Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2014, 18:46   #201
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Bij mijn laatste en tweede mammografie (gratis) ben ik weggelopen met veel excuses. Die vrouw had mijn pols maar niet moeten klemmen om me in de juiste houding te plaatsen (alsof ik een stuk hout was) en die machine is gewoon afschuwelijk. Dus ik doe geen mammografie meer.

Jij hebt dus een andere habitat nodig. Maar de opgefokte maatschappij kan met jou geen rekening houden. En als ze dat doet, moet het absoluut onder medisch toezicht zijn (antidepriressiva en wat nog allemaal). En kost het de belastingbetaler.

Dat stiefmoederlijke zou moeten verdwijnen. En er zou een zeer bescheiden, vindingrijke infrastructuur moeten komen voor mensen die rust en ruimte nodig hebben. Net dat nodig hebben om te kunnen functioneren.

Ik ben in het Leuvense een ecotuin gaan bezoeken en het bleek een anarchistisch bolwerk te zijn, geleid door een 65-jarige man. Oh ja, het was er vuil en smerig maar de sfeer was goed. En iemand gaf me een rondgeleide. Iemand waarvan de hoofdman me nadien vertelde dat geen instelling hem nog wilde omdat hij er niet kon aarden. Hij was als het ware gedumpt.
Ik merkte tijdens de rondleiding wel dat die man beperkingen had, maar eigenlijk heeft die aan mij alles getoond wat ik wilde zien. Zo stil en zo bescheiden; dat had een bepaalde charme. Zo weerloos. Iemand moet die kerel wel dringend in bad steken.

En dat brengt me op ideeën.

Ik denk soms aan Estland, aan Alaska waar vele afgedankte mensen of afwijkende mensen door dit en door dat naartoe trekken, naar Frankrijk, ... zelfs naar Congo.
Maar dan heb je kapitaal nodig en moet je breken met je kinderen (ik doe geen webcams) of je oude moeder van negentig jaar uit het oog verliezen.

We zijn niet gek. We hebben alleen maar ruimte en rust en eenvoudige structuur nodig. En de mensen in de ratrace, die feestjes bouwen, op vakantie gaan om soms uitgeregend terug thuis te komen met een zuur gevoel, gaan kamperen op een drukke kamping, of een hele Turkse historie aan de kant schuiven om van zon en strand te genieten in een all-in hotel (mijn kinderen hebben dat gedaan) voor een luttel weekje of twee, of drie, dat soort mensen bepalen welke hoeveelheid rust en welke hoeveelheid ruimte tot je beschikking staat. Niks dus.

Het is dat soort mensen die psychiatrische instellingen open houden en zo debiel zijn om cafeïne de hele dag aan te bieden (een nul-operatie dus met de medicatie) en eten opdienen dat niet te vreten valt. (Drie of vier keer per week vis dat kennen ze daar niet als therapie-element).

Dat is dat soort mensen die werkzaam zijn in één dienst in één gebouw en niet weten wat die andere diensten uitrichten.

En zo is het toch ook met werkvloeren. Het zijn Kafka toestanden maar blijkbaar vindt iedereen dat normaal.

Wie reserves kan opbouwen in rust en ruimte, kan als het moet de wirwar van een ziekenhuis aan. Als je je terugtrekt uit zo'n gebouw, is het omdat je geen enkele reserve hebt. Ik zou zonder reserves net hetzelfde doen.
ivm dat 'vuil en smerig maar de sfeer was goed' .. hum niet echt overtuigend .. ik voel mij ook als een afvallertje van het systeem maar hygiêne vind ik toch wel belangrijk! Geen hippie toestanden voor mij! yuck!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 18:47   #202
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
hangt er vanaf hoeveel je wil.
leugens! hij verkoopt helemaal niets
Oud 30 juli 2014, 19:40   #203
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hangt er vanaf hoeveel je wil.
Moet toch eerst weten wat het is.
Oud 30 juli 2014, 19:51   #204
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
goeie sex is 'smerig'
Hoe vettiger hoe prettiger
jaja deugniet LOL
Oud 30 juli 2014, 19:59   #205
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pillen, pure MDMA, weed , ...
Gene smak of LSD
Heb je geen smak of LSD?
Oud 30 juli 2014, 19:59   #206
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Heb je geen smak of LSD?
:trolololol:
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 20:02   #207
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

back on topic pls guys
Oud 30 juli 2014, 20:06   #208
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw tetten?
Oud 30 juli 2014, 20:16   #209
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kan je niet lezen ?
Hoe bedoel je?
Oud 30 juli 2014, 20:22   #210
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat lees ik nu, alle mogelijke scenario's aflopen. Eén keer heb ik een feestafspraak afgezegd met de uitleg dat ik dat feest al ettelijke malen had beleefd in mijn hoofd, en dat een herhaling ervan niet nodig was. Dat is niet goed aangekomen. Ik zeg alle familiefeesten, alle bbq's nu gewoon af.

