbod.
Aangezien dit niet het geval is voor het VB, kan hij zich niet beroepen op eerdere arresten, noch op uitspraken gedaan door een andere individu binnen dezelfde organisatie (bv uitspraken door Dewinter).
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 12:03   #209
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen neen. Met 'verbruining' bedoelt Dewinter alles wat niet blank is (letterlijk) en islamitisch.
Ook de rijke Indiërs in Antwerpen dan? Ze zullen het graag horen!
Oud 21 mei 2014, 12:05   #210
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
In dat geval moet de vereniging eerst buiten de wet geplaatst worden door een veroordeling of verbod.
Aangezien dit niet het geval is voor het VB, kan hij zich niet beroepen op eerdere arresten, noch op uitspraken gedaan door een andere individu binnen dezelfde organisatie (bv uitspraken door Dewinter).
Het lijkt me van niet, gezien dat woordje "kennelijk".
Oud 21 mei 2014, 13:02   #211
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
verwijten dat je racist bent, is aanzetten tot haat tegen PAS, dus iemand beschuldigen van racisme is aanzetten tot haat op zichzelf.
Iemand racist noemen, is niet noodzakelijk een dwingende reden waardoor anderen hem/haar gaan haten.
Integendeel.
Heel wat racisten kunnen bijvoorbeeld op mijn sympathie rekenen.
Citaat:
Dat wordt een koekje van eigen deeg
Dat boomerang-effect van die klote muilkorfwetten waarschuw ik al jaren voor.
Als meningen strafbaar worden (wat bijvoorbeeld itt tot racisme wél het geval is voor negationisme) dan is het ook strafbaar om er iemand van te beschuldigen...
Oud 21 mei 2014, 13:16   #212
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dewinter wou waarschijnlijk de woordspeling op "vergrijzing" niet laten liggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 13:28   #213
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de extra sympathiestemmen die ze hierdoor zal krijgen, kan je niet bepaald "schade" noemen.
Het zou me verbazen moest iemand juist daarom op Groen stemmen.
Diegenen die het VB racistisch vinden, zitten vnl .sowieso al bij Groen of PVDA.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 13:31   #214
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Het zou me verbazen moest iemand juist daarom op Groen stemmen.
Diegenen die het VB racistisch vinden, zitten vnl .sowieso al bij Groen of PVDA.
Ik bedoelde natuurlijk de extra sympathiestemmen die het VB hierdoor zou/zal krijgen! Dat kan je nauwelijks "schade" noemen.
Oud 21 mei 2014, 13:32   #215
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Met dank aan Dhr. Dewinter? Iemand die zijn oproep al ter harte heeft genomen?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...eren/1.1974255
Oud 21 mei 2014, 13:45   #216
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Hagen Bekijk bericht
Mij gaf het voldoening om Calvo van leer te zien trekken tegen Barbara Pas. Het toonde immers heel duidelijk aan wat voor persoon Calvo is. Hij lijkt wel uit hetzelfde hout te zijn gesneden dan Magnette. Als de argumenten ontoerijkend zijn, dan is schelden en loze beschuldigingen uiten, de laatste (en vaak ook enige) oplossing. Dit zal Groen meer stemmen kosten, dan het aantal dat V.B. zal verliezen.
correcte analyse!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 14:03   #217
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik vind het uiteraard schandalig en mensonterend.

Het valt me echter op dat er nu ineens wèl melding wordt gemaakt van de afkomst van het slachtoffer: een TURKSE jongen (turks, zijnde een woord dat vooral moet vermeden worden als men het over daders heeft).

Laten we hopen dat de dader een autochtone neo-nazistische racist is, want als het een landgenoot van het slachtoffer is, zitten ze in de puree.

Wat Dewinter daarmee te maken heeft is me een raadsel.
Zat Dewinter er ook achter toen een aantal jaren geleden een paar ramadannende "jongeren" iemand (niet-moslim) die met een blikje bier over straat liep met een gelijkaardig wapen (stok met nagels) hebben behandeld?

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=0G20L7K6

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 mei 2014 om 14:06.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 14:04   #218
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde natuurlijk de extra sympathiestemmen die het VB hierdoor zou/zal krijgen! Dat kan je nauwelijks "schade" noemen.
Had het verkeerd verstaan.
Inderdaad, het zou het VB wel wat extra stemmen kunnen opleveren.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 14:04   #219
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Wat is uw punt?
Misschien was de dader wel een Mocro? Drugs? Criminaliteit?

Citaat:
Het is niet duidelijk of het om een geval van zinloos of racistisch geweld gaat.
Een turk is het slachtoffer: nationaliteit wordt ineens wel vermeld en racisme direct ter sprake.

Als het slachtoffer een witte is, komt racisme niet ter sprake. Waarom? Zijn onze andersgekleurde vrienden meer waard??

Laatst gewijzigd door Lukkas : 21 mei 2014 om 14:05.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 14:10   #220
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Een turk is het slachtoffer: nationaliteit wordt ineens wel vermeld en racisme direct ter sprake.

Als het slachtoffer een witte is, komt racisme niet ter sprake. Waarom? Zijn onze andersgekleurde vrienden meer waard??
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=0G20L7K6

ik vind hier NERGENS enige verwijzing naar racisme!

Citaat:
Serge had enkele dagen geleden een afspraak met de dokter, in een polikliniek in de Blaesstraat. Hij kwam te vroeg op de afspraak en omdat hij toch moest wachten, besloot Serge intussen een aperitiefje te drinken, een biertje.

Op dat moment kwam een oudere moslimman, die boven het dispensarium woont, naar beneden. Die nam het Serge bijzonder kwalijk dat hij het in volle ramadan, de vastenperiode van de moslims, aandurfde om in het openbaar een biertje te drinken. Toen ook zijn zoon Rachid naar beneden kwam, was het hek helemaal van de dam.

Vader en zoon sloegen Serge bont en blauw. Ze gooiden hem buiten het gebouw op een hoop vuilniszakken. Op die hoop vond Rachid een staaf die met spijkers doorboord was. Hij greep de staaf en timmerde op Serge in.

De dakloze probeerde zijn gezicht te beschermen met zijn armen, maar kon niet voorkomen dat de beul een slagader in zijn been trof. Het bloed gutste uit de wonde.

Een ooggetuige verwittigde de politie. Ondertussen was een groep jongeren begonnen met Serge mee af te troeven, zomaar.

Serge werd meteen overgebracht naar het ziekenhuis. Hij had intussen ruim twee liter bloed verloren. Dat hij nog leeft is een wonder, bevestigen de artsen. Zijn aanrander Rachid werd aangehouden. Zijn vader wou zijn plaats innemen, maar dat is niet gebeurd. (yb)
de vader werd zelfs niet aangehouden, de "jongeren" evenmin! Van racisme is blijkbaar geen sprake.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 mei 2014 om 14:10.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be