Soms kan je geen afspraken uit de weg. Zaterdag bv komt mijn oude moeder op bezoek(een vorm van opvang) en daar ga ik dus elke dag in flitsen aan denken, erger nog, ik verlies dan andere zaken uit het hoofd, want ik wil die afspraak achter de rug hebben, hoe aangenaam die ook zal verlopen.

Afspraken zijn spanningsbronnen. Hoe minder hoe beter.
Alle spanningsbronnen uitsluiten vraagt gewoon om een andere levenswijze.
Spanningsbronnen immobiliseren ook. Andere zaken die moeten gedaan worden, blijven liggen of worden uitgesteld. Op tijd eten bijvoorbeeld. Dikwijls sta ik in het midden van de nacht op om te eten. Een volledige maaltijd. Gewoon omdat het dan eindelijk stil en rustig is.
Dat laatste van dat eten herken ik zo goed. Vroeger op school en nu op mijn werk krijg ik gewoon niks binnen of ik moet moeite doen om het binnen te krijgen. Pas als ik op mijn gemak thuis ben krijg ik dan plots een sterk hongergevoel. Op het werk moet ik echt moeite doen om te kauwen en te slikken, het smaakt me gewoon niet. Het minste lawaai en gepraat verstoort m'n eetlust. En dan zeggen de onwetenden al snel: "'t Zit gewoon in uwe kop, ge went er wel aan na een tijdje." Wel, na 13 jaar gewenningsperiode is het nog steeds hetzelfde. Ik heb een tijd hiervoor fulltime gewerkt en ik werd er ongezond mager van. Thuis komen en meteen mijn bed in kruipen om te bekomen, om dan rond middernacht wakker te worden en dan pas mijn eerste maaltijd te nuttigen. School was hetzelfde. Dat was geen leven, dat was overleven.
Als je tot de grote meerderheid behoort kan je dat gewoon niet begrijpen en dat is begrijpelijk. Men denkt al snel dat je van slechte wil bent en dat je lui bent. Als ze je dan fysiek testen, dan ben je zogezegd perfect gezond. Psychisch daarentegen een compleet van de mens vervreemde zombie die 's nachts leeft.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 20:31   #211
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ivm dat 'vuil en smerig maar de sfeer was goed' .. hum niet echt overtuigend .. ik voel mij ook als een afvallertje van het systeem maar hygiêne vind ik toch wel belangrijk! Geen hippie toestanden voor mij! yuck!
Ik ben oud en vind hygiëne ook belangrijk. Maar de mensen die daar permanent verblijven hebben hun eigen 'krot'. En maken die zo hygienisch als ze zelf willen.

In de lente, zomer en herfst verlaat ik om de week of om de twee weken mijn sociale woonst en ga bij de ouders van mijn vriend buiten zitten. Ik heb er een boomgaard aangelegd, een bosvijver. Een groentetuin.

Maar dat pendelen is zeer frustrerend. Waar ik woon heb ik ook planten.
In de ene plaats gaan de planten op de andere plaats kapot die ik gezaaid of geplant heb omdat ik er niet ben, en vice versa.
Ik pendel om rust en ruimte te hebben maar telkens moet ik waar ik kom (thuis of bij de ouders van mijn vriend) de schade gaan repareren.

En ik pendel omdat ik me in het Midden-Oosten waan waar ik woon. Daar heb ik al genoeg over geschreven.

Iedereen heeft zo zijn/haar verhaal. Maar ik heb heel vaak een gemoedsgesteldheid waar ik van dat pendelen en alles wat erom hangt af wil, en van de administratie en de facturen(tiptop in orde) zou willen wegvluchten.

En dat de smerigheid en de vuiligheid die ik op die ecotuindag heb geregistreerd geen obstakel is. Eerder zeer aanlokkelijk. Want vuiligheid is uiteindelijk een soort buffer. Een selectiesysteem van 'Zint het u niet, blijf dan weg.'

En een plek waar mensen wegblijven, is exact wat ik zoek.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 20:33   #212
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet hoe maar wat ik bedoel : kan je niet of wel lezen?
Je brengt me in verwarring.
Oud 30 juli 2014, 20:47   #213
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben oud en vind hygiëne ook belangrijk. Maar de mensen die daar permanent verblijven hebben hun eigen 'krot'. En maken die zo hygienisch als ze zelf willen.

In de lente, zomer en herfst verlaat ik om de week of om de twee weken mijn sociale woonst en ga bij de ouders van mijn vriend buiten zitten. Ik heb er een boomgaard aangelegd, een bosvijver. Een groentetuin.

In de ene plaats gaan de planten op de andere plaats kapot die ik gezaaid of geplant heb omdat ik er niet ben, en vice versa.
Ik pendel om rust en ruimte te hebben maar telkens moet ik waar ik kom (thuis of bij de ouders van mijn vriend) de schade gaan repareren.

En ik pendel omdat ik me in het Midden-Oosten waan waar ik woon. Daar heb ik al genoeg over geschreven.

Iedereen heeft zo zijn/haar verhaal. Maar ik heb heel vaak een gemoedsgesteldheid waar ik van dat pendelen en alles wat erom hangt af wil, en van de administratie en de facturen(tiptop in orde) zou willen wegvluchten.

En dat de smerigheid en de vuiligheid die ik op die ecotuindag heb geregistreerd geen obstakel is. Eerder zeer aanlokkelijk. Want vuiligheid is uiteindelijk een soort buffer. Een selectiesysteem van 'Zint het u niet, blijf dan weg.'

ik zie wat je bedoelt .. mijn ding is echt de stad - liefst een grote wereldstad, maar af en toe eens de stilte en de natuur opzoeken zie ik echt ook wel zitten ...
Oud 30 juli 2014, 20:50   #214
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
goeie sex is 'smerig'
Hoe vettiger hoe prettiger
Hoe jij je intellect etaleert.

Als ik schreef 'het is er vuil en smerig', had ik het over de voederbakken van de dieren die vol oude resten lagen. Over organische resten die een bestemming nodig hadden. Over drinkglazen die niet glansden. En mijn gids die dringend een douche nodig had, en een pan met eten die open en bloot in de lucht stond. En de openlucht keuken die een goede kuisbeurt kon gebruiken.

Het ecotoilet was proper. Het rook maar het was proper.

De enige smerige sex die ik geobserveerd heb waren de talloze insecten op de bloemen van groenten en andere planten.

Tja, en er had ook een vorm van verwerpelijk expansionisme plaatsgevonden; enkele kippen hadden zich vergrepen aan rode kool en groene koolplantjes op een aangrenzend stuk land van een boer die door de overheid niks meer op dat stuk veld mag zetten wegens overlast van water of zoiets.

Jij associeert mijn woorden 'smerig en vuiligheid' met sex. Dat staat honderd percent op jpuw rekening. Niet op de mijne en niet op die van iemand anders.
Oud 30 juli 2014, 20:51   #215
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen probleem, ik steek vanalles een beetje in het zakje
Een gratis staaltje.
Oud 30 juli 2014, 20:52   #216
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een gratis staaltje.
Die rommel heeft al genoeg kapot gemaakt.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 20:56   #217
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ik zie wat je bedoelt .. mijn ding is echt de stad - liefst een grote wereldstad, maar af en toe eens de stilte en de natuur opzoeken zie ik echt ook wel zitten ...
Sommige mensen zitten graag in een stad. Dat is oké.

Ik ga heel intens om met stilte en natuur. Ik werk er ook in. Ik breng veranderingen aan (groenten kweken). In een stad kan ik alleen maar kijken en niks doen want alles is daar steen en beton en een druk wegennet voor voetgangers e.a.

Maar ik begrijp wel dat mensen de animositeit van een stad aantrekkelijk vinden in een bepaalde fase van hun leven.
Oud 30 juli 2014, 20:56   #218
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe jij je intellect etaleert.

Als ik schreef 'het is er vuil en smerig', had ik het over de voederbakken van de dieren die vol oude resten lagen. Over organische resten die een bestemming nodig hadden. Over drinkglazen die niet glansden. En mijn gids die dringend een douche nodig had, en een pan met eten die open en bloot in de lucht stond. En de openlucht keuken die een goede kuisbeurt kon gebruiken.

Het ecotoilet was proper. Het rook maar het was proper.

De enige smerige sex die ik geobserveerd heb waren de talloze insecten op de bloemen van groenten en andere planten.

Tja, en er had ook een vorm van verwerpelijk expansionisme plaatsgevonden; enkele kippen hadden zich vergrepen aan rode kool en groene koolplantjes op een aangrenzend stuk land van een boer die door de overheid niks meer op dat stuk veld mag zetten wegens overlast van water of zoiets.

Jij associeert mijn woorden 'smerig en vuiligheid' met sex. Dat staat honderd percent op jpuw rekening. Niet op de mijne en niet op die van iemand anders.
ach niets van aantrekken, Tamil denkt dat ie grappig is ...
Oud 30 juli 2014, 20:57   #219
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze is al wat deftiger. Well done!

Maar druk je je altijd uit in plaatjes?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  loser.jpg‎
Bekeken: 63
Grootte:  50,3 KB
ID: 94927  

Oud 30 juli 2014, 21:03   #220
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Als ik dat goed begrijp ben je een sociaal geval die vergoedingen trekt in Vlaanderen, een sociale woning betrekt, een tuintje op iemand anders zijn grond inneemt. En ondertussen reist, en geniet van je vrijheid. Lijkt me een pure parasiet, tzou me niet spijten als ze morgen de geleden schade terug op jou verhalen. Ben je nu trots op jouw vermogen om werkende mensen hun geld te stelen?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